Blood angels ja special rules
Blood angels ja special rules
Joillakin Blood angeleiden special charactereilla on pakko liikkua aina vihollista päin suorinta mahdollista tietä. Miten tämä nyt käytännässä tapahtuu. Siis menenkö difficult terrainin läpi vai voiko sen kiertää. jos sen on ihan pakko liikkuasuoraan niin silloinhan se on kuin hakeutuva ohjus. Voisiko joku viisaampi kertoa?
Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Kiitos vastauksista jo etukäteen.
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
-
Baharroth
- ankara halla
- Valvoja
BA Codex, sivu 4, kohta The Black Rage, kolmas paragrafi, kolmas lause: "ie, the unit ends the move closer to the enemy than at the start" eli ei tarvitse mennä suoraan kohti lyhyintä reittiä vaan yksikön pitää liikkeen jälkeen olla lähempänä vihollista kuin ennen liikettä.
Aivan kuten Zarathustrian sanoikin.
Aivan kuten Zarathustrian sanoikin.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
- The Captain
- Valvoja
- ankara halla
- Valvoja
Moriarin erikoissäännöt
- Tear Attack, kuten kaikilla Furiosoilla
- Black Rage, kuten kaikilla enkeleillä mutta ei tarvitse viskata 1 vaan on aina päällä (kuten DC)
- Battle-frenzied, satunnainen määrä hyökkäyksiä
- Rampage, auttaa shaken ja stunned tuloksiin vahinkotaulukoista
Ainoa liikkeeseen vaikuttava erikoissääntö on juuri tuo Black Rage.
- Tear Attack, kuten kaikilla Furiosoilla
- Black Rage, kuten kaikilla enkeleillä mutta ei tarvitse viskata 1 vaan on aina päällä (kuten DC)
- Battle-frenzied, satunnainen määrä hyökkäyksiä
- Rampage, auttaa shaken ja stunned tuloksiin vahinkotaulukoista
Ainoa liikkeeseen vaikuttava erikoissääntö on juuri tuo Black Rage.
- ankara halla
- Valvoja
- Henri Ketonen
Niin, ja oikeastaan tuossa voi liikkua myö kauimmaista vihollista kohti jos haluaa... Voit vetää vaikka pakkia viistosti Calliduksen ohi kauemmas vastustajan armeijasta...
Ja voit myös ajella suoraan takaisinkin. Ei kielletä missään menemästä vaikka 6 tuumaa eteenpäin ja sitten taas 6 takaisin... Vai miten se sanamuoto meni, voi olla että pääsetkin vain 5.99 tuumaa takaisin
Ja voit myös ajella suoraan takaisinkin. Ei kielletä missään menemästä vaikka 6 tuumaa eteenpäin ja sitten taas 6 takaisin... Vai miten se sanamuoto meni, voi olla että pääsetkin vain 5.99 tuumaa takaisin
zqmfgb
- ankara halla
- Valvoja
Liike täytyy kyllä tehdä vihulaista päin, mutta ei ole tosiaan määritetty, että lähintä vihulaista. Itse olen kyllä aina näin pelannut koska olen ymmärtänyt säännön hengen olevan tämän mukainen.
Kuitenkaan Moriar ei siis saa hypätä D6 tuumaa eteenpäin ja sitten ottaa pakkia vaan hänen liikkeensä on aina liikuttava mahdollisimman nopeasti kohti vihollista.
Kuitenkaan Moriar ei siis saa hypätä D6 tuumaa eteenpäin ja sitten ottaa pakkia vaan hänen liikkeensä on aina liikuttava mahdollisimman nopeasti kohti vihollista.
- The Captain
- Valvoja
Sen, että sen täytyy olla liikkeen lopuksi lähempänä vihollista kuin liikkeen aluksi, kyllä rajaa melkoisesti mahdollisuuksia, mihin sen täytyy liikkua. Ts. jos lähin vihollinen on 13" päässä ja seuraavaksi lähin vihollinen päinvastaisessa suunnassa 16" päässä, ei BA-pelaaja voi ragettaessaan 1 tai 2" liikkua kohti jälkimmäistä, koska se päätyisi kauemmas vihollisesta (14" päähän) kuin se oli. Jos se ragettaisi 4" tai yli, se päätyisi lähemmäs vihollista (12" päähän) juostessaan kohti toiseksi lähintä vihollista.
Huom. Säännössä ei puhuta vihollisyksiköistä vaan vihollisesta.
Huom. Säännössä ei puhuta vihollisyksiköistä vaan vihollisesta.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- Henri Ketonen
Oliko Moriarilla tuohon joku oma juttunsa? Blood Angleleillahan homma menee niin että se D6" tuumaa pitää tuoda yksikön lähemmäs vihollista, muttei sanota mitään tavallisesta liikkeestä. Pakkia vaan. Ei kyllä ole enää codexia...ankara halla kirjoitti: Kuitenkaan Moriar ei siis saa hypätä D6 tuumaa eteenpäin ja sitten ottaa pakkia vaan hänen liikkeensä on aina liikuttava mahdollisimman nopeasti kohti vihollista.
zqmfgb
- ankara halla
- Valvoja