Land Raider DH-codexissa
Land Raider DH-codexissa
Eli DH- codexista löytyy kolme erilaista Land Raideria: Grey Knight Land Raider, Grey Knight Land Raider Crusader ja "tavallinen" Land Raider. "Tavallisen" etuhan on se, että ei tarvitse ottaa Grey Knight- sankaria, mutta se ei voi ottaa Blessed- eikä Sacred Hull- upgradeja.
Asia joka minua ihmetyttää, on se, ettei Land Raiderin transport- säännöissä sanota mitään terminaattorien kantamisesta. Siinä sanotaan vain että "may carry up to ten models". Periaatteessa siis saisin laittaa sinne kymmenen terminaattoria, vai?
Asia joka minua ihmetyttää, on se, ettei Land Raiderin transport- säännöissä sanota mitään terminaattorien kantamisesta. Siinä sanotaan vain että "may carry up to ten models". Periaatteessa siis saisin laittaa sinne kymmenen terminaattoria, vai?
Ellei jopa erratoitu jossain Q&A:ssa, niin nyrkkisääntönä Keisarillisten transporttien kanssa on ollut, että terminaattorit lasketaan kahdeksi modeliksi, kun lasketaan penkkejä transportissa.
Viimeksi muokannut Iceman, Ma 17.05.2004 09:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
Up to ten models tietysti tarkoittaa tavallista powerarmoroitua/flak armoroitua modelia.
Korkeintaan kymmenen siis.
Terminaattorit vie aina kahden modelin paikan.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
-
Brightstar
Ja noitten lantukoitten kanssa tulee myös se ongelma vastaan että et voi edes tunkea sinne terminaattoreita koska ne toimivat transporteina inquisiittoreitten retinuille. Jonkun yhden terminaattori haarniskaan sonnustautuneen GK heron sinne pystyt tunkea mutta et kokonaista squadia.
GW:n kotisivut ovat kuin diablo: joka kerta kuin aloitat uuden seikkailun niin sinulle on luotu uusi sattumanvaraisesti tehty labyrintti missä vielä suurinosa poluista ei edes johda mihinkään...
- Henri Ketonen
Eihän niitä sinne ole pakko laittaa, ottaa ne vaikka johonkin laatikkoon pelipöydän viereen siihen asti kun tulevat ulos...Brightstar kirjoitti:Ja noitten lantukoitten kanssa tulee myös se ongelma vastaan että et voi edes tunkea sinne terminaattoreita koska ne toimivat transporteina inquisiittoreitten retinuille. Jonkun yhden terminaattori haarniskaan sonnustautuneen GK heron sinne pystyt tunkea mutta et kokonaista squadia.
Minua kiinnostaisi tosiaan tietää tuosta Machine Spiritistä jotain, kun en ole löytänyt ainoatakaan sääntöä tai edes fluffinpätkää jossa se mainittaisiin.
Ok, mutta DH-codexista ei tätä johtopäätöstä pysty vetämään. Asiasta ei sanota Land Raiderin säännöissä mitään (siinä tosiaan lukee vain "The Land Raider may carry up to ten models", kun taas GK-lantikassa asia on selvennetty), eikä edes Armoryssa Terminator Armourin kohdalla.Deetwo kirjoitti:Up to ten models tietysti tarkoittaa tavallista powerarmoroitua/flak armoroitua modelia.
Ja säännöt ovat samat niiltä osin mitä ei ole erikseen muutettu.Warboss ZagSnikk kirjoitti:Ok, mutta DH-codexista ei tätä johtopäätöstä pysty vetämään. Asiasta ei sanota Land Raiderin säännöissä mitään (siinä tosiaan lukee vain "The Land Raider may carry up to ten models", kun taas GK-lantikassa asia on selvennetty), eikä edes Armoryssa Terminator Armourin kohdalla.Deetwo kirjoitti:Up to ten models tietysti tarkoittaa tavallista powerarmoroitua/flak armoroitua modelia.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
- Henri Ketonen
Basilisk ei taida olla sama asia kuin örkkien Looted Vehicle, jolla tuo sääntö on. Marine-Codexinkaan Land Raiderilla ei ole Machine Spiritiä. Mokia tulee Codexeihin väistämättä, mutta common senssiä voi kai soveltaa tällaisissa tilanteissa eikä nauraa nenä pitkänä oman codexin sanamuotojen paremmuudesta samalle vehkeelle.
Transport Vehicle Rulesissa esitelty Land Raider kykenee luultavasti kuljettamaan 10 modelia tai 5 terminaattoria, ja siitä löytyy machine spirit, eli jos vaikka se kelpaisi kaikille?
Transport Vehicle Rulesissa esitelty Land Raider kykenee luultavasti kuljettamaan 10 modelia tai 5 terminaattoria, ja siitä löytyy machine spirit, eli jos vaikka se kelpaisi kaikille?
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
Terminaattorit eivät siis ole modeleita? Rasismia! Poltan sinut roviolla Keisarin nimeen!Ishmael kirjoitti:Transport Vehicle Rulesissa esitelty Land Raider kykenee luultavasti kuljettamaan 10 modelia tai 5 terminaattoria, ja siitä löytyy machine spirit, eli jos vaikka se kelpaisi kaikille?
Toki kelpaa, pelaan Pure Grey Knightia eli en ottaisi tavallista Land Raideria muutenkaan. Vaivasi vain ja oli pakko mainita.
Yllättäen muistan lukeneeni jostain, että Chimeraan laitettu Terminator Armour vie kaksi paikkaa, mutta en löydä kohtaa codexista. Voisiko joku asiantunteva sanoa sivunnumeron?
Vanhempi 3rd edition Codex: Imperial Guard kertoo chimeran kohdalla seuraavaa: "A Chimera can carry up to twelve models (count Ogryns or models in Terminator armour as two models)." Uusi IG-kirja ei tätä mainitse, ei myöskään Codex: DH.
-Touko "Squirrel" Kästämä
-Touko "Squirrel" Kästämä
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.