"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Nirsoutesi Fluffin takia?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
TonTTu

Nirsoutesi Fluffin takia?

Viesti Kirjoittaja TonTTu »

En nyt nopealla haulla löytäny vastaavia tapauksia, osoittakaa että olen väärässä ;)

Eli mitäs ihmiset ovat mieltä asiasta.

Häiritseekö sinua, jos Armeija on fluffin vastainen. Esim. Blood Dragon armeija, josta löytyy paljon zombeja, tai Vaaleanpunaisia Dark Angeleita?

Ja hyviä perusteluja kiitos :)
Hyvä maku on vain luovuuden puutetta. Bulgarialainen Seksipeto.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Joo. Rikkoo pelin fiilistä, olennainen osa 40k:ta. Hello Kitty Sisterit eivät ihan natsanneet, typerä idea.
Vaikka onhan vitseillä paikkansa, pidemmän päälle ne käyvät tylsiksi.

Mutta FaBan maailma on niin perushöttöä ettei paljoa nappaa vaikka vastustajan armeija koostuisi sinisistä goblineista ja käytettäisiin HElffien säännöillä. Fantasia ei kyllä muutenkaan kiinnosta yhtään, LOTR:ia lukuun ottamatta.
zqmfgb
Nithadran
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nithadran »

Olkoon Dark Eldarit vaikka keltaisia tai gobbot ruskeita ei haittaa yhtään. Ne ovat figuja joilla on tarkoitus pelata ja mielikuvituksen käyttö on sallittua. Fluffi ei ole kaikki kaikessa tärkeintä minusta on pelaaminen.
Meaning of war is not to die for your country. But make the other bastard die for his.
- Patton
Baurus

Viesti Kirjoittaja Baurus »

Mulle fluffi on kyllä aika tärkeetä. Jokaisen armeijan suunnittelen/teen yleensä fluffipohjalta. Ei se toisaalta erityisesti haittaa vaikka kaverin Dark Eldarit olisivatkin keltaisia ja gobbot ruskeita. Itse en kyllä niitä niin maalaisi.
megszentségtelenithetetlenségeskedéseitekért
- tekojenne vuoksi, joita ei voi halventaa
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Tärkeätä on. Jos pelkkä pelaaminen kiinnostaa kannattaa katsoa jotain toista pelisysteemiä, pelaamiseen kun löytyy GW:n sekavia ja epätasapainoisia viritelmiäkin parempia pelejä. Taustatarinat on se seikka joka tekee GW:n peleistä niin mainioita kuin ne ovat. Varsinkin 40k puolella.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Minusta kaikkein mukavinta on itse miettiä tarinapohja armeijalle kun on kokoonpanonsa valinnut... Sitten modelit jotka sopivat teemaan ja värit niskaan niin hyvä tulee... ei ole toistaiseksi kukaan sanonut mitään negatiivista syvän sinisistä skeletoneista, konffaamattomista militioista ja empireritareista ghouleina ja black knighteinä..
Fluffi on sinänsä tärkeätä, mutta en minä itse henkilökohtaisesti lähtisi rajoittamaan mahdollisuuksia pelkän virallisen GW fluffin pohjalta, enkä varsinkaan sen miltä tiettyjen juttujen tulisi näyttää.
GWn pelien yksi perusperiaatteista on se että jos haluaa niin saa aivan itse keksiä tarinat, teemat, pörröt ja kaikenlaisen muun sellaisen härpätyksen, jolla ei sitten tietysti ihan pelaamisen kannalta ole mitään merkitystä käytännössä.

Persoonallisuus ja oman mielikuvituksen käyttö kunniaan :)
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Tapsa

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Fluffi on tärkeä osa Warhammeria, mutta se, onko fluffi tärkeä osa itse figuja, riippuu kokonaan figujen kokoajasta. Itselläni on Brettisarmeija jolla on hyvin vahva fluffiperusta (the Knightly Army of Châlons Forest... Kuka on lukenut Vihreän Ritarin metsästyksiä?) ja minusta se on hieno juttu. Fluffi auttaa sinua tutustumaan figuihin ja antaa niille persoonallista arvoa. Silloin taistelutkin tuntuvat paljon hauskemmilta kuin mitä jos tyypit ovat vain kasa metallia niin kuin shakissa.
Verba, non acta - sanoja, ei tekoja
Eraphion

Viesti Kirjoittaja Eraphion »

Ihan rauhassa saa maalata vaikka keltaiseksi örkit (siinä vaiheessa kyllä otan pesäpallomailan ja muokkaan niitä hieman) mutta peli-fiilis alkaa kadota jos joku tekee täysin epäfluffillisia hordeja pelkkä powerplay mielessään.. maalaaminenkin on oleellinen osa, edes yksinkertaiset värit päälle..
Eye is green.
Tybraal

Viesti Kirjoittaja Tybraal »

Meilläpäin fluffi on kovassa arvossa. Taisteluissa on aina jokin ylempi motiivi, ja useammin kuin ei, taistelut sijoittuvat meneillä olevaan tarina-kampanjaan, tällä hetkellä Ammonian toinen sota. Epicissä Kaarti on maalattu Armageddon Steel Legioonaan, ja niitä tukevat mariinit ja titaanit on maalattu Armageddonissa taisteleviin joukkoihin (Storm Lords ja Legio Metalica).

Tästä huolimatta, on omaperäisyys peräänkuulutettavaa. Kaikilla pelaajapiirin armeijoilla on custom-made fluffit, henkilöt, taistelupaikat ja vihamiehet. Kyllä tuo uskomattomasti lisää syvyyttä peleihin!
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
Grim

Viesti Kirjoittaja Grim »

Ottaahan se aika paljon päähän, jos joku tekee ei-Iyanden armeijan jossa on kolme wraithlordia, tai ei-Goff armeijan, jossa on yhdeksän killa kania, mutta milläs estää...

Hauskempi on aina pelata sellaista joukkoa vastaan joka koostuu vaihtelevista joukoista, kuin sellaista joka koostuu ysikutosista tai kolmesta monolithista.
Wurzzag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wurzzag »

Minua ei kiinnosta pätkääkään se, onko jokin armeija fluffillisesti oikeanlainen. Ei minulla ole mitään itse fluffia vastaan, mutta ei sitä mielestäni pidä itse pelaamiseen sotkea, jollei joku sitten itse niin halua. Vaikka jonkun mielestä fluffi olisikin erittäin tärkeä osa WH:ta, toisen armeijaa ei silti saa alkaa haukkua sen takia, että se on vastoin fluffia.
Omnia mors aequat - Death equals all things
weis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja weis »

Pyrin yleensä tekemään armeijani fluffi pohjalla. Mutta loppujen lopuksi niistä tulee aina powerplayta :(
[11:24] <Dalamar> äiti ilmeisesti pitää minua seksiorjana
Grom

Viesti Kirjoittaja Grom »

Itse yritän tehdä armeijastani mahdollisimman fluffin-mukaisen. (Ja minulta sitä fluffia löytyy). Eipä se nyt kauheasti haittaa, jos kaveri tulee fluffinvastaisella armeijalla pelaamaan vastaan.
Warboss ZagSnigg kirjoitti:Hauskempi on aina pelata sellaista joukkoa vastaan joka koostuu vaihtelevista joukoista, kuin sellaista joka koostuu ysikutosista tai kolmesta monolithista.
Tästä olen oikeastaan samaa mieltä.
Fluffi tuo kuitenkin aina enemmän fiilistä siihen peliin. On hienompaa, kun pitkän fluffin omaava Grom Rautavasara taistelee jotain muuta fluffikasta hahmoa vastaan, kuin että Orc Warboss vastaan esim. Chaos Lord, tai jotain.
Back in da biz and so deep in da bashin' game.
Boltteri

Viesti Kirjoittaja Boltteri »

Fluffi tuo peliin syvyyttä.Oma armeejani seuraa fluffia, mutta jos vastustajan armeeja ei niin ei haittaa kunhan vastustajaa vastaan on mukava pelata.En voisi kuvitella ikinä pelaavani örkeilläni armeejaa vastaan, josta löytyisi nuo 3 monoliittia ja c´taani.
http://www.xd.fi -viisaitten miesten virallinen kohtauspaikka-
Averren

Viesti Kirjoittaja Averren »

Ei FaBassa tai 40K:ssa yhtään, mutta LotR:ssa suunnattomasti.
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.

Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
Huuhkaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

Täh? Ketä muka fluffi ei kiinnosta? Mulla on kaikille mun armeijoilleni fluffia. DE:lle on Gai'jin ja sen kaverit, Empirelle on Oskar, Skaveneille Snikkit ja tulevalle gobbo hordelleni tulee iso pomo nimeltä Guznob(pientä esimakua teille, hyvät sotulaiset)....

Edit:Aaaaaarghhhh... Mun VC:lle ei löydy vielä fluffia, kenraalilla ei ole edes nimeä! *siirtyy takaisin kirjoittamaan*
"Stay where you are... You're making me look amazingly brilliant."
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Boltteri kirjoitti:Fluffi tuo peliin syvyyttä.Oma armeejani seuraa fluffia, mutta jos vastustajan armeeja ei niin ei haittaa kunhan vastustajaa vastaan on mukava pelata.En voisi kuvitella ikinä pelaavani örkeilläni armeejaa vastaan, josta löytyisi nuo 3 monoliittia ja c´taani.
Mitä ihmeen epäfluffikasta olisi armeijassa jossa on kolme monoliittia ja c'tan? Olisi muuten aika phase out juhlaa :)

Kysehän saattaa hyvinkin olla pienestä osasta suurta massaa, esim. vaikka kymmenen tuhatta necronia, josta on osa jäänyt ansaan/väijytykseen/yms/tms/jne.. Jolloin ei kolme monoliittia ja c'tan tunnukkaan enään mitenkään ihmeelliseltä.

Aika omituinen ajatus että kirjojen virallinen fluffi olisi jokin absoluuttinen totuus.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Boltteri

Viesti Kirjoittaja Boltteri »

Deetwo kirjoitti:
Boltteri kirjoitti:Fluffi tuo peliin syvyyttä.Oma armeejani seuraa fluffia, mutta jos vastustajan armeeja ei niin ei haittaa kunhan vastustajaa vastaan on mukava pelata.En voisi kuvitella ikinä pelaavani örkeilläni armeejaa vastaan, josta löytyisi nuo 3 monoliittia ja c´taani.
Mitä ihmeen epäfluffikasta olisi armeijassa jossa on kolme monoliittia ja c'tan? Olisi muuten aika phase out juhlaa :)

Kysehän saattaa hyvinkin olla pienestä osasta suurta massaa, esim. vaikka kymmenen tuhatta necronia, josta on osa jäänyt ansaan/väijytykseen/yms/tms/jne.. Jolloin ei kolme monoliittia ja c'tan tunnukkaan enään mitenkään ihmeelliseltä.

Aika omituinen ajatus että kirjojen virallinen fluffi olisi jokin
absoluuttinen totuus.
Lähinnä hain tuolla, että fluffi on kiva extra peleissä.Mutta peli-ilo on kaikkein tärkeintä.Sitähän varten me pelaamme.
mEnths

Viesti Kirjoittaja mEnths »

Annan melkei kaiken fluffittoman tai fluffin vastaisen mennä läpi (paitsi joissain tapauksissa) paitsi, jos menee ihan hermottomuuksiin. Itse pyrin tekemään mahdollisimman fluffin mukaisen armeijan. Kunhan pelaamine on hauskaa!
The Swordmaster

Viesti Kirjoittaja The Swordmaster »

No ei se nyt niin tärkeää ole tiettyyn rajaan saakka. Esim. jos joku keksii jonkin sortin ruuti ase yksikön Helffeille se rupee olemaan jo hieman yliammuttua.
Tässä oli quote mutta jostain ******** syystä se on kieletty.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”