Tyranidien tacticaa??!?
-
Kirjainyhdistelmä
Tyranidien tacticaa??!?
Eli olisi ihan kiva saada tietää jotain 'nidien taktiikoista/yleistoimivuudesta, kun olen vasta aloittamassa niitä.
Armeija ei vielä ole kasassa, joten aika vapaa figuvalinta mahdollinen. Ajattelin kuitenkin ottaa Max. määrän Tyrantteja ja 3-5Biovorea.
Lictor tai 2 ei olisi pahitteeksi; päävastustajat tulevat olemaan IG, TAU, Marinet ja Deldarit...
Kiitos ja kumarrus jo etukäteen.....
Armeija ei vielä ole kasassa, joten aika vapaa figuvalinta mahdollinen. Ajattelin kuitenkin ottaa Max. määrän Tyrantteja ja 3-5Biovorea.
Lictor tai 2 ei olisi pahitteeksi; päävastustajat tulevat olemaan IG, TAU, Marinet ja Deldarit...
Kiitos ja kumarrus jo etukäteen.....
Hope is the first step on the road to disappointment.
-
Kirjainyhdistelmä
Yeah... luin jo nämä threadit, mitä täältä löysin... Olisi kiva saada esim. vähän apua IG:tä vastaan. Katsoin kaverin peliä, ja tätä ei naurattanut, kun 2 Demolisheria räjäytti ISON kasan 'nidejä alkutekijöihinsä.... Kuvittelisin Tyranttien olevan ratkaisu tankeroihin...?
Hope is the first step on the road to disappointment.
Miten saat viisi biovorea? Eikö maksimi määrä ollut kolme? No omien kokemusteni perusteella biovoret eivät ole kovin hyviä. Sen sijaan close combat carnifex (saa maksamaan vain 74 pts) tai useampikin imemään tulta, ja siivitetty hive tyrantti jylläämään vihollislijoihin. Paljon hormagauntteja jotka kulkee fexien rinnalla tai takana.
I'm back.
IGtä vastaan paras ase on oikeastaan nopeus. Kakkosvuorolla kun saat gauntit (ja mahd. gargoylet) kiinni guardsmaneihin ni ne alkavat kaatumaan kuin heinä ja hive tyrantit, carnifexit, lictorit ja biovoret mestästämään tankkeja.
Tankkien pahin vihollinen on oikeastaan bio-acid biovoret. Ikävää porukkaa, varsinkin open-toppedeille. Myös nuo hiven s8 venom, s10 warp blast ja carnifexin s10 venom ovat ihan käteviä
Tuollainen muka "juusto", mutta ehkä aika tyypillinen ratkaisu on 2 lentävää hiveä, 2 venom carnifexiä, 3 biovorea, paljon gauntteja ja mahd. 1 tai 2 lictoria, sekä ehkä red terror... Eikä tuokaan nyt itseasiassa niin hirmuisen kova porukka ole.. Ja silti kuitenkin ihan pätevä
EDIT: Siivet on vähän hankalampi juttu... Jotkut esittelivät sellaista ratkaisua että itse rakentaa muovista sille sellaiset hyönteismäiset...
Jos ei lohikäärmeen siipiä halua hankkia.. mutta nuo ovat kyllä erittäin tyylikkäät hiven selässä 
EDIT2: Ja ihan vinkkinä, carnifexiä ei kannata ottaa ilman venomcannonia
Tankkien pahin vihollinen on oikeastaan bio-acid biovoret. Ikävää porukkaa, varsinkin open-toppedeille. Myös nuo hiven s8 venom, s10 warp blast ja carnifexin s10 venom ovat ihan käteviä
Tuollainen muka "juusto", mutta ehkä aika tyypillinen ratkaisu on 2 lentävää hiveä, 2 venom carnifexiä, 3 biovorea, paljon gauntteja ja mahd. 1 tai 2 lictoria, sekä ehkä red terror... Eikä tuokaan nyt itseasiassa niin hirmuisen kova porukka ole.. Ja silti kuitenkin ihan pätevä
EDIT: Siivet on vähän hankalampi juttu... Jotkut esittelivät sellaista ratkaisua että itse rakentaa muovista sille sellaiset hyönteismäiset...
EDIT2: Ja ihan vinkkinä, carnifexiä ei kannata ottaa ilman venomcannonia
Viimeksi muokannut Deetwo, Pe 04.06.2004 20:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
-
Kirjainyhdistelmä
Halvin carnifex on tosiaan 74 pistettä, mutta kahdella sille täysin turhalla aseella varustettuna, iniative ykkösellä, ws kolmosella sekä vain kolmosen savella. Ideaa? Ei.ornatkur kirjoitti:Sen sijaan close combat carnifex (saa maksamaan vain 74 pts) tai useampikin imemään tulta
Jos kuljetat hormagaunttejasi kuuden tuuman mateluvauhtia sen mahdollisen 24 tuuman sijasta, on aivan varmaa että ne ovat ammuttu kappaleiksi ennen kuin niistä yksikään on vihollisen linjoissa.ornatkur kirjoitti:Paljon hormagauntteja jotka kulkee fexien rinnalla tai takana.
Ainoa tyranidarmeija jolla on varaa liikkua noin hitaasti on se jossa kaikki modelit ampuvat.
Viimeksi muokannut Deetwo, Pe 04.06.2004 21:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Naurattaisi ennemminkinornatkur kirjoitti:Tarkistin asioita ja tarkoitin 80 pisteen klosis fexiä, ideana oli, että kaikki tuli keskittyisi kolmeen fexiin, ja niitähän ei pysäytä mikään, ja vielä old one eye niin alkaa ketä tahansa itkettää...
Sitäpaitsi ei niitä kolmea kökköfexiä saa jos old onen haluaa mukaan turhailemaan.
Kolmesta kolmosen saven kävelevästä fexistä puhaltaa läpi lähes millä tahansa parissa vuorossa, puhumattakaan siitä että lähiksessä ini ykkösellä ja ws kolmosella ei järin juhlita kolmella tai neljälläkään hyökkäyksellä. Rendareita kaikkein vähiten kannattaa ottaa fexille
Itse ainakin lähtisin ihan ensimmäiseksi tiputtamaan hiveä ja gauntteja, enkä kuutta tuumaa matelevaa koppakuoriaista joka ei osaa edes ampua
Ja tuhlaisit kolmeen hyödyttömään etanaan biovoreslotin? Huh.
Kannattaa kuunnella Deetwo:ta, olisin sanonut tasan samat asiat... 
Mitä siipiin tulee, niin hyvät saa myös konvertoimalla.
Per siipi:
1x Monstrous ScyTal
2x Warrior ScyTal
Greenstuff
Monstrous ScyTal siipiraajaksi.
Warrior ScyTaleista terät välipiikeiksi siipiä tukemaan.
Massasta kalvot siipiin.
Voi myös käyttää muovikalvoa johon maalaa hyönteissiipikuvion tai monistaa sellaisen. Kannattaa olla tarkka kalvon laadussa ja että kestää kopiokoneen läpi kulkemisen eikä sula sisälle...
Mitä siipiin tulee, niin hyvät saa myös konvertoimalla.
Per siipi:
1x Monstrous ScyTal
2x Warrior ScyTal
Greenstuff
Monstrous ScyTal siipiraajaksi.
Warrior ScyTaleista terät välipiikeiksi siipiä tukemaan.
Massasta kalvot siipiin.
Voi myös käyttää muovikalvoa johon maalaa hyönteissiipikuvion tai monistaa sellaisen. Kannattaa olla tarkka kalvon laadussa ja että kestää kopiokoneen läpi kulkemisen eikä sula sisälle...
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
--- Kunhan ostat sen pelaamisen kannalta välttämättömän kodeksin saat lukea sieltä paljon muutakin...Lepoula kirjoitti:Olen lukenut että myös kolme 'throbea saa yhteen slottiin.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Niinhän nuita saa, mutta ei nyt ihan välttämättä kuitenkaan kannataLepoula kirjoitti:Olen lukenut että myös kolme 'throbea saa yhteen slottiin. yhen tommossen eilen ostin mutta en oo saanu pysymään suorassa.
Nuo saa pysymään pystyssä kun laittaa ne 40mm alustan keskelle.. ja vaikka alustaan jotain painoa niin ei varmasti kaadu (on muuten hyvä idea lähes kaikille tyranideille.)
Puhe oli zoanthropeista eikä biovoreistadaider kirjoitti:ja voret voi kuitenkin hajauttaa ympäri kenttää, jolloin vihollisella on enemmän hommaa tappaa niitä. Ja koska ne eivät tarvitse LOSia, ne voidaan huoletta jättää metsän/talon taakse istumaan
Vorea nyt ei olekkaan vaikea saada pysymään pystyssä... ellei välttämättä halua niitä käsiä jostaa pystyyn
Ota mahdollisimman monta venom cannonia, ja tee tankeista reikäjuustoa ampumalla ne. Meleeseen et kuitenkaan ehdi ennenkuin olet jo saanut pari "pitsaa" parhaiden gaunttiesi niskaan, se on vain fakta. Fakta on tosin myös että IG on kuin paperia sitten kun pääset meleeseen. Warp blastit lienevät turhia, koska hyvä AP menee täysin hukkaan heikosti panssaroituihin IG-miehiin. 2 hive tyrantia venom cannoneilla ampuvat yhteensä 6 venom blastia erittäin pitkälle erittäin tarkasti. (keskimäärin 4 niistä kuudesta osuu) Biovoret lienevät liian satunnaisia tankintappajiksi, mutta fragimiinoilla tekevät mukavaa jälkeä guardsmaneihin eivätkä maksa kovin paljoa. Carnifexit ilman venom cannonia löntystelisivät taistelukentällä keskimäärin 4-5 vuoroa ennenkuin pääsevät tekemään mitään jos vastustajana on IG. Kaikille isoille ötöille kannattaa ottaa 2+ -save, koska sitten eivät ole niin helppoa tykinruokaa ja ainoaksi uhkaksi jäävät lascannonit.
Biovoret ovat itseasiassa kantamalta nidien tehokkain tankintappaja, puhumattakaan hyödystä open toppedeja vastaan..Ix kirjoitti:Biovoret lienevät liian satunnaisia tankintappajiksi, mutta fragimiinoilla tekevät mukavaa jälkeä guardsmaneihin eivätkä maksa kovin paljoa.
Toki tietysti ovat ihan kivoja jälkäväenkin vähentämiseen, mutta ei niitä pelkästään sen takia kannata ottaa.
Senpä takia kannattaakin oikeastaan varustaa mukaan jopa kaikkia kolmea miinaa... Itse pidän 3x acid 2x poison 1x frag ja toimivat erittäin kiitettävästi
Ja kaataa kaartilaista kuin heinää vaan. Mukaanlukien tankkeja.. Itse otan mielummin sen yhden penetraation kuin kolme glancea.Ix kirjoitti:Warp blastit lienevät turhia, koska hyvä AP menee täysin hukkaan heikosti panssaroituihin IG-miehiin.
Ja lähiksessä saa sitten olla onnellinen kun onkin ottanut kahdet scythet ja saa lyödä vähän enemmän
Biovoret ovat lähes hyödyttömiä tankintappajina verrattuna korkeaan pistehintaansa, ainoastaan
poison-miina on hyvä ajoneuvoihin, sekin lähinnä vain paria armeijaa kuten orkkeja vastaan.
Perustelut:
1) Scatteraavat aina ihan minne sattuu. Vain 1/3 osuu minne halutaan
2) Vaikka osuisivat, on aikamoista tuuria jos menevät läpi
Jokainen taitava pelaaja pelaa niin, että pitää tankkinsa hull downissa kaikilta potentiaalisilta tankinsurmaajilta, joten venom cannonien glancing only ei ole suuri haitta.
Warp Blast on kyllä kätevä voima, mutta rehellisesti sanottuna 40k:n maailmassa mikä tahansa kaataa imperial guardeja kuin heinää vaan
Warppiläjäystä kannattaa käyttää mariiniarmeijoihin joissa ap3 pääsee oikeuksiinsa.
Myönnetään, wings+2x scything talon + warp blast toimii lähes aina hive tyrantin varusteina.
poison-miina on hyvä ajoneuvoihin, sekin lähinnä vain paria armeijaa kuten orkkeja vastaan.
Perustelut:
1) Scatteraavat aina ihan minne sattuu. Vain 1/3 osuu minne halutaan
2) Vaikka osuisivat, on aikamoista tuuria jos menevät läpi
Jokainen taitava pelaaja pelaa niin, että pitää tankkinsa hull downissa kaikilta potentiaalisilta tankinsurmaajilta, joten venom cannonien glancing only ei ole suuri haitta.
Warp Blast on kyllä kätevä voima, mutta rehellisesti sanottuna 40k:n maailmassa mikä tahansa kaataa imperial guardeja kuin heinää vaan
Warppiläjäystä kannattaa käyttää mariiniarmeijoihin joissa ap3 pääsee oikeuksiinsa.
Myönnetään, wings+2x scything talon + warp blast toimii lähes aina hive tyrantin varusteina.