Opastusta BB:n...?
Opastusta BB:n...?
Eli kaksi porvoolaista nuorta haluaisi oppia BB:n alkeet. Itse pelistä tiedämme hyvin vähän, mutta kiinnostus on erittäin suuri. Jos joku peliä osaava voisi tulla PK seudulle neuvomaan meitä pelissä. Paikka voisi olla vaikka Helsingin fantasipelit tai Hesan GW. Neuvojalla tulisi olla kaksi joukkuetta joilla voisi meitä neuvoa, pelilauta ja muut pelaamiseen tarvittavat välineet. Jos joku jolla on aikaa, haluaisi meitä neuvoa pelissä. Mielellään viikonloppuna. Jos joku on kiinnostunut niin voidaan sopia asiasta privana. Auttakaa aloittelijoita pääsemään pelin saloihin 
Kaikki Sotavasara.net:in Lord of the Rings pelaajat, tulkaa IRC-kanavalle #lotr-sotavasara @Quakenet
Ensihätään kannattaa tutustua varmaan living rulebook:iin eli .pdf sääntökirjaan, joka löytyy osotteesta http://www.bloodbowl.com
-
Baharroth
Hyvä keino päästä tutustumaan sääntöihin on tälläkin foorumilla mainostettu java bloodbowl. Perus säännöt tulevat tutuiksi jo muutaman pelin jälkeen. Yhdessä Johanneksen mainostaman pdffän kanssa pääsee jo pitkälle. Toisaalta tämä toimii vain väliaikaisena helpptuksena. Himo päästä pelaamaan varsinaista peliä on suuri. Noh ehkä Johannes meidän projekti tästä vielä etenee, kunhan koulu loppuu 
Kakka jätkä
-
Baharroth
Tuollaisen liigan voisi kyllä kehittää, kunhan ymmärtää säännöt. ei siihen pahasti muuta taida tarvita kuin pelaajia tarpeeksi. Am I right?Baharroth kirjoitti:Jos saisimme ne alkeet opeteltua minä olisin ainakin kiinnostunut tulemaan tuommoisenn liigaan...
Sitten tälläinen sääntötekninen kysymys. Ovatko Ogret vielä mahdollisia Big guy valintoja melkein kaikille joukkueille, vaikka niillä taitaa olla omakin joukkue?
-
Baharroth
Re: Opastusta BB:n...?
sakcris kirjoitti: Auttakaa aloittelijoita pääsemään pelin saloihin
Niin eli jos nyt pysyttäis itse asiassa...
Noh - täysin hurahtaneena itsekin neuvoisin tuonne Java-version pariin. Asentuu koneelle ohjeet lukien (kun muistaa myös Javan JRE:n asentaa) kivuttomasti. Opetteluvaiheessa voi kokeilla pelejä itse itseään vastaan, homma avautuu aika äkkiä. Ja tuon Java-clientin mukana avautuu koko maailmallinen vastustajia (sivuoireena elämä päättyy, mutta väliäkös sillä - viikon verran kaiken vapaa-aikani käyttänyt JavaBöbböön
).
Viitsisikös sitten joku auttaa. Minulla tule tossa kun yirtän käynnistää tota bloodbowl.jar tiedostoa, että "The drive or network connection that the shortcut 'bloodbowl.ink' refers to is unavaible. Make sure that the disk is propeprly inserted or the network recousre is available, and the try again"
Ja tiedoston pathikin on päin persettä... Tiedosto on kansiossa D:\java BB mutta tämä haluaa targettaa sen osoitteesta: C:\WINNT\SYSTEM32\javaw.exe -jar bbowl.jar
Ja sen start in: on C:\Bbowl
Joku vikana? Ja Javan olen päivittänyt, ja java BB:n...
Ja tiedoston pathikin on päin persettä... Tiedosto on kansiossa D:\java BB mutta tämä haluaa targettaa sen osoitteesta: C:\WINNT\SYSTEM32\javaw.exe -jar bbowl.jar
hmmm....VD kirjoitti:Viitsisikös sitten joku auttaa. Minulla tule tossa kun yirtän käynnistää tota bloodbowl.jar tiedostoa, että "The drive or network connection that the shortcut 'bloodbowl.ink' refers to is unavaible. Make sure that the disk is propeprly inserted or the network recousre is available, and the try again"
et kai koita käynnistää sitä siitä bloodbowl pikakuvakkeesta, sillä sehän ei toimi, vaan sun pitää ettiä sieltä kansiosta sellanen bbowl niminen jar tedosto ja sillä käynnistää se.
Sama ohjeistus löytyy myös muistaakseni sieltä readme tiedostosta.
-Erah
"The 1 rule of fight club is..."
"The 1 rule of fight club is..."
- Druzhina Captain
- Valvoja
- avaa DOS promptin tai konsolin tai komentorivin (mikä lie).VD kirjoitti:Viitsisikös sitten joku auttaa.
- menee hakemistoon, jossa on kyseinen jar-tiedosto säilytetään
- käynnistä komennolla:
javaw -jar bbowl.jar
Jos tästä tulee jotain ongelmia, kopioi kaikki esille tulevat virheilmoitukset ja lähetä ne minulle YV:llä.
-
Baharroth