warhammer armies: Far north, fluffi osasto
Tässä tämä. Linkin pitäisi toimia. Siis pitäisi. Olepa hyvä:
http://www.geocities.com/mikki_hiiri1/m ... _page.html
PS:Nagashin turhaakin turhemmat sivut
http://www.geocities.com/mikki_hiiri1/m ... _page.html
PS:Nagashin turhaakin turhemmat sivut
Verba, non acta - sanoja, ei tekoja
-
High king Godric
Joo, nyt kun katselen itse tuota karttaa näin jälkeenpäin, huomasin että tuo rantaviiva tosiaan on varsin epäselvä. Itäinen ranta EI ole meri vaan Laatokka (tai Ladocha tai Látoga). Pohjoisessa oleva vesialue taas on kyllä meri. Paikka löytyy kyllä GW:n virallisilta kartoilta (Laatokkaa lukuunottamatta).
Hyvä että nimet näkyvät. Lisäilin sinne itse tosiaan kaikenlaista (kuten Muinaisalttarit). Kartta on jaettu Pinelandiin, Farlandiin ja Harmlandiin. Järville voi sitten keksiä nimiä jos huvittaa.
Kartalla on myös kolme asutusta merkittynä: kaksi kpl "Greater Villageja" sekä yksi "Town". En tahtonut ottaa niiden nimiä vastuulleni ja laitoin ne nimettöminä. Hyvä että kartta kelpaa. Itse olen aika tyytyväinen...
PS. Nuo sivut ovat sitten tosiaan Nagashin eivätkä minun tekemiäni. Kunnia hänelle. Minä olen vain piirtänyt kartan.
Hyvä että nimet näkyvät. Lisäilin sinne itse tosiaan kaikenlaista (kuten Muinaisalttarit). Kartta on jaettu Pinelandiin, Farlandiin ja Harmlandiin. Järville voi sitten keksiä nimiä jos huvittaa.
Kartalla on myös kolme asutusta merkittynä: kaksi kpl "Greater Villageja" sekä yksi "Town". En tahtonut ottaa niiden nimiä vastuulleni ja laitoin ne nimettöminä. Hyvä että kartta kelpaa. Itse olen aika tyytyväinen...
PS. Nuo sivut ovat sitten tosiaan Nagashin eivätkä minun tekemiäni. Kunnia hänelle. Minä olen vain piirtänyt kartan.
Verba, non acta - sanoja, ei tekoja
-
Ar-Senator
-
Kuusikeiju
Hihhei, 24.5. sitten viimein Roudan maa ilmestyi painosta. Kyseessä on viisi vuotta kirjoitustyön alla ollut suomalaishenkinen fantasiamaakuvaus, joka temaattisesti muistuttaa Far Northia monessa mielessä, mutta ei ole sidottu yhteen fantasiamaailmaan tai pelisysteemiin, vaan on tehty yleislähdekirjaksi roolipelaajille ja larppaajille.
Lähdekirja tulee myyntiin Ropeconiin hintaan 15 euroa ja sen on kustantanut Ropecon ry. Ensipainos on pieni, joten kannattaa pitää kiirettä jo perjantaina, mikäli haluaa oman kappaleen.
Syy mainostaa tätä julkeasti Sotavasarassa liittyy lähinnä FN-projektiin: kalevalaisesta suomifantasiasta kirjoittaminen tempaisi niin mukaansa, että aineistoa ja inspiraatiota riittää edelleen ja FN on hyvä tapa kanavoida sitä. Siispä yritän motivoida mukana olevia ja uusia kirjoittajia jatkamaan FN-projektia; kyllä kansallinen kulttuurimme on sen verran rikas, että siitä mielikuvituksella höystettynä tyylikkään armybookin verran aina saa aikaiseksi.
Pitäisikö seuraavaksi miettiä Far North-asiakirjan rakennetta yleisesti, ts. mitä osioita pitää/halutaan tehdä, vai syntyykö teos sillisalaattina tuotannon mukaan? Armeijalista kai on oleellisin, mutta armeijalistat rakentuvat aina fluffin varaan.
PS: Noita Roudan maa -teoksia on varattu jokunen ennakkomyyntiin ennen conia. Jos jotakuta FN-kehittelijöistä kiinnostaa tilata, niin PM on paras keino varmistaa oma kappale. (64 s. värikannet, mustavalkokuvitus).
Lähdekirja tulee myyntiin Ropeconiin hintaan 15 euroa ja sen on kustantanut Ropecon ry. Ensipainos on pieni, joten kannattaa pitää kiirettä jo perjantaina, mikäli haluaa oman kappaleen.
Syy mainostaa tätä julkeasti Sotavasarassa liittyy lähinnä FN-projektiin: kalevalaisesta suomifantasiasta kirjoittaminen tempaisi niin mukaansa, että aineistoa ja inspiraatiota riittää edelleen ja FN on hyvä tapa kanavoida sitä. Siispä yritän motivoida mukana olevia ja uusia kirjoittajia jatkamaan FN-projektia; kyllä kansallinen kulttuurimme on sen verran rikas, että siitä mielikuvituksella höystettynä tyylikkään armybookin verran aina saa aikaiseksi.
Pitäisikö seuraavaksi miettiä Far North-asiakirjan rakennetta yleisesti, ts. mitä osioita pitää/halutaan tehdä, vai syntyykö teos sillisalaattina tuotannon mukaan? Armeijalista kai on oleellisin, mutta armeijalistat rakentuvat aina fluffin varaan.
PS: Noita Roudan maa -teoksia on varattu jokunen ennakkomyyntiin ennen conia. Jos jotakuta FN-kehittelijöistä kiinnostaa tilata, niin PM on paras keino varmistaa oma kappale. (64 s. värikannet, mustavalkokuvitus).
Mielestäni "todellisen" armeijakirjan olisi hyvä koostua noin suunnillen GW-standardista. Armeijan taustoitus/historiaa, yksikkö kuvaukset & erikoissäännöt, taika-loret ja esineet, lista, maalaus & kuvia, spessut & fluffia. Maalus sektori tosin täytyy todennäköisesti pudottaa pois, mutta peruskonseptiltaan tuo tuntuu minusta toimivalta.
Amerikassa köyhyys on värillistä --Ray Loriga
- Teonanacatl
Ei up. Tätä ei tarvitse, eikä kuulukaan uppia, ikinä tai koskaan tuollaisilla viesteillä. Anteeksi nyt Käyttäjämodetuksesta, mutta on pakko sanoa. Tämä pysyy ylhäällä niin pitkään kun sen tarvitsee, joku tämän kuitenkin nostaa kun hänellä on oikeaa asiaa. Tuo ei ole. Sori paljon moderaattorit, annatte toivottavasti anteeksi. Meinasin sanoa tämän jo ensimmäisen upitustuplapostauksen jälkeen...