Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Pegar kirjoitti:Mistä ihmeestä meinaamme hommata bitsejä konversioihimme, kun kaikki osat ovat kiinni sprueissa? Aiomme ostaa 25€ boksin, jotta saamme Kaaos lordillemme hienon miekan?
Onneksi niitä muovirankojakin saa tilattua erikseen, tuotenumerokin löytyy aina rangasta. Itseäni tuossa huolestuttaa enemmän se että uusilla one-poseilla sen bitzin joutuu ensin veistämään irti figusta
Olisi muuten todellinen kulttuuriteko GW:ltä tehdä pari erilaista aserankaa (siis ranka missä on pelkkiä aseita, eikä asekäsiä mukana), esim. "good/bad guys weapons". Näitähän on nähty aikaisemmin ainakin metallisina ja 40-monnisen puolella ihan muovisinakin.
"Katsoimme, ettei Pori enää ole pelastettavissa, joten Exterminatus jäi ainoaksi vaihtoehdoksi." - Teräratas
Eikös 40K:n puolella Space Marine Dreadnought vaihtunut metallisesta muoviseen ja hinta pysyi samalla tasolla?
Jos uusista muovisista saadaan samannäköisiä kuin nykyisistä metallisista, niin kuluttujalle ei ole ulkonäköseikkoja estämässä ostamista. Mikäli konvertointimahdollisuudet paranevat, niin kuluttajat tykkäävät. Mikäli valmistuskulu GWlle putoaa, niin GW tykkää. Tällä järkeilyllä ei olisi mitään syytä pudottaa hintaa, koska kuluttajat ovat tottuneet maksamaan tietyn hinnan figuistaan ja uudet näyttäisivät samoilta, mutta pienin parannuksin. Tuotantokustannusten tippuminen parantaisi GWn katteita, jolloin kaikki voittavat.
Dwarf warrior boxi: 25 euroa 16 modelia
Dwarf Hammerers: 10 modelin boxi 30 euroa ja command 11 euroa sekä kolme modelia blisusta 10 euroa eli yhteensä 51 euroa.
Mikäli muoviin siirtyminen tapahtuu laajemmalla rintamalla, niin voisi olettaa muoviboxien hinnan lähtevän uusia odotellessa nousuun ja uuden sukupolven boxien hinnan olevan jossain 35-40 euroa tienoilla. Kuluttajathan saisivat armeijansa silti suht samaan hintaan kuin nytkin, mutta tuotantokulut olisivat pudonneet GWllä eli parempi kate. Tämä oletuksella, että tällä hetkellä muoviboxien ja metallisten figujen osuus dwarf-armeijassa on noin 50/50. Toiseen 10 euron hinnankorotus ja periaatteessa toiseen 10 euron hinnanalennus.
"I reject your reality and substitute my own!" Adam Savage
Tai sitten peliteknillisistä syistä ? Esim. Jos vaikka iso-arska vaihettais muoviseksi, niin ei ole järkeä alentaa sen hintaa, sillä kohta alkaa kaikilla olla meidän pikkuarska. Eli ihan modellien peliteknilliset taidot tukevat kyseeseen tässä.
So now, GW is planning to remake all CORE and a large percentage of non-Core units in plastic.
Kaikki Coret muovisiksi, sehän tarkoittaa että kaaos saa melkein kaiken muovina. Bestigorit/Khorngorit *drool*...
Tosiaan. Mikä ei olisi silloin muovia? Spawnit, characterit, Giantit, Dragon Ogret, Ogret, Shaggoth (ja jotain muita)... eli ne, joita on maks. 2-3 armeijassa. Muovi demonitkin pitäisi tehdä, kuten myös chariotit. Tällöin olisi jopa ideaa kokeilla Daemonic Legioonaa.
Muovi-demonit olisivat tosiaan hyvä veto, itsekin voisi niitä jopa hankkia (ja tekisivät Demonilegioonasta oikean armeijan). Enemmän muovirykmenttejä, vähemmän uusia, hihasta vedettyjä rotuja (Ogre Kingdoms)!
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
The Swordmaster kirjoitti: Se juuri minua ärsyttää että GW joskus säätää niitten tyyppien hintoja silleen että Black Knight maksaa paljon enemmän ku esim. joku ellyrian reaver.
Tottakai GW säätää hintoja muunkin perusteella kuin muotti- ja materiaalikustannuksien, esim. niiden peliteknillisten arvojen perusteella.
Goblin fan kirjoitti:En usko että hinnat laskee vaan nousee koska muovi figujen valmistaminen on kalliimpaa niin jos hinnat laskis ni GW menis konkurssiin.
Mistä päättelet muovi figujen valmistamisen olevan kalliimpaa, jos asia olisi sillä tavalla niin gw tekisi kaikki figunsa mettallista. Kyllähän mettalliset figut ovat halvempia kun valmistetaan pienemmässä mittakaavassa (kai). Eikä se GW konkkaan mene jos hintoja lasketaan muutaman prosentin, vaan voi olla että myynti kasvaa vain.
Minun mielestäni on todella hyvä jos core unitit tulevat muovisiksi ,tai no sen näkee sitten kun ne ovat tulleet.
Goblin fan kirjoitti:koska muovi figujen valmistaminen on kalliimpaa niin jos hinnat laskis ni GW menis konkurssiin.
Ei pidä varsinaisesti paikkaansa. Tässä faktat:
-muovi figujen MUOTIT maksavat enemmän(aivan tolkuttoman paljon enemmän). Muovi itse maksaa huomattavasti vähemmän.
-metallifigujen muotit ovat aivat järjettömän halvat(suhteutettuna muovien vastaavaan), itse metalli maksaakin sitten paljon.
Eli jos myydään paljon=muovi. Jos vähän=metalli. Siksi esmes shaggothit, dragon ogret, 0-1 yksiköt yms ovat metallille ideaaleja.
Myös siihen vaikuttaa pystyykö sprueta käyttämään hyödyksi joillakin muilla figuilla jolloin muotin hinta ei vaikuta niin pahalta ollenkaan.
Kyllä mun mielestä noi metallifigut on pidettävä mielenkiintokin säilyy kun ei voi joka päivä mennä kauppaan ostamaan laatikollista figuja 25€(Ja toi uudelleen käyttökin on yks pointti).Ja kyllä minä ainakin luulisin, että noi muovi figutkin kallistuu. Tusikin GW saa noista muovifiguista niin paljoa näillä hinnoilla kuin metallifiguista.Kuka menee ostamaan vaikka halpaa onkin repullisen figuja.En minä ainakaan kerää sen isompaa armeijaa vaikka hinta putoiskin.
"This regiment set (new chaos warriors) is but the first in what we hope will be a projekt extending over the next few years, creating the most flexible and characterful range in warhammer."
Sammassa artikkelissa mainitaan myös, että chaos warrioreirre tulee myöhemmin uudet spruet joista saa värkättyä great weaponit ja halbereadit. Artikkelissa vihjaillaan myös chaos chariotin ja knightien mahdollisestä "muovitamisesta".
Kinastelijoille:
Vain aika tulee näyttämään ovatko muovi vai rauta figut parempia.
darkprosecutor kirjoitti:Artikkelissa vihjaillaan myös chaos chariotin ja knightien mahdollisestä "muovitamisesta".
Jos tuo tulee Kaaokselle, ennen kuin muille armeijoille, minä otan Great Weaponini nurkasta, otan Pegasoksen ja lennän Nottinghamiin. Sen jälkeen saavat GW:n pomot tuta Killing Blowin merkityksen.
Ihanaa jos tulee muoviset Boar Boyzit
Kaavailin tos et ois mukavaa tehä all-boar örkki army,
nyt se voi jopa joskus toteutua
weeeeeee....
Nyt ei muuta kuin Chaos Dwarfeille uusi army book ja maailma alkaa olla elettävä paikka.
A person can't defeat loneliness.
Waiting for the rising of Chaos Dwarfs
Onko siis breteille tulossa jotain uutta?? Mulle jäi hivenen epäselväksi asioita!
Mut vähän olis mageeta, jos esim. brettien Grail Knightit tulis muovisiks ... *ajatukset harhailevat jossain ihan muualla*
"Licence to screw up Commander, you heard it straight from the ship!" - Joker, Mass Effect 2
Nightwish kirjoitti:Onko siis breteille tulossa jotain uutta?? Mulle jäi hivenen epäselväksi asioita!
Mut vähän olis mageeta, jos esim. brettien Grail Knightit tulis muovisiks ... *ajatukset harhailevat jossain ihan muualla*
No kyllä Breteillä on jo aika tarpeeksi muoveja ensihätään. Questingit voisi IMO muovittaa, mutta menköön. Itselleni on tulossa Parravon Defenders-teemainen Brettijoukko, joten muoviset realmit, Men-at-Armssit ja Pegasokset ovat enemmän kuin tervetulleita!
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.