Grabat pimeyden rajamailla(Prologia)
Grabat pimeyden rajamailla(Prologia)
Olipa kerran pieni kääpiökyla vuorten rinteillä.Siellä asui Grabat Ruutiparta,joka oli kylän parhaita kanuunamiehiä.Kääpiöiden elo oli ollut rauhallista jo vuosien ajan ja kylän päällikkö,Gurnil oli kunnioitettu ja arvostettu.Mutta vaikka kylä oli pieni ja huomaamaton,se oli joutunut skavenien silmätikuksi.Ne punoivat maanalla juonia kääpiöiden päänmenoksi.Skavenien johtajalla oli vanhoja kaunoja Gurnillia vastaan,kun tämä oli eräässä sodassa repinyt silmän hänen päästään.Siksi häntä kutsuttiinkin oman klaaninsa keskuudessa Yksisilmä Skviviksi.Skviv oli jo vuosia koonnut sotajoukkoja kostaakseen Gurnilille.Nyt hänellä oli 40 rottaogrea,noin 3000 rynnäkkörottaa,600 ruttomunkkia ja 5 liekinheitintä parhaiden teknikkojensa tekemänä.Mitä tästä seuraa?Sen saatte tietää myöhemmin.Jatkoa seuraa.
Hmm... tästä saattaa kehittyä jotain, mutta olipa niin kauhian lyhkänen. Kannattaa muuten kirjoittaa näin:
Minä olen rotta, joka pitää tappamisesta. Haluan kostaa, koska olen kokenut vääryyttä.
Eikä näin: Minä olen rotta,joka pitää tappamisesta.Haluan kostaa,koska olen kokenut vääryyttä.
Tuon korjaat ja kirjoitat pidemmän pätkän, niin hyvä tulee.
Minä olen rotta, joka pitää tappamisesta. Haluan kostaa, koska olen kokenut vääryyttä.
Eikä näin: Minä olen rotta,joka pitää tappamisesta.Haluan kostaa,koska olen kokenut vääryyttä.
Tuon korjaat ja kirjoitat pidemmän pätkän, niin hyvä tulee.
Back in da biz and so deep in da bashin' game.
Grabat pimeyden rajamailla (Osa 1)
Eräänä pahaa enteilevän synkkänä iltana kylän päällikkö Gurnil löysi majansa edestä kirjeen.Se oli kirjoitettu huonolla Reikin kielellä,mutta hän sai siitä jotenkin selvää.Siinä sanottiin:"Kurja silmänristäjä!Täänä itlana olen pätäny kotsaa!Sinu on aika kuola!Minula on sinule hunoja utisia.Sotajoukoni odotava merkiäni kyläpahasesi ulopualela.Tura yritä mitän!Sinä ja kurat käpiösi kuala ny!Kotsoni on oleva sulonen!T:Ykisimlä Skviv".Kauhistuneena ja raivoissaan Gurnil huusi joukkonsa koolle."Skviv yrittää kostaa!!!Meidän on kukistettava hänen kurjat rotanpenikkansa.Muuten olemme mennyttä.Taistelemme viimeiseen mieheen.Noniin,paljonkos meitä on...7tykkiä,46peikon surmaa,2Daemon slayeriä,300soturia,120jalkajousimiestä ja muutama kiväärimies.Me teurastamme nuo kapiset viemärirotat!Hyökkäykseen!!!!!"Ja niin he avasivat kylän portit ja kävivät hurjaan taistoon.Skaveneja oli aikamoinen lauma.Kääpiöiden sotakirveet kimaltelivat pian verestä punaisina.Tykit ammuskelivat sinne tänne ja pian oli 12rottaogrea maassa retkottamassa.Nuolet viuhuivat ilmassa upoten skavenien karvaiseen lihaan.Ne vinkuivat kuin rakit kuoleman partaalla.Skavenien liekinheittimet tekivät työnsä polttamalla kääpiöitä ja heidän asutuksiaan."Kyllä,kyllä,tuhotkaa ne,teurastakaa ne,repikää liha niiden luista",Skviv huusi kun rynnäkkörotat viilsivät sahalaitaisilla sapeleillaan peikon surmien kurkkuja auki.Grabatilla tuli yhtäkkiä ongelmia tykkinsä kanssa.Se ei enää ampunut,vaan alkoi savuamaan ja räjähti.Valtava paineaalto syöksyi taistelukentän halki kaataen jokaisen rottaogresta peikonsurmaan.Räjähdys lennätti Grabatin läheiseen metsään,jossa kuulemma asui peikkoja.Viimeinen kuva jonka hän näki oli hänen palava kylänsä ja henkensä edestä taistelevat toverinsa.Sitten hänellä sumeni ja hän jäi maahan makaamaan.Jatkoa seuraa.
-
HeavyMetal
Piti kerrankin päteä, kun oli sen verran lyhyttä luettavaaTapsa kirjoitti:HETKINEN... Grom on ensimmäinen kommentoija? Ei ole mahdollista!!!
Joo, kunhan noudatat noita ensimmäisessä viestissäni olleita vinkkejä, niin alkaa olla luettavampi.
Ei näin: 12rottaogrea
Vaan näin: 12 rottaogrea
Tai näin (mieluiten) kaksitoista rottaogrea.
Lisäksi daemon slayer jäi sinulta suomentamatta. Eli siis demoninsurma (oletan että kyseessä oli huolimattomuusvirhe, sillä peikonsurman suomensit.). Lyhyt oli taas. Omistatko wordia? Jos omistat, niin kehottaisin kirjoittamaan sillä vähän pitempiä pätkiä ja liittämään sieltä tänne. Saisit virheetkin korjattua ja tulisi lisää sisältöä, kun olisi pitempi pätkä. Pienellä hiomisella olisi aika mielenkiintoista, kuten Tapsa sanoikin.
Back in da biz and so deep in da bashin' game.
Minusta tuo oli aika hauska ja hieman jännäkin tarina. Jotenkin tunnen kuulleeni tuon 10 kertaa aiemminkin: Tulee taistelu, päähenkilö joutuu tavalla tai toisella metsään ja pökertyy. Hitusen pituutta enemmän kerralla ja jätä noi jatkoa seuraa- jutut pois ja keskity enemmän välilyönteihin. =D
Kerronta on hienoa ja eikä huumoristakaan olla jääty paitsi.
Kerronta on hienoa ja eikä huumoristakaan olla jääty paitsi.
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
Äh äh... En minä sitten ymmärrä miksi ihmiset eivät tahdo käyttää sitä välilyöntiä niiden välimerkkien jälkeen. Ei niiden näpsäyttäminen vie kuin sen tsiljoonasosan teidän elämästänne, ette menetä yhtään mitään niiden käyttämisessä. Paitsi ehkä huonon kirjoittajan maineen.
Ja mikäs sen ikävämpää.
Niin siis, Acoparaptor huomautti liiasta selittelystä ja selostuksesta, kun saman homman voisi kertoa kuvaillen ja johdattelemalla. Grom valitteli jo samasta asiasta kuin minä, lue ylhäältä. Tämä olisi nimitätin akuutein ongelma tarinoissasi. Seuraavaksi valittaisin liian nopeasta 'päähenkilöön' siirtymisetä. Ensin kerrotaan taistelusta, ja välittömästi seuraavassa virkkeessä ilman mitään johdattelua homma siirtyy tähän Grabatiin. Sekin vielä, että tykistä tuskin lähtee sellaista paineaaltoa, että se kaataisi kaikki suuren taistelukentän alalla. 'Hieman' ehkä liioiteltu. Juonikaan ei miltään kovin kummoiselta näytä, kunhan se nyt alkaisi näkyä sieltä liiankin lyhkäisien tarinoiden ja välittömien välimerkkien seasta.
En minä tätä huonoksi ole sanomassa, mutta parannettavaa on.
Niin siis, Acoparaptor huomautti liiasta selittelystä ja selostuksesta, kun saman homman voisi kertoa kuvaillen ja johdattelemalla. Grom valitteli jo samasta asiasta kuin minä, lue ylhäältä. Tämä olisi nimitätin akuutein ongelma tarinoissasi. Seuraavaksi valittaisin liian nopeasta 'päähenkilöön' siirtymisetä. Ensin kerrotaan taistelusta, ja välittömästi seuraavassa virkkeessä ilman mitään johdattelua homma siirtyy tähän Grabatiin. Sekin vielä, että tykistä tuskin lähtee sellaista paineaaltoa, että se kaataisi kaikki suuren taistelukentän alalla. 'Hieman' ehkä liioiteltu. Juonikaan ei miltään kovin kummoiselta näytä, kunhan se nyt alkaisi näkyä sieltä liiankin lyhkäisien tarinoiden ja välittömien välimerkkien seasta.
Grabat pimeyden rajamailla (Osa 2)
"Pimeää...kylmää...Mitä tapahtui?Missä olen?Valoa...se on kirkasta...silmiä polttaa...tämä on kuin unta....sitä se kai onkin...pakko herätä...en tahdo pimeyteen!"
Sitten Grabat heräsi.Hän yritti nousta mutta jopa hengittäminen sattui.Kuin tuhat peikkoa olisi juossut hänen päältään.Tai kuin pienet snotlingit olisivat syöneet häntä elävältä.Sitten hän muisti!"Kyläni!",hän huusi raivoissaan.Grabat nousi ylös viiltävästä kivusta huolimatta ja lähti taivaltamaan paikkaan,jossa hänen kylänsä sijaitsi.Tai oli sijainnut.Paikalla oli nyt vain hiiltyneitä ruumiita ja raunioita,jotka todistivat hirveää murhenäytelmää."EEEEEEEEEEEEIIIIIIIIII!!!!",hän huusi raivosta punaisena ja jatkoi:"Tämän minä kostan!En lepää ennen kuin jokainen Skvivin armeijaan kuulunut kapinen rotanpenikka makaa kuolleena jaloissani!!"Sitten Grabat päätti lähteä takaisin metsään tutkimaan paikkoja ja etsimään muita kääpiöitä kostaakseen skaveneille.Metsässä oli pieni aukio,jonka keskellä virtasi puro.Hän päätti pysähtyä juomaan ja puhdistamaan itseään taistelun jäljiltä.Puron laidalla hän näki kaksi jokipeikkoa tappelemassa kalasta,jonka toinen niistä oli napannut.Grabat yritti olla hiljaa,mutta kivun aalto sai hänet polvilleen puroon.Siitä aiheutunut ääni kiinnitti jokipeikkojen huomion.Ne lähtivät karjuen juoksemaan Grabatia kohti,mutta hän oli nopea.Hän heitti toista peikkoa heittokirveellä otsaan.Se karjaisi korvia vihlovasti ja kaatui kuolleena maahan.Toisesta ei ollut enää harmia,koska se jäi syömään kaveriaan.Grabat lähti vähin äänin paikalta.Mutta pian sama kivun aalto kulki hänen ylitseen ja hän kaatui maahan.Pää oli kuin räjähtämäisillään ja hän menetti tajuntansa.Metsästä alkoi kuulua pahaenteistä rytinää aivan hänen läheltään.Grabat ei voinut tehdä mitään,vaan makasi tajuttomana maassa.Jatkuu.
Sitten Grabat heräsi.Hän yritti nousta mutta jopa hengittäminen sattui.Kuin tuhat peikkoa olisi juossut hänen päältään.Tai kuin pienet snotlingit olisivat syöneet häntä elävältä.Sitten hän muisti!"Kyläni!",hän huusi raivoissaan.Grabat nousi ylös viiltävästä kivusta huolimatta ja lähti taivaltamaan paikkaan,jossa hänen kylänsä sijaitsi.Tai oli sijainnut.Paikalla oli nyt vain hiiltyneitä ruumiita ja raunioita,jotka todistivat hirveää murhenäytelmää."EEEEEEEEEEEEIIIIIIIIII!!!!",hän huusi raivosta punaisena ja jatkoi:"Tämän minä kostan!En lepää ennen kuin jokainen Skvivin armeijaan kuulunut kapinen rotanpenikka makaa kuolleena jaloissani!!"Sitten Grabat päätti lähteä takaisin metsään tutkimaan paikkoja ja etsimään muita kääpiöitä kostaakseen skaveneille.Metsässä oli pieni aukio,jonka keskellä virtasi puro.Hän päätti pysähtyä juomaan ja puhdistamaan itseään taistelun jäljiltä.Puron laidalla hän näki kaksi jokipeikkoa tappelemassa kalasta,jonka toinen niistä oli napannut.Grabat yritti olla hiljaa,mutta kivun aalto sai hänet polvilleen puroon.Siitä aiheutunut ääni kiinnitti jokipeikkojen huomion.Ne lähtivät karjuen juoksemaan Grabatia kohti,mutta hän oli nopea.Hän heitti toista peikkoa heittokirveellä otsaan.Se karjaisi korvia vihlovasti ja kaatui kuolleena maahan.Toisesta ei ollut enää harmia,koska se jäi syömään kaveriaan.Grabat lähti vähin äänin paikalta.Mutta pian sama kivun aalto kulki hänen ylitseen ja hän kaatui maahan.Pää oli kuin räjähtämäisillään ja hän menetti tajuntansa.Metsästä alkoi kuulua pahaenteistä rytinää aivan hänen läheltään.Grabat ei voinut tehdä mitään,vaan makasi tajuttomana maassa.Jatkuu.
-
HeavyMetal
Re: Grabat pimeyden rajamailla (Osa 2)
Heh heh, hauska... Kivan naivi ympäristö, kuin Asterixista! (kohteliaisuus). Tämä onkin hyvä tapa kirjoittaa, kirjoita vähän, kuule kommentit ja muokkaa ja liitä taas lisää!Bugman90 kirjoitti: Ne lähtivät karjuen juoksemaan Grabatia kohti,mutta hän oli nopea.Hän heitti toista peikkoa heittokirveellä otsaan.Se karjaisi korvia vihlovasti ja kaatui kuolleena maahan.Toisesta ei ollut enää harmia,koska se jäi syömään kaveriaan
I'm back.
Aagh... Luitko edellisiä kommentteja? Toivottavasti, nimittäin jätit taas ne välit pois välimerkkien jälkeen. Yksi pahimmista kielioppivirheistä mitä voi tehdä. Korjaa tämä niin palaamme asiaan. En tahdo kuulostaa ilkeältä, minulla olisi hyvääkin sanomista tästä, mutta tekstien lukeminen kärsii aivan hemmetisti tuollaisista asioista.
River Troll: W3
Ne eivät kuole yhteen heittokirveeseen. Tästäkin kohtauksesta olisi saanut pitemmän, jos olisit jatkanut taistelua vähän enemmän. Lisäksi: et kuvaile tarpeeksi tapahtumia. Tarina on ihan mielenkiintoinen, se kulkee ainakin sujuvasti eteenpäin ja jatkoa odotellaan...
Ne eivät kuole yhteen heittokirveeseen. Tästäkin kohtauksesta olisi saanut pitemmän, jos olisit jatkanut taistelua vähän enemmän. Lisäksi: et kuvaile tarpeeksi tapahtumia. Tarina on ihan mielenkiintoinen, se kulkee ainakin sujuvasti eteenpäin ja jatkoa odotellaan...
Verba, non acta - sanoja, ei tekoja