"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ig vs Necrons

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Poerisija

Ig vs Necrons

Viesti Kirjoittaja Poerisija »

Eli mitäs teen näille? Tuolla oli joku threadi, mutta siinä ei ollut mitään järkevää :/
Toimisiko jos ampuisi kunnes necrot ovat 12" päässä ja sitten heittäisi sata kaartilaista + komentoryhmät syliin?

Edit: Pelaan siis ig:llä. Jos joku ei tajunnut.
Evolution was never true
Of all the lies they feed to you
What you see is what you do
Monkey me and monkey you
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

ammu lascannoneilla ja paljon...
pudota monoliitti mahdollisimman kaukaa...
Leman Russit ovat kivoja...
lähiksessä otat kuonoosi ilman fistejä ja power weaponieta, joita et saa tarpeeksi.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Valhalla

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Russit kaatavat necruja hyvin... Tipautat lascannoneilla monoliitin, sen jälkeen kohdistat kaiken tulen Warrioreihin, niin phase out on vain ajan kysymys. Olen joskus käyttänyt myös chimeraa, jossa on heroic senior officer ja comissaari powerwepoilla varustettuna ( plus ne neljä roskakaartilaista, niistä kahdella taisi silloin olla plasmagun.) Ajoin sen necruja vastapalloon ja ne menivät läpi 12 warrusta ja lordista orbilla, warscythellä ja destroyer bodyllä.

Jos vastustajalla on c´taneja, niin sitten rattlingit kehiin. Ei ole minua vastaan Nightbringer päässyt koskaan lähitaisteluun. Oikeastaan ainoa necroneiden todellinen uhka IG:lle on monolith, onneksi niitä ei useasti ole yhtä enempää armeijassa.
"Se joka sanoi että rahalla ei saa onnea, ei osaa ostaa oikeasta paikasta"
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Ota ainakin yksi indirecti firellä varustettu basilisk, jolla koetat tipauttaa Destroyerit linjojen takaa. Destrot tekevät Leman Rysseistäsi selvää eivätkä peruskaartilaisetkaan oikein niitä kestä.
zqmfgb
Grim

Viesti Kirjoittaja Grim »

Ja jos vastustajalla on wraitheja, niitä vastaan ei kannata lähistellä varsinkaan command squadilla, koska S6 instakillaa johtajasi... wraithit tippuvat aika helposti lasgun- tuleen, joten massaa niskaan.
Sopuli

Viesti Kirjoittaja Sopuli »

jos mono pääsee 12" päähän noin viidestä ryhmästä on pelisi melkein pelattu. ig general voi kertoa hiukan yksityis kohti siitä kun minä siihen monoliitillä leijuin ja ammuin...

destroyerit kannattaa tiputtaa heti, ne tekee mukava jälkeä ketävastaan vaan ja jos warrioreita tulee lähelle niin rynnäköi ite älä anna niitten rynnäköidä. lemanit ja muut ordance tankit hull downniin ja muista että oikeastaan jokainen necroni pystyy tuhoamaan tankin ampumalla(gauss-ase sääntö). sinä olis jotain
Väitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
-HP
Jake

Viesti Kirjoittaja Jake »

sopuli kirjoitti:...rynnäköi ite älä anna niitten rynnäköidä.
En mä ainakaan lähtis necroneilla rynnäköimään, koska nehän ei saa WBB:tä jos ne on rikottu lähiksessä
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

saa, vain jos ne tapetaan power weaponeilla ja/tai S >=2*T aseilla...
ja senkin voi kumota orbilla
paitsi jos hakkaa porukan niin hajalle ettei 6" sisällä ole yhtään ehjää samaa tyyppiä...
VD

Viesti Kirjoittaja VD »

Jake kirjoitti:
sopuli kirjoitti:...rynnäköi ite älä anna niitten rynnäköidä.
En mä ainakaan lähtis necroneilla rynnäköimään, koska nehän ei saa WBB:tä jos ne on rikottu lähiksessä
Saa saa. Ja sehän se onkin epämiellyttävää, "kasa maarineita eri LD:llä ja hinnalla jotka saavat vielä mahdollisuuden tulla takaisin 4+:lla"

Tosin tuonhan estää power wepoilla ja instakillillä.
Jake

Viesti Kirjoittaja Jake »

Ihan tosi? Jee jee!
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Kokeiles muuten ottaa Sentinelejä. Necronit pystyvät kyllä ampumaan ne hetkessä tinapaperiksi mutta sitten taas toisaalta en minä ainakaan ampuisi 150 - 250 pisteen Destroyereillä mitään 40 pisteen Sentineliä varsinkin kun varmaan Leman Russ tai pari on näkyvillä... Sitten vain jumitat Necrot lähikseen Sentinelillä tai parilla, eivät ne sitä kovin todennäköisesti lähärissä riko ja joutuvat ehkä veilaamaan ne pois. Sentinelit ovat muutenkin aika päteviä jumittajia kun maksavat niin mitättömän vähän pisteissä.
zqmfgb
Sopuli

että kyllä minä ainakin rynnäköin necroneilla jos on vastassa joku kaartilais porukka ihan vaan taskulampuilla
Väitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
-HP
Poerisija

Hmm, kylläpä tuosta jotain keksisi. Listaksi ajattelin tuota mikä on tuolla Armeijalistat-osiossakin. Testaisin samalla myös turnaukseen. :/
Evolution was never true
Monkey me and monkey you
Grim

sopuli kirjoitti:että kyllä minä ainakin rynnäköin necroneilla jos on vastassa joku kaartilais porukka ihan vaan taskulampuilla
Necronien huono lähismaine johtuu surkeasta iniativesta, ja siitä että ne ovat parempia ampumaan. Siis tottahan tavallisten kaartilaisten kimppuun voi turvallisesti hyökätä, mutta on eri asia että kannattaako se, necron warrut tekevät nimittäin enemmän tuhoa ihan vaan ampumalla.
Nightbringer

Viesti Kirjoittaja Nightbringer »

Niin tekevät, mutta jos niillä jää seisoskelemaan ja ammuskelemaan vihollisten eteen, niin seuraukset eivät ole mukavia. Jos niillä Warrioreilla on pakko hönkiä vihollista päin, niin kyllä minä menisin loppuun asti, enkä jäisi ammuskelemaan lähietäisyydeltä.
Who is this irresistible creature who has insatiable love for the dead?
Sopuli

ja jos vielä leman russi sattuu oleen lähellä ja näköetäisyydellä, niin silloin closis voi olla houkuttelevampi vaihtoehto, kuin pizza päänpäällä
-HP
Poerisija

Hitto, riittäkö kolme (plus kaksi russia) lascannonia monon tuhoamiseen? Ja sitten, heitän nuo russit hulldowniin jos vain mahdollista, mutta basiliskia ja sentinelejä ei ole. Mitä tilalle? On minulla yksi sentinelin malli, mutta, yksi on liian vähän. :///
Evolution was never true
Monkey me and monkey you
Nightbringer

Viesti Kirjoittaja Nightbringer »

Aika paljon riippuu tuurista. Itse ammuin eilen Wave Serpentia kaksi kertaa Russilla ja kerran Basiliskilla ja enkä saanut sitä rikki. Pelattiin tosin preview säännöillä eli lätyn S puolittui kun reikä ei ollut tankin päällä.

Jos on varaa irrottaa Russi tuli Monoon, niin ampuisin, muuten harkitsisin tarkkaan.
Who is this irresistible creature who has insatiable love for the dead?
Grim

Nightbringer kirjoitti:Niin tekevät, mutta jos niillä jää seisoskelemaan ja ammuskelemaan vihollisten eteen, niin seuraukset eivät ole mukavia. Jos niillä Warrioreilla on pakko hönkiä vihollista päin, niin kyllä minä menisin loppuun asti, enkä jäisi ammuskelemaan lähietäisyydeltä.
Mutta otapa huomioon että vihollisella saattaa olla muitakin kohteita kuin lähes hyödyttömiä guardsmenejä räiskivät warrut...
sopuli kirjoitti:ja jos vielä leman russi sattuu oleen lähellä ja näköetäisyydellä, niin silloin closis voi olla houkuttelevampi vaihtoehto, kuin pizza päänpäällä
...mikä koskee varsinkin leman russeja, jotka olisivat hyödyllisimillään lascannoneilla varustettuina räiskimässä monolitheja.
Poerisija

Tuota, ampuisin russien lascannoneilla korkeintaan hätätapauksessa (jos antitank-teamit eivät onnistu).
Hitto, autocannonit ja heavy boltterit ovat vielä suhteellisen turhia necroja vastaan.
Evolution was never true
Monkey me and monkey you
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”