"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Slannien taikomisesta

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Qhayshu

Slannien taikomisesta

Viesti Kirjoittaja Qhayshu »

Eli haluasin vain varmistaa, että kun vaikka 2generation slanni taikoo esim.fire balin yhdellä nopalla, josta tulee tulokseksi 1, mutta slanni saa vielä ne yhden nopan ja yhden tulokseen lisäksi, jolloin taika voisi niiden avulla vielä onnistua.
Mutta säännöissähän sanotaan, että mikään taika ei voi onnistua jos tulos on 1 tai 2 ennen mitään bonuksia. Eli eikös se sama juttu ole myös slannin taioissa?
Life is only a game...
Reclaim

Viesti Kirjoittaja Reclaim »

tietääkseni yhellä nopalla ei voi taikoa
Qhayshu

Reclaim kirjoitti:tietääkseni yhellä nopalla ei voi taikoa
Tätä en tiennytkään.
Life is only a game...
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Et tiennyt koska se ei pidä paikkaansa. Minimimäärää ei ole, maksimi on.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Qhayshu

tneva82 kirjoitti:Et tiennyt koska se ei pidä paikkaansa. Minimimäärää ei ole, maksimi on.
No sitä vähän minäkin.
Life is only a game...
Deetwo

Re: Slannien taikomisesta

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Qhayshu kirjoitti:Mutta säännöissähän sanotaan, että mikään taika ei voi onnistua jos tulos on 1 tai 2 ennen mitään bonuksia. Eli eikös se sama juttu ole myös slannin taioissa?
Slannilla kun heität ylimääräisen nopan niin sillon taika on taiottu kahdella nopalla, samanlailla kuin suoraan käyttäisit kaksi paitsi että se toinen on ilmainen...
Bonuksilla tässä tilanteessa tarkoitetaan varmaan +1 to casting roll tyyppisiä juttuja.

Tosin ihan loogista sekin voisi olla että sitä kakkosnoppaa ei laskettaisi.. En tosin usko. Go figure.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
The Scientist

Viesti Kirjoittaja The Scientist »

Olet tainnut ymmärtää väärin.

Lukaiseppas s.136, kappale Minimum 3 to Cast.
"No matter how powerful a Wizard might be, he cannot cast a spell where the total of the dice is less than 3. A result of 1 or 2 is always considered a failure, despite of any modifiers."
Itse tulkitsen sen siten että, jos noppien lopullinen tulos on yksi tai kaksi ei taika onnistu. Jos vaikka heittäisit sen Slannin extranopan, ja saisit toisen ykkösen, ei taika silloin onnistuisi. (Silloinhan Slann kärsii myös Miscastin.)

Toivottavasti ymmärsit, tuon kappaleen voi kieltämättä tulkita eri tavoin.

Edit: Kyllä se käsin lainaaminen vie paljon aikaa...
Viimeksi muokannut The Scientist, Ma 24.05.2004 14:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I don't know what I want, but I know how to get it."
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Elanthor kirjoitti:Itse tulkitsen sen siten että, jos noppien lopullinen tulos on yksi tai kaksi ei taika onnistu. Jos vaikka heittäisit sen Slannin extranopan, ja saisit toisen ykkösen, ei taika silloin onnistuisi. (Silloinhan Slann kärsii myös Miscastin.)
Mutta sitten taas...

"This is true regardless of any bonuses that might apply in any form, whether from a magic item or some other source"

Eli taas, Go figure... :D

EDIT: Toinen tilanne on myös sitten power stone... jos heittää vaikka ykkösen normaalinopalla ja kaksi muuta noppaa vaikka kaksi kutosta.. mitä tapahtuu? :)
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Elanthor kirjoitti:Itse tulkitsen sen siten että, jos noppien lopullinen tulos on yksi tai kaksi ei taika onnistu. Jos vaikka heittäisit sen Slannin extranopan, ja saisit toisen ykkösen, ei taika silloin onnistuisi. (Silloinhan Slann kärsii myös Miscastin.)
Alleviivaisin vielä sanan noppien. Myös Slannin taikoessa lopullinen tulos syntyy nopista (mukaanlukien mahdollinen ylimääräinen) + bonuksista.

Tulkitsisin siis, että slannin viskomien noppien tulos pitää olla vähintään 3 että cast roll voisi olla hyväksytty. Käytännössä tällä on merkitystä vain yhdellä nopalla yritetyissä taioissa, joihin slann ei siis käytä lisänoppaansa. Kahdella nopallahan tulee tulokseksi väkisinkin 3+ tai miscast, ennen modifierejä tai boonuksia.

Slannin ylimääräinen noppa ymmärtääkseni lisätään muihin, jolloin muodostuu "the total of the dice" , jonka tulee olla vähintään 3. Noppa se ylimääräinenkin on.
Deetwo kirjoitti:Toinen tilanne on myös sitten power stone... jos heittää vaikka ykkösen normaalinopalla ja kaksi muuta noppaa vaikka kaksi kutosta.. mitä tapahtuu?
Power Stone nopat heitetään castin rollin ohessa, joten ne lasketaan "the total of the dice"en. Mainitsemassasi tilanteessa taika onnistuisi normaalisti (mikäli casting value 13 tai alle eikä muita humpuuki miinuksia ole), ja vastustajan pitäisi heittää vähintään 13 dispellatakseen (Power Stonea käytettäessähän ei voi tulla Irresistible Forcea).
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”