"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Sekalaisia Huhuja (mm. 4th Edition & SM)

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

tneva82 kirjoitti:Boo! Tehtävät ovat aina olleet 40k:n paras puoli, ja nimenomaan se joka pitää sen tasoissa fantasyn kanssa. Ja nyt GW vähentää niiden merkitystä? Just joo...

Noiden kuuden on PAREMPI olla hyviä.
Ainahan niitä tehtäviä voi tehdä itse, ja onhan nykyisessä kirjassa + cityfight kirjassa tehtäviä ihan riittävästi.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Ari kirjoitti:ja onhan nykyisessä kirjassa
Kirja mikä katosi vuoden 2002 conklaavissa! Pari kertaa käynyt mielessä että ostaisin kirjan skenujen takia mutta rahaa ei ole(ehkä jos Pikun kaveri maksaisi velkansa joku päivä voisin lopulta ostaakkin :roll:) koskaan ollut riittävästi(epic vie kaiken rahan).
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

No, pian sen saa ½ilmaiseksi.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Ajoneuvot näköjään herkistyvät aika paljon, mikäli tuo hull downin muutaminen 4+ saven tyyliseksi toteutuu. Noh, korostaapahan eroja oikean panssarin ja jonkun 10-11 säälipanssarin välillä.

Tosin tuo nyt on viimeinen niitti assaultille ajoneuvoja käyttäen, se rhino/trukki/... kun ei kyllä tuon jälkeen kestä juuri mitään sitten. Toki onhan noilla se käyttö, että kun ajaa sen tyhjän rhinon siihen vastustajan nenäneteen, niin siinähän viskoo LD testejä sitten, ettei tarvitsisi ampua uskomattoman uhkaavaa combibolter rhinoa.

Noh, toivottavasti ajatus liikkuvasta shootasta tosiaan toimii, vielä niin, että sillä liikkumisella on jotain väliä. Nyt alkoi kyllä vähän jännittää nuo säännöt, mutta onneksi ei ole pitkään enää.
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

tneva82 kirjoitti:
Amazing Slug kirjoitti:Joko minä olen kännissä, tai sitten tneva argumentoi sekavasti. AMMUTKO sinä niillä sinun power fisteilläsi? Vai miksi ihmeessä haluaisit screenata command squadia?
Jottei niitä ammuttaisi ennen lähitaistelua missä power fisteistä on hyötyä? Fistit on kivoja mutta vain jos ei ensimmäinen ammussarja revi squadia rikki.
??? ??? ???

Kai käsitit, että yksikään huhu ei ole vielä väittänyt, että btb seisovan grotti/conscript/whateva rivin läpi saisi ampua? => Transportittomien lähisryhmien suojaaminen tapahtuisi jatkossa aivan kuten ennenkin.

Se "no more screening" lause tuolla pari sivua takaperin tarkoittaa todennäköisesti sitä, että oman btb seisovan rivin läpi ei saa enää ampua. Tämä vaikeuttaa vain ampuvien squadien suojaamista, mutta ei tee sitä mahdottomaksi, niin kuin väitit. Tarvitaan vain luovaa ajattelua. Enkä muuten aio kertoa sinulle tai kenellekään ensimmäistä ideaani ;) .
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Ari kirjoitti:
Ari kirjoitti:Every model now has leaping.
Järkyttävä lisä! Nyt melkein jokainen armeija saa tehonlisäyksen lähitaisteluun.
All bikes, including jetbikes, now have the DE Turbo Booster ability. They may move 24" in the move phase, but may not shoot, assault, or go in difficult terrain. Their save becomes invulnerable. Go bikes.
Samaa mieltä, go bikes! Jos pyörien hinta pysyisi vielä samana niin niitä kehtaisi jo käyttääkkin.
Ja toivottavasti vastaavasti DE-mopot ja tyranidien leappaajat saavat jotain uutta korvaamaan sen, että kaikki vastustajat osaavat saman...

Initiativen vaikutus pakenijan mutiloimisessa muuten tekee furious chargesta entistä mukavamman ominaisuuden. Go Blood Angels (oli jo aikakin antaa niille jotain kivaa)!
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
tneva82

Amazing Slug kirjoitti:Kai käsitit, että yksikään huhu ei ole vielä väittänyt, että btb seisovan grotti/conscript/whateva rivin läpi saisi ampua? =>
Itseasiassa on. Ehkei sotussa mutta muualla kylläkin.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Itse olen ymmärtänyt (haastatteluista joita olen netistä lukenut) tulevan screening säännön menevän juuri noin eli jalkaväki ei screenaa jalkaväkeä. Koskaan*.
Tätä tällä "no more screening" kommentilla tarkoitetaan. Vehiclet edelleen blokkaavat LOS:in mutta tämähän on aivan eri asia kuin screenata.

* ainoana pointtina tuo LD check joka täytyy läpäistä ampuakseen jotain muuta jalkaväkiryhmää kuin lähintä.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
tneva82

Ja sitä no more screening voi ainoastaan tarkoittaa. Screening=joukkojen laittamista kalliimpien joukkojen eteen imemään tulta. No more screening=kalliita joukkoja voi silti ampua(kunhan LD chekki läpäistään). Screenaus ampuville squadeille jotka voivat silti ampua on yksi tarkoitus, muttei ainut. Screenauksen muita käyttökohteita:

-grotit screenaa ork boyzeja
-Mikä tahansa örkkiarmeijasta screenaa warbossia ja hänen retinuensa(kiva. Muutenkin ultra kallis nobi bodyguardi muuttui entistä surkeammaksi. Onneksi en muutenkaan käytä retinueta :roll:).
-Etenevä IG massa screenaa command squadia, storm trooppereita, special weapon tiimejä ja muita lyhyen kantaman erikoisjoukkoja.

Screenaus tarkoittaa yksinkertaisesti tykinruokana olemista ettei kalliimmat joukot kuole. Mitä takana olevat tekevät ei ole huolenaiheena. No more screening voi siis vain tarkoittaa että kalliita joukkoja voi ampua, välissä olevasta kaurasta huolimatta.

Noh. Onneksi epic tulikin juuri sopivasti. GW:n paras peli eikä hinnallakaan ole pilattu ellei tee kuten minä ja ala kerätä kaikkia armeijoita johonkin 10K+ asti :D
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

The Captain kirjoitti:Ja toivottavasti vastaavasti DE-mopot ja tyranidien leappaajat saavat jotain uutta korvaamaan sen, että kaikki vastustajat osaavat saman...
No loikkivilla tyrkyillä on sentään 12" rynnäkkö. DE taitaa jäädä väliinputoajaksi.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Joono. DE - codexi taitaa muutenkin tarvita kipeästi päivitystä. Ja tyrkyt nyt paranivat sen verran että Genejen ampumiseen gaunttien läpi tarvitaan LD - testi, eipä kyllä paljoa ole...

Ei mutta, minusta näyttää oikein hyvältä. Tietenkin se voi vaikuttaa että noilla muutoksilla ei ole oikeastaan muita kuin positiivisia vaikutuksia Witch Hunters - listaani...
zqmfgb
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

ankara halla kirjoitti:Itse olen ymmärtänyt (haastatteluista joita olen netistä lukenut) tulevan screening säännön menevän juuri noin eli jalkaväki ei screenaa jalkaväkeä.
Tätä tällä "no more screening" kommentilla tarkoitetaan.
Jos noin sanotte, niin sitten minäkin uskon. Vaikutti vain alkuun kovin hassulta.

Anyways, eikös ysikuutosilla ole ld 8? 10/36 chanssit ampua cover jengiä. Melkein kaksi vuoroa kuudesta.
Teräratas
Valvoja

Amazing Slug kirjoitti:Anyways, eikös ysikuutosilla ole ld 8? 10/36 chanssit ampua cover jengiä. Melkein kaksi vuoroa kuudesta.
Siis olla ampumatta. Eli 26/36 onnistuu. (Vai tuotako juuri tarkoititkin?) Tuo vain mahdollistaa mitä villimpiä taktiikoita, joihin kuuluu catachan sentinel ryhmiä, tyhjä rhino, aseeton buggy, ... :)
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

-There are only 6 missions (fine with me), I did not read them.
--- Kannattaa pitää mielessä että sääntökirjasta tulee kaksi eri laitosta... Eikä tässä mainita kumpaa on luettu.

Starter-setissä on perussäännöt, ja ylimääräinen vihkonen jossa perusskenuja aloittelijoille.

Varsinainen erikseen myytävä ohjekirja sisältää kaikennäköistä ylimääräistä, ja toivoa sopii että runsaasti skenujakin.

Lisäksi WD 294UK:ssa on tulossa jotain mielenkiintoista...
'Rules of Engagement': A new objective based scenario generation system for Warhammer 40,000
--- Eli tokkopa GW skenuja 4th Edistäkään unohtaa, varsinkin kun niillä pystyy mukavasti lyömään halkoja paikkallaan istuvien armeijoiden teloihin. =)
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Bumba

Viesti Kirjoittaja Bumba »

onkos tuo leaping sääntö sama kuin ´nidien nykyinen? onkos missään kerrottu mitä tyranideille tulee jos leaping jaetaan kaikille?
Internal affairs inquiry? A court of impeachment? no! this is an inquisition.
Teräratas
Valvoja

Bumba kirjoitti:onkos tuo leaping sääntö sama kuin ´nidien nykyinen? onkos missään kerrottu mitä tyranideille tulee jos leaping jaetaan kaikille?
Vähän luulen, ettei kaikille mitään "Leaping" sääntöä ole tulossa, varmaan vain huhun postaajan oma vertaus aiheesta, mutta saman tekee toki kuitenkin, lukuunottamatta 12" chargea.

Hyviä veikkauksia olisi joko leapingin hinnan alennus nideille, tai joku muu mukava bonus. Hinnan alennus maistuisi ainakin omille nideilleni... Toisaalta parhaillaan 24" chargettavat nidit voivat kovennetuilla assault säännöillä olla ihan riittävän pahoja jo tuollaisenaankin. Mutta uusi codexhan on oletettavasti vuoden lopulla tulossa, joten eiköhän siitäkin kohta ala paljastuksia tihkua.
mr.tp

Viesti Kirjoittaja mr.tp »

Suoraan dakka dakkasta.

En tiedä onko tuota jo laitettu kun laiskuuttani en jaksa selata n.20 sivua.

Edit: Lisää tavaraa.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Squats: New US record of 50 minutes before a Squat question arose. Still squatted.
Itken ja nauran samaan aikaan.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Perzzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

Squats: New US record of 50 minutes before a Squat question arose. Still squatted.
Eih... :*( Ottaa päähän. Eikö ne nyt voi tajuta että monen monta kääpiöpelaajaa haluaisi äänensä kuuluviin myös neljänkymmenen tuhannen vuoden päähän?
niih.
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

Eikö ne nyt tajua että Squatit eivät tule takaisin (ja hyvä niin!)
Kaikki Suqatteja kysyvät ansaitsevat S10 osuman!
Lukittu

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”