"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kysymyksiä Khemristä

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Jake

Kysymyksiä Khemristä

Viesti Kirjoittaja Jake »

1. Onko Tomb Kingit alottelijaystävällisiä?
2.Kannattaako niitä kerätä kun nehän on älyttömän heikkoja? Esim perus jätkillä on T3, S3 ja muistaakseni WS & BS 2 .(Tomppia voi onneksi herätellä henkiin)Eivät tosin maksa kuin 8 pojoo
3.Onko ne pelottomia?
4.Pelottaako vihollisia?
5.Oisko kohtuu "hyvä" armeija?
6.Minkä kokoinen kasa euroja menee kohtuulliseen 2000p.
armeijaan?

PS.Ihan turha sanoo "kato armybookista" koska en ole vielä päättänyt keräänkö näitä joten sitä ei ole ja lähimpään figukauppaan on matkaa 25km, joten se lukukappaleesta.
Ja mitä tohon kutoseen tulee niin ei sellasia vastauksia että "riippuu mitä siihen hankit", vaan mitä yleensä kannattaa olla 2000 pojon Khemri armeijoissa ja siitä ne eurot... Älkää pitäkö nipottajana...

Modeille: Tän kaltasia topicceja saattaa olla jo mutta en jaksanut selata niitä kaikkia läpi...
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

1. Vaativat vähän kikkailua, mutta kyllä niillä pärjää. Magia on kovaa, liikkuvat suht nopeasti parhaimmillaan, sekä paljon hyviä yksiköitä.
2. Skeletonin ei tarvitse olla kestävä, tai tappaa ketään lähiksessä. Se riittää että niitä on paljon yhtäaikaa siinä. Myös jousiskeletonit ovat kelpoja, kakkosen BS ei haittaa kun osuvat aina vitosella.
3. Kyllä, kaikki undeadit ovat immune to psychology, eivätkä breikkaa ollenkaan.
4. Kaikki undeadit aiheuttavat vähintäänkin fearia, jotkut terroriakin.
5. Juu, pärjää. Magia on julmaa ainakin :D Ampuu myöskin ihan hyvin.
6. Armeija kuin armeija 2k pisteellä tyypillisesti maksaa 250-350e kirjoineen, ellei osta käytettynä. TKlla on se hyvä puoli että on paljon muovia, joten ei ihan niin kalliiksi tule kuitenkaan.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

1. Noh, tota, jokainen periaatteessa on. Jos kiinostaa niin aloita vain, ei sitä alkuarmeijaa kannata valita vain sen 'aloittelijaystävällisyyden' kannalta.
2. Heikkoja ja heikkoja... On tuo nimittäin perusstatline jota warhammerissa käytetään. Skavenit, empire, bretit, kaikki haltiat ja epäkuolleet käyttävät kyseistä statlineä. Sekä skinkit. Ws ja Bs tosin tuppaa olemaan sen kolme. Oletko pelannut 40k:ta paljonkin, kun pidät tuota peruslineä huonona? Ja niin, empiremies varusteilla omaa saman linen (+1 enemmän ws ja bs) ja maksaa 7 pistettä. ;)
3. Ovat pelottomia, kun kerta aiheuttavat pelkoa itsekin.
4. Kyllä, aiheuttavat.
5. Kaikki armeijat ovat. Älä katso sitä, mikä on hyvä, vaan sitä mikä kiinostaa ja millä on mukavat figut/asenne/fluffi/jne.
6. Ääh ääh... Noh, ainakin muovifiguja on paljon, mutta chariottejen suureen määrään vedoten voisin sanoa että jonkun verran. Kannattaa se 200-300 euroa varata 2000 pisteeseen, kuten aika monilla armeijoilla. Skaveneilla tottakai aikasta paljon enemmän. ;)

Niin joo, kunhan olet päättänyt niin osta ensimmäisenä armeijakirja. Mutta kannattaa vilkaista Kapteenin(ko?) tekemä amreijanvalintaopas, siitä löytyy kaikkea kivaa, ja on todellakin aloittelijaystävällinen. Joku voi varmaan linkittä, hm? Ja siihen mitä niissä armeijoissa yleensä on, en itse paljoa tiedä (kirjaa ole juuri yhtään selaillut, enkä yhtäkään armeijaa nähnyt käytännössä ;) ) mutta voisin sanoa että chariotteja joutuu ostelemaan aika paljon, kuudesta kahdeksaan kai. En ole aivan varma. Tomb scorpioneja, nämä ovat melkein missä tahansa armeijassa aika pakolliset. Tai ainakin niitä käytetään paljon, ovat hyviäkin. Peruslurkkeja pari yksikköä on yleensä ollut suositus, sekä näiden päälle yksi tai kaksi boksia nostatuslurkkeja. Niitä tarvitsee, usko pois. Jousilurkkejakin olen nähnyt käytettävän, jotenka lurkkibokseissa yksistään menee joku 100 euroa. Hevoslurkit ovat aika käteviä, kun ovat nopeita ja oman käsitykseni mukaan nämä ovat vieläpä fast cavlarya. Charrut maksavat kaiketi aika paljon pisteitä näillä, ja ovat tuiki tärkeitä. Elikkä lurkkikasasta, heppalurkeista, tomb skorpiooneista, charruista sekä vaunuista pitäisi kaiketi muodostua aika nätisti about 2000 pistettä. Kannattaa vilkaista mitä Battalion (vai onkos se army deal) pitää sisällään, niissä on yleensä kaikkea kivaa.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Grom

Viesti Kirjoittaja Grom »

Rune kirjoitti:Mutta kannattaa vilkaista Kapteenin(ko?) tekemä amreijanvalintaopas, siitä löytyy kaikkea kivaa, ja on todellakin aloittelijaystävällinen. Joku voi varmaan linkittä, hm?
TÄSSÄPÄ tämä. Hyvin myös Hautakuninkaiden plussat ja miinukset mukana.
Itse en tästä armeijasta paljoa tiedä, mutta sen voin sanoa, että tyylikäs on! Ainakin minun mielestäni. Tyyli on aika lähellä muinaista Egyptiä. Hautakuninkaat on varmaan mukavampi maalatakin kuin toinen epäkuolleiden armeija (Vampire Counts). Kannattaisin!
Back in da biz and so deep in da bashin' game.
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Noh, tompathan eivät tarvitse nostatuslurkkeja, koska eivät uutta sakkia nosta ollenkaan. Korjailevat vain vanhoja unitteja.

Eikä ne chariotit välttämättä paljoa maksa, kun muovia ovat ja kolmeko niitä siinä boksissa on?

Hittolainen, kaapijaa tänne kaivattaisi... ;)

J-edit: Your majesty's powers don't match my sp33d powahz... ;)
Viimeksi muokannut JarLoz, Ke 12.05.2004 22:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jesh

Viesti Kirjoittaja Jesh »

Rune kirjoitti: Peruslurkkeja pari yksikköä on yleensä ollut suositus, sekä näiden päälle yksi tai kaksi boksia nostatuslurkkeja. Niitä tarvitsee, usko pois

Tarkoitatko noilla nostatuslurkeilla lurkkeja joita voi taikoa esiin uniteiksi? No jos tarkoitat, niin niin ei voi tehdä. TK:oot voivat vain ''korjailla'' unittejaan, eivät tehdä uusia. No sen varmaan jo tiesitkin.

Ah, jos meidän majesteettimme aloittaisi Tomb Kingit, niin hirveä horde, joka olisi tehty charioteista, olisi poikaa.

Olenhidasjatyperäedit: Aaargh! Jarloz ehti ensin! I... am.... so... slow...
elector
Viesti:

Viesti Kirjoittaja elector »

Ja jos, niinkuin varmaan teetkin pelaat tuhannen pisteen pelejä sinun täytyy niihinkin ottaa Tomb King ja Liche Priest. Tai näin ainakin minun serkkuni joka kerää TK:ta sanoi.
Headquarters -turnauksia jo vuodesta 2005.
8 järjestetyn turnauksen kokemuksella.
HQ - Laatupelit Avoin Yhtiö
http://www.headquarters.fi uudistunut sivusto!
EI POSTIKULUJA! KAIKKI MINIATYYRIT -20%!!
Deetwo

elector kirjoitti:Ja jos, niinkuin varmaan teetkin pelaat tuhannen pisteen pelejä sinun täytyy niihinkin ottaa Tomb King ja Liche Priest. Tai näin ainakin minun serkkuni joka kerää TK:ta sanoi.
Kingiä ei tarvitse ottaa.
Vähintään Prince (kenraali) ja Priest (hierophant) täytyy kyllä olla.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Kingiä ei edes alle 2000 pisteen peleihin saa, se kun on lordi. Armeijaan tarvitsee kuitenkin, Deetwoa hieman tarkentaakseni, kenraalin (joko king tai prince, eli alle 2000 pisteen peleihin aina prince) JA hierofantin (liche priest).
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Morhgoz »

Paitsi jos pelaat Border-mission pelejä, joissa kenraalina ja hierofanttina toimii liche priest...
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Jake

Kiitos!! Kiitos näääin paljon! *levittää kätensä äärimmilleen* Ja kiitos Runelle tosta mun käsityksen korjauksesta, sillä mä oon todellaki pelannu paljon 40k:ta ja siihen verraten ne statit on aika huonot...
Näillä tiedoilla mä pääsen jo pitkälle! Khemrit on hienoja! Tahtoo Tomppia! Tahtoo heti!*kuolaa* Muuten, tässä kun ollaan niin kysytäänpä vielä että kannattaako -kukaan ei ainakaan maininnu näitä- armyssä olla niitä catapultteja ja/tai luujättiläisiä ja onko ne pisteidensä arvoisia? Jaa, mitäpä muuta...ainiin,kannattaako niitä special charruja hankkia? (Settra, lord of Khemri, (hieno nimi muuten) tai se ihme käärme nainen (sillä on se käärme sauva...venom staff kai) jonka kasvot on puoleksi "ehjät" ja puoleksi pääkallo
Deetwo

Katapultit on todellakin pisteidensä arvoisia, bone giant taas ei ihan niin paljon.
Pultti on aina varma valinta, sekä oikeasti pirun tehokas vehje, kun sitä saa ammutettua kaksi kertaa vuorossa.
Special character modeleita voi ostaa esittämään tavallisia charactereita kyllä. Esim. settrasta saa oivan chariot kuninkaan, sekä khalida kelpaa vaikka minne (itse käytän vampire counts necromancerina).
Itse special charactereita tosin ei kannata käyttää vaikka modeli olisikin... paitsi ehkä ihan hupi/testausmielessä.
Jake

Jos nyt alottais kunnolla ja ostais battalionin+army dealin niin menis tasan 300e ja sit mulla ois 3 pakettii lurkkeja, 2 pakettii hummia, 3 Ushabtia, 1 catapultti, 8 chariottia, Tomb King ja Liche priest, unohtuikos jotain? No kumminkin kauhee kasa figuja...heh heh. Oiskohan mitään järkee?
wild rider of saim hann

Viesti Kirjoittaja wild rider of saim hann »

JarLoz kirjoitti:unitteja.

Eikä ne chariotit välttämättä paljoa maksa, kun muovia ovat ja kolmeko niitä siinä boksissa on?

Hittolainen, kaapijaa tänne kaivattaisi... ;)

kullä niissä bokseissa on 3 chariottia ja 25e maksavat ja aika hyviä ovat paitsi str 7+ uniitteja vastaan :D
come brothers follow me...
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Jake kirjoitti:Jos nyt alottais kunnolla ja ostais battalionin+army dealin niin menis tasan 300e ja sit mulla ois 3 pakettii lurkkeja, 2 pakettii hummia, 3 Ushabtia, 1 catapultti, 8 chariottia, Tomb King ja Liche priest, unohtuikos jotain? No kumminkin kauhee kasa figuja...heh heh. Oiskohan mitään järkee?
Tuossa on järkeä vain ja ainoastaan silloin, kun tiedät että Tomb Kings on sinulle Juuri Se Armeija (tm), jolla tykkäät pelata. Jos armeijasta ei ole minkäänlaista kokemusta, ei varmaan kannata suinpäin tuhlata 300 euroa..
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Rejector

Viesti Kirjoittaja Rejector »

Rune kirjoitti:2. Heikkoja ja heikkoja... On tuo nimittäin perusstatline jota warhammerissa käytetään. Skavenit, empire, bretit, kaikki haltiat ja epäkuolleet käyttävät kyseistä statlineä. Sekä skinkit. Ws ja Bs tosin tuppaa olemaan sen kolme. Oletko pelannut 40k:ta paljonkin, kun pidät tuota peruslineä huonona? Ja niin, empiremies varusteilla omaa saman linen (+1 enemmän ws ja bs) ja maksaa 7 pistettä. ;)
Kyllähän kolmosilla alkava perusstaline on aika kuraa Warhammerissakin, johtuen siitä että taistelussa yleensä olevat joukot ovatkin tätä parempia taikka sitten charactereita. Perusstateilla pitääkin sitten enemmän luottaa joukkovoimaan eikä laskea tappotuloksien varaan oikeastaan yhtään. Eri asia sitten on kuinka paljon näitä lukuja kannattaa sitten tuijottaa, esim. Empiren handgunneri ei juuri tee näillä tiedoilla paljoakaan, vaan tälle huomattavasti tärkeämpi statline löytyy empiren handgun osiosta eli 24", S4, Armour piercing...
Galleriaan pääsee tästä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”