Gritzin seikkailut: Prologi

Onko kynä (tai näppäimistö) miekkaa mahtavampi? Tule ja todista, että näin on - muuten emme usko.
Paha Omena

Viesti Kirjoittaja Paha Omena »

Tää on mun eka tarina Sotuun, kritiikkiä ja parannusehdoksia saa silti antaa, erityisesti toivoisin vinkkejä örkkien puheen kirjoittamiseen (esim. Gromilta?)

Gritz oli jälleen aikeissa varastaa heimonsa shamaanin sauvan,
tapansa mukaan, hänen ja hänen ystäviensä pumppuvaunun osaksi.

Gritz oli yksi paikallisen hiisiheimon kylän ympärillä pyörivistä räkiäisistä joiden uusin projekti oli saada kasaan pumppuvaunu. Gritzillä oli jostain syystä pakkomielle saada shamaanin sauva varastettua osaksi pumppuvaunua. Pakkomielle oli tullut monesta epäonnistuneesta varastusyrityksestä ja hän siitä, että uskoi sauvan antavan vaunulle maagisia voimia.

Tällä kertaa Gritz oli päättänyt ottaa sen ,niinkuin monesti aiemminkin, vaikka mikä örrimöykky taikka shamaani tulisi häntä estämään. Gritz lähti hiipimään kohti shamaanin telttaa kylän itäreunalta ,alueelta jossa hän eli muiden räkiäisten kanssa, ja tovoi ettei kukaan, joka tunsi hänet, näkisi häntä. Gritz hiipi nopeasti sekalaisten majojen ohi yrittäen laskea niitä, että tietäisi mikä on shamaanin maja luottaen muistiinsa ja älyynsä. Räkiäinen laski: ”yks, kaks, öö... mikäs oli seuraavaks, ainiin kolme, hmm...,neljä,...” Hän meni monenlaisten majojen ohi, oli savesta tehty mökki, pienten puiden välille laitetusta narusta ja nahasta koostuva teltta, pieni kota –vain kaksi kertaa häntä isompi- ja vielä vähän isompi kota.
Isomman kodan jälkeen tuli kaikista suurin asumus, joka oli rakennettu viisikulmion muotoon laitettujen puun runkojen varaan. Puiden väliin oli laitettu montaa nahkaa niin, että ne muodostivat mökin seinät. Katon tukena oli pari runkoa, joiden päällä olevat oljet muodostivat varsinaisen katon. Majan ulkoseinillä roikkui erilaisia luu- ja eläimenkynsikoristeita sekä pari kilpeä.
Gritz nosti majan helmaa.

Sisällä majassa heimon shamaani Watz kuuli päässään äänen:
”Mee kylän pohjoislaidalle, mulla on sulle tehtävä.”
”Kuka siäl puhuu?” Watz kysyi hädissään.
”Mä Mork, etkös mua tunnista”, ääni sanoi ja jatkoi:”Mee, äläkä kysy miks.”
”Okei, kun sä kerran niin sanot”, Watz vastasi.
Watz lähti majastaan ajatellen: ”Onneksi ei räkiäisten alueelle.”
Kiireessään hän unohti sauvansa majaan.

Gritz katsoi majan helman alta tuttua näkyä: shamaanin olkipehmustus nukkumista varten hänestä katsottuna oikealla, majan seinustalla ja maassa lojui sekalaisia shamaanin tavaroita, seinustalla Gritzin kohde eli shamaanin sauva. Hän näki myös shamaanin majan keskellä ja ihmetteli mitä shamaani tekee. Shamaani mumisi jotain itsekseen ja ryntäsi yhtäkkiä ulos majasta.
Gritz huomasi tilaisuutensa tulleen...

Edit: osa puheista kursivoitu
Edit2: snotling suomennettu räkiäiseksi
Edit3: goblin suomennettu hiideksi
Edit4: viivat muutettu pilkuiksi (ks. Runen viesti)
Viimeksi muokannut Paha Omena, Ke 02.06.2004 16:13. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
PAHA

Olen allekirjoitusvirus. Ole ystävällinen ja auta minua lisääntymään kopioimalla minut allekirjoitukseesi
Jade-eye

Viesti Kirjoittaja Jade-eye »

Itse asiassa aika hyvä ensimmäiseksi tarinaksi. Nousi jo nyt yli minun tasoni. Tästä se lähtee...

Itse tarinasta: Kuvailun olit ottanut hyvin huomioon. Pystyi hyvin kuvittelemaan, mitä räkiäinen näki. Muutamassa kohdassa välimerkit jäivät vähemmälle. No, ei se mitään. Kuten jo sanoinkin tästä se lähtee...
(Tässä jotain, jota en ole keksinyt)
ornatkur

Viesti Kirjoittaja ornatkur »

Minkä vuoksi Mork avustaisi jotain snotlingia saamaan taikasauvan? ;) Tarina oli ihan kiva mutta kaipasi jonkinlaista vauhtia, siis kirjoitusasuun. En osaa sanoa mitä, mutta sitä se tarvitsee. Sanahäröilyä?
I'm back.
Scar-Veteran

Viesti Kirjoittaja Scar-Veteran »

Mahtava! Siis en tiedä miksi, mutta kivan näköinen ;). Kiva idea. Osasit kertoakkin sen kivasti. Mutta et ollenkaan kuvaillut snotlinkia :(
TAHDON LISÄÄ! :D
Paha Omena

Joo, huomasin tässä itekkin sen snotlingin kuvailun puutteen.
Toi Mork juttu, ootko lukenu Wurrzagin stoorin...
PAHA

Olen allekirjoitusvirus. Ole ystävällinen ja auta minua lisääntymään kopioimalla minut allekirjoitukseesi
Jade-eye

Paha Omena kirjoitti:Toi Mork juttu, ootko lukenu Wurrzagin stoorin...
Ai, minä kun luulin, että se kysinen räkäri kuiskutteli sille jotain ja teeskenteli Morkkia... :(
Paha Omena

Ei sentään, gobbo ois esim. voinu tunnistaa sen äänen, snotlinghan oli jäänyt monesti kiinni varastusyrityksestä...
PAHA

Jade-eye

Paha Omena kirjoitti:Ei sentään, gobbo ois esim. voinu tunnistaa sen äänen, snotlinghan oli jäänyt monesti kiinni varastusyrityksestä...
Mitä jos se olisi puhunut ämpäriin ;)?
Paha Omena

Niin, no...
Ei sille voi enää mitään...

Ai niin, unohdin kursivoida Morkin puheen.
PAHA

Tapsa

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Hahaha! Tämä oli hyvä juttu, ihmeen hyvä. Lisää, ja pitempiä!
Verba, non acta - sanoja, ei tekoja
Aco

Viesti Kirjoittaja Aco »

Suomenna Snotling maahiseksi. ( minun olisi kyllä paras pysyä asiasta hiljaa, mutta silti :roll: )

Ei ole totta! Mikä juoni. Tahtoo lisää, ja nopeasti.
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
Ninja of the Night

Viesti Kirjoittaja Ninja of the Night »

Acoparaptor kirjoitti:Suomenna Snotling maahiseksi.
Maahiseksi? Ei ikinä! Räkiäinen, kuulostaa paljon mukavammalta!
Mmmm... I like mushrooms!
Paha Omena

Jep toi oli prologi luontoinen juttu, siksi oli vähän lyhyt.
En kyllä maahiseksi henis suomentamaan, toi räkiäinen on hyvä.
Teenpä tuon suomennoksen samantien.
Pitäiskö goblinkin suomentaa, kenties...
Taidan tehdä senkin, mutta miksikä suomennan?
PAHA

Grom

Viesti Kirjoittaja Grom »

Juu, goblinhan on ilmiselvä hiisi. Itse olen snotlingin maahiseksi suomentanut, sillä sehän se taitaa olla yleisin suomennos. Aika lyhyt, mutta potentiaalinen tarina. Tässä on ainesta. Kiva kun on snotlingi pääosassa. Vähän erilaista. Jotakin kieliopillisia virheitä bongasin, mutta muuten oli oikein siistiä luettavaa. Ei ollut ongelmaa joka vaivaa monia uusia kirjoittajia eli pisteiden ja pilkkujen ja välien sotkemista. Yksi omituinen juttu oli, että shamu unohti sauvansa. Ehkäpä se oli Morkin suunnitelmissa. ;) Jatkapa vaan tätäkin niin luetaan. Vihernahoista ei voi koskaan kirjoittaa liikaa.
Back in da biz and so deep in da bashin' game.
Paha Omena

Jep, hiittä itsekkin ajattelin mutta kysyin sitä nyt kuitenkin.
Nimenomaan Morkin suunnitelmat...
PAHA

Neukku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Neukku »

Loisto tarina . Nimikin on pää heebolla aika hyvä.

Ps.eikö Gritz ollut jokin vihreä joulu rosvo?
All Orks is equal, but some Orks are more equal dan others.

-Goff Warboss Bugrat Skumdreg
Paha Omena

En tiedä, keksin sen vaan jostain.
PAHA

Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Äh, tottakai Snotlingit ovat räkäläisiä, Grom pliis. ;) Mutta idea oli aivan loistava, todella omaperäinen. Minä tykkäsin. Vaikka kirjoitusasut jne eivät nyt parasta mahdollista olleet, niin... Tämä oli silti hyvä. Sen vain sanoisin, että älä erottele (mikäs se oikea termi olikaan...) niitä sivulauseita, jotka ovat virkkeiden keskellä, niillä viivoilla. Kannattavampi käyttää pilkkuja.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Scar-Veteran

Viesti Kirjoittaja Scar-Veteran »

Ei! Älä suomenna räkäläisiksi! Maahinen on parempi!
Paha Omena

Rune kirjoitti:Äh, tottakai Snotlingit ovat räkäläisiä, Grom pliis. ;) Mutta idea oli aivan loistava, todella omaperäinen. Minä tykkäsin. Vaikka kirjoitusasut jne eivät nyt parasta mahdollista olleet, niin... Tämä oli silti hyvä. Sen vain sanoisin, että älä erottele (mikäs se oikea termi olikaan...) niitä sivulauseita, jotka ovat virkkeiden keskellä, niillä viivoilla. Kannattavampi käyttää pilkkuja.
OK, kiitos vinkistä.
Muutankin ne samantien, seuraavan osan alkuun en ole laittanut yhtään viivoilla erotettua juttua, enkä tule laittamaankaan...
Nyt kun lukee tekstiä uudelleen ja katto ni tuntuu kyllä aika tyhmältä.
Minustakin räkäläinen on parempi...
PAHA

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tarinat ja novellit”