"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

WH kirjat

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Mondolf

Viesti Kirjoittaja Mondolf »

Itse olen lukenut Troll, skaven ja giant slayerin (kaksi ensimmäistä olivat suomennettuja), paras oli giantti, koska se oli helpompi käsittää englanniksi ja siinä oli Teclis sivuosassa. eikös kesäkuun Wd:ssä tule kaupanpäälle joku novelli? Pitää varmaan ostaa...
Luota Haltiaan...
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Olen tuon Skaveninsurman lukenut.

Hyh huonoutta.
zqmfgb
Guzlob
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guzlob »

Drachenfels oli tietyllä ironisella tasolla siinä määrin huvittava lukukokemus, että saatan joskus lukea loputkin Yeovilin/Newmanin vanhat GW-tuotokset. Räkä poskella vartissa kirjoitettua vampyyrisekoilua lukee mieluummin kuin studion vääntämää vetelää adcopya.
it is apparent the intent has been revealed
NetDiver

Viesti Kirjoittaja NetDiver »

Itse olen lukenut Faban puolelta Riders of the Dead, Hammers of Ulric ja Slayer-sarjan kolme ekaa kirjaa. Eivät mitään maailmaa mullistavia, mutta varsin mukavaa luettavaa. Rider of the Dead on paras lukemistani.

40K puolella onkin hieman enemmän nimikkeitä. Angel of Darkness, Space Wolf-trilogia, Last Chancer-pokkarit, erinäisiä novelli kokoelmia, Execution Hour, Inquisitor War-trilogia, Gaunt's Ghost-sarjan pokkarit, Eisenhorn-trilogia ja uusimpana Ravenor.

Sanottakoon, että Dan Abnett on Black Libraryn parhaita kirjoittajia. Etenkin hänen Gaunt's Ghosts-sarja ja Eisenhorn-trilogia ovat 40K-kirjallisuuden ehdotonta eliittiä. Odottelenkin Abnettin seuraavaa kirjaa Double Eagle.
Comebackia pelaamisen eturintamaan...
hypsilurus

Viesti Kirjoittaja hypsilurus »

Itse lämpenin jostain syystä hyvinkin paljon Storm of Ironista. Kakkososaa odotellessa.
Muita mielestäni kelvollisia teoksia ovat olleet jo mainittu Inquisitor War trilogia ja Into the Maelstrom. Deathwing makaa tuossa pöydällä, joten sekin pitää pian kahlata läpi. Itse Deathwing tarina on aika hieno, mutta sen luin jo vanhasta Space Hulk supplimentista viime vuosituhannella.

Tosiasia vaan silti on että liian paljon on roskaa BL tuotannossa.

Bubbling under "Deathwatch"...kunhan vaan saan sen käsiini...

Jos haluat oikeasti hyvää kirjallisuutta niin sitten pitää hakea ihan muualta.
Itselle tämä kytky 40K universumiin on juuri se ainoa asia joka saa minut näitä lukemaan.

M
"Kaulaparta huohottaja"
The Captain
Valvoja

Re: WH kirjat

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Niblebitzer kirjoitti: Mitä tulee suomennukseen, onnistutaan fantasiakirjallisuudessa siinä yleensä yhtä hyvin, eli surkeasti.

-Eikka
Tämä on aina yhtä vaarallinen väittämä, kun minä olen paikalla. Myönnän, että fantasian alalta löytyvät varmasti huonoimmat suomennokset, joihin olen törmännyt, mutta uskaltaisin väittää, että melko suuri osa fantasiastakin on käännetty sentään kelvollisesti eli saman tasoisesti kuin käännöskirjallisuus yleensäkin. Missään nimessä suomennetun fantasian yleinen taso ei ole sama kuin Peikonsurman, ja jotkut fantasiasuomentajat ovat jopa keskivertoa parempia (en nyt lähde nimiä mainitsemaan, mutta on minulla myös musta listani).

Tosin mistäpä minä kääntämisestä mitään tietäisin, tai mistään muustakaan.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”