"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Aloittamassa Tyranideilla, ohjeita kiitos.

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
quiritzen

Aloittamassa Tyranideilla, ohjeita kiitos.

Viesti Kirjoittaja quiritzen »

Sadan power amourin maalauksen jälkeen päätin kokeillä jotan vähän erilaista, eli Tyranideja.

Kaipailisin tässä vähän neuvoja listan teossa. En ajatellut mitään yli-mutatoitua armeijaa vaan ajattelin kokeilla ihan sitä peruslistaa. Ainoa mutaation on varmaan Gaunteille strena 4. Haluaisin armeijan jossa olisi paljon erilaisia yksiköitä sekä (paljon) niitä isoja mörköjä. Omistan codexin ja olen lukenut sen kannesta kanteen mutta en osaa päättää mitä valitsisin.

Elikkä, mitkä yksiköt ovat turhia/riski hankinta? Mitä kannattaa olla paljon ja mitä ei ollenkaan? (Luin armeijanvalinta-oppaan mutta en kyllä paljoa viisastunut.)

Kiitos jo etukäteen.
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah´nagl fhtagn
Uzi-99
Viesti:

Mutaatiot, Mutable Genus, jne

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

quiritzen kirjoitti:Ainoa mutaation on varmaan Gaunteille strena 4.
--- Ihan ensimmäisenä kannattaa opetella mikä ero on Mutanteilla ja Mutable Genuksella. ;)

Mutation-säännöt sivulla 37, Mutable Genus 38-40.

Mutantteja rajoittaa Species-määrä, Mutable Genus Biomorpheja niiden taulukoissa annetut Biomorph-rajat.

Mutantit ovat yksittäisiä poikkeuksia, kun taas Mutable Genuksella luodut ovat kokonaan omia lajejaan (Species), joita voi pistää pöydälle niin paljon pisteet ja organisaatio sallivat.

Gaunttien S tulee ToxSac-biomorphista, mikä tarkoittaa Mutable Genus-ötökkää.
Haluaisin armeijan jossa olisi paljon erilaisia yksiköitä sekä (paljon) niitä isoja mörköjä.
--- Turvallinen peruslista olisi:

Tyrant (Mutable Genus)
Warrior
Hormagaunt/Leaping CC Gaunt
Carnifex

Mahdollisena lisänä sitten muita ötököitä, miten tuntee tarpeelliseksi. Itselläni useimmiten lisänä:

Gargoyle (konvertoitu muovi-Gaunteista)
Spinegaunt (Gaunt + SFist)
Biovore (väh 2, miel 3)
Tyrant Guard
Genestealer (kannattaa pitää piilossa kunnes Gauntit sitoneet vastustajia lähikseen)
Elikkä, mitkä yksiköt ovat turhia/riski hankinta?
--- Ei mikään ole turha, mutta on yksiköitä jotka vaativat enemmän kikkailua.

Lictor harvoin tappaa pisteidensä edestä, mutta sen aiheuttama kaaos saattaa jo yksinään olla pisteiden arvoista. Vaatii tosin onnea ja hyvää taktista silmää... Mutta hauskoja ovat. =)

Ravenerit heikkoja (ja IMO kalliita pisteiltään), mutta nopeina voivat olla hyödyksi muita tukemassa, tai tavoitteiden ja pöydänkulmien saavuttamisessa.

Zoanthropet ovat Lascannon-syöttejä... Mikä tosin tarkoittaa että ne ampuvat sitten vähemmän muita ötöjä, ja jos 'Thrope sattuu pääsemään tarpeeksi lähelle ja osuu WBlastillä, niin johan kuolee vastustajalta porukkaa.

Rippereistä en itse pidä, mutta muut ovat niillekin käyttöä keksineet.

Red Terror on kikkayksikkö, jolla kannattaa pelata vain huvin vuoksi. Jos kohta on tilanteita joissa sen DS-kyky on hyödyksi... Eikä ylimääräinen nopea TMC haitaksi ole. =)

Old One Eye:sta en perusta, koska mielestäni puhtaasti lähis-'Fexit ovat liian riskipeliä... Mutta on ihmisiä jotka vannovat näiden nimeen, joten jos siltä tuntuu niin ole hyvä vain. :P
Mitä kannattaa olla paljon ja mitä ei ollenkaan?
--- Gauntteja kannattaa olla paljon.

Mitä ei kannata ollenkaan riippuu pitkälti pelityylistäsi ja siitä mistä yksiköistä et itse pidä.

Toivottavasti tästä on jotain hyötyä...
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
quiritzen

Gaunteilla tarkoitin tosiaan Mutable Genuksia, kirjoitin ehkä nopeammin kuin ajattelin. Mitä armeijaan tulee niin tälläistä vähän suunnittelin:
- 2 x siipi Tyranttia kaikilla herkuilla
- Lictor (kaaosta)
- 3 x 16 Gaunts (leaping ja S4)
- 10 x Gargoyle
- 2 x Carnifex
- 3 x Biovore
Miltäs kuullostaa? (Taidan muuten laittaa tämän armeijalistat -osioon).
Armeijasta tulee 1500 pts joten poistan yksiköitä pisteiden vaatiessa.
DarkStalker

Viesti Kirjoittaja DarkStalker »

Kyllä tuo ihan hyvältä suunnitelmalta kuulostaa. Kaikkea näyttää löytyvän ihan hyvin, joten ongelmia ei pitäisi kauheasti ilmeentyä. Tosin et kyllä ihan peruslistaa näköjään aiokaan pelata, vaikka niin tuolla alkupäässä sanoit... ;)

Mielestäni genestealereita ja warrioreita ei kannata hankkia, jos haluat tehdä tehokkaan armeijan. Black scars kerran osuvasti sanoikin: "Warrioreiden ainoa tehtävä on vahtia genestealer-laatikon kantta, etteivät ne vaan pääse kentälle." Tällainen tilanne on valitettavasti tällä hetkellä, sillä "Shoot the big ones" on geneille yksinkertaisesti liian paha.

Melkein suosittelisin odottamaan syksyn tuloa, jolloin pitäisi tulla uusi codexi 'Nideille tai ainakin odottaa uusia sääntöjä itse peliin. Mutta jos sinulla on kiire, niin tuo kirjoittamasi ehdotus näyttää ihan mainiolta.
Baldur

Viesti Kirjoittaja Baldur »

Juuri tällä hetkellä ei oikein kannata aloittaa Tyranidien keräämistä.

Uusi codex ja ainakin osittain uusitut figut kun ovat tulossa parin kuukauden päästä.
quiritzen

Aluksi tosiaan yritin peruslistaa, mutta tuo Mutable Genuksien käyttö vaan tuntui niin paljon käytännöllisemmältä. Genestealerit ja warriorit ovat tykinruokaa joten niitä en aio ottaa.

Mitä uusiin figuihin tulee niin siksi minulla onkin kiire, sillä nykyiset figut ovat aivan ihania (varsinkin Carnifex) ja haluan niitä mahdollisimman paljon ennen kuin uudet tulevat. Olkoon uusi codexi ja säännöt mitä tahansa, tästä aikeesta en luovu.

Olisikohan uusista otuksista jo kuvia saatavilla?
Uzi-99
Viesti:

quiritzen kirjoitti:Olisikohan uusista otuksista jo kuvia saatavilla?
--- Ainoastaan 'Stealereista toistaiseksi.

http://www.ee.oulu.fi/~maunot/pre/previ ... tealer.jpg

Itse figun nähneet ovat kommentoineet että oikea figu näyttää huomattavasti paremmalta kuin tuo kuva antaa ymmärtää.

Huhut muovisesta Carnifexista kertovat etta siitä olisi tulossa "uhkaavamman" näköinen, mutta ilman kuvia on vaikeampi sanoa sen tarkemmin.

Ravenereille tulossa uusi metallifigu, huhujen mukaan tulee näyttämään enemmän Warriorilta kuin tämänhetkinen... Henkkoht olen sitä mieltä että nykyinenkin näyttää hyvältä, sen mukana vain pitäisi saada heti kättelyssä RenClawit, ja pisteet saisivat olla hiukan alhaisempia.

Kannattaa tarkistaa tuo tämän foorumin alussa oleva Kuvia Tulevasta, sinne postitetaan aina uusimmat kuvat mitä ihmiset ovat käsiinsä saaneet.

Mitä Warrioreihin ja Genestealereihin tulee:

Warriorit toimivat hyvin kakkossynapsina, kun kahteenkaan Tyranttiin ei kannata yksin luottaa. Pitää vain piilossa niin että pysyvät elossa. =)

Sama juttu 'Stealereiden kanssa. Kunhan vain pelaa kunnollisella määrällä maastoa niin että ne voi pitää poissa näkyvistä kunnes Gauntit saavat vihollisia sidottua lähikseen, niin hoitavat hommansa. Lisäksi jos 'Stealerit tuntuvat kuolevan helposti, niin ei muuta kuin Seeding Swarmia kehiin! ;)

Mutta ei niistä ole pakko pitää. ^-^;
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Bumba

Viesti Kirjoittaja Bumba »

Neuvon tässä kokeneena tyranid teurastajana: Satsaa hive tyranttiin; pelattiin carnage ja lähes koko örkki ja necron armeijja ampui hiveä joka oli objectivessä(12 rokkittia!) eikä kaatunut muistaakseni 4 vuoroon!(tuo taas ei liity erityisemmin sen bio morpheihin!) mutta satsaa siihen sillä se on ´nidien selkäranka ja se teurastaa ja PALJON
Internal affairs inquiry? A court of impeachment? no! this is an inquisition.
quiritzen

Armeijalista on valmis, käykää katsomassa!
Uzi-99
Viesti:

Bumba kirjoitti:pelattiin carnage ja lähes koko örkki ja necron armeijja ampui hiveä joka oli objectivessä(12 rokkittia!) eikä kaatunut muistaakseni 4 vuoroon!(tuo taas ei liity erityisemmin sen bio morpheihin!)
--- Itseasiassa, kyllä vain liittyy...

Jos Tyrantilla ei olisi ollut Extended Carapacea, niin nuo Rokkitit olisivat tehneet siitä muhennosta, samoin kuin mahdolliset Gauss Cannonit.

Vaihtoehtoisesti Tyrantilla saattoi olla Warp Field, mutta sitä ei kyllä käytä yksikään Tyranidipelaaja joka on vähänkään vaivautunut vilkaisemaan Mutable Genus-listoja. =)
Lepoula

Viesti Kirjoittaja Lepoula »

Mä ostin just genestealerit ja nyt sit luin et ainakii ne muuttuu. >:( Voiko niil pelata sen editionin tulon jälkee?
The great beast has come, devourer of worlds.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Lepoula kirjoitti:Mä ostin just genestealerit ja nyt sit luin et ainakii ne muuttuu. >:( Voiko niil pelata sen editionin tulon jälkee?
Uudet modelit tulee kyllä, mutta vanhoilla voi ihan yhtälailla pelata.
Välillä sitä näkee ihmisiä joilla on armeijallinen ensimmäisen edition modeleita :)

Ainoa tietysti että uudet ovat varmasti kivempia nappeja kuin nuo vanhat stealerit ;)
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Lepoula

Mutta ne vain musta näyttää niin siisteille. Mut jos nidit tulee alotus pakettii nii voin ostaa sen kaverin kaa puoliks :D Se kerää dark Angeleit. Meil ei oo sääntokirjaa ja muit...
Tybraal

Viesti Kirjoittaja Tybraal »

Lepoula kirjoitti:Mutta ne vain musta näyttää niin siisteille. Mut jos nidit tulee alotus pakettii nii voin ostaa sen kaverin kaa puoliks :D Se kerää dark Angeleit. Meil ei oo sääntokirjaa ja muit...
Tällaisia tapauksia varten ovat aloituspaketit luotu. Praise the Emperor! Itsellenikin lähtee luo aloituspaketti ostoskoriin kunhan se Fantsuun kerkiää; Genestealerit Kulttia laajentamaan ja marinet veljelle ellen keksi niille jotain ihan muuta... >:D
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
Lepoula

Minkä näkönen ase on SFist?
Uzi-99
Viesti:

Lepoula kirjoitti:Minkä näkönen ase on SFist?
--- Spinefist on se kolottujen nyrkkirautojen näköinen Tyranidiase, yksi kumpaankin raajaan. Löytyy Biomorph spruesta, josta löytyy myös Devourerit (kahdenkäden ase, kolottu kartio kärjessä).
Lepoula

AA! Mutta voiko SFistillä ampua? Mulla on paketin neljällä Devouseri voiko sillä ampua?
DarkStalker

Viesti Kirjoittaja DarkStalker »

Lepoula kirjoitti:AA! Mutta voiko SFistillä ampua? Mulla on paketin neljällä Devouseri voiko sillä ampua?
Raotappa sitä Tyranid-codexia kohdasta weapons, niin pitäisi monen salaisuuden selvitä... ;) Muistaakseni viimeisellä sivulla on myös lyhyesti tietoja jokaisesta aseesta (omani on kaverilla).
Uzi-99
Viesti:

DarkStalker kirjoitti:Raotappa sitä Tyranid-codexia kohdasta weapons, niin pitäisi monen salaisuuden selvitä... ;)
--- Ja kodeksin sivuhan on 8... Ensin "Ranged Bioweapons", sitten "Close Combat Symbiotes". ;)
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

DarkStalker kirjoitti: Muistaakseni viimeisellä sivulla on myös lyhyesti tietoja jokaisesta aseesta (omani on kaverilla).
olisit soittanut kaverille ja varmistanut. Siellä on kartta Nidien hyökkäysreiteistä.

Keskellä olevasta maalaus/rakentelu osiosta selviää minkä näköisiä mitkäkin aseet ovat, jos vain viitsii lukea kuvatekstit ajatuksen kanssa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”