"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

inquisitorin takki

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
zamppu

inquisitorin takki

Viesti Kirjoittaja zamppu »

elikkä on maalattavana toi witch hunterien inquisiittori. se pitkähelmainen päällystakki on vähän rusehtavan vihreä, mutta sitten sille lyhythelmaisemmalle takille ( pikkutakki vai mikä onkaan ) ei löydy sopivaa väriä itse ajattelin ruskeaa, mustaa tai tumman rusehtavanpunaista

joten oliskos ideoita???
weis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja weis »

Päätät sen mikä tuntuu itse parhaalta.
[11:24] <Dalamar> äiti ilmeisesti pitää minua seksiorjana
zamppu

Viesti Kirjoittaja zamppu »

ajattelin kyllä että voisitte neuvoa minua OIKEASTI ekä vaan "päätä ite"-kommentteja
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

zamppu kirjoitti:ajattelin kyllä että voisitte neuvoa minua OIKEASTI ekä vaan "päätä ite"-kommentteja
OIKEASTI kun tollaset mitä voisin tehä seuraavaks kyselyt on ärsyttäviä. Täsätäkin tulee todennäkösesti joku 250 sivunen jätti ketju jossa jokanen nysvä kertoo peränjälkeen millä värillä ne maalais ton. Tälläsiin topicceihin ei melkeempä koskaan synny järkevää keskutelua.

NIin joo eli voisimpa sanoa että päätä ite, kun ei tiedetä mitä muita värejä aiot laittaa tohon, niin vaikea sanoa juuta tai jaata. Yksinkertasesti kannattaa maalata sillä tyylillä ja niillä väreillä mistä itse pitää, sitä myötä kehittyy oma tyyli.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

...ja jos värien valinta on hankalaa, kannattaa aloittaa pikemminkin ketju vaikkapa aiheesta "apua värien valintaan" tjsp. Koska koko ajan tulee viestejä viestejä otsikolla "millä mä maalaan x:n", olisiko hyödyllistä, jos kirjoittaisin artikkelin aiheesta "kuinka valitsen väriteeman"? Vastatkaa nyt rehellisesti! Mua ei kiinnosta kirjoittaa artikkelia, jos ihmiset haluavat kuitenkin maalata figunsa "just silleen kun ne on maalattu siin paketissa". Oletteko valmiita näkemään vaivaa, miettimään asioita ja ennenkaikkea sekoittamaan maaleja jotta saatte sopivia väriyhdistelmiä aikaan?

Pätevämpien maalareiden kommentit eivät nyt kiinnosta, haluaisin kuulla ennenkaikkea vasta-alkajilta ja/tai nuorilta maalareilta kannattaako tälläinen artikkeli kirjoittaa? Ymmärtäkäähän, että valmiita vastauksia ei artikkelistani löytyisi eli en juurikaan kertoisi valmiita, hyvin toimivia väriteemoja vaan nyrkkisääntöjä, joiden perusteella voisitte itse keksiä figullenne sopivan väriyhdistelmän.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Toki värien valintaan liittyvä asiantunteva juttu olisi mukavaa luettavaa. Ninnuhan taisi jonkun jutun olla moisesta kirjoittanutkin, olikos se täällä, vai törmäsinkö siihen jotain muuta kautta...?

Muuta tosiaan, kyllä värien järkevä käyttö varmasti kiinnostaa porukkaa, ja ilman pientä teoria-annosta voi oikeasti olla vaika huomata, millaiset värit parhaiten yhteen sointuvat.

Ja turha mielestäni on käydä kysymyksen kysyjää manaamaan, toki paljon kuvataiteita harrastavalle on helpoa sanoa, että maalaa miten parhaaksi näet, mutta ei se ole niin itsestään selvää, jos pitää kokeilla järjestyksessä kaikkea, ennen kuin mieleinen löytyy. Olisiko se nyt jollekin teistä taitavammista maalareista ollut liikaa kertoa, mitkä värit (ja sävyt) toimivat ruskean kanssa yleensä parhaiten? (Minä en tiedä, kun käytän ruskeaa vain sotkemiseen.) Ei sitä järkevää keskustelua synny, jos sitä ei viitsitä aloittaa...
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Teräratas kirjoitti: Ja turha mielestäni on käydä kysymyksen kysyjää manaamaan, toki paljon kuvataiteita harrastavalle on helpoa sanoa, että maalaa miten parhaaksi näet, mutta ei se ole niin itsestään selvää, jos pitää kokeilla järjestyksessä kaikkea, ennen kuin mieleinen löytyy. Olisiko se nyt jollekin teistä taitavammista maalareista ollut liikaa kertoa, mitkä värit (ja sävyt) toimivat ruskean kanssa yleensä parhaiten? (Minä en tiedä, kun käytän ruskeaa vain sotkemiseen.) Ei sitä järkevää keskustelua synny, jos sitä ei viitsitä aloittaa...
No sanotaas että kaikki värit sointuu sen kanssa.
Wolffer

Viesti Kirjoittaja Wolffer »

No aloitetaanpa alusta. Eli kaikki kiistelevät nyt siitä että sun pitäis valita ite no itse olen omani ajatellut maalata punaruskea pikkutakki ja se päällys takki harmahtavaksi. Se punainen antaa synkän harmaalle hieman kontrastia hyvän maun rajassa tietenkin.
Ja testaile kaikkiin ylimääräsiin osiin eri väriyhdistelmiä näin itse saan hienoja mixejä.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Teräratas kirjoitti:Toki värien valintaan liittyvä asiantunteva juttu olisi mukavaa luettavaa. Ninnuhan taisi jonkun jutun olla moisesta kirjoittanutkin, olikos se täällä, vai törmäsinkö siihen jotain muuta kautta...?

Muuta tosiaan, kyllä värien järkevä käyttö varmasti kiinnostaa porukkaa, ja ilman pientä teoria-annosta voi oikeasti olla vaika huomata, millaiset värit parhaiten yhteen sointuvat.
Ok, sitten kirjotetaan, Ninnun tekstiä julmasti ripaten - jos joku muukin nuori tai ei-niin-pätevä maalari kannattaa ehdotusta.
Teräratas kirjoitti:Ja turha mielestäni on käydä kysymyksen kysyjää manaamaan, toki paljon kuvataiteita harrastavalle on helpoa sanoa, että maalaa miten parhaaksi näet, mutta ei se ole niin itsestään selvää, jos pitää kokeilla järjestyksessä kaikkea, ennen kuin mieleinen löytyy. Olisiko se nyt jollekin teistä taitavammista maalareista ollut liikaa kertoa, mitkä värit (ja sävyt) toimivat ruskean kanssa yleensä parhaiten? (Minä en tiedä, kun käytän ruskeaa vain sotkemiseen.) Ei sitä järkevää keskustelua synny, jos sitä ei viitsitä aloittaa...
Ongelma ei olekaan siinä, etteivätkö taitavat maalarit mielellään vastaisi - jos kysymyksessä olisi riittävästi tietoa vastauksen antamiseksi. Jos kysytään millä värillä takki kannattaisi maalata, voi vastaukseksi antaa aivan mitä tahansa. Siis _aivan mitä tahansa_. Jos kysyjä täsmentää, millaista tyyliä on suunnitellut, mitä värejä muuten haluaisi ukkoonsa käyttää ja niin edelleen, olisi järkevää edes harkita vastaamista. Muussa tapauksessa ukosta tulee helposti "sirkus", eli tilkkutäkki erilaisia värejä jotka eivät suin surminkaan soinnu yhteen muiden värien kanssa.

Esim. tässä tapauksessa, rusehtavaan vihreään voi yhdistää miltei mitä vain - paitsi ehkä samaa rusehtavan vihreää, jos kontrastia haluaa. Jos zamppu kertoo, millainen visio hänellä inkvisiittoristaan on, on paljon helpompaa heittää ehdotuksia.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

No ehkä sellainen artikkeli olisi ihan hyödyllinen, koska ei kai siitä mitään haittaakaan ole. Jos vain sellaisen viitsit tehdä.
Modern cars - they all look like electric shavers.
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Juuh, sellaine artikkeli olisi pop! Itse joskus tuskastelen mikä olisi hyvä väriteema tähän figuun ja mitkä värit sopisivat kivasti tämän värin kanssa. Eli kannatetaan :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”