Meille ainakin opetetaan tuota koulussa ô_ÔThe Captain kirjoitti:Itse asiassa tämä "they" on GW:n käyttämä "sukupuolineutraali" yksikön kolmas persoona eli vastaa samaa kuin "he/she". Tätä "they"-pronominin käyttöä ei ole tietääkseni virallisesti hyväksytty englannin kieliopissa, mutta se on poliittisesti korrekti.Chade kirjoitti: Klad Brakakin kuvauksesta: "-- then any armour they were wearing and shield they were carrying are destroyed." Kuvauksessa käytetään muotoa "they" eli "he", mutta tämä saattaa tarkoittaa tapausta, jossa lyödään useampaa kohdetta.
Muutama vaikea kysymys? (uusia tulee koko ajan)
Eye is green.
-
DarkStalker
Kyllä tuo ihan oikeasti löytyy englannin kirjasta. Itse olin juuri tästä kirjoittamassa, kun huomasin, että tässä topicissa on toinenkin sivu...The Captain kirjoitti:Itse asiassa tämä "they" on GW:n käyttämä "sukupuolineutraali" yksikön kolmas persoona eli vastaa samaa kuin "he/she". Tätä "they"-pronominin käyttöä ei ole tietääkseni virallisesti hyväksytty englannin kieliopissa, mutta se on poliittisesti korrekti.
Tällä perusteella melkein sanoisin, että barding jää, mutta ratsastajan panssari hajoaa. Toisaalta käsittääkseni ratsu ja sen ratsastaja luetaan yhdeksi modeliksi, ja ratsastajan kuolessa ratsukin katoaa/kuolee. Voidaankin siis ajatella, että myös hevonen ottaa samalla osumaa ja menettää bardinginsa.
Mene ja tiedä...
Ah, my bad. Ei siinä olisikaan ollut mitään järkeä, että "they" suomennettaisiin tuossa yhteydessä "he". Noo minä ole kouluni käynyt (tämän kevään ylioppilas), että ei minun oikeastaan enää tarvitsekaan tuollaista osata.The Captain kirjoitti:Itse asiassa tämä "they" on GW:n käyttämä "sukupuolineutraali" yksikön kolmas persoona eli vastaa samaa kuin "he/she". Tätä "they"-pronominin käyttöä ei ole tietääkseni virallisesti hyväksytty englannin kieliopissa, mutta se on poliittisesti korrekti.Chade kirjoitti: Klad Brakakin kuvauksesta: "-- then any armour they were wearing and shield they were carrying are destroyed." Kuvauksessa käytetään muotoa "they" eli "he", mutta tämä saattaa tarkoittaa tapausta, jossa lyödään useampaa kohdetta.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
"single model on foot or not?"
juu eli kysymykseni koskee lähinnä erästä sääntöä ja onko se erratoitu vai annettiinko minulle vain väärää tietoa mammutin metsästys turneessa:)
minulle sanottiin että minotaur lordi ei ole single foot model vaan monsteri basensa vuoksi.fantasy battlen sääntökirjassa ei mainita basen koosta mitään vaan sanotaanettä jos modelli on monstrous mountin selässä tai muuten ratsain tai sotavaunulla,TAI jos modellilla on 5 TAI ENEMMÄN woundeja se lasketaan hitaaksi ja kömpelöksi monsteriksi jolla on los 90 astetta.näiden sääntöjen valossa minotauri lordilla on 360 charge arc.elllei asiaa ole jotenkin erratoitu,mikä onkin kysymyseni.onko se ja jos on niin mistä se errata löytyy? kunnes toisin todistetaan aion vedota sääntökirja selkeisiin ohjeisiin ja kyykyttää niitä inhottavia skirmishereitä jotka tähän asti ovat pyörineet lordini ympärillä t:joonas ps:minotaur lordilla on 4 woundia:)
minulle sanottiin että minotaur lordi ei ole single foot model vaan monsteri basensa vuoksi.fantasy battlen sääntökirjassa ei mainita basen koosta mitään vaan sanotaanettä jos modelli on monstrous mountin selässä tai muuten ratsain tai sotavaunulla,TAI jos modellilla on 5 TAI ENEMMÄN woundeja se lasketaan hitaaksi ja kömpelöksi monsteriksi jolla on los 90 astetta.näiden sääntöjen valossa minotauri lordilla on 360 charge arc.elllei asiaa ole jotenkin erratoitu,mikä onkin kysymyseni.onko se ja jos on niin mistä se errata löytyy? kunnes toisin todistetaan aion vedota sääntökirja selkeisiin ohjeisiin ja kyykyttää niitä inhottavia skirmishereitä jotka tähän asti ovat pyörineet lordini ympärillä t:joonas ps:minotaur lordilla on 4 woundia:)
only a fool knowsno fear,a hero shows no fear
Re: "single model on foot or not?"
Taitavat säännöt puhua 360 asteen näkökentän yhteydessä enemmänkin "Single man-sized model on foot"-termiä. Enkä kyllä pysty Tuomiosonnia myöntämään ihmisen kokoiseksi.joonasar kirjoitti:juu eli kysymykseni koskee lähinnä erästä sääntöä ja onko se erratoitu vai annettiinko minulle vain väärää tietoa mammutin metsästys turneessa:)
Re: "single model on foot or not?"
Unit strengthit, LoSit ja hahmojen luokitukset ovat yksi eniten erratoituja asioita koko pelissä. Sääntökirjan tiedoista ei päde enää kuin pieni osa. Parhaat lähteet ovat tällä hetkellä WD:n mukana tullut ja nettiversiossa korjattu US-läpyskä, sekä Chronicles 2004:n Unit Strength Table, joka sisältää eri kokoisten otusten liikesäännöt.joonasar kirjoitti:elllei asiaa ole jotenkin erratoitu,mikä onkin kysymyseni.onko se ja jos on niin mistä se errata löytyy?
Doombull kuuluu luokkaan "ogre-sized", on US3 ja noudattaa "move as monsters"-liikesääntöjä. Tämä tarkoittaa valitettavasti 90 asteen LoSia. Ota herd pitämään ympärillä surraajat kurissa.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Unit Strength and Single Models Movement (eli Dolmotin mainitsema Unit Strenght table) päivitys löytyy ainakintäältä, Base Size & Unit reference sheet täältä. Molemmat linkit löytyvät FB: Sääntöjen tiedotteesta.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Re: Muutama vaikea kysymys? (uusia tulee koko ajan)
Ei, jos täytyy olla kenraali niin silloin on.. ja tunnetusti kenraalejahan voi olla vain yksi per armeija.archibald kirjoitti:voiko ottaa kaksi special charrua, jos molempien täytyy olla kenraali?
miten scoorataan sotakoneiden vp:t?
onko gyro flyer vai war machine?
onko mahdollista deployata scoutit niin, että pystyvät chargta heti ensimmäisellä vuorolla?
saako kanuunalla "overguessata" closikseen jos tähtää tavallista kohdetta?
miten flame kanuuna laitetaan closikseen?
tuleeko 2xS hit, jos stonari osuu osittain baseen?
Sotakoneista saa pisteet jos joko kone tai crew on tuhottu/paennut tai molempia.
EDIT: Gyro on siis pelkkä flyer millä on crew.
Ei, scouttien pitää olla poissa näkyvistä.. ellei jollain ole erikoissääntöä millä näkee maaston läpi?
Kanuunalla ei periaatteessa saa overguessata ollenkaan. Tämä overguessprobleema on oikeastaan yksi fbn pitkäaikaisimmista kädenväännöistä..
Flame cannon on sotakone, joten ihan samanlailla kuten muutkin sotakoneet.
Veikkaisin että jos keskusreiästä on suurin osa modelin alustan päällä niin sieltä saa sen yhden tuplastrenan hitin.
Suurin osa näistäkin löytyy aika suhteellisen helposti BRBstä ja kääpiökirjasta..
Viimeksi muokannut Deetwo, Pe 28.05.2004 17:55. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Gyro ei ole sotakone viimeisimmän Studio-heiton mukaan. Urlia suoraan vastaukseen en tähän hätään löydä, epäsuora vastaus löytyy muistaakseni WD281:n QA:sta (jossa kysytään jotain aivan muuta, mutta ohessa erotetaan gyro sotakoneista kuten chariotitkin).
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Chameleon skinkit (Movement 6) saa chargeamaan ensimmäisellä vuorolla koska ne saa deployata näkyviin kunhan on 12" päässä. Näillä tosin ei mielestäni ole mitään järkeä lähteä rynnäköimään kun on niin tehottomia tappamaan mitään klosiksessa.Deetwo kirjoitti:Ei, scouttien pitää olla poissa näkyvistä.. ellei jollain ole erikoissääntöä millä näkee maaston läpi?archibald kirjoitti: onko mahdollista deployata scoutit niin, että pystyvät chargta heti ensimmäisellä vuorolla?![]()
Alea iacta est.
Mutta Scouttien itse ei tarvitse olla asemassa, jossa ne eivät näeDeetwo kirjoitti: Ei, scouttien pitää olla poissa näkyvistä.. ellei jollain ole erikoissääntöä millä näkee maaston läpi?![]()
yhtään vihollista. Eli teoriassa, jos vastustaja on deployannut kaikki yksikkönsä katsomaan pois päin Souteista, on niillä mahdollisuus chargata jo vuorolla 1.
Esimerkkitilanne (joskin epätodennäköinen): Sylvanian armyn vastustaja deployaa- syystä tai toisesta- kaikki yksikkönsä katsomaan hieman vasemmalle päin. Näin pelilaudan oikea reuna jää vastustajan LoS:in ulkopuolelle.
Sylvanian army sisältää yksikön Scouttaavia Dire wolffeja, joilla on charge-liikkuvuus 18". Sylvania- pelaaja voi sijoittaa sutensa 12":n päähän vihollisista kentän oikeaan reunaan. Tällöin ne ovat poissa Los:istakin. Jos Sylvanian army saa ensimmäisen vuoron, niin Dire wolffit pääsevät hyvinkin chargaamaan 1.:llä vuorolla.
Edit: Hups. Väärässä olin. Jättäkää tämä viesti huomiotta
Viimeksi muokannut ErrSol, Pe 28.05.2004 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei taas.The Witch king kirjoitti:Mutta Scouttien itse ei tarvitse olla asemassa, jossa ne eivät näe yhtään vihollista. Eli teoriassa, jos vastustaja on deployannut kaikki yksikkönsä katsomaan pois päin Souteista, on niillä mahdollisuus chargata jo vuorolla 1.
"With regards to the deployment of Scouts, units are assumed to have a line of sight outside their normal arc of 90 degrees to the front. The best way to think of this is to deploy the Scouts where they cannot see the enemy, which by default means that the enemy cannot see them."
-Annual 2002, s. 7.
it is apparent the intent has been revealed
Outo juttu. No, kai se on uskottava.Guzlob kirjoitti: "With regards to the deployment of Scouts, units are assumed to have a line of sight outside their normal arc 90 of degrees to the front. The best way to think of this is to deploy the Scouts where they cannot see the enemy, which by default means that the enemy cannot see them."
-Annual 2002, s. 7.
Pitäisi kaiketi joskus ostaa noita Annualeja/Chronicleseja. Tällä hetkellä pitää minun turvautuman Internetin Erratoihin, enkä siellä ole tuohon törmännyt. (varmaan se tosin sieltäkin löytyy...)
Sanotaanhan sääntökirjassakin, että scoutit pitää deployata "in or behind interposing terrain", eikös tuo jo tarkoita että scouttien ja vihollisen välissä on oltava LoSsin blokkaavaa maastoa ?The Witch king kirjoitti:Outo juttu. No, kai se on uskottava.
Ei suinkaan. Scoutithan voisi laittaa metsään, mutta vähemmän, kuin 2":n päähän reunasta. Näin ne tosiaan olisivat terrainin sisällä, mutta näkisivät silti ulos.jullevi kirjoitti: Sanotaanhan sääntökirjassakin, että scoutit pitää deployata "in or behind interposing terrain", eikös tuo jo tarkoita että scouttien ja vihollisen välissä on oltava LoSsin blokkaavaa maastoa ?
Ja jos ryhdytään saivartelemaan, niin onhan Obstaclekin "Interposing terrain", ja senkin yli näkee.
Interposing terrain ei siis aina tarkoita Los:ia blokkaavaa maastoa.
- Amazing Slug
Voisikos tätä lukea liskojen osalta siten, että ensiksi deployaa chameleonttiskinkit riviin, ja näiden taakse sitten loput skinkit? Sillä kyllähän chameleontit LOS:in estävät? En omaa liskojen kirjaa, mutta moinen törkeys tuli mieleeni."With regards to the deployment of Scouts, units are assumed to have a line of sight outside their normal arc of 90 degrees to the front. The best way to think of this is to deploy the Scouts where they cannot see the enemy, which by default means that the enemy cannot see them."
-Annual 2002, s. 7.
Draken base on mielestäni 50x50. Sillä on nimittäin viisi haavaa, aivan kuten esim. wyvernillä, jolla on myös 50x50 jalusta. Muutenkin 4+ haavaa omistavat monsterit tuntuvat viihtyvän tuolla isommalla alustalla.
Kivettäjästä saa tuplavoimalla automaattisen osuman, jos pikkureikä on kokonaan jalustan päällä. Esim. ammut jättiläistä niin, että koko jalusta ei jää alle, mutta pikkureikä kuitenkin on kokonaan alustalla. Tällöit saat aikaan yhden automaattisen osuman tuplavoimalla.
Kivettäjästä saa tuplavoimalla automaattisen osuman, jos pikkureikä on kokonaan jalustan päällä. Esim. ammut jättiläistä niin, että koko jalusta ei jää alle, mutta pikkureikä kuitenkin on kokonaan alustalla. Tällöit saat aikaan yhden automaattisen osuman tuplavoimalla.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
Tätäkin on yritetty, mutta jo sääntökirjan scouttisäännöt sen kieltävät ("in or behind interposing terrain" -kameleontit ei ole maastoa)Superego kirjoitti:Voisikos tätä lukea liskojen osalta siten, että ensiksi deployaa chameleonttiskinkit riviin, ja näiden taakse sitten loput skinkit? Sillä kyllähän chameleontit LOS:in estävät? En omaa liskojen kirjaa, mutta moinen törkeys tuli mieleeni.