Lissut vs Tomb guard
Lissut vs Tomb guard
1500 pts peli, hävisin taas aivan totaalisesti Tomb kingsejä vastaan, syynä tähän häviöön "voittamaton" tomb guard unitti. Millä ****lla niitä muka tappaa!!?
Niillä on se banneri josta ne saa ilmasen reformin kiekan alussa, joku hierophantti pistää sitä Djedran's regeneration-juttua ja luuppien chariot-unitti hiillostaa päälle...
On ihan yhdentekevää että millä sinne guardeihin höögii, pitäis saada 20 woundia että se unitti tuhoutus. No hyvä jos saan pariakaan tehtyä kiekassa ja ne regeneroi aina ja sit sielt tulee välillä casketista sitä Ld-testi murhaa (en muista nimee mutta tiedätte kyl..).
Ihan rehellisesti mä en vaan tiedä millä mä voin tehä niihin lämää. Niiden bossi, liche, on kentän toisessa päässä jonne en ikinä pääse niiden reformaavien guardien ohi, tai jos pääsen niin mun täytyy sitoa ne guardit jollain mikä tuhoutuu kuitenkin..ei välttämättä ole sen arvoista kun se lichekin pitäis saada hengiltä ja senkin jälkeen niitä guardeja murenee ehkä muutama kiekassa, ehkä.
Lissuilla ei ole mitään millä voisin totaalisesti overpoweraa sen, stega + kroxigorit olis ehkä parsa chaanssi mutta sellanen combo niitä että saisin guardit hengiltä maksaa 2x enemmän kun ne guardit.
Meijän armeijat oli about tälläset (en muista kamoja):
Lissut:
2 scar-vet, toinen niistä on battle std.
skink priest lv2
2x 12 skinkkiä
19 saurusta
6 kroxigoria
stega
Lichet:
Casket + liche
Joku muu bossi chariotissa
6 chariottia
about 10 luuppicavalryä jousilla
about 20 grave guardia
..mitä mä teen? Mikä on noiden tomb guardien heikkous?
Niillä on se banneri josta ne saa ilmasen reformin kiekan alussa, joku hierophantti pistää sitä Djedran's regeneration-juttua ja luuppien chariot-unitti hiillostaa päälle...
On ihan yhdentekevää että millä sinne guardeihin höögii, pitäis saada 20 woundia että se unitti tuhoutus. No hyvä jos saan pariakaan tehtyä kiekassa ja ne regeneroi aina ja sit sielt tulee välillä casketista sitä Ld-testi murhaa (en muista nimee mutta tiedätte kyl..).
Ihan rehellisesti mä en vaan tiedä millä mä voin tehä niihin lämää. Niiden bossi, liche, on kentän toisessa päässä jonne en ikinä pääse niiden reformaavien guardien ohi, tai jos pääsen niin mun täytyy sitoa ne guardit jollain mikä tuhoutuu kuitenkin..ei välttämättä ole sen arvoista kun se lichekin pitäis saada hengiltä ja senkin jälkeen niitä guardeja murenee ehkä muutama kiekassa, ehkä.
Lissuilla ei ole mitään millä voisin totaalisesti overpoweraa sen, stega + kroxigorit olis ehkä parsa chaanssi mutta sellanen combo niitä että saisin guardit hengiltä maksaa 2x enemmän kun ne guardit.
Meijän armeijat oli about tälläset (en muista kamoja):
Lissut:
2 scar-vet, toinen niistä on battle std.
skink priest lv2
2x 12 skinkkiä
19 saurusta
6 kroxigoria
stega
Lichet:
Casket + liche
Joku muu bossi chariotissa
6 chariottia
about 10 luuppicavalryä jousilla
about 20 grave guardia
..mitä mä teen? Mikä on noiden tomb guardien heikkous?
Koitappa iskeä jotain kylkeen niin, että saat niiltä rankit pois ja saat yhden bonuksen kylkeen hyökkäyksestä. Siihen sitten jotain eteen samalla vuorolla, niin luulisi niiden tippuvan. Saurukset tai kroxigorit eteen ja toinen skinkki yksikkö kylkeen.
Chariotithan tippuu harvinaisen kauniisti kroxigoreilla myös.
Chariotithan tippuu harvinaisen kauniisti kroxigoreilla myös.
" Plop."
" Plop?"
" Plop."
" Plop..."
" Plop?"
" Plop."
" Plop..."
Rankit pitää saada pois, muuta ei oikein voi sanoa. Jotain, millä on ws 4 tai isompi, mutta...
Kannattaa tosiaan laittaa roskakorit kärryjen kimppuun. Ehkä scar-veteran jaguaaripöksyillä (kuinka omaperäistä!) ja great weaponilla metsästämään hierophantti alas.
Saurukset eteen, stega kylkeen ja kroxigorit pitävät vihollisflankkaajat kaukana?
Kannattaa tosiaan laittaa roskakorit kärryjen kimppuun. Ehkä scar-veteran jaguaaripöksyillä (kuinka omaperäistä!) ja great weaponilla metsästämään hierophantti alas.
Saurukset eteen, stega kylkeen ja kroxigorit pitävät vihollisflankkaajat kaukana?
Vaiti tuijottaa ikkunastain,
ruudun takana kasvot kuin puolikuu.
Varjo viikatteen, tumman vaatteen
Tiedän ettei se voi olla kukaan muu...
-
Scar-Veteran
No tässäpä ehdotus: rupea keräämään southland skinkkei. Pistät halvat isot skinkki blokit ja sitten roskakoreilla flankistä. Sitten pistät suurimman osan pisteistä terradoneihin jotka saalistaa sen lichin.
Tai sitten ostat tohon armeijaas chamaleon skinkkei. Mutta kokeile tällästä taktiikkaa: Skinkit heittää heavens loree pusikosta samaan aikaan kun kunnon saurus blokit ryntää päälle. Sitten roskikset flankkiin.
Tai sitten ostat tohon armeijaas chamaleon skinkkei. Mutta kokeile tällästä taktiikkaa: Skinkit heittää heavens loree pusikosta samaan aikaan kun kunnon saurus blokit ryntää päälle. Sitten roskikset flankkiin.
Minä ainakin muistaisin lukeneeni, että skirmaajat ei vie rankkeja. Ei oo nyt sääntökirjaa käsillä, niin en voi tarkistaa.Pegar kirjoitti:Onko tosiaan näin?Reclaim kirjoitti:skinkit ei vie rank boonuksia ku skirmaavat..
megszentségtelenithetetlenségeskedéseitekért
- tekojenne vuoksi, joita ei voi halventaa
- tekojenne vuoksi, joita ei voi halventaa
Totta se on. Eivät vie rankkejä!Baurus kirjoitti:Minä ainakin muistaisin lukeneeni, että skirmaajat ei vie rankkeja. Ei oo nyt sääntökirjaa käsillä, niin en voi tarkistaa.Pegar kirjoitti:Onko tosiaan näin?Reclaim kirjoitti:skinkit ei vie rank boonuksia ku skirmaavat..
(Tässä jotain, jota en ole keksinyt)
Jaahas jaahas... Jos asia tosiaankin on näin, niin sitten asia vaatii hieman kikkailua.Baurus kirjoitti:Minä ainakin muistaisin lukeneeni, että skirmaajat ei vie rankkeja. Ei oo nyt sääntökirjaa käsillä, niin en voi tarkistaa.Pegar kirjoitti:Onko tosiaan näin?Reclaim kirjoitti:skinkit ei vie rank boonuksia ku skirmaavat..
Varmaan se sitten olisi niin, että saurukset eteen ja toiset kroxigorit/stega kylkeen. Toiset kroxigorit sitten kiusimaan kärryjä.
Tässä nyt siis oletetaan, että kroxigorit ovat kahdessa 3:n yksikössä.
Auttaisiko jos laitat toisen skinkki unitin scoutiksi, metsästelemään tuota caskettia. Tosin ne skinkit pitäisi saada johonkin piiloon, tämä mahdollisuus riippuu sitten taas maastosta, mutta kuitenkin.
" Plop."
" Plop?"
" Plop."
" Plop..."
" Plop?"
" Plop."
" Plop..."
-
shadowdancer
mitenkäs ne muut vastustajat ?
tekevät tilaa vastustajan 3/4 osalle armysta???
eli mun mielipide on että jos et saa niitä hajalle ota terradoneja ja cameleotti skinkkejä ja tapa se niillä vaikka 5 cameleottiin ja 3 terrikseen menee180 ps. on se aika vähän ja kun liche kuolee niin army luhistuu tosin melko hitaasti mut sillon saurukset hakkaa tomb guardii jo helposti ja kroksit tekee pahaa vaunuihin
Edit: en huomannu, mutta tyhmä mikä tyhmä en minä tästä mihinkään muutu

tekevät tilaa vastustajan 3/4 osalle armysta???
eli mun mielipide on että jos et saa niitä hajalle ota terradoneja ja cameleotti skinkkejä ja tapa se niillä vaikka 5 cameleottiin ja 3 terrikseen menee180 ps. on se aika vähän ja kun liche kuolee niin army luhistuu tosin melko hitaasti mut sillon saurukset hakkaa tomb guardii jo helposti ja kroksit tekee pahaa vaunuihin
Edit: en huomannu, mutta tyhmä mikä tyhmä en minä tästä mihinkään muutu
Viimeksi muokannut Taruman, Ma 24.05.2004 19:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No shit nimittäin siinä unitissa oli std bearer ja battle std ja molemmilla vielä war banneri! Sääli vaan kun ne grave guardit ei ollu Timin ainoo unitti, se 6:n chariotin ryhmä hierophantin kanssa teki myös lämää. Onneks sain skinkeillä pudoteltua luuppiratsut.weis kirjoitti:Näin voitat varmasti: Otat tuon 19 sauruksen unitin ja upotat sinne molemmat herot. Laitat standardille war bannerin. Sitten vaan stegalla ja roskiksilla flankkiin niin jo on ihme jos ei voita
Uskomatonta miten sitä voi saada päihinsä. Kroxigorien kömpelyyden takia toiset niistä ei aluks päässy battleen. Järjetöntä että kolmen ison äijän pitää tehdä ensin täyskäännös, sitten pari askelta taakse, sitten taas täyskäännös jotta voivat "wheelata taaksepäin" muutaman tuuman! Kuvitelkaa, kolme äijää..mikä siinä on niin vaikeaa että ei voi vaan ottaa muutamaa askelta kääntymättä itseasiassa katsomaan sinne ja kuluttamatta koko kiekkaa siihen..ugh.
Kroxythän on sellasenaan ihan mahtavia chariotintuhoajia, S5 + GW = S7, eli chariotit hajoaa yhdestä. En tosin "enää koskaan" laita kroxyjä skinkkien taakse, unohdin tossa mainita että vastapuolella oli tomb scorpioni joka oli hetkessä skinkkien kimpussa ja mitäs ne kroxigorit sit tekee, seisoo sormi suussa venailemassa että josko skinkit kuolis niiden edestä ja scorppari tulis niitä päin. Eikä ne skinkit edes suostuneet kuolemahan ihan heti, sainpahan edes sen skorpparin sidottua =D
Mulla oli jaguaaripöksyt gensulla mutta tottahan toki se hierophantti oli siell chariottien kyydissä joten se siitä maagijahdista. Challengetin vielä molemmilla scar-veteillä sen hierophantin ja kumpikin kuoli huono tsägän takia nolosti, varsinkin kun pari ekaa kiekkaa muistin vielä että scar-vetien A on 3 eikä 4 =/
Chameleon skinkit vois olla tosi jees, oisin päässy varmaan jo ekalla kiekalla ampumaan licheä cascetissaan. Tosin undeadeihin ei tehoa poison needles ja cascettia vartioi kaksi boostattua tomb guardia jotka niittää skinkkejä pihassa ja puutarhassa joten lähitaistelu on totaalisen turha yritys.
Timillä oli vielä hullu läjä magic itemeitä, sain incantationeiden lisäksi bound spellejä kokoajan niskaan. Tietysti kaikilla sauruksilla oli Quetzl eikä Tepok joten dispel dicet oli aika vähissä. Huonoo tsägää ja huonoo armeijasuunnitelua mun osalta, täytyy myöntää.
Sanopas kaverillesi, ettei liche priestiä voi laittaa kärryyn. Eikä tomb prince kelpaa hierophantiksi.bondage kirjoitti: ...tottahan toki se hierophantti oli siell chariottien kyydissä...
Vai missasinko jotain?
Vaiti tuijottaa ikkunastain,
Uh, uskon että mä missasin jotain, se oli se äijä sieltä tombien bookista missä ihan lukeekin että may ride a chariot for +XX points. Liche kykki casketissa, ja saattoi sillä joku yks äijä viel..damn noista proxyistä tiedä ja magic phasellakin olin sekasin kun loitsuu tulee kun turkin hihasta..Creenan kirjoitti:Sanopas kaverillesi, ettei liche priestiä voi laittaa kärryyn. Eikä tomb prince kelpaa hierophantiksi.
Vai missasinko jotain?
Eihän kaks war banneria ole laiton, ne on common itemeitä..vai? Jos tähän on joku errata / faq niin quotea, please. Vai eikö unitissa saa olla kahta liputtajaa?
Siis mitään magic itemeitä ei voi olla useampia kappaleita, poikkeuksina Dispel Scrollit, Power Stonet, Warpstone Tokenit yms. Se että esine on common ei tee poikkeusta tuohon.
Todennäköisesti kaverisi chariotissa ajeleva tyyppi on Tomb Prince, joka on armeijan kenraali, mutta ei Hierophant. Hierophantin on oltava liche, joko tavallinen tai ylipappi. Sinuna lähtisin nimenomaan hakemaan sitä Hierophanttia hengiltä, auttaa kummasti. Tähän hommaan sopivat varsinkin Terradonit.
Sen sijaan kaverisi lista on laiton, ainakin jos pelaatte alle 2000 pisteen pelejä. Core unitteja on oltava vähintään kaksi, nyt siinä on vain yksi (Light Horsemanit).
Todennäköisesti kaverisi chariotissa ajeleva tyyppi on Tomb Prince, joka on armeijan kenraali, mutta ei Hierophant. Hierophantin on oltava liche, joko tavallinen tai ylipappi. Sinuna lähtisin nimenomaan hakemaan sitä Hierophanttia hengiltä, auttaa kummasti. Tähän hommaan sopivat varsinkin Terradonit.
Sen sijaan kaverisi lista on laiton, ainakin jos pelaatte alle 2000 pisteen pelejä. Core unitteja on oltava vähintään kaksi, nyt siinä on vain yksi (Light Horsemanit).
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä