Käyttäytymisesi turnauksessa?
Käyttäytymisesi turnauksessa?
Tässä olen menossa tämän vuoden ropeconiin ja minua kiinnostaa tietää että oletko siellä palkinnon perässä vai pelaatko pelkästään pelaamisen ilosta? Itse menen sinne hyvän peliseuran perään.
-
Oberon
Lähden turnauksiin pelaamaan ja pitämään hauskaa. Listan suhteen pyrin sellaiseen, millä voi pelata suurinta osaa turnauskävijöitä vastaan tasaisen ja hauskan pelin. En hio listaa viimeistä piirua myöten, mutta en myöskään pelaa massacre-loss-putki mielessä. Tavoitteena sijoittua keskivälin paremmalle puolelle ja nauttia peleistä.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
Aikasta tuota mielenkiintoinen asenne, tosin ymmärrettäväähän se on joillekkinNagash kirjoitti:itse menen voitto mielessä ja lähde pettyneenä kotiin
Itse en voisi kuvitella itseäni pettyneenä turnauksen jälkeen, tosin ehkä jos joku humalainen iso ukko kaatuu figujeni päälle ne murskaten mutta silti
En minä missään vaiheessa kuvitellutkaan voittavani sitä Kuopion turnausta, tai pääsisi edes lähelle kärkeä, ja näin olen tyytyväinen viimeiseen sijaani.
Tässä on pääasiassa asenne, jolla lähtisin mihin tahansa turnaukseen: kunhan menee pelaamaan tuntemattomien kanssa, ja katsomaan miten hyvin sitten osaa. Ja puhumaan schaissea, tottakai.
Pääosin turnauksista löytyy mukavaa porukkaa, ja nytkin tutustuin muutamaan henkilöön joista en foorumeilla ollut tiennyt armeijaa enempää. Eli, pelaamaan niihin turnauksiin mennään. Jos lähdetään jokaiseen voittomielellä, saa jossain välissä nielemään kyyneliään, ja se ei ole ikinä kivaa.
ps. Se oli nopista kiinni, hemmetti!!
ps. Se oli nopista kiinni, hemmetti!!
Yhdyn Runen mielipiteeseen, turnaukseen mennään pitämään hauskaa ja tutustumaan uusiin ihmisiin ja pelaamaan tuntemattomia armeijoita vastaan. Ainahan voittaminen on mukavaa, mutta kyllä se reilun pelin henki on tärkein.
Nyt oli Kuopion turnauksessa lähinnä tarkoituksena ottaa niin erikoinen lista kuin mahdollista ja hankkia niitä tyylikkyys/asennepisteitä. Kyllähän niitä sitten heruikin. Tarkemmin voi lukea tuolta Taisteluraporttiosiosta.
Nyt oli Kuopion turnauksessa lähinnä tarkoituksena ottaa niin erikoinen lista kuin mahdollista ja hankkia niitä tyylikkyys/asennepisteitä. Kyllähän niitä sitten heruikin. Tarkemmin voi lukea tuolta Taisteluraporttiosiosta.
olen turanuspelaaja ja hauskanpito on tuntematon käsite... olen venyttänyt jo mittani ja minulla on eri nopat itselleni ja vastustajalle... menen voittamaan hinnalla millä hyvänsä, en palkinnon perään... haluan vain nähdä kun joku vastustaja itkee. Kaikki ketkä ovat koskaan pelanneet turnauksissa minua vastaan tietävät kuinka paskamainen vastustaja olen ja miksi fairplay on aina 0...
ok, no kysymys ehkä hiukan erikoinen, mutta kantani on varmaan kaikille selvä
:-)
- The Captain
- Valvoja
Kyllä kaikki jo tuntevat MakeH:n...
Yhden ainoan kerran olen tehnyt turnausarmeijan voittamismielessä, ja se oli tylsin turnaukseni ikinä (shooty high elf seer councililla on kyllä ikävä pelata). Nykyään teen teema-armeijoita/hupiarmeijoita ja lähden kokeilemaan, kuinka käy. Toisinaan tulee yllätyksiä. "Huonolla" armeijalla pienelläkin marginaalilla voittaminen maistuu aina paremmalta kuin ylipumpatulla min-max-armeijalla massacroiminen.
Ropeconiin olen tulossa samalla asenteella kuin muihinkin turnauksiin, pelaamaan muita kuin kotipaikkakunnan väkeä vastaan. Omasta puolestani pyrin tekemään pelistä miellyttävän kokemuksen myös vastustajalle, ja se tarkoittaa jotain muuta kuin Empiren tykkijunaa tai 40 jezzailia (joista kumpikin on muuten helppo vastus HE seer councilille).
Yhden ainoan kerran olen tehnyt turnausarmeijan voittamismielessä, ja se oli tylsin turnaukseni ikinä (shooty high elf seer councililla on kyllä ikävä pelata). Nykyään teen teema-armeijoita/hupiarmeijoita ja lähden kokeilemaan, kuinka käy. Toisinaan tulee yllätyksiä. "Huonolla" armeijalla pienelläkin marginaalilla voittaminen maistuu aina paremmalta kuin ylipumpatulla min-max-armeijalla massacroiminen.
Ropeconiin olen tulossa samalla asenteella kuin muihinkin turnauksiin, pelaamaan muita kuin kotipaikkakunnan väkeä vastaan. Omasta puolestani pyrin tekemään pelistä miellyttävän kokemuksen myös vastustajalle, ja se tarkoittaa jotain muuta kuin Empiren tykkijunaa tai 40 jezzailia (joista kumpikin on muuten helppo vastus HE seer councilille).
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Itse teen yleensä kovan armeijan, ja pyrin kyllä pelaamaan niin hyvin kuin osaan. Pyrin kuitenkin aina pelaamaan mahdollisimman reilusti.
Pisteottelussa suurin mielenkiinto mielestäni on juuri siinä, että väännetään hiki otsalla siitä, kumpi saa pyöräytettyä pelin edukseen, ja mieluusti käytän armeijalistaa hyödykseni mahdollisimman hyvin, sekä pelaan mielelläni kovia armeijoita vastaan. Eli listojani saa minun puolestani sanoa powerplayksi, ja pelitapaanikin kyllä jossain määrin, toivoisin kuitenkin, että pelaajana minua ei kukaan pääse pitämään kuspiänä..
Toki pelin viihdearvo molemmin puolin on tärkeintä pelaamisessa, itse vain pidän eniten tiukasta väännöstä vahvoilla armeijoilla.
Teemakin armeijoillani aina on, joskaan se ei aina noudata sitä, mikä on GW:n perus fluffia. Tyylistä siis kuitenkaan harvemmin tingin tehon kustannuksella.
Fluffikkaisiin kohtaamisiin mielestäni on pisteet jo paras unohtaakin sitten, tai ainakin käyttää niitä lähinnä suuntaa antavina. Näitäkin pelaan varsin mielellään, joskin paljoltihan tuo pelaaminen on kangistunut pitched battlejen vääntämiseen.
Pisteottelussa suurin mielenkiinto mielestäni on juuri siinä, että väännetään hiki otsalla siitä, kumpi saa pyöräytettyä pelin edukseen, ja mieluusti käytän armeijalistaa hyödykseni mahdollisimman hyvin, sekä pelaan mielelläni kovia armeijoita vastaan. Eli listojani saa minun puolestani sanoa powerplayksi, ja pelitapaanikin kyllä jossain määrin, toivoisin kuitenkin, että pelaajana minua ei kukaan pääse pitämään kuspiänä..
Teemakin armeijoillani aina on, joskaan se ei aina noudata sitä, mikä on GW:n perus fluffia. Tyylistä siis kuitenkaan harvemmin tingin tehon kustannuksella.
Fluffikkaisiin kohtaamisiin mielestäni on pisteet jo paras unohtaakin sitten, tai ainakin käyttää niitä lähinnä suuntaa antavina. Näitäkin pelaan varsin mielellään, joskin paljoltihan tuo pelaaminen on kangistunut pitched battlejen vääntämiseen.
Itse en voi kuvitella, että kun turnauksiin joskus (kymmenen vuoden päästä) lähden, niin lähtisin ainoastaan voitto mielessä ja veren maku suussa. Salibandyssa tällainen asenne on usein oltava, mutta tämä tällainen pelailu on mukavaa vastapainoa. Hauskaa sinne sitten lähdetään pitämään. Minullekin tärkeintä on saada tyylikäs armeija turnauksiin. Maalaustaitoni eivät ole mitän parhaimpia, mutta tulen pyrkimään pelaamaan turnauksissa pääosin kokonaan maalatulla armeijalla. Ja kuten olen monesti todennut, armeijani on melkoisen fluffipainotteinen. En olekaan yrittänyt saada rakennettua örkeille sitä toimivinta pp-armeijaa. Kunhan nyt on tarinoissa esiintyvät yksiköt.
Eli kun tulevaisuudessa pelaatte henkilöä vastaan, jonka nimilapussa lukee Grom Hardhammer, odottakaa massacre voittoja. (Tai sitten jos olen oppinut jotenkin pelaamaan, niin solid voittoja).
Eli kun tulevaisuudessa pelaatte henkilöä vastaan, jonka nimilapussa lukee Grom Hardhammer, odottakaa massacre voittoja. (Tai sitten jos olen oppinut jotenkin pelaamaan, niin solid voittoja).
Back in da biz and so deep in da bashin' game.
-
LedByReaper
tuo tuli esille mammutissa.MakeH kirjoitti:olen turanuspelaaja ja hauskanpito on tuntematon käsite... olen venyttänyt jo mittani ja minulla on eri nopat itselleni ja vastustajalle... menen voittamaan hinnalla millä hyvänsä, en palkinnon perään... haluan vain nähdä kun joku vastustaja itkee. Kaikki ketkä ovat koskaan pelanneet turnauksissa minua vastaan tietävät kuinka paskamainen vastustaja olen ja miksi fairplay on aina 0...
Ride through the valley in thunder and rain
the battle is raging, redeem this domain.
the battle is raging, redeem this domain.
Kun joskus pääsen turnauksiin aion pelata niin hyvin kuin osaan ja niin hyvällä listalla kun osaan tehdä. Armeijan maalaus on minulle silti a ja o. Armeijan pitää olla näyttä että sillä viittii turnaukseen mennä. Vaikka aionkin pelata tosissani niin en aio olla v-mäinen vastus. Kyllähän pelaaminen voi olla hauskaa vaikka voittaisikin massacrella, vai eikö? Minun mielestä ainakin.
[11:24] <Dalamar> äiti ilmeisesti pitää minua seksiorjana
Kaunis asenne. Ei voi muuta sanoa, mutta jäät silti kauaksi Einon UK 40k GT seikkailusta. Kyllä oli hauskaa vastustajilla silloin.MakeH kirjoitti:olen turanuspelaaja ja hauskanpito on tuntematon käsite... olen venyttänyt jo mittani ja minulla on eri nopat itselleni ja vastustajalle... menen voittamaan hinnalla millä hyvänsä, en palkinnon perään... haluan vain nähdä kun joku vastustaja itkee. Kaikki ketkä ovat koskaan pelanneet turnauksissa minua vastaan tietävät kuinka paskamainen vastustaja olen ja miksi fairplay on aina 0...
Itse, jos turnauksiin jaksaisin lähteä pelaisin suht niin tehokkaalla armeijalla kuin mahdollista ja säännöissä olisin niin tarkka, että kaikki syyttäisivät minua "nipottamisesta", kun en anna heidän käyttää heidän luomiaan sääntöjä. Tässä karisee jo Fair Play pisteitä huimasti, mutta minkäs sille voi, FP pisteitä ei ole luotu kaikkia varten.
-
Tohtori-SyFilis
- Viesti: