Muovisia black orcceja? Kun juuri laittoivat uusia metallisia sellaisia? Jotenkin epäilen.Jesh kirjoitti:-Veli Sammakko uskoo vihernahkojen uusiutuvan vuoden sisällä, joten kaikki örkkipojat siellä kuulkaa: Voimme saada muovisia Boar Boyzeja, Black Orcceja ja Savageja
Year of the battallion box!
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Warrior, crossbow, DOW dwarves(käteviä kun saa heavy armour+shield crossboweja). 3 yksikköä(2 corea), 4 asevalikoimaa.Gorkiporki kirjoitti: Nytkin monilla armeijoilla vain yksi core yksikkö on muovia, esim. kääpiöillä.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
-
The Scientist
Ja jossain vaiheessa FB:n seiskaedikka tulee kuvioihin sähläämään.tneva82 kirjoitti:Sen verran ettei kannata odotella ihan ensihätään jos on tullakseen. Tämä vuosi SOC, ensi vuonna tuskin mitään(GW ei suunnittele pitävänsä joka vuosi näitä), sitten ehkä toinenkin välivuosi, seuraava kamppanja 40k ja vasta sitten FB kamppanja...pamp-pu kirjoitti:pamp-puedit:Jesh kirjoitti:Rise Of Sotek-kamppanjan
Whoa! Uusi kampanja, eikä SoC ole vielä edes alkanut. Onko tuosta Rise of Sotekista tarkempaa tietoa?
"I don't know what I want, but I know how to get it."
Upcoming Fantasy Campaign will be historical (The Rise of Sotek) and will focus on the Lizardmen, High Elves, and Clan Pestilen Skaven. It will be used to present new army lists and models much like the current Storm of Chaos campaign.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
- TietoPredator
Kun lukee tuon Jullevinkin lainaaman tekstin niin ymmärtää miksi juuri Corsairit, Saurus Cavalry, Plague Monks ja RBT:t ovat muovilistassa ensimmäisenä, ts. ainoat varmemmat. Nähtäväksi jää tuleeko tosiaan muita uusia muovisia (Empiren hevoset muuten taidettiin mainita ainakin WPS:n foorumilla).
En muuten oikein ymmärrä joidenkin huolestumista siitä että nyt ostetut kalliit metallifigut muuttuvat jotenkin arvottomiksi uusien halpojen muovisten tullessa hyllyille. Miten ne huolella maalatut ja vuosia pelikäytössä olleet rakkaat napit ovat yhtäkkiä huono sijoitus jos hyllylle ilmestyy hieman halvempia yhden asennon ihmeitä (esim. uudet kaaoswarrut)?
Itse en muuten oikein jaksa uskoa että figut halpenisivat, taitaa vain käydä niin että materiaali boksin sisällä muuttuu ja hintalappu pysyy entisellään. Itselläni on useamman rykmentin verran metallisia örkkejä/gobboja/luurankoja/ihmisiä/kaaoswarruja jotka maksoivat vähemmän kuin vastaavat muoviset nykyään. Ja jos joku heittää tähän että syynä on vain inflaatio niin revin pelikalsarini. Kahteen kertaan. Totisesti minä sanon teille: minä olen ja pysyn kyynisenä tämän asian suhteen kunnes toisin näen.
Vielä siitä örkkien uudistumisesta, onko tietoa saadaanko kokonaan uuden näköisiä örkkejä vai kaatavatko GW:n pojat vain Uutta Muovia (tm) vanhoihin metallimuotteihin?
En muuten oikein ymmärrä joidenkin huolestumista siitä että nyt ostetut kalliit metallifigut muuttuvat jotenkin arvottomiksi uusien halpojen muovisten tullessa hyllyille. Miten ne huolella maalatut ja vuosia pelikäytössä olleet rakkaat napit ovat yhtäkkiä huono sijoitus jos hyllylle ilmestyy hieman halvempia yhden asennon ihmeitä (esim. uudet kaaoswarrut)?
Itse en muuten oikein jaksa uskoa että figut halpenisivat, taitaa vain käydä niin että materiaali boksin sisällä muuttuu ja hintalappu pysyy entisellään. Itselläni on useamman rykmentin verran metallisia örkkejä/gobboja/luurankoja/ihmisiä/kaaoswarruja jotka maksoivat vähemmän kuin vastaavat muoviset nykyään. Ja jos joku heittää tähän että syynä on vain inflaatio niin revin pelikalsarini. Kahteen kertaan. Totisesti minä sanon teille: minä olen ja pysyn kyynisenä tämän asian suhteen kunnes toisin näen.
Vielä siitä örkkien uudistumisesta, onko tietoa saadaanko kokonaan uuden näköisiä örkkejä vai kaatavatko GW:n pojat vain Uutta Muovia (tm) vanhoihin metallimuotteihin?
"Katsoimme, ettei Pori enää ole pelastettavissa, joten Exterminatus jäi ainoaksi vaihtoehdoksi." - Teräratas
Syynä on kuin onkin inflaatio.TietoPredator kirjoitti: Itse en muuten oikein jaksa uskoa että figut halpenisivat, taitaa vain käydä niin että materiaali boksin sisällä muuttuu ja hintalappu pysyy entisellään. Itselläni on useamman rykmentin verran metallisia örkkejä/gobboja/luurankoja/ihmisiä/kaaoswarruja jotka maksoivat vähemmän kuin vastaavat muoviset nykyään. Ja jos joku heittää tähän että syynä on vain inflaatio niin revin pelikalsarini. Kahteen kertaan. Totisesti minä sanon teille: minä olen ja pysyn kyynisenä tämän asian suhteen kunnes toisin näen.
Ainakin minun GW-shoppailuni näyttää siis hiipuvan lähivuosina vähäisestä pyöreään nollaan. Pariin vuoteen en ole ostanut yhden ainoaa muovifigua, enkä meinannut ostaa tulevaisuudessakaan.
Onko muovin käytölle oikeasti mitään muuta perustelua kuin puolen pennin säästö? Parempi olisi, koska:
1) Materiaalilla ei ole GW-hintaluokissa mitään merkitystä figun hintaan. Hinta lyödään juuri niin korkealle kuin yleisö suostuu maksamaan. Laadukas metallifigu voidaan myydä voitolla yhden euron hintaan jos vain firmaa kiinnostaa. (Monia firmoja muuten kiinnostaa. On se vain tyhmää maksaa liikaa.)
2) Siinä vaiheessa kun tämä uudistus toteutuu, se hiano corsair-boksi maksaa jo enemmän kuin metalliset tällä hetkellä.
3) Muovi on kertakäyttökamaa. Kertaalleen kootun ja maalatun muovifigun putsaaminen on tuskaista touhua. 80-luvun metallifigu on asetonidippauksen jälkeen täysin uutta vastaavassa kunnossa, josta seuraa että:
4) Maalatun muovin jälleenmyyntiarvo on keskimäärin 30% ostohinnasta, metallin noin 70%.
Muovin toivominen hintaeron perusteella on siis virheellisiin oletuksiin perustuvaa ja totaalisen lyhytnäköistä touhua. Muitakaan etuja en oikein enää näe, koska konversiot onnistuvat metallista aivan yhtä hyvin parin perusvälineen ostamisen jälkeen.
Julkaiskoon GW leluja. Minä en niitä osta. Figut tehdään metallista.
Onko muovin käytölle oikeasti mitään muuta perustelua kuin puolen pennin säästö? Parempi olisi, koska:
1) Materiaalilla ei ole GW-hintaluokissa mitään merkitystä figun hintaan. Hinta lyödään juuri niin korkealle kuin yleisö suostuu maksamaan. Laadukas metallifigu voidaan myydä voitolla yhden euron hintaan jos vain firmaa kiinnostaa. (Monia firmoja muuten kiinnostaa. On se vain tyhmää maksaa liikaa.)
2) Siinä vaiheessa kun tämä uudistus toteutuu, se hiano corsair-boksi maksaa jo enemmän kuin metalliset tällä hetkellä.
3) Muovi on kertakäyttökamaa. Kertaalleen kootun ja maalatun muovifigun putsaaminen on tuskaista touhua. 80-luvun metallifigu on asetonidippauksen jälkeen täysin uutta vastaavassa kunnossa, josta seuraa että:
4) Maalatun muovin jälleenmyyntiarvo on keskimäärin 30% ostohinnasta, metallin noin 70%.
Muovin toivominen hintaeron perusteella on siis virheellisiin oletuksiin perustuvaa ja totaalisen lyhytnäköistä touhua. Muitakaan etuja en oikein enää näe, koska konversiot onnistuvat metallista aivan yhtä hyvin parin perusvälineen ostamisen jälkeen.
Julkaiskoon GW leluja. Minä en niitä osta. Figut tehdään metallista.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Hmph. Dolmot ehti ensin. Tyydyn siis lisäämään allekirjoitukseni manifestiin. Muovi on paholaisen keksintöä, arvotonta jätettä jota käytetään vain metallin puutteessa. Tinasotilailla voi vanhakin vielä leikkiä, mutta muovin oikea paikka on hiekkalaatikko.Dolmot kirjoitti:Julkaiskoon GW leluja. Minä en niitä osta. Figut tehdään metallista.
it is apparent the intent has been revealed
Ihme hihhuleita... Itse en näe metallisissa figuissa mitään muuta hyvää kuin maalinpoiston helppouden. Detaileja enemmän? Whopii!!! Nykyisissä muovifiguissa taso on kuitenkin jo sen verran korkea, ettei ainakaan minulla ole valittamista. On monia jasoneita, jotka eivät hyödy tarkemmista detaileista ollenkaan, koska maalaustaito ei riitä niiden hyödyntämiseen...Guzlob kirjoitti:Hmph. Dolmot ehti ensin. Tyydyn siis lisäämään allekirjoitukseni manifestiin. Muovi on paholaisen keksintöä, arvotonta jätettä jota käytetään vain metallin puutteessa. Tinasotilailla voi vanhakin vielä leikkiä, mutta muovin oikea paikka on hiekkalaatikko.Dolmot kirjoitti:Julkaiskoon GW leluja. Minä en niitä osta. Figut tehdään metallista.
Muovisien figujen hyviin puoliin kuuluu mm. convertoinnin vapaus. Väittääkö joku tosissaan että metallista figua olisi helpompi convertoida kuin muovista? Siperiassa on lämpimämpää kuin Afrikassa? Isoja muovisia figuja ei tarvitse pahemmin tasapainoitella, toisin kuin metallisia. Metallinen lohikäärmeeni tarvitsee luultavasti 10kilon käsipainon pohjaan pysyäkseen pystyssä.
Pah, metalliset figut... Metallia pitäisi käyttää vain siellä missä sitä tarvitaan, eli ei figuureissa...
Olkiukko.DerAlte kirjoitti:Väittääkö joku tosissaan että metallista figua olisi helpompi convertoida kuin muovista?
Kyllä sinäkin joskus vielä opit.Itse en näe metallisissa figuissa mitään muuta hyvää kuin maalinpoiston helppouden.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Jaa. Milläköhän perusteella luulet GW:n tuplaavan hinnan tuossa ajassa? 5:ssä vuodessa hinta muovilla noussut...25%. Ihan kohtuu nousu mutta 100% nousu 3:ssa vuodessa? Tuuuuuuskin.Dolmot kirjoitti:) Siinä vaiheessa kun tämä uudistus toteutuu, se hiano corsair-boksi maksaa jo enemmän kuin metalliset tällä hetkellä.
- Teonanacatl
Muovisia Musta Örkkejä! Jes! Toivotaan, että hinta laskee ja se olisi hyvä jos Kääpiöiden Core muovitettaisiin, juuri sopivasti kun Kääpiöt alkoivat kiinnostamaan...
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Aivan, ja tuskin GW ainakaan alentaa metalliukkojen hintoja kolmessa vuodessa. Voi olla että silloiset metalliukko-blisterit on jo yli 10 euroa. Jos metallisten hinta ei tästä muutu ja muoviset nousee esim. 30 euroon niin monessa tapauksessa muovisten ostaminen olisi siltii kannattavaa. Nousua saattaa kyllä varmasti olla luvassa kun tuotantokustannukset mahdollisesti kasvavat.tneva82 kirjoitti:Jaa. Milläköhän perusteella luulet GW:n tuplaavan hinnan tuossa ajassa? 5:ssä vuodessa hinta muovilla noussut...25%. Ihan kohtuu nousu mutta 100% nousu 3:ssa vuodessa? Tuuuuuuskin.Dolmot kirjoitti:) Siinä vaiheessa kun tämä uudistus toteutuu, se hiano corsair-boksi maksaa jo enemmän kuin metalliset tällä hetkellä.
Ja mitä leluihin tulee niin "tosimies" ei kyllä leiki sen enempää tinasotilailla kuin muovinapeillakaan.
Hmph, tosimies... 
Mutta itse väitteeseen. Ensipostin perusteella olin 99% olla uskomatta, mutta kohta alan vakuuttua että tämä voisi tapahtuakin, jos GW tosiaankin saa muoteistaan yhtä tarkkoja kuin metallifigujen laatuaste vaatii. Vertaammeko Empireboksin ja Gray Knight terminatorien yksityiskohtaisuustasoja, hm?
Molemmissa on todellakin omat hyvät puolensa, eivätkä kaikki asiat liity vain materiaaliin itseensä. Tottakyllä, metallifigujen uudelleenkäyttöarvo ja tarkkuus ovat pitkän matkan muovisia edellä. Myös hommassa on asennetta paaljon. Miltä tuntuisi muovinen, parisataa grammaa painava Shaggothi? Ei miltään. Metallifguissakin voi todellakin suorittaa aika näppärästi useitakin peruskonvauksia, ja on tottakai olemassa green stuffikin. Mutta se, mikä minua pelottaa todella tässä GW:n uudessa suuntautumisessa ovat asennot. Katselkaamme nyt näitä uusia kaaoswarruja... Tai Uruk-Haita. Tai todellakin: useita uudempia GW:n muovifiguja. Asennot ovat laimeita, tylsiä ja mielikuvituksettomia, sekä niitä on tasan muutama. Metallifiguissa sentään jokainen figu voi olla hyvinkin erilainen toisesta, kun taas muovifiguureissa jokainen on mitä on. Samanlainen muovifiguuri. Vanhempien muovifigujen konverttaus on todellakin ollut yhtä juhlaa. Näistä saa mitä tahansa, ja juuri yhden asian takia: Nämä ovat multiposeja. Kun siirryttiin uusiin kaaoswarruihin, multiposeus on kuin muisto vain, ja konverttaus on suoraan sanottuna vielä tuskaisempaa kuin missään metallifigussa ikinä. Mitä enemmän figu on multipose, sitä paremmat mahdollisuudet figun konverttaukseen on, ja tätä juuri haetaan muovifiguista, hinnankin lisäksi. Mutta GW:n uuden muovifigupolitiikan mukaan koko roska on puhdasta skeidaa. Toivon tosiaankin uusia figuureja (Empirelle voisi tehdä uudet figut, wink wink
) muovisiksi, mutta tässä tosiaan piilee kamala vaara. GW saattaa ryssiä koko roskan, mutta toivon ettei.
Mutta itse väitteeseen. Ensipostin perusteella olin 99% olla uskomatta, mutta kohta alan vakuuttua että tämä voisi tapahtuakin, jos GW tosiaankin saa muoteistaan yhtä tarkkoja kuin metallifigujen laatuaste vaatii. Vertaammeko Empireboksin ja Gray Knight terminatorien yksityiskohtaisuustasoja, hm?
Voipa hyvinkin, mutta moniko oikeasti on. Blistereissä tyyliin "kolme figua kympillä"-ostettavien unittien kohdalla metallin mahdollisuuksia ei enää pitkään aikaan ole käytetty hyväksi. Erilaisia figuja on yleensä vain kolme ja nekin eroavat toisistaan vain hyvin vähän. Örkkipelaajana mieleen tulee ensimmäisenä Black Orcit ja savaget. Jos ja kun metallista on mahdollisuus valaa hienompia ja yksityiskohtaisempia figuureja, tulisi se mahdollisuus myös käyttää. Niin kauan kuin savage orccini näyttävät enemmän tai vähemmän klooneilta, niin muovina kuin metallina, valitsen muovin. Muovi on halvempaa ja sitä ON helpompi konvertoida kuin metallia, jolloin tylsien figujen personointi mieluisekseen on helpompaa.Rune kirjoitti:Mutta se, mikä minua pelottaa todella tässä GW:n uudessa suuntautumisessa ovat asennot. Katselkaamme nyt näitä uusia kaaoswarruja... Tai Uruk-Haita. Tai todellakin: useita uudempia GW:n muovifiguja. Asennot ovat laimeita, tylsiä ja mielikuvituksettomia, sekä niitä on tasan muutama. Metallifiguissa sentään jokainen figu voi olla hyvinkin erilainen toisesta, kun taas muovifiguureissa jokainen on mitä on. Samanlainen muovifiguuri. Vanhempien muovifigujen konverttaus on todellakin ollut yhtä juhlaa. Näistä saa mitä tahansa, ja juuri yhden asian takia: Nämä ovat multiposeja. Kun siirryttiin uusiin kaaoswarruihin, multiposeus on kuin muisto vain, ja konverttaus on suoraan sanottuna vielä tuskaisempaa kuin missään metallifigussa ikinä. Mitä enemmän figu on multipose, sitä paremmat mahdollisuudet figun konverttaukseen on, ja tätä juuri haetaan muovifiguista, hinnankin lisäksi. Mutta GW:n uuden muovifigupolitiikan mukaan koko roska on puhdasta skeidaa. Toivon tosiaankin uusia figuureja (Empirelle voisi tehdä uudet figut, wink wink) muovisiksi, mutta tässä tosiaan piilee kamala vaara. GW saattaa ryssiä koko roskan, mutta toivon ettei.
Toki asioilla on aina ainakin ne kaksi puolta. Metalli kieltämättä tuntuu paljon mukavammalta pelatessa kuin muovi, mutta ei niin paljon, että se ohittaisi muovin minun tapauksessani. Maalauksesta en mene sitten mitään sanomaankaan.
Bottomline: Vaikka muovifigujen ryntäys markkinoille syökin ehkä metallifigujen kehittämistä, (ei, en usko, että metalliset katoavat kokonaan, ei vielä pitkään aikaan;) ) nykyään valmistettavat metalliset eivät loppujen lopuksi enää ole sillä tasolla, että kauheata luopumisen tuskaa pääsisi syntymään. Katsotaan ensin miltä ne muoviset näyttävät ja valitetaan vasta sitten.
Ja loppuun maailman suurin JOS...