"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Far North Figut

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Kuolleista herännyt puliukko? :D

Ihan kiva skulpti, käsi oli vain vähän iso. Itse olin myös kuvitellut Kalmot Army of the Deadin tapaiseksi, mutta tuokin helpaa. Hieman enemmän luurankomaisuutta, mielestäni.
chokka

Viesti Kirjoittaja chokka »

Mitä! ai teillä muilla näkyy nuo. Kun painan linkkiä päädyn Yahoon sivulle ja sitten siinä seisoo että sivua ei ole. ?

Edit// No nyt toimii. Poistin se .jpg:n sieltä linkin lopusta.
skarsnak
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja skarsnak »

Nooh, nämä ovat ensiaskeleitani skulptauksessa. Paranee kokoajan. Kuolleista herännyt puliukko on kerrassaan osuva ilmaus. Täytyypä muuten katsella jostain noita Army of Dead:ja. Ja se, millaisena kalmot näen, ei valitettavasti (vielä) tarkoita sitä millaisena ne skulptaan. Ehkä jonain päivänä olen riittävän taitava toteuttamaan visioni.

Ja Chokka_, geociteies ei näytä suoraan muualta linkitettyjä kuvia. Kannattaa kopsata osoite uuteen "puhtaaseen" ikkunaan, ja poistaa alkuhörppeet osoitteesta, pitäisi näkyä.

Parempia kuvia luvassa kunhan saan tuon maalattua.
Amerikassa köyhyys on värillistä --Ray Loriga
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Heh, katsoin ensin, että mistä meidän historianopettaja on tänne eksynyt... :)

Aika hauska idea tosiaan, itse tosin olen käsittänyt Kalmot muinaisiksi mahtaviksi taistelijoiksi, jotka saapuvat auttamaan tulevia sukupolvia.

Voisin muuten minäkin laittaa tänne vähän kuvia figuista. Noita edellisen sivun kirvesmiehiä on nyt valmiina jo 15 ja olen saanut valmiiksi lisää jalkamiehiä. Tällä hetkellä on vielä tulossa vielä parikymmentä lisää.

Tuota valmistuneiden figujen listaa voisi muuten taas välillä päivittää.
Fae

Viesti Kirjoittaja Fae »

Ensimmäinen sivu kirjoitti:Joops ... eli näitä figuja ollaan juuri työstämässä:
...
Reki FallenOnelta
Ah ja voih, kun meinasin tuon unhoittaa... :=

Mutta, eneen kuin kaivan tuon jostain sieltä pöydän kätköistä ja jatkan konvertoimista, niin ajattelin vaan tehdä tämmösen väliaikakatsauksen, että minkä tyylinen tää Far North on nykyään?
Lappi, Pohajnmaa, muu...?

Editointi: Hmmm... Näköjään tuo taitaakin sitten jäädä sinne pöytälaatikkoon kun ei koko rekeä enään taida armylistasta löytyä... :G
Kannattaisi varmaan tehdä tonne tänkin topicin etusivulle joku lista jossa lukee mitä/minkä tyyppisiä figuja tarttetaan...
Järjenkäyttö sallittu!
Ropetus
Valvoja

Nyt taas innostuin ottamaan kuvia Cult of Ulric figuistani (joita on valmistunut jo vähän lisää) ja ajattelin, että nämäkin käyvät Far Northiin kuin nyrkki silmään.

Tässä ensin muutama talonpoika kilvillä:
Kuva
Tässä sitten kahden käden kirveillä ja vasaroilla:
Kuva
Tässä muutama jousiampuja:
Kuva
Ja tässä näitä sivun 12 Harmlandereita kokonainen joukkio:
Kuva

Yhteensä noita talonpoikia minulla on 24 kilvin, 12 kahden käden asein, 12 kahdella käsiaseella ja 10 jousimiestä. Niistä nyt luulisi saavan jo jonkinlaisen Coren armeijaan.
pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

Hienoja figuja, 'Fang. Etenkin Harmlanderit ovat hyvin vaikuttavia. Ainut mikä häiritsee, on se että talonpojat tunnistaa liian helposti CoU-armeijaan tarkoitetuiksi. Mutta kai vika onsitten minun korvieni välissä.
Mutta ei mitään, tosi näyttäviä figuja.
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

Hienoja ja sopivia mutta kyllä nuo hiukan minustakin näyttävät enemmänkin kuuluvan cult of ulriciin... Ajattelin, että flagellantista tai jostain mordheim figusta saisi mukavan hullaantuneen näköisen shamaanin runsaalla green stuffilla. Poron turkista vielä; kuulin, että jos levittää pikaliimaa figuun, liimaa pumpulia siihen kiinni ja repii lopuksi irti, pitäisi saada ihan hyvää jälkeä (en tosin ole kokeillut, joten mene ja tiedä).
Nagash

Viesti Kirjoittaja Nagash »

ei niitä hirveesti oo näkynyt mutta mua (en väitä että ketään muuta) häiritsee nuo vasarat kun ne on vähän empire juttu

vähä on asenne tuolla tyypillä joka kantaa sutta
I,Helios , hereby swear my everlasting loyalty to House and Clan Tremere and...
Thunderheart

Viesti Kirjoittaja Thunderheart »

Olisiko ideana se, että Väinämöisestä tulisi yksi character (en ole seurannut tätä projektia joten en tiedä)?
Jos olisi minulla olisi ehdotus ratsastavaan Väinämöiseen.

Ratsuksi Archaonin heppa, jota konvertoitaisiin silleen, että se näyttäisi hrveltä. Elikkä ne piikit, kaaos merkki, ja korvat pois. Lisättäisiin sarvet ja laittettaisiin, joko ne sen omat korvat takaisin tai sitten green stuffista tehdyt silleen niiden sarvien alle niinkun hirvellä(onkohan näin?). Hepon naamaakin voisi periaatteessa muuttaa.

Tämä Väinämöis malli ei olisi se klassinen kaapu malli (periaatteessa sekin kävisi). Elikkä itse Väinämöinenkin pohjautuisi Archaoniin. Pää olisi vanhan ihmisen, jolla pitkä parta, joka hulmuaisi tuulessa. Kypäräksi, joko semmoinen Suomi -hattu (jos tiedätte mistä puhun) tai sitten semmoinen perus metalli kypärä ilman mitään juttuja niin kuin viikingeillä. Haarniskasta pois ne pääkallot ja niiden tilalle voisi laittaa jotain eläinten pääkalloja tai sitten ei mitään. Miekaksi ei kävisi tietenkään Archaonin demoninen miekka vaan se Kalevalassa kuvattu Väinämöisen miekka (koiran pää kahvat, aurinko, kuu jne.) ja toiseen käteen miekka. Toinen ehdotus olisi laittaa aseeksi pelkkä kantele jota hän soittaisi molemmilla käsillään. Ase olisi silloin tupessa ja kilpeä ei tarvittaisi. Viitaksi ja taljaksi kävisi Archaoni omat. Talja vain pitäisi maalta valkoiseksi jääkarhun taljaksi (sopisi pohjola teemaan) tai sitten perinteiseksi ruskeaksi (sopisi Suomi -teemaan). Miekka/kilpi vaihtoehdossa kantele olisi kumminkin jotenkin esillä.
Alustaksi jokin kukkula tai kivikko sekä lunta. Archaonin alusta kävisi tähänkin kunhan siitä ensin poistetaan piikit, jotka periaatteessa voisivat esittää jääpuikkoja, mutta kun ne eivät kasva maasta ylöspäin ainakaan jollaan kukkulalla.
Koko figun väritystä en ole vielä miettinyt, mutta tässä seuraava ehdotus:
Hirvi(ratsu) olisi ruskea(hko). Väinämöisessä olisi esillä Suomen sini-valkoinen teema. Haarniska olisi tumma(hko) ja kaapu joko valkea tai ruskea. Itse viitta voisi olla semmoinen ruskeahko, ehkä hieman juuttisäkin värinen, jonka alareunassa olisi jotain ornamenttiä. Haarniskaankin voisi laittaa jotain riimuja, mutta tarpeeksi tummalla, jotta ne eivät veisi liikaa huomiota. Ihoksi semmoisen suomalaisen vanhuksen iho ja parran ja hiuksien väri voisi olla semmoinen harmaan valkoinen. Kilpi voisi olla semmoinen puu/metalli kilpi. Metallit tummalla, puut puun sävyisiksi. Miekka olisi perus metallinen miekka lukuunottamatta kahvan koristeluja, jossa olisi kultaa. Alustasta olikin jo puhetta, eli lunta ja kivikkoa ja jäkälää totta kai.

Elikkä tässä olisi mun ehdotus, kommennttia kiitos:
P.S. Jos jollaan olisi innostusta/aikaa väsätä tuo olisin kiitollinen tai sitten jos muuten pidätte ajatuksesta voisin itse alkaa väsätä.
Mortui non dolent ex Ð+S
skarsnak
Peliporukkavalvoja

Siitä vaan rupeat konvertoimaan. Mutta: Väinämöistä ei ole listaan tulossa, jos edes vilautat moista ehdotusta esim. Runen suuntaan, löydät itsesi puolenkilon paloina mustasta jätesäkistä Kalastajasaarennosta Suomenlahden perukoilta (tai ainakin virtuaaliminäsi). Joten lue vähintään tuolta Arm.&yks.-topikista ensimmäinen viesti, joka sisältää listan.

Itse kunhan saan alta muutaman muun projektin, aloitan laajempimittaisen fn-skulptimisen. Siihenasti uteliaat joutunevat tyytymään "vanhoihin" figuihin.
The Scientist

Viesti Kirjoittaja The Scientist »

Skarsnak the Mass kirjoitti:Siitä vaan rupeat konvertoimaan. Mutta: Väinämöistä ei ole listaan tulossa, jos edes vilautat moista ehdotusta esim. Runen suuntaan, löydät itsesi puolenkilon paloina mustasta jätesäkistä Kalastajasaarennosta Suomenlahden perukoilta (tai ainakin virtuaaliminäsi). Joten lue vähintään tuolta Arm.&yks.-topikista ensimmäinen viesti, joka sisältää listan.
[OT]Kalastajasaarento on Kuolan niemimaalla, eli siis lähemmäs tuhat kilometriä Suomenlahdelta.[/OT]
"I don't know what I want, but I know how to get it."
skarsnak
Peliporukkavalvoja

Jep. My mistake. Mutta asiasisältö taisi tulla selväksi? [ot]Mitähän ne saaret muuten olikaan suomenlahdella, joita WWII-rauhoissa siirreltiin edestakaisin?[/ot]
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

*teroittelee kirvestä jo valmiiksi*

Mutta koversiosta voisi todellakin tulla nätti, jos sen saa onnistumaan. Tahdotko lähteä yrittämään? ;) Tulisi todella nätti dioraama vaikka Farlandin great shamaniksi. Liian iso base, tiedän, mutta figu olisi nätti. :)
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Gumur

Viesti Kirjoittaja Gumur »

Skarsnak the Mass kirjoitti:Jep. My mistake. Mutta asiasisältö taisi tulla selväksi? [ot]Mitähän ne saaret muuten olikaan suomenlahdella, joita WWII-rauhoissa siirreltiin edestakaisin?[/ot]
Suursaaret?
"Se siitä sitten! Alkuruoaksi pajunköyttä, pääruoaksi ankkaa omassa liemessä ja jälkiruoaksi muutama korvapuusti."
- A. Ankka
Thunderheart

Viesti Kirjoittaja Thunderheart »

Rune kirjoitti:Tulisi todella nätti dioraama vaikka Farlandin great shamaniksi. Liian iso base, tiedän, mutta figu olisi nätti. :)
Kesälomalla on sen verran aikaa, että saatan hyvinkin ruveta tuota vääntämään. Pitäisi vain aluksi kunnolla suunnitella.
Niin ja tosiaan voihan sen nimen muuttaa sitten vaikka "Great shamaniksi" ja ottaa sen kanteleen pois niin lähtee ainakin turha Väinämöisyys pois. Toisaalta juuri se hyppäävä ratsu ja sitten se suuresta hauen leukaluusta tehtyä kanteletta näppäilevä Väinämöinen voisi olla onnistuessaan komea ilmestys. Lähettelen sitten kuvia kunhan ensiksi saan tuon suunitelman väsätyksi (voin lähettää kuvan siitäkin).
Mortui non dolent ex Ð+S
VD

Viesti Kirjoittaja VD »

Mitä mitä, eikö tulekkaan Väinämöistä Special characteriksi? * Kävelee pois pettyneenä *
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

*Viskaa vastateroitetun kirveen VD:n selkään*

BLOOD FOR THE BLOODGOD!!! Räyh.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
VD

Viesti Kirjoittaja VD »

* Kaatuu maahan yllättyneenä ja nousee pystyyn jatkaen kävelyä. *

Itse asiaan, mikä olisi vikana? :P Kyllähän armeija juustoisia spessuja tarvitsee. Mutta mutta, asiaan. Mille yksiköille ei ole kukaan tehnyt vielä figua? Voisin katsoa meinaan jos voisin jotain säätää.
Ropetus
Valvoja

VD kirjoitti:Itse asiaan, mikä olisi vikana? :P Kyllähän armeija juustoisia spessuja tarvitsee. Mutta mutta, asiaan. Mille yksiköille ei ole kukaan tehnyt vielä figua? Voisin katsoa meinaan jos voisin jotain säätää.
Noita äskeisen sivun jalkamiehiä on tulossa minulta vielä aika rutkasti (jos vain jaksan maalata), mutta poroja ja karhuja ei ole vielä ollenkaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”