Warhammer armies: Far North

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Grom

Viesti Kirjoittaja Grom »

pamp-pu kirjoitti:Pitäisikö testipel(e)istä tehdä Battle Report?
Eikös teillä ole ollut tapana pistää ne testipelit, tuonne FN:lle varatulle taisteluraportit osiolle? Siellähän niitä on muutama, tosin vanhoilla säädöillä.
Back in da biz and so deep in da bashin' game.
pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

Grom Hardhammer kirjoitti:...tuonne FN:lle varatulle taisteluraportit osiolle?
Haa! Sekin mokoma on varmaan vajonnut jo sivulle hakku ja lapio... No, jos FN- reporttia tulee, niin sinne vaan :).
leguriand

Viesti Kirjoittaja leguriand »

tarkistettu juttu ukkoperkele oli muinoin pohjoismaisten ihmisten palvoma metsän jumala ja hyvä sellainen sen saatoi nähdä jonkun linnun muodossa juhannus yönä...

UKKOPERKELE
Elminster

Viesti Kirjoittaja Elminster »

pamp-pu kirjoitti:
Rune kirjoitti:Jokainen joka jaksaa vaivautua, pelatkaa! :D
Muuten ei mitään ongelmaa, mutta kukaan ei tarjoudu testipelikaveriksi. Noh, pitää vaan ottaa itseään niskasta kiinni...

Pitäisikö testipel(e)istä tehdä Battle Report?
no seuraavalla kerrala kun tulet tänne päin niin voidaan ottaa testipeli tai pari.
pamp-pu

Elminster kirjoitti:no seuraavalla kerrala kun tulet tänne päin niin voidaan ottaa testipeli tai pari.
Sopiihan se. VC vai DE? Pitää katsoa jos kesäkuussa tulisi.
Elminster

Viesti Kirjoittaja Elminster »

Sopiihan se. VC vai DE? Pitää katsoa jos kesäkuussa tulisi.
jos aikaa on niin vaikka molemmilla.
pamp-pu

Elminster kirjoitti:jos aikaa on niin vaikka molemmilla.
Siehän sälli oot! OK, yritän katsoa jonkun päivän; jatketaan tätä keskustelua YV:llä.
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Nyt viimein kun pörröosastollakin saatiin jotain aikaiseksi, päivitin listaa, korjailin pari kauneusvirhettä ja lisäsin Farlandish hutnerit Peasant bowmaneiksi.

Seuraavana onkin varmaankin kirjan ulkonäkö ja koostumus. Lista on, taikaesineet on, spessusäännöt on, kuvia figuista on, fluffitarinoita on pikkiriikkisen, mitä meillä ei ole ovat seuraavat:
Maalausohjeita
Konffausoppaita
Lisää fluffia
GW:mäistä kuvamateriaalia, eli piirroksia. Meillä tosin varmastikin on hyviä piirtäjiä enemmän kuin tarpeeksi täällä. Lord Brutalista ja Chronoa sekä Einiä voimme varmasti pyytää piirtelemään meille sitten niitä supertyylikkäitä piiroksia.
Paino
Taitto

Mutta mutta, seuraavaksi. Minä itse ajattelin tällaista kirjan ulkomuodoksi.

Kansilehtenä on jokin tosi ylinätti, GW:mäinen art worki Far Northilaisista, jonka joku piirtää tosi kauniisti. Siinä komeilee sitten hieno Warhammer Armies: Far North. Tämä tosin pitää erottaa fanityöksi jollain tavalla, ettei GW suutu kovin paljoa. Takakannesta puolet on varattu pienelle kuvalle armeijan figuvalikoimasta, takakannen vasemmassa alalaidassa on taas jokin artworki Far Northilaisesta äijästä. Siinä on sitten tausta matskua Far Northista, ja Inside you will find: teksti. Nämä noudattavat nyt aivan suoraan GW:n vakiostandardeja, nämä löytyvät jokakirjasta. Sisäkansissa on sitten edessä kuvia armeijasta vastaan joku toinen armeija maaston keskellä, ja takakannen sisäpuolella on kuvia sitten dioraamoista tai yksittäisistä showcase figuista. Tässä olivat siis GW:n vakistandardit, jotka luovat kirjalle jonkinlaisen kuvan siitä, että se olisi edes jollain tavalla GW:hen liittyvä, ja antaa sille alan harrastajien keskuudessa vähän ammattimaisen kuvan.

Siinä nyt oli jo vähän turhan tarkasti mietitty asiat, joten seuraava sivu menee sisällykselle, sitten introduction ja tekijöiden kommentit. Näille voi varata sen kaksi aukeamaa, joista toisen aukeaman toiselle sivulle voisi piirtää vaikka kirvan kartan tai vastaavaa. Seuraavaksi tulevat jokaisesta figusta fluffi-isku erikseen, erikoissääntöjen kuvauksien ja muiden vastaavien kera. Tässä on nyt kaikkein suurin ongelma meillä. Meillä ei ole yhdestäkkään yksiköstä sellaista oikeanmittaista, ainakin puolen sivun kattavaa fluffipätkää. Loput näistä sivuista voi tottakai täyttää piirroksilla (joita ilmeisesti tarvitaan aika paljon). Ehkä kannattaisi aloittaa peris 'Northilaisista, ja tehdä pidempi selko 'Northern Tribes säännöstä. Homma jatkuu sitten poroilla, sekä muilla elukoilla, peikoilla ja kalmoilla. Armourya meillä ei taida ollakaan. Taikaesine lista onkin kai sitten seuraavana, tälle annetaan pari aukeamallista tilaa. Seuraavana Armeies of Far North, tai vastaavaa, jolle annetaan aukeamallinen tilaa. Tässä on se pakollinen, How the army list is intended to be used, Organisation, Choosing Characters & troops ja Unit entries. Sitten tuleekin jo stattilistasto, pistehintoineen. Tähän tarvitaan aika paljon consept artia ja ne framet, missä äijien stattit heiluvat. Tämän jälkeen tottakai maalausoppaita, värikuvia (tai, jos saa. Tuskin), konvausoppaita, show casea ja kaikkea GW roskaa mitä sattuu vain olemaan. Sitten Special Characterit, ja ihan hemmetinmoinen kasa fluffia. Päätapahtumista ainakin, elikkä Tuhannen järven sodasta, sitten matskua Far Northilaisista ja maasta itsestään, ja aukeaman tai parin juttuja kaikesta mahdollisesta. Mutta tässä on myös toinen iso puute, consept artin lisäksi.

Whaddaya say?
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Ninja of the Night

Viesti Kirjoittaja Ninja of the Night »

Rune kirjoitti:kuvia figuista on
Missä? Haluaisin nähdä muutaman. Jos se ilmoitetaan itse pääviestissä, minua saa lyödä vapaasti halolla.
Mmmm... I like mushrooms!
HeavyMetal

Viesti Kirjoittaja HeavyMetal »

skarsnak
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja skarsnak »

Runella on paketti kasassa melko täsmällisesti. Pahimmat puutteet siis ovat art work:ssa, artikkeleissa, ja käännöksissä? Nyt pitäisi vaan ottaa minunkin itseäni niskasta kiinni, ja ruveta tekemään työtä asian eteen. Taitosta ei ole omakohtaista kokemusta, mutta yksi tuttu ammattilainen, jos tälle linjalle halutaan lähteä. Tietysti tätä linjaa en suosittele koska se tulee kalliiksi. Maalaus&konvaus&showcase(mikä on showcase? ;) ) osio on varmaan omaa toimialaani lähimpänä, taidanpa ruveta kirjoittamaan jotain artikkeleita.
Amerikassa köyhyys on värillistä --Ray Loriga
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Mutta yksi tärkeä asia ennen kuin kirjaa aletaan työstämään, pelitestaus!! Tässä vaiheessa olisi tärkeää testata onko jokainen yksikkö pistehintaansa nähden tarpeeksi tehokas/liian tehokas. Ikävä sitten huomata jälkeenpäin, kun kirja on painettu, että yksiköt ovat liian hyviä. Uskon että olette ottaneet tämän huomioon, mutta tosta Runen kirjoituksesta tuli sellainen mielikuva, että alatte tehdä jo kirjaa!!
Itse olen valmis pelitestaamaan, voisin väkertää pari taisteluraporttia. Lisäksi joidenkin pitäisi miettiä joitain ikäviä taikaesine comboja jotka pitäisi neutraloida.
Asiasta toiseen, itse olen valmis kirjoittamaan jotain fluffia yksiköille, mieluiten joillekkin Special tai Rare valinnoille.Myöskin sitä tavallista pörröä pitäisi saada enemmän aikaan, jotta olisi helpompi kirjoittaa näitä yksikkökuvauksia. Kaiken pörrön pitäisi olla yhtenäistä, eikä siitä saisi huomata, että sen on kirjoittanut eri ihmiset. Silloin kokonaiskuva särkyy.

Mutta joo, taisteluraportteja pitäisi tullaitseltäni. Ainut ikävä asia on, että pelikaverini on sairas ja lähden seuraavalla viikolla riparille. Katotaan nyt mitä saan aikaan.
Ai niin, olisi hyvä jos Rune pistäisi tänne jonkinlaisen listan kuka kirjoittaa mistäkin ja mitä on saatu aikaan.
Thunderheart

Viesti Kirjoittaja Thunderheart »

Tulisko tämän kirjasen tekeminen tapahtumaan esim. Microsoft Puplisherilla?
Mortui non dolent ex Ð+S
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Kanteen sitten voisi laittaa jonkinlaisen pomon ratsastamaan vaikka porolla ja peruspoppoota siihen ympärille, samaan tapaan kuin muutkin GW kannet.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Rune
Peliporukkavalvoja

Eijeijeijei. Emme me nyt vielä sitä kirjaa olla tuottamassa. :D Nyt kun kuitenkin se alkaa jossain välissä olla piakkoin ajankohtainen, perusteellisen pelitestatauksen jälkeen (kyllä, otin tämänkin huomioon) ja kaiken matskun valmistuksen jälkeen, niin oli ehkä kannattavaa katsoa mitä tarvitsemme vielä ennen kuin kirja voidaan valmistaa. En minä ainakana ole vielä sitä mäystikästä tekemässä. ;)

Kuka kirjoittaa mitäkin... Hmm, en minä vain tiedä. :D Tämäkin periaatteessa voitaisiin käydä niille tarkoitetuissa ketjuissa, elikkä fluffit käsitellään Tarinat&Novellit alueella, ja consept art (tähän tarvitaan nyt niitä piirtäjiä, voitaisiin kyäistä Lord Brutalikselta, Chronolta ja Einiltä ainakin. Nämä tulivat mieleen) Konversioalueen ketjussa. Vapaaehtoiset siis tuonne! Pitääkin potkia Nightwishiin ja Pamp-puun vähän eloa, että osaavat valmistautua. ;)
#Ostium

Inexis

Viesti Kirjoittaja Inexis »

Kyllä ootte porukat ollu ahkerina! Viimeks kävin täällä kattomassa joskus sivulla 40 niin voitte uskoa että oon tippunu pois kärryiltä, lopetin lukemisen ku ehotin sääntöä "Tulta munille" mutta sitä ei tainnut kukaan noteerata, ja suuttumus valtasi minut!
Warmachine & Hordes ranking: http://ordoaboensis.fi/wmh-ranking
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Minä voisin ryhtyä tekemään vähän konversio- ja maalausoppaita näistä perusjoukoista (Peasantit ja Harmlanderit). Voisin myös katsella vähän noita englanninnoksia (Englanti 10, eli pitäisi jotenkin hoitua...).
Rune
Peliporukkavalvoja

Runefang kirjoitti:Minä voisin ryhtyä tekemään vähän konversio- ja maalausoppaita näistä perusjoukoista (Peasantit ja Harmlanderit). Voisin myös katsella vähän noita englanninnoksia (Englanti 10, eli pitäisi jotenkin hoitua...).
Voittekin varmasti alkaa tekemään Pamp-pun kanssa yheistyötä, hänellä kun on jo jonkin verran englannistoitettu (ei, älkää kysykö...) ja homma etenee ainakin hänen suunnalaan. Jotenka jos otatte toisiinne yhteyttä? Ainahan se on parempi saada kaksi tekemään homma. Minäkin tahtoisin mielelläni sitten pysyä kärryillä, missä kohtaa olette menossa, ja jos ette saa jostain selvää tai jotain... (toiveajattelua :D )
#Ostium

skarsnak
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja skarsnak »

Jos joku haluaa oikolukua valmiille englanninnoksilleen, pistäkää yv:llä minulle. Kirjoitin kaksivuotta sitten pistettä vaille E:n (kyllä harmitti, ei enää) ;) Tosin luotan täysin Runefangin kileitaitoon.
Amerikassa köyhyys on värillistä --Ray Loriga
Icar0s

Viesti Kirjoittaja Icar0s »

Rune kirjoitti:....Pitääkin potkia Nightwishiin ja Pamp-puun vähän eloa, että osaavat valmistautua.... ;)
Mähän oon aina valmis!
Oon jo vähän odotellut, milloin komennus rintamalle tulee ... ;)
Jeps ... olen valmis ...
"Licence to screw up Commander, you heard it straight from the ship!" - Joker, Mass Effect 2
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”