"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Warhammer armies: Far North

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Kuusikeiju

Viesti Kirjoittaja Kuusikeiju »

Sääli sinänsä, että pamp-pun (miten tuon genetiivi kirjoitetaan?) Ropecon jää väliin. Pamp-pu on kuitenkin ainakin minun silmiini ollut yksi FN:n kantavista voimista ja ahkera ajattelija ja toteuttaja, joka tekee muutakin kuin heittää ideoita ja ehdotukisa ilmaan. Ei millään pahalla ideoiden heittelijöitä kohtaan, mutta ilman niitä, jotka tekevät myös raakaa työtä eivät ideat muutu lopputuotteiksi.

Niin siitä piirustuskilvasta: jos halutaan varmistaa FN:n ja Old Worldin maailmaan parhaiten sopivien piirrosten tuleminen valituksi, niin silloin kannattaa käyttää jonkinmoista asiantuntijaraatia. Suuren yleisön kiinnostusta voidaan lisätä valitsemalla/palkitsemalla ns. yleisön suosikki jonkinmoisen äänestyksen avulla.

Vaikka GW on lisännyt tuntuvasti värikuvien käyttöä White Dwarffeissa, niin armeijakirjat ovat kuvituksensa puolesta vielä hyvin mustavalkoisia. Ehdottaisin, että Concept art sarja rajoitettaisiin mustavalkokuviin, joskin vapaalla tekniikalla ja kansikuvasarjassa vaatimus olisi värillisyys.
pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

Kuusikeiju kirjoitti:Sääli sinänsä, että pamp-pun (miten tuon genetiivi kirjoitetaan?) Ropecon jää väliin. Pamp-pu on kuitenkin ainakin minun silmiini ollut yksi FN:n kantavista voimista ja ahkera ajattelija ja toteuttaja, joka tekee muutakin kuin heittää ideoita ja ehdotukisa ilmaan. Ei millään pahalla ideoiden heittelijöitä kohtaan, mutta ilman niitä, jotka tekevät myös raakaa työtä eivät ideat muutu lopputuotteiksi.

Niin siitä piirustuskilvasta: jos halutaan varmistaa FN:n ja Old Worldin maailmaan parhaiten sopivien piirrosten tuleminen valituksi, niin silloin kannattaa käyttää jonkinmoista asiantuntijaraatia. Suuren yleisön kiinnostusta voidaan lisätä valitsemalla/palkitsemalla ns. yleisön suosikki jonkinmoisen äänestyksen avulla.

Vaikka GW on lisännyt tuntuvasti värikuvien käyttöä White Dwarffeissa, niin armeijakirjat ovat kuvituksensa puolesta vielä hyvin mustavalkoisia. Ehdottaisin, että Concept art sarja rajoitettaisiin mustavalkokuviin, joskin vapaalla tekniikalla ja kansikuvasarjassa vaatimus olisi värillisyys.
Tjuuh. Pitääköhän modeilta/Adminilta pyytää lupa? Kilpailu tämä kuitenkin on. Minä voin vaikka pommittaa jotain modea tai Weekenderiä YV:llä ja kysyä. Kerron sitten.
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Valitettavaa kyllä, että Pamp-pu jää pois... On tehnyt suoraan sanottuna aivan älyttömästi tämän eteen, omia armeijalistoja myöten, ja on ollut hengessä mukana jatkuvasti. Mutta nyt tämä kuulostaa jo joltain hautajaispuheelta. :D

Minusta ainakin armeijakirjan kuvituksessa tarvitaan GW mallista käsityötä, elikkä mitä enemmän vastaa GW:n tyyliä (ei siis jälkeä, tyyliä) sitä parempi. Minun mielestäni. Tämä lähinnä sen takia, että saataisiin mahdollisimman paljon nirsompiakin hammeroijia vakavoitumaan asiaa kohtaan, nimittäin jos armeijakirja ei näytä GW:n armeijakirjalta, vanhoilta (ja uudemmiltakin) parroilta saattaa päästä muutama hörähdys ja raksin paino tuolta ruudun koilisnurkkauksesta. Mutta muuten idea toimii kyllä.

edit\\ Hii, kolme viestiä alle minuuttiin! :D
Viimeksi muokannut Rune, Ma 07.06.2004 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

pamp-pu kirjoitti:
Kuusikeiju kirjoitti:Sääli sinänsä, että pamp-pun (miten tuon genetiivi kirjoitetaan?) Ropecon jää väliin. Pamp-pu on kuitenkin ainakin minun silmiini ollut yksi FN:n kantavista voimista ja ahkera ajattelija ja toteuttaja, joka tekee muutakin kuin heittää ideoita ja ehdotukisa ilmaan. Ei millään pahalla ideoiden heittelijöitä kohtaan, mutta ilman niitä, jotka tekevät myös raakaa työtä eivät ideat muutu lopputuotteiksi.

Tjuuh. Pitääköhän modeilta/Adminilta pyytää lupa? Kilpailu tämä kuitenkin on. Minä voin vaikka pommittaa jotain modea tai Weekenderiä YV:llä ja kysyä. Kerron sitten.
Teepä näin, katsotaan sitten kuinka käy. Itse voisin jotain yrittää piirustaa siihen kisaan kanssa, vaikka parempiakin tuhertelijoita löytyy.
pamp-pu

No, ei kauan kestänyt. Lyhyt ja ytimekäs vastaus:
Weekender YV:än minulle kirjoitti:Siitä vain.
Eli homma on varmaan pässinlihaa. Tehdään vaikkapa niin, että minä tässä pakertelen edustuskelpoisen ilmoituksen huomiseksi, ja laitan sen sitten vaikka Runelle ja muille halukkaille projektin "kantaville voimille". Jos hyväksyntä tulee kaikilta, niin laitan threadin vaikkapa... Niin, millepä osastolle se ahdetaan?
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Galleria? FB:Yleiset keskustelut?
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
pamp-pu

Milläs alueella spawnikilpailu oli? Ehkäpä samaan kuin se...
Ropetus
Valvoja

pamp-pu kirjoitti:Jos hyväksyntä tulee kaikilta, niin laitan threadin vaikkapa... Niin, millepä osastolle se ahdetaan?
Hmmm... Kuluisikohan tuo Maalaus, Koverttaus ja Maaston teko -osioon (uskoisin näin). Eipä tuolle muutakaan paikkaa oikein ole.

EDIT:
pamp-pu kirjoitti:Milläs alueella spawnikilpailu oli? Ehkäpä samaan kuin se...
Tuolla Maalaussosiossahan se, eiköhän se jouda sinne, kuten tässä on jo mainittukin.
Viimeksi muokannut Ropetus, Ma 07.06.2004 20:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pamp-pu

Runefang kirjoitti:Hmmm... Kuluisikohan tuo Maalaus, Koverttaus ja Maaston teko -osioon (uskoisin näin). Eipä tuolle muutakaan paikkaa oikein ole.
Okei, laitan sen sitten huomenissa sinne.

Mitenkäs sijoitukset päätetään? Itse olen tuomariston kannalla, mutta keitä siihen kuuluisi? Tuomariston jäsenet eivät tietenkään saisi osallistua itse kilpailuun (vai?)...
Ropetus
Valvoja

pamp-pu kirjoitti:Mitenkäs sijoitukset päätetään? Itse olen tuomariston kannalla, mutta keitä siihen kuuluisi? Tuomariston jäsenet eivät tietenkään saisi osallistua itse kilpailuun (vai?)...
Olen kyllä minäkin samaa mieltä, tuomaristo on parempi vaihtoehto. Jos minä kuitenkin tulisin siihen tuomaristoon, olen paljon parempi arvostelemaan piirroksia kuin tekemään niitä.

OT: Kyllä minulta sarjakuvatyyli syntyy, mutta sitä ei taideta hakea tässä...
pamp-pu

Elikkä Runefang voidaan lukea tuomariston jäseneksi? Onko muita halukkaita?
Kuusikeiju

Eduksi on sitten varmaan että tuomaristossa olisi tyyppejä joilla on joko
a) tuntemusta siitä, minkälainen FN kirjoittajien ja armeijalistan tekijöiden teksteissä ja diskurssissa on
tai
b) taiteellista silmää ja kykyä arvioida tuotoksia suhteessa GW:n yleiseen kuvitustasoon ja maailmaan sopivuuteen.

Juu. Eivät tuomarit voi tietenkään osallistua kilpailuun. Mielelläni kilpailisin kyllä itse, sillä kilpailu lisää aina motivaatiota tehdä oikeasti hyvää jälkeä.
pamp-pu

Kuusikeiju kirjoitti:Juu. Eivät tuomarit voi tietenkään osallistua kilpailuun. Mielelläni kilpailisin kyllä itse, sillä kilpailu lisää aina motivaatiota tehdä oikeasti hyvää jälkeä.
Voithan aina tehdä kompromissin: Olla tuomarina kilpailussa, ja piirtää muuten vaan FN- taidetta (kilpailun ulkopuolella). Sinulta on tullut muutenkin niin paljon näyttävän näköistä grafiikkaa, että huh...

Minkälaiset toteutustyylit tuohon kilpailuun laitettaisiin? Vapaa tyyli voisi kenties tehdä joistakin muuten hienoista töistä epäsopivia armeijakirjaan. Varma toteutustapa on ainakin lyijykynätyö, mutta entäs muut.
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

No, tuomaristoon ehdottaisin ainakin seuraavia:
Minä
pamp-pu
Rune
Runefanq
Garoth
JarLoz
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Minä itse olisin tosiaankin aika mielelläni tuossa tuomaristossa. Arin ehdotus näyttää ihan järkevältä.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Ropetus
Valvoja

Yhdyn Arin ja Runen mielipiteeseen. Tällaisen kuuden hengen tuomariston luulisi toimivan aika hyvin ja kaikki jäsenet ovat olleet aktiivisesti mukana projektissa. Enempää ei ehkä kannata ottaa, menee sähellykseksi.
pamp-pu

Yhdyn Arin, Runen ja 'Fangin mielipiteisiin. Vielä kun Garoth ja JarLoz varmistuisivat...
skarsnak
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja skarsnak »

Jaa jaa, olen aina väärään aikaan väärässä paikassa. Täytyneepä katsoa josko jotain saisi sitten piirretyksi. Alkaa vaan olla vähän liikaa näitä keskeneräisiä projekteja tällä hetkellä. Katsotaan syntyisikö ideoita tähän.

Edit: aloitin muuten juuri simppelin artikkelin kirjoittamisen hiihtäjien konvaamisesta.
Amerikassa köyhyys on värillistä --Ray Loriga
Kuusikeiju

Hyvältä vaikuttaa Arin ehdotus.

Jos Garothilla tai JarLotzilla on muita kiireitä tai muu syy jättäytyä pois tuomaristosta niin voin tehdä pamp-pu-kompromissin ja tulla stunttituomariksi ja piirtää muuten vain FN-kuvia, jotka eivät osallistu kilpailuun.
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Voin kyllä tuomaroida, mutta en välttämättä pääse nettiin päivittäin.
Phil Kelly says "No!"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”