Tuosta värin lisäämisestä... Mä mietin sitä itsekin, koska upseereissa kyseistä väriä korostamalla ois ne erottuneet rivimokuista paremmin (mä luulisin, et tää on ihan eliittimoku, mut en oo varma). Ongelmaksi muodostui: Mikä väri ja minne? Figu on melkoisen yksinkertainen, sieltä ei löydy jalokiviä tms. vaan medaljonkitkin näyttävät enemmän metallista (=nyt kullasta) valetuilta, eikä niissä siis jalokiviä tms. ole, joten yksityiskohdat mihin väriä ois voinu lisätä pitäs itse oikeastana luoda - freehandit. Vaan mihin ne? Nyt hameen helmassa on hitusen, mutta jos sen ois vaihtanu väriin, ois väri jäänyt helposti kovin yksin, kenties hupun reunaan laittamalla samaa freehandiä ois voinukin homma jäänyt silti hitusen orvoksi.
Kun lähdin työstää figua, mietin mitkä värit mahtaisivat ajatukseen ristiretkeläisestä sopia. Minusta heidän vaatteidensa tulisi olla yleisesti valmistettavissa, kestäviä ja silti melko vaaleita. Luonnonvalkoinen ja ruskea tulivat mulle ekana mieleen, sopivat ainakin minusta imagoon oikein hyvin ja sikäli hameesta tuli luonnonvalkoinen (ja luonollisuuden olemusta lisätty varjostamalla ruskeaan) ja viitasta ruskea. Teräs, nahkaremmit, kultaosat ja iho olivatkin melko itsestään selviä ratkaisuja. Kilven sisäpintaan maalasin tollaset pienet freehandit, koska ajattelin sen olevan puuta ja tumma puu toimi ihan hyvin.
EDIT: Kontrastia siis lähdin hakemaan valokontrastilla, sekä osien värivaihteluiden vaihteluilla, eli joissakin osissa olisi isommat vaihtelut highlightien&varjostusten välillä, tai että ne painottuisivat eritavalla. Ilmeisesti tää ajatus ei nyt näy lopputuloksassa.