"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Assault Night Fightissa

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
LordDemon

Assault Night Fightissa

Viesti Kirjoittaja LordDemon »

Miten teidän mielestänne tulee toimia, jos night fight scenaariossa tapahtuu seuraavaa:

Osapuoli A:n ryhmä liikkuu kohti B:n ryhmää, etäisyys 8" liikkeen jälkeen. Ampumiskierroksella heitetään näkeekö ryhmä A:n ryhmä B:n, jotta voisi ampua. Noppa tulokseksi tulee 2, eli 6". A ei voi siis ampua, koska ei havaitse B:tä.

1) Jos A:n ryhmällä on assault 12", voiko ryhmä assaultata B:n ryhmän kimppuun, vaikkei sitä havainnutkaan?

2) Jos A ei olisi ampunut B:n ryhmää, tulisiko hänen heittää pelkkää assaulttia varten nakeekö tämän?

Kysäisin joltain mode sedältä, mutta ei osattu auttaa, joten ajattelin kysyä yleistä mielipidettä. Tätähän sattunee suht harvoin, mutta se on mahdollista. Ja useammin tapahtuu jos 12" assaultilla yrittää Tau Stealth suitin kimppuun yöllä.
”ceterum censeo delendas esse Legiones Astartes”
"Veni, vidi, aleam ieci" - Thrawnille kiitokset latinan avusta
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Night fight ei vaikuta assaulttiin.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
LordDemon

Viesti Kirjoittaja LordDemon »

Peruskirjassa ei asiasta ole mitään mainintaa, mutta ajattelin että se johtuu siitä että minimi näköetäisyys yöllä on 6" eli normi assault etäisyys. Eli jos on assault etäisyydellä, niin näkee vihollisen varmasti.

Tuntuisi vaan tyhmältä että jos ne ei näe ampua, niin ne chargaa sinne summamutikassa.
Onko muilla mielipidettä?
”ceterum censeo delendas esse Legiones Astartes”
"Veni, vidi, aleam ieci" - Thrawnille kiitokset latinan avusta
Grim

Viesti Kirjoittaja Grim »

No tuntuuhan se aika tyhmältä, mutta sääntö on sääntö, ja GW on GW. ;)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”