Lizardmanien jumalat
Lizardmanien jumalat
Käsitinkö oikein että Liskojen jumalat on old onet?esim. onko sotek old one?
Siis kysymys ei suoraan koskenut sotekia, koitin vain kysyä että olivatko old onet jumalien esikuvia
Siis kysymys ei suoraan koskenut sotekia, koitin vain kysyä että olivatko old onet jumalien esikuvia
Viimeksi muokannut Kamreks, Ti 25.05.2004 21:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Muistaakseni se meni niin että, jumalat oli/on ollut aina ja sit ne teki/synnytti old Onet.
Mut mites toi meni ku luin Lissujen kirjasta että ne tuhos sen kaaoksen portin, Mitäs sille portille taivaaseen tapahtu??
Mut mites toi meni ku luin Lissujen kirjasta että ne tuhos sen kaaoksen portin, Mitäs sille portille taivaaseen tapahtu??
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
-Albert Einstein
-Albert Einstein
-
The Scientist
Ei. Old Onet tulivat maanpäälle ja alkoivat häärätä. Portti räjähti ja palaset lensivät ympäri maailmaa.Gimgor kirjoitti:Muistaakseni se meni niin että, jumalat oli/on ollut aina ja sit ne teki/synnytti old Onet.
Olen muuten jostain saanut käsityksen että Sotekia ei luokiteltaisi Old Oneksi vaan enemminkin "tavalliseksi" jumalaksi. Johtuu kai siitä että Sotek tuli kuvioihin vasta Fallin jälkeen. Onko tämä totta vai puhunko omiani?
"I don't know what I want, but I know how to get it."
-
The Scientist
Nytpä löysin mistä olin väitteeni keksinyt!
[quote="Lizardmen Armybook s.15 "Rise of Sotek""]
Some believe that this foremost deity is one of the Old Ones returned, though most see him as a wholly different entity from the creators of the Lizardmen.[/quote]
Some believe that this foremost deity is one of the Old Ones returned, though most see him as a wholly different entity from the creators of the Lizardmen.[/quote]
"I don't know what I want, but I know how to get it."
[/quote]Elanthor kirjoitti:Nytpä löysin mistä olin väitteeni keksinyt!
Some believe that this foremost deity is one of the Old Ones returned, though most see him as a wholly different entity from the creators of the Lizardmen.
Höh, piti juosta tuokin tarkistamaan... enpä tuota tajunnut. Johtunee siitä, että silloin kun luin tuon koko kirjan läpi, en tiennyt mistään mitään, enkä siis tiennyt mikä tai kuka on Sotek.
Ei vaan jäänyt nimi tuosta mieleen.
Gere curam mei finis.
-
SirHaleron
-
kippe-gerbiili
Menee arvailuks, mutta mä muistelisin että sotekkia oltais kuvailtu jossain kohtaa liskokirjaa "serpent" nimellä, joka musta viiittais jonkilaiseen käärmeeseen tms. Eli hemmetin iso vaskitsaSirHaleron kirjoitti:Sotek taisi olla slanni jota pidettiin jumalan veroisena tai jotain sinne päin..... Old Onet olivat jumalia.....en muista oikein kunnolla.
Tietty voin olla väärässäkin. Niinkuin todennäköisesti olen....
On olemassa kolmenlaisia ihmisiä. On niitä jotka osaavat laskea ja niitä jotka eivät.
Itse asiassa, serpent tarkoittaa ranskaksi käärmettä.kippe-gerbiili kirjoitti: Menee arvailuks, mutta mä muistelisin että sotekkia oltais kuvailtu jossain kohtaa liskokirjaa "serpent" nimellä, joka musta viiittais jonkilaiseen käärmeeseen tms. Eli hemmetin iso vaskitsa
(Tässä jotain, jota en ole keksinyt)
serpent on suomeksi sudenkorento
eli se sotek oli sudenkorennon muotoinen (isompi) ja se oli jumala (taitaa olla nuorin liskojen jumalista )
ja sit mitenniin old onet on ne samat minkä blessingitkin on???
missä niin lukee???
mulle ei tullu yhtän semmosta kuvaa liskokirjasta että oldit ois jumalii, joo liskot palvoo niitä mut ne old onet oli enemmänkin niin kuin opettajia ja ne katos sit kun tuli se FALL-
ja nehän tuli muutenkin lustriaan avaruudesta niillä hopeisilla paateilla ja jotenkin kuulostaa oudolta että jumalat seiaa avaruudesta hopea paatilla
muuta jos old onet on jumalia niin haluan kyllä tietää missä niin lukee kun itse ainakin epäilen (voin siinä kyllä olla väärässäkin)
eli se sotek oli sudenkorennon muotoinen (isompi) ja se oli jumala (taitaa olla nuorin liskojen jumalista )
missä niin lukee???
mulle ei tullu yhtän semmosta kuvaa liskokirjasta että oldit ois jumalii, joo liskot palvoo niitä mut ne old onet oli enemmänkin niin kuin opettajia ja ne katos sit kun tuli se FALL-
ja nehän tuli muutenkin lustriaan avaruudesta niillä hopeisilla paateilla ja jotenkin kuulostaa oudolta että jumalat seiaa avaruudesta hopea paatilla
muuta jos old onet on jumalia niin haluan kyllä tietää missä niin lukee kun itse ainakin epäilen (voin siinä kyllä olla väärässäkin)
[quote="Taruman"]
missä niin lukee???
quote]
Eikös se ole sillein, että ne old onet oli jotai ylihahmoja, ei välttämättä jumalia muttei tavallisiakaan tallustajia? No, sama tuo...
Mut ne blessingit tulee kuulemma siitä, et ku nää liskot syntyy
spawning pooleista, ni ne altaat on sen old onen siunaamia.
esim. Blessed spawning of Sotek on syntymä Sotek nimisen old onen siunaamasta altaasta.
korjatkaa mikäli oon väärässä...
missä niin lukee???
quote]
Eikös se ole sillein, että ne old onet oli jotai ylihahmoja, ei välttämättä jumalia muttei tavallisiakaan tallustajia? No, sama tuo...
Mut ne blessingit tulee kuulemma siitä, et ku nää liskot syntyy
spawning pooleista, ni ne altaat on sen old onen siunaamia.
esim. Blessed spawning of Sotek on syntymä Sotek nimisen old onen siunaamasta altaasta.
korjatkaa mikäli oon väärässä...
Ymmärtääkseni Sotek ei kuitenkaan ole Old One...?
Sitähän ei tarkalleen tiedetä, mutta lissukirjan mukaan se on joko ihan toinen jumaluus, tai sitten joku takaisin tullut Old One. Lukekaa siitä Rise of Sotek kohdasta.
EDIT: Ups, sehän jo tässä topiikissa kerrottiin. Ja olin vielä itse mukana kommentoimassa...
Sitähän ei tarkalleen tiedetä, mutta lissukirjan mukaan se on joko ihan toinen jumaluus, tai sitten joku takaisin tullut Old One. Lukekaa siitä Rise of Sotek kohdasta.
EDIT: Ups, sehän jo tässä topiikissa kerrottiin. Ja olin vielä itse mukana kommentoimassa...
Gere curam mei finis.
Siis göö.. Määrittele nyt sitten jumala fantasiamaailmassa.
Old onet matkusti ympäriinsä isoilla tähtialuksillaan, toi tähän maailmaan mukanaan slannit joista first generationin sammakot siirsi planeetan lähemmäs aurinkoa ja muutti akselia.. planeetta kun oli lähes kokonaan jäätä. Old onet suunnitteli rakentavansa täysin toimivan universumin ilman minkäänlaisia häiriöitä, kutsuisin jo jumalaksi sellasta joka hallitsee universumia ja jonka pelkät alamaiset pystyy siirtelemään planeettoja ympäriinsä O_o
Old onet matkusti ympäriinsä isoilla tähtialuksillaan, toi tähän maailmaan mukanaan slannit joista first generationin sammakot siirsi planeetan lähemmäs aurinkoa ja muutti akselia.. planeetta kun oli lähes kokonaan jäätä. Old onet suunnitteli rakentavansa täysin toimivan universumin ilman minkäänlaisia häiriöitä, kutsuisin jo jumalaksi sellasta joka hallitsee universumia ja jonka pelkät alamaiset pystyy siirtelemään planeettoja ympäriinsä O_o
Eye is green.
Ja Sotekista sen verran vielä (lukee sammakkokirjassa) että tämän temppelin jossa se kirjoitus Sotekista oli slanni päätti ettei tutki sitä koska se ei ollut ajankohtainen.. jos se olis tutkinu sitä niin muut slannit olis saanu tietää siitä ajatustsydeemilinkkien välityksellä. No tämä slanni sitten meni kuolemaan ja sotek ei paljastunut vielä. No sitten rotat ahdisteli kys. temppeliä ja bla bla bla, skinkit päätti ottaa ohjat omiin käsiinsä ja alkoivat uhrata rottia sotekille oikein olan takaa. No sotek sitten tästä heräsi, täytti rottien käytävät käärmeillä ja rotat juoksivat häntä koipien välissä kotiin. Sitten taas bla bla bla osuus, jonka jälkeen muut slannit totesivat sotekin sammakkojumalaksi (joka ei todellakaan ollut mikään slanni btw) ja rakennuttivat joka kaupunkiin sotekille temppelin.
Eye is green.
pakolla tulee mieleen stalin "isäaurinkoinen" , mutta ennen kaikkea vanha kunnon AdolfEraphion kirjoitti:Siis göö.. Määrittele nyt sitten jumala fantasiamaailmassa.
eli jos näitä pidetään jumalina niin silloin kyllä old onet oli jumalii