Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Eli mulla tuli ritaa kaverini kanssa siitä, että mitä statseja ukosta pitää kertoa. Kun yritin challangetessani kysyä paljon sen heron joku statsi oli, kaveri sanoi, että ei sen mitään statseja tarvi kertoo kun ei tarvii kertoo magic esineitäkään.
Lyhyesti: Jos joku kysyy paljon esim. mun orc bigbossin toughness on, tarvitseeko mun kertoa?
Magic itemit pitää kertoa kun alkaa tappelu, statsien paljastamista ei säännöt kiellä..jotkut nuijat kyllä pelaa niin ettei kerrota statseja enneku lyöntivaiheessa. Mutta sääntöjen puitteessa pitää paljastaa statsit.
Ja kyllähän se on kivempi pelata kun tietää vastustajansa tehot, ettei siinä mene puolta tuntia taistelusta hukkaan vain tapellessa siitä että kertooko vai ei. Ja kyllähän ne statsit täytyy kertoa viimeistään haavoittamisessa tvs.
Muuten tuli tässä mieleen, että tarvitseeko esim sword of fatella kertoa vastustajalle kenet valitsee vai riittääkö vain se että esim kirjoittaa ylös kenet/minkä valitsee? Koska muuten on 99% varmaa että vastustaja pitää huolen ettet pääse taistelemaan sen kanssa.
Eiköhän sitä saa pitää sen omana tietonaan lyömiseen asti, kun ei miekan olemassaoloa ole pakko paljastaa, eikä tuo kohde nyt niin vaikea luulis olevan arvatakkaan...
Tosin on ihan hyvä kirjottaa sit se kyllä paperille että voi näyttää valinneensa oikeasti sen
Entäpä, jos taikaesineen kuvauksessa nimenomaan vaaditaan julistamaan (nominate) esineen kohde, esim. Bane head. Tässähän tapauksessa sinun on kerrottava kirouksen kohde.
Niin meilläpäin ainoastaan magic kamat on jätetty kertomatta ja nekin pitää kertoa silloin kuin esinettä käytää. Yleisestikin perus varusteethan on kaikkien tiedossa muutenkin sillä nehän on samat mitkä figussa on kuvattuna.
The Witch king kirjoitti:Entäpä, jos taikaesineen kuvauksessa nimenomaan vaaditaan julistamaan (nominate) esineen kohde, esim. Bane head. Tässähän tapauksessa sinun on kerrottava kirouksen kohde.
Sittenhän voi kertoa että: "mulla on semmonen magic itemi, joka pitää kohdistaa johonkin characteriin ja mää kohdistan sen tohon!"
Ei sitä tarvitse kertoa mitä se tekee, paitsi sitten kun sillä tekee jotain.
Siis, ei tarvitse kertoa mihin kohdistaa Bane Headinsa, kuhan kirjoittaa sen vain ylös. (Sen takia, ettei vaihda kohdetta, jos joku muu hahmo tuleekin taisteluun).
-Walloittaja
Mä voisin ihan hyvin pelata noita Harpyjoita vaikka niillä ei ois yhtään attackia! (c) Nazreg
Porukassa, jossa pelaan kerrotaan kaikki statsit jos niitä kysytään ja näytetään tarpeen mukaan kirjasta. Myös yksiköissä olevat champat, sankarit ja standardit pitää kertoa. Esim. "Tässä Grail knight yksikössä on kenraali, bsb, champion ja rykmentillä on lippu." Ei tietenkään tarvitse kertoa onko se lippu maaginen ennekuin käyttää sitä.
Reclaim kirjoitti:ota kaveris codexi kauniiseen kätees ja katso jos se ei kerta ite halua kertoa
Tämän vuoksi onkin kohteliasta kertoa viimeistään kysyttäessä kaikki mikä olisi armeijakirjastakin luettavissa, koska voit kuitenkin lukea statit ja erikoissäännöt armeijakirjasta. Tähän vain menee NIIN kauan aikaa, että on molemmille osapuolille paljon terveellisempää, että vastustaja itse kertoo tiedot.
- Dru Perim
"Now it's time to choose
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"
Kyllä, ei kannata warhammereilla pelata jos xiittaa (ei liity aiheeseen mutta antaa tulla). esim jos sword masterin WS on 6 ni sanoo et se on 7 ja muutenki rehti peli on aina hauskaa. perjantaina pitäs taas löylyttää kaverit turnauksessa. Kumma juttu, meil on turnaus suunnillee joka viikko.. meilläpäin ollaan salaperäisiä, Juttu kerrotaan kun se on ajanmukanen.. tietysti statsit ovat kaikkien nähtävillä ennen peliä.