"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Turnausraportti Kuopion turnauksesta (FB) päivitetty

Voit lähettää oman kertomuksesi omista sotakokemuksistasi. Kuvat taistoista ovat raporteissa aina ehdottoman suotavia.
Ropetus
Valvoja

Turnausraportti Kuopion turnauksesta (FB) päivitetty

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Turnaus Kuopiossa 5.-6.2004

Kuopiossa oli turnaus 5.-6.6.2004 ja pitihän sitä siihenkin osallistua. Turnauksessa jaettiin tyylipisteitä, ja kyllähän pelimies ne hankkii, joten otin Cult of Ulric listan. Armeijalistan suunnittelin idealla, että haluan saada vähän miettiä siirtojani ja antaa vastustajallekin vähän päänvaivaa, joten päädyin MSU-listaan. Turnaus on nyt takana ja tässä nyt raporttia siitä:

Armeijalista:

Priest of Ulric (kenraali)
Hand weapon, great weapon, heavy armour, shield
2 x Shard of Skoll, 2 x Wolfshead Emblem – 155

Seneschal of White Wolves
White wolf hammer, full plate armour, barded warhorse – 82

Seneschal of White Wolves
White wolf hammer, full plate armour, barded warhorse – 82

17 Warriors of Ulric
Hand weapon, light armour, shield
Musician - 90

17 Warriors of Ulric
Hand weapon, light armour, shield
Musician – 90

13 Warriors of Ulric
Two hand weapons
Musician, Champion – 83

13 Warriors of Ulric
Hand weapon, great weapon
Musician, Champion – 83

6 Inner Circle White Wolf Knights
White wolf hammer, full plate armour, barded warhorse
Musician, Standard Bearer, First Knight
Warbanner – 221

5 Knights of the White Wolf
Musician, First Knight – 139

5 Knights of the White Wolf
Musician – 123

5 Hunting Hounds - 35

5 Hunting Hounds - 35

5 Hunting Hounds – 35

5 Huntsmen
Hand weapon, longbow – 45

5 Huntsmen
Hand weapon, longbow - 45

13 Wolf-kin
Hand weapon, great weapon, light armour, shield - 156

Total: 1499

1.Päivä

1.Peli:
Vastassa Onni Hirvonen liskomiehillään. Armeijassa Saurussankari jaguaaripöksyillä, kaksi skinkkipastoria, kaksi isoa ryhmää sauruksia, kaksi skinkkiporukkaa, neljä roskakoria ja kaksi salamanteria.
Maastona iso kukkula vasemmalla keskellä pöytää, sen vieressä suo ja metsä. Oikeassa reunassa metsä vastustajan puolella ja suota omalla puolella.
Ritaristo asettuu vasempaan reunaan, Wolf-kinit niiden viereen ja jalkaväki oikealla olevalle aukealle. Koiria oli vähän missäkin välissä. Vastustajan saurukset olivat jalkaväkeä vastassa, roskikset niiden vasemmalla puolella (minusta katsottuna), salamanterit oikealla ja skinkit salamantereiden ja kroksien vieressä.
Peli meni saurusten edetessä jalkaväkeä kohti samalla kun ratsuväki koukkaa suon ja metsän ohi. Suunnitelma pelasi hyvin, kunnes joukot alkoivat kämmätä paniikkitestejä ja juoksivat ulos kentältä ja ratsuväkikin myöhästyi kierroksella. Lopulta sain tuhottua/ajettua pakoon vain Saurusheron, yhden ryhmän skinkkejä, salamanterit ja yhden papin menettäen itse kaiken, paitsi kaksi ryhmää ritareita, kaksi metsämiestä ja yhden koiran.
Massacre tappio.

2.Peli:
Vastassa Heikki Lehtonen kääpiöillään. Armeija koostui isosta warrublokista, 10 gunnerista, 10 minerista, 15 slayerista, n.15 vasaroijasta, liekkitykistä, kahdesta riimutetusta boltterista, herosta ja riimusepästä. Maasto sama kuin äsken, paitsi vastustajan puolelle tullut tykkikukkula.
Asettelin ritariston taas kukkulan taa koirien screenaamana ja jalkaväen enemmän aukealle. Wolf-Kinit olivat oikeassa reunassa ja hunterit pitkin metsiä. Kääpiöillä oli gunnerit, hammererit ja slayerit ritareita vastassa, warrut oikealla ja sotakoneet mäellä.
Pelissä etennin kaikilla joukoilla koirascreenien takana boltteri ja liekitintulituksessa ja minereiden ilmestyessä vuorolla kaksi ritareiden sivustaan. Tästä huolimatta pääsin rynnimään ritareilla gunnereiden ja vasaramiesten kimppuun ja molemmat lähtevät karkuun vastustajan surkean noppatuurin vuoksi. Wolfkinit ja warrut hoitelivat loput kääpiöt ja sotakoneet. Lopetimme vuorolla 5 kun kääpiöt loppuivat kesken.
Massacre voitto.

3.Peli
Vastassa Asikaisen Mikko (mazikainen) VC:llä. Armeija koostui kahdesta lurkkiryhmästä (toinen haarniskoitu, toinen keihäin), yhdestä hautakaartista, isosta susiryhmästä, isosta ghouliryhmästä, 4 lepakosta, Bansheesta sekä vampyyrista ja kahdesta necrosta.
Maastona oli iso hautausmaa keskellä (Damn! Taas jouduin jakamaan armeijan kahtia) sekä kukkuloita reunoilla. Asettelin ratsuväen vasemmalle ja jalkaväen oikealle puolelle. Vastustaja asetteli suurimman osan joukoistaan oikealle.
Pelin neljä ensimmäistä vuoroa menivät muitta mutkitta ratsuväen kaartaessa hautausmaan ohi ja susien, ghoulien ja lepakoiden tuhoutuessa Wolfkinien käsittelyssä hautausmaalla. Sain vielä yhden necron tapettua hautakaartiryhmästä ja GW-warrut lurkkien kylkeen (Ryhmässä oli vielä vamppikin). Ratsuväkikin pääsi jo rynnäköimään armeijan selustaan. Vuorolla viisi Banshee piti äänenavauksen ritariryhmälle ja heitti tuplakutoset tuhoten koko ryhmän. Tämä epävireinen rääkäisy sai vielä vieressä lähitaistelussa olevat ritarit paniikkiin. Vampyyrikin listi liikaa GW-warruja ja nämä lähtivät pakoon. Wolfkinit epäonnistuivat pelkotestin juuri, kun olisivat päässeet rynnäköimään hautakaartin sivustaan, jotka olivat taistelemassa warrujen + kenraalin kanssa. Tämän takia menetin sitten kenraalin ja peli olikin sillä selvä.
Massacre tappio, mutta ei mitään väliä. Peli oli varmasti yksi parhaista koko sinä aikana, mitä olen pelannut.

Toisesta päivästä raporttia alempana.
Viimeksi muokannut Ropetus, Ma 07.06.2004 22:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ChildGamez

Viesti Kirjoittaja ChildGamez »

Mukava raportti. Harmittaa kun en itse päässyt tulemaan :( .
Noh.. En olekkaan jaksanu maalata Chaostani, koska CD vie nyt paljon figuilu ajastani.
A person can't defeat loneliness.
Waiting for the rising of Chaos Dwarfs
VD

Viesti Kirjoittaja VD »

Jep itsekkään en päässyt, kun ei löytynyt armeijaa saatikka kyytiä, mutta raportit olivat hyviä. Minä ainakin sain selvän kuvan tilanteista ja tapahtumista. Odotamme lsiää tekstiä.

Muuten aika hyvin kaikki matsit päättyivät jomman kumman massacrointiin.
elector
Viesti:

Viesti Kirjoittaja elector »

Heh! Paljon Massacreja!
Headquarters -turnauksia jo vuodesta 2005.
8 järjestetyn turnauksen kokemuksella.
HQ - Laatupelit Avoin Yhtiö
http://www.headquarters.fi uudistunut sivusto!
EI POSTIKULUJA! KAIKKI MINIATYYRIT -20%!!
Ropetus
Valvoja

2.Päivä:

Maalauksen arvostelu
Armeijani oli suunniteltu tätä tilannetta varten. Armeija sai 10 pistettä maalauksesta, teemasta sekä armeijan asenteekkudesta. Lisäksi se sai 4 pistettä ylimääräistä hienoista konversioista. Yhteensä siis 14 maalauspistettä, mikä oli eniten koko turnauksessa.

4.Peli
Vastassa Lasse Kuikka Dark elffeillä. Armeijassa iso blokki keihäsmiehiä, 12 varsijousta, yksi ryhmä dark ridereita, 16 exeä, kaksi 7 ryhmää shadeja, kaksi pultteria sekä noble ja sorsa. Maastona iso vuori keskellä kenttää, kukkuloita minun puolellani ja vastustajan puolella oli kiviraunioita sekä kukkula vasemmassa reunassa (ulkona deployment zonelta)
Ritarit asettuivat vasemmalle kukkulan suojiin, jalkaväki koirascreenien taakse keskelle sisäpiirin kanssa ja Wolf-kinit oikeaan reunaan. Metsämiehet valtasivat avainasemat scouteilta. Vastustajalla oli keihäsmiehiä vuoren vasemmalla ja exejä oikealla puolella. Ratsumiehet olivat oiekassa reunassa ja varsijouset vasemmalla. Pultterit ja shadet olivat reunoilla.
Vastustajan ampuminen ei saanut paljoakaan aikaan koirascreenien ja ritareiden haarniskan takia. Ainostaan sisäpiirin ritarit kuolivat tulitukseen. Sain isot jalkablokit ansaan koirilla ja jalkaväellä ja exet jäivät alle, mutta keihäsmiehet noblen kanssa pitivät pintansa ja saivat lopulta voitettua jalkaväen. Myös wolf-kinit saivat riderit mottiin ja pieksivät nämä ja yksi ritariryhmä kävi hakemassa toisen pultterin pois. Tasaisen väännön jälkeen pelistä tuli tasapeli.
Tasapeli, 10 pistettä. Peli oli todella hauska, mutta nopat tuntuivat koko ajan suosivat vastustajaa.

5.Peli
Nelinpeliskenaario, säännöt löytyvät täältä foorumiosiosta "Turnaukset ja Oheistoiminta". Vastassa Mikko Laiho Skaveneilla, Joni Kröger Örkeillä ja gobboilla sekä Mikko Mylläri Empirellä. Vastakkaiseen nurkkaan asettui Empire, oikealla oli Örkit ja vasemmalla Skaven. Maastona metsä minun neljännekseni keskellä ja kukkula örkkeihin päin, örkkien alueella kukkula keskellä ja suota toiseen Empireen päin. Empiren alueella kukkula keskellä ja skaveneilla kukkula kentän reunassa, metsä keskellä ja suota Empireen päin. Keskellä oli objektiivi.
Skavenarmeija koostui kolmesta rottablokista konekiväärein varustettuina, isosta ryhmästä ruttomunkkeja, plague cencereistä, 10 jezzailista, kahdesta insinörtistä sekä papista.
Empirellä oli keihäsmiehiä hilpari- ja gunneridetacmentein, greatswordeja militia ja miekkamiesdetachmentein, yhdestä ryhmästä gunnereita, yhdestä metsämiesryhmästä, yksi jokaista sotakonetta ja sankareina toimivat kapteeni, pastori ja velho.
Örkeillä oli örkkejä, mustaörkkejä, iso ryhmä gobboja, iso ryhmä night gobboja, pieni ryhmä susipoikia, kaksi gobbovaunua, neljä kivirölliä, örkkipomo ja yögobboshamaani.
Sain deploymnetissa ajatusvirheen ja asettelin ajattelemattomuuksissani kolme jalkaväkiryhmää rottia vastaan. Loppuarmeijan asettelin örkkejä kohti. Örkit asettivat Ngobbot, örkit, vaunut sekä röllit minua kohti ja loput toista Empireä vastaan. Empire linnoittautui kukkulalleen ja rotat asettivat kaikki pyssynsä minua vastaan, munkit toista Empireä vastaan ja Jezzailit suolle.
Pelissä rottia vastaan asetuneet miehet nirhattiin, sisäpiirin ritariryhmä senesalkin kanssa (3 kuoli fanaatikkon) jyräsi Ngobbot shamaanin kanssa alleen ja yksi ryhmä kimmahti örkeistä rubber lance syndromen takia. Vaunut lähtevät paniikissa karkuun. Toiset armeijat jyräävät Empirepelaajan armeijan puoliksi. Neljännellä vuorolla sain kiikutettua ainoana pelaajana yksikön objektiiville ja sain pelin loppumaan kun heitin kuutosen. Juuri ajoissa ennen kuin örkit ja röllit olisivat jyränneet kaksi ryhmää ritareita.
Sain yhteensä 1040 VPtä tästä pelistä, joten se tarkoittaa 10 pistettä.

Yhteensä sain 54 pistettä, jolla olin 14. kaikista 21 pelaajasta. Ihan hyvin, kun ottaa huomioon armeijani koostumuksen. Oli minulla sentään turnauksen tyylikkäin armeija (ainakin tuomareiden mielestä, joku voi olla eri mieltä...), josta olen todella ylpeä.
Viimeksi muokannut Ropetus, Su 06.06.2004 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Frenzy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frenzy »

Näyttipä olevan mielenkiintoisia pelejä. Olisi ollut hienoa olla paikalla. Minkälainen oli reilun pelin henki?

Onnittelut vielä hyvin menestymisestä! :)
Coveria ei jätetä.

WAR HEAD
Ropetus
Valvoja

Terminator kirjoitti:Näyttipä olevan mielenkiintoisia pelejä. Olisi ollut hienoa olla paikalla. Minkälainen oli reilun pelin henki?
No, erityisen powerplay listoja ei ollut montaa. Yksi VC summonhelvetti, yksi gobboarmeija kuudella kärryllä ja kaksi Skaven skryrearmeijaa. Toinen oli Grondin, ja toista vastaan pelasin viimeisessä pelissä. Muutoin kaikki listat olivat todella reiluja ja mukavia pelata vastaan.
Terminator kirjoitti:Onnittelut vielä hyvin menestymisestä! :)
Kiitos
Roksteri

Viesti Kirjoittaja Roksteri »

Onko tietoa kuka voitti turnauksen ?
Ropetus
Valvoja

Roksteri kirjoitti:Onko tietoa kuka voitti turnauksen ?
Onni Hirvonen (ensimmäinen vastustajani) neljällä Massacrella ja kolmella pisteellä nelinpelistä. Toiseksi tuli Mikko Kiekara (Väkipyörä) Steppenwolveseilla (gobboarmeija kuudella kärryllä) ja kolmanneksi Asikaisen Mikko.
Väkipyörä

Viesti Kirjoittaja Väkipyörä »

Runefang kirjoitti:
Terminator kirjoitti:Minkälainen oli reilun pelin henki?
No, erityisen powerplay listoja ei ollut montaa. Yksi VC summonhelvetti, yksi gobboarmeija kuudella kärryllä...
Huh! Steppenwolffit lasketaan samaan powerplay-sarjaan summonhelvetin kanssa! Itse kun luulin pelaavani pikemminkin hienon hauskalla/hauskan hienolla (tärkeintä olla epätavallinen) teema-armeijalla (minäkin olen ylpeä omasta armeijastani kuten näkyy).. Mielipiteensä siis kullakin.
Mikä ei tapa, ärsyttää!
Ropetus
Valvoja

Väkipyörä kirjoitti:
Runefang kirjoitti:
No, erityisen powerplay listoja ei ollut montaa. Yksi VC summonhelvetti, yksi gobboarmeija kuudella kärryllä...
Huh! Steppenwolffit lasketaan samaan powerplay-sarjaan summonhelvetin kanssa! Itse kun luulin pelaavani pikemminkin hienon hauskalla/hauskan hienolla (tärkeintä olla epätavallinen) teema-armeijalla (minäkin olen ylpeä omasta armeijastani kuten näkyy).. Mielipiteensä siis kullakin.
No, saattaa tietysti olla, että se on massacroinut minut liian monta kertaa pitääkseni sitä normaalina listana...
Väkipyörä

Viesti Kirjoittaja Väkipyörä »

Kuten todettua empiresi on liiankin yhteensopiva gobbojeni kanssa ;)

Mukavat raportit olit kirjoittanut ja vaikka ehkä olemmenkin eri mieltä turnaukset tyylikkäimmästä armeijasta on Kulttisi siltikin komea ilmestys!
Mikä ei tapa, ärsyttää!
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

Noh yleensä 6 kärryä on aika powerplaytä (ainakin jos kaaos listassa on yli 3 vaunua joku rupeaa narisemaan juustosta).
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Väkipyörä kirjoitti:
Runefang kirjoitti:
Itse pidin kyseisen armeijan (Steppenwolves) teemasta todella paljon, ja jos olisisin päässyt parasta armeijaa äänestämään, niin tuolle olisi oma ääneni mennyt.

Ja minä siis ilmeisesti sitten olin sen summonhelvetin pelaaja :) Huonon pelaajan on tehtävä hyviä listoja, tai jotain..? ;)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Taisteluraportit”