Uusista säännöistä, minun mielipiteeni
Uusista säännöistä, minun mielipiteeni
Alright. Minun mielipiteeni:
Hyvää:
Bike parannus, olkoonkin että ei ollut niin hyvä kuin alunperin huhuttiin :-(
Ei assaulttia jos ampuu rapid fire aseilla. Edes hitusen vähentää ampumisen tehoa(kierros ampumista assault bonusta parempi suurimmassa osassa tapauksissa suurimmille osille yksikköjä)
Ei kantaman arviointia, nopeuttaa peliä, tekee noista tasapuolisia kaikille(kaikki eivät ole yhtä hyviä arvioimaan) ja kokeneilla ampumisen tarkkuus olikin epärealistisen tarkkaa.
Gets hot. Tekee ampumisesta riskaabelimman mikä auttaa lähitaistelijoita, edes hitusen.
Ordnance. Ennenkaikkea defilerini takia. Vastaa mielikuvaani vekottimesta enemmän.
Defensive weapon tankeille(tosin kuka neropatti keksi laittaa S6:n? Taisi olla eldarit mielessä tuossa). EHKÄ tankit eivät ole enää bunkkereita vaan liikkuvat edes hiukan.
AP muutokset. Antaapi AP1 aseille jotain merkitystä.
Passenger säännöt. TVR:ään mukava muutos. Penetraatio tulos(ja kun penet tulevat olemaan yleisempiä...) ei automaattisesti pinnaa, vain tuhoutuminen(jättää 50-50 vaatiiko LD heittoa). Tekee rhinoista edes jotenkuten käteviä. Voi ehkä jopa kaveripeleissä käyttääkkin vaikkei turnaukseen ole rhinoilla asiaa.
Deep strike. 3+ lisää onnistumisen mahdollisuutta jopa 33%. Hurah! Tekee deep strikesta edes HITUSEN paremman ja näinä ex-rhino aikoina voipi olla paras tapa saada joukkoja vihollisen puolelle kenttää(objektiivit tulee mieleen).
Huonoa:
Disembark. Rhino parat kärsivät. Mihin niitä enää tarvitaan.
Sweeping advance. Assault joukko parkani joutuvatkin yht-äkkiä kärsimään entistä enemmän. Yhdistettynä assaultiin pääsyn ollessa niin tuskaista antaa tämä kuolinloukun lähitaistelulle.
Ei screeningiä. Heavy weapon platoonat, örkki armeija, devastator squadit yms kärsivät aivan järkyttävästi. Varsinkin IG:n heavy weapon platoonat. Pieniä T3 5+ saven joukkoja jotka maksavat paljon ja joita voi ampua melkolailla miten lystää(tankit yms ampuvat miten lystää)? Ei kiitos. Örkeillä grotti screeni muuttui juuri melko turhaksi. Luuleeko GW sitä ylitehokkaaksi? Kokeilisivat sitä käytännössä.
Eli paljon hyvää pikkuasioissa, muutama iiiiso huono asia pilaa kokonaisuuden. Miksei GW olisi voinut ottaa kolmoslaitosta, lisätä TAR ja hioa PIENILLÄ muokkauksilla. Olisi voinut tulla varsin laadukaskin peli tuolla tavalla :-(
Hyvää:
Bike parannus, olkoonkin että ei ollut niin hyvä kuin alunperin huhuttiin :-(
Ei assaulttia jos ampuu rapid fire aseilla. Edes hitusen vähentää ampumisen tehoa(kierros ampumista assault bonusta parempi suurimmassa osassa tapauksissa suurimmille osille yksikköjä)
Ei kantaman arviointia, nopeuttaa peliä, tekee noista tasapuolisia kaikille(kaikki eivät ole yhtä hyviä arvioimaan) ja kokeneilla ampumisen tarkkuus olikin epärealistisen tarkkaa.
Gets hot. Tekee ampumisesta riskaabelimman mikä auttaa lähitaistelijoita, edes hitusen.
Ordnance. Ennenkaikkea defilerini takia. Vastaa mielikuvaani vekottimesta enemmän.
Defensive weapon tankeille(tosin kuka neropatti keksi laittaa S6:n? Taisi olla eldarit mielessä tuossa). EHKÄ tankit eivät ole enää bunkkereita vaan liikkuvat edes hiukan.
AP muutokset. Antaapi AP1 aseille jotain merkitystä.
Passenger säännöt. TVR:ään mukava muutos. Penetraatio tulos(ja kun penet tulevat olemaan yleisempiä...) ei automaattisesti pinnaa, vain tuhoutuminen(jättää 50-50 vaatiiko LD heittoa). Tekee rhinoista edes jotenkuten käteviä. Voi ehkä jopa kaveripeleissä käyttääkkin vaikkei turnaukseen ole rhinoilla asiaa.
Deep strike. 3+ lisää onnistumisen mahdollisuutta jopa 33%. Hurah! Tekee deep strikesta edes HITUSEN paremman ja näinä ex-rhino aikoina voipi olla paras tapa saada joukkoja vihollisen puolelle kenttää(objektiivit tulee mieleen).
Huonoa:
Disembark. Rhino parat kärsivät. Mihin niitä enää tarvitaan.
Sweeping advance. Assault joukko parkani joutuvatkin yht-äkkiä kärsimään entistä enemmän. Yhdistettynä assaultiin pääsyn ollessa niin tuskaista antaa tämä kuolinloukun lähitaistelulle.
Ei screeningiä. Heavy weapon platoonat, örkki armeija, devastator squadit yms kärsivät aivan järkyttävästi. Varsinkin IG:n heavy weapon platoonat. Pieniä T3 5+ saven joukkoja jotka maksavat paljon ja joita voi ampua melkolailla miten lystää(tankit yms ampuvat miten lystää)? Ei kiitos. Örkeillä grotti screeni muuttui juuri melko turhaksi. Luuleeko GW sitä ylitehokkaaksi? Kokeilisivat sitä käytännössä.
Eli paljon hyvää pikkuasioissa, muutama iiiiso huono asia pilaa kokonaisuuden. Miksei GW olisi voinut ottaa kolmoslaitosta, lisätä TAR ja hioa PIENILLÄ muokkauksilla. Olisi voinut tulla varsin laadukaskin peli tuolla tavalla :-(
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Hyvistä puolista melkolailla samaa mieltä, Tuo defensiven määrittely kutoseksi oli aika yllättävä, mutta toisaalta, jos alle S4 aseita ei edes lasketa, niin kai se on ymmärrettävää...
Mopot saivat milestäni tarpeeksi jo noin, tuolla liikkeellä kyllä pitää löytää suojaavaa maastoa pöydältä.
4+ covereiden yleistyessä pitäisi olla ihan mahdollista saada tulituelle vähän pidempi elämä ilman screenejäkin.
Ajoneuvoijen hulldownin poistumisestahan tuossa ei puhuttu, joten rhinoille voi penetroinnin tekeminen olla ihan yhtä nihkeää kuin ennekin. Samaten kuten toki sitten muillekin tankeille. Rhinoista ei enempää, kun en niitä itse pahemmin käytä, niin en enempää uskalla lähteä veikkailemaan. Uloshan ei kuitenkaan glanceilla hypitä, joten jos hull down lopulta pysyy, ei sisällöllä ole hirveää hätää.
Liikkuvat tulitukitankit ovat ehdottamsti suurimpia parannuksia nykyiseen, jos minulta kysyttäisiin.
Örkeistä ja eldareista on toistaiseksi turha murehtia, molemmat saanevat vuoden sisällä nelos edikan julkaisusta uudet codexit, kyllä ne siis puoli vuotta kestävät vähän huonompiakin aikoja... Eiköhän grottisysteemiä korjata tulevassa örkkikirjassa paremmin sääntöjä vastaavaksi. Jos ei, niin sitten voi siitä kyllä käydä valittamaan. Luultavasti GW on tehnyt ihan tietoisia valintoja, jotka voivat epätasapainottaa muutamia armeijoita, jos kerran ovat melkein heti laitoksen vaihtuessa kuitenkin kirjoittamassa niille uudet säännöt?
Sweeping advance on sinäänsä ehkä ihan ok, vastustajia tuhotaan jatkossa pahasti closiksessa, ja jos saa enemmän tappelijoita perille, pitäisi homman toima kuitenkin ihan mukavasti. Tai ainakin luulisin. Noh, pitää testailla.
En minä lähitaistelua todellakaan kuolleeksi julistaisi, se vain kaatuu entistä enemmän erikoismiesten vastuulle, eikä jatkossa enään toimi ilman kunnon tulitukea. Minusta moinen on vain hyvä asia. (Ei niitä lähistelijöitä niin pahasti ammuta, jos oma tulituki postaa pahimmat viholliset assaultoitavan kohteen ympäristöstä...)
Eli taktiikat tulevat muuttumaan, ja mielestäni hyvään suuntaan. Kannattaa muistaa, että jos jatkossa 4+ tai jopa 3+ coversavet tulevat yleistymään, niin eipä se raaka shoota välttämättä enää niin hyvin purekaan... Noh, nyt näimme vain vähän vahvistusta muutamalle huhulle, aika rajallinen kokonaiskuva meillä vieläkin asiasta taitaa valitettavasti olla.
edit: tehtävien satunnaiset lisäsäännöt mielestäni ovat bonusta myös. Tuo 5+ mahdollisuus, että vain troopit pääsevät pöydälle on ihan hyvä pakote ottamaan niitä trooppeja armeijoihinsa. Tosin enpä haluaisi saada millään armeijallani biel-tania kasalla dark reapereita vastaan tuon säännön kanssa...
Mopot saivat milestäni tarpeeksi jo noin, tuolla liikkeellä kyllä pitää löytää suojaavaa maastoa pöydältä.
4+ covereiden yleistyessä pitäisi olla ihan mahdollista saada tulituelle vähän pidempi elämä ilman screenejäkin.
Ajoneuvoijen hulldownin poistumisestahan tuossa ei puhuttu, joten rhinoille voi penetroinnin tekeminen olla ihan yhtä nihkeää kuin ennekin. Samaten kuten toki sitten muillekin tankeille. Rhinoista ei enempää, kun en niitä itse pahemmin käytä, niin en enempää uskalla lähteä veikkailemaan. Uloshan ei kuitenkaan glanceilla hypitä, joten jos hull down lopulta pysyy, ei sisällöllä ole hirveää hätää.
Liikkuvat tulitukitankit ovat ehdottamsti suurimpia parannuksia nykyiseen, jos minulta kysyttäisiin.
Örkeistä ja eldareista on toistaiseksi turha murehtia, molemmat saanevat vuoden sisällä nelos edikan julkaisusta uudet codexit, kyllä ne siis puoli vuotta kestävät vähän huonompiakin aikoja... Eiköhän grottisysteemiä korjata tulevassa örkkikirjassa paremmin sääntöjä vastaavaksi. Jos ei, niin sitten voi siitä kyllä käydä valittamaan. Luultavasti GW on tehnyt ihan tietoisia valintoja, jotka voivat epätasapainottaa muutamia armeijoita, jos kerran ovat melkein heti laitoksen vaihtuessa kuitenkin kirjoittamassa niille uudet säännöt?
Sweeping advance on sinäänsä ehkä ihan ok, vastustajia tuhotaan jatkossa pahasti closiksessa, ja jos saa enemmän tappelijoita perille, pitäisi homman toima kuitenkin ihan mukavasti. Tai ainakin luulisin. Noh, pitää testailla.
En minä lähitaistelua todellakaan kuolleeksi julistaisi, se vain kaatuu entistä enemmän erikoismiesten vastuulle, eikä jatkossa enään toimi ilman kunnon tulitukea. Minusta moinen on vain hyvä asia. (Ei niitä lähistelijöitä niin pahasti ammuta, jos oma tulituki postaa pahimmat viholliset assaultoitavan kohteen ympäristöstä...)
Eli taktiikat tulevat muuttumaan, ja mielestäni hyvään suuntaan. Kannattaa muistaa, että jos jatkossa 4+ tai jopa 3+ coversavet tulevat yleistymään, niin eipä se raaka shoota välttämättä enää niin hyvin purekaan... Noh, nyt näimme vain vähän vahvistusta muutamalle huhulle, aika rajallinen kokonaiskuva meillä vieläkin asiasta taitaa valitettavasti olla.
edit: tehtävien satunnaiset lisäsäännöt mielestäni ovat bonusta myös. Tuo 5+ mahdollisuus, että vain troopit pääsevät pöydälle on ihan hyvä pakote ottamaan niitä trooppeja armeijoihinsa. Tosin enpä haluaisi saada millään armeijallani biel-tania kasalla dark reapereita vastaan tuon säännön kanssa...
Viimeksi muokannut Teräratas, Ma 07.06.2004 23:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olen kuullut, että 4 edikka olisi enemmaä scenaario painotteinen(mikä sopii minulle täydellisesti) tarvitaan kuitenkin jonkinlainen transportti hankkimaan objektiivejä ja voihan marinet rapid firettää rhinosta ulos hypätessä.Mielestäni vain hyvä että päästiin tylsistä rhino rush armeejoista(tosin ne jotka omistavat 5 rhinoa ovat luonnollisesti eri mieltä).Unohdi plussista, että dredi ei ole enään kuolematon closiksessa vaikka ei olisikaan powerfistiä.Seuraavassa pelissä teurastan kaverini dredin groteilla!:)
http://www.xd.fi -viisaitten miesten virallinen kohtauspaikka-
Meinaat että jollain ilveellä voisit voittaa dreadin lähiksessä groteilla.Boltteri kirjoitti:Seuraavassa pelissä teurastan kaverini dredin groteilla!:)
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
No onhan se teoriassa mahdollista, jos on 20+ grottia kierroksen lopussa Dreadiä vastassa (hengissä), niin se ottaa glancen. Mutta siitä vaan yrittämään.Deetwo kirjoitti:Meinaat että jollain ilveellä voisit voittaa dreadin lähiksessä groteilla.Boltteri kirjoitti:Seuraavassa pelissä teurastan kaverini dredin groteilla!:)
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
And with strange aeons even death may die.
Teoriassakin aika uskomattoman pieni mahdollisuus että grotit eivät häviä combattia ja juokseTybraal kirjoitti:No onhan se teoriassa mahdollista, jos on 20+ grottia kierroksen lopussa Dreadiä vastassa (hengissä), niin se ottaa glancen. Mutta siitä vaan yrittämään.Deetwo kirjoitti:Meinaat että jollain ilveellä voisit voittaa dreadin lähiksessä groteilla.Boltteri kirjoitti:Seuraavassa pelissä teurastan kaverini dredin groteilla!:)
- Henri Ketonen
Äh... Tuo trooppisääntö jotenkin nyppii... Ei voi mitään, se on sitten sitä että ainoa jalan liikkuva viiden miehen Stormtrooperryhmäni palloilee kentällä yksinään. Varmasti en ota mitään hyödyttömiä kymmenen perussisterin ryhmiä kuolaamaan pöydänpuoliskolleni.
Hieno idea. Tehdään muiden kuin mariinien troopeista huonoja ja keksitään joku hupisääntö jolla vain ne saa pöydälle.
Hieno idea. Tehdään muiden kuin mariinien troopeista huonoja ja keksitään joku hupisääntö jolla vain ne saa pöydälle.
zqmfgb
http://uk.games-workshop.com/40kunivers ... update.pdfChavez kirjoitti:Mistä noita uusia sääntöjä pääsee lukemaan?
- The Captain
- Valvoja
Montako alle S4 asetta ajoneuvoissa ylipäätään on (chimeran lasgunit pois lukien)? Hellurei, horrorfexia ei voi tuhota raiderista!Teräratas kirjoitti:Hyvistä puolista melkolailla samaa mieltä, Tuo defensiven määrittely kutoseksi oli aika yllättävä, mutta toisaalta, jos alle S4 aseita ei edes lasketa, niin kai se on ymmärrettävää...
Jaa että MC:t saavat ampua kaksi asetta kierroksessa? Uusi codexi varmaankin antaa hive tyrantille optioksi kaksi ampuma-asetta kerrallaan, joten jopa 'nideistä taitaa olla tulossa shooty-armeija.
P.S. Taisimme kaikki jo tietää Tneva82:n mielipiteen uusista säännöistä...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Örkki pelaajan kultainen sääntö: Mitä pienempi mahdollisuus sitä varmemmin onnistuu.Deetwo kirjoitti:Teoriassakin aika uskomattoman pieni mahdollisuus että grotit eivät häviä combattia ja juokseTybraal kirjoitti:No onhan se teoriassa mahdollista, jos on 20+ grottia kierroksen lopussa Dreadiä vastassa (hengissä), niin se ottaa glancen. Mutta siitä vaan yrittämään.Deetwo kirjoitti:Meinaat että jollain ilveellä voisit voittaa dreadin lähiksessä groteilla.Boltteri kirjoitti:Seuraavassa pelissä teurastan kaverini dredin groteilla!:)
http://www.xd.fi -viisaitten miesten virallinen kohtauspaikka-
-
Brightstar
Etpä muutes teurasta ainakaan pelkillä groteilla. sinun pitää eka voittaa se lähitaistelu että outnumver bonuust potkasisi sisään ja pelkillä Groteilla ei ole mahdollisutta ees naarmuttaa dredikkaa, saatikkaa sitten hajottaa sitä (ellei sitten pelata moninpeliä missä on vanha Armored Company mukana ja hön on muistanut muistuttaa muita pelaajia Lucky Clanging ruleista...)Boltteri kirjoitti:Seuraavassa pelissä teurastan kaverini dredin groteilla!:)
GW:n kotisivut ovat kuin diablo: joka kerta kuin aloitat uuden seikkailun niin sinulle on luotu uusi sattumanvaraisesti tehty labyrintti missä vielä suurinosa poluista ei edes johda mihinkään...
- Henri Ketonen
Eikös Slaveri saa ison nyrkin? S8 kyllä naarmuttaa drediä.Brightstar kirjoitti:Etpä muutes teurasta ainakaan pelkillä groteilla. sinun pitää eka voittaa se lähitaistelu että outnumver bonuust potkasisi sisään ja pelkillä Groteilla ei ole mahdollisutta ees naarmuttaa dredikkaa, saatikkaa sitten hajottaa sitä (ellei sitten pelata moninpeliä missä on vanha Armored Company mukana ja hön on muistanut muistuttaa muita pelaajia Lucky Clanging ruleista...)
Toivooo ettei töpö tapa ketään ja sen jälkeen aiheuttaa sille vahinkoa (eli pakottaa sen heittämään joko pene tai clancing-taulukosta)Miten Dredin edes voi voittaa lähiksessä? Eihän sitä vastaan voi tehdä woundeja? Jollakin +1 Combat Resoon - esineellä kai...
Toivooo ettei töpö tapa ketään ja sen jälkeen aiheuttaa sille vahinkoa (eli pakottaa sen heittämään joko pene tai clancing-taulukosta)[/quote]Miten Dredin edes voi voittaa lähiksessä? Eihän sitä vastaan voi tehdä woundeja? Jollakin +1 Combat Resoon - esineellä kai...
TAR:ssa tasapeli oli tasapeli ja sillä siisti, joten jos ei ole mitään, millä voi läpi dredin panssarista mennä, niin paras mitä voi saavuttaa on tasapeli (siis TAR:ssa) eli dredi ei kärsi missään vaiheessa lisvahinkoa. Jos taas käytetään peruskirjaa, niin silloinhan tasapeli ei tule kuin nopanheiton jälkeen (moral highground), jos päädytään samaan tulokseen eli silloin voisi vahingoittaa dredia pelkän lukumäärän avulla (onnea tosin vähän tarvitaan.
Ja kuten muistamme niin nämä päivityksethän olivat sääntökirjaan eli näin kai sitä pitäisi pelailla ja unohtaa nyt tässä vaiheessa TAR.
Kun haluton laitetaan tekemään tarpeetonta työtä, tuntuu kuin turha työ menisi hukkaan...
Suodatan uudet säämmöt lähinnä Eldar pelaajan silmin eli:
Rapid Fire aseet saavat boostia jättäen Shuriken catapultit rannalle itkemään. Ainoastaan assaultia ei kielletä niiltä volleyn jälkeen, ja kaipa ne paremmassa turvassa siellä ovat kuin 12" päässä ammuttavana. Korkea Ini auttaa sitten aikanaan karkuun juoksemisissa, ainakin Necroneeita vastaan. Ehdottomasti häviäjiä, ainakin kunnes uusi Eldar codex korjaa joitain epäkohtia. Nyt enemmän kuin koskaan 90 pisteen Starcannon ryhmä taitaa olla niitä harvoja käyttökelpoisia yksiköitä.
Warp Spiderit saivat sekä kylmiä että lämmitettyjä pyyhkeitä: Rapid Fire -säännöt tekevät niistä aika ampuvan 24" (liike 12"+range 12"), mutta tähänastinen ykköstehtävä (Rhino/Basilisk busting) näyttää jäävän ongelmalliseksi Ap- takia, kaikki osumat siis vain glansaavat. Luultavasti voittajia.
Falcon näyttää olevan saamapuolella, samalla pistemäärällä kuin ennen saa melkein DE Ravagerin tasoisen tykkilaivan, joka viel liikkuu 12" ja ampuu täyslaidallisen Pulse Laseria, Starcannonia ja oikein boostattuna vielä Shurken Cannonia. Kuljetuskapasiteettiakin hyödynnetään nyttemmin Fire Dragoneilla.
Wave Serpent ei oikein saanut mitään uudistuksesta, lähinnä tulee mieleen 5:n Wraithguardin tiputtaminen sopivaan kohtaan.
Wraith Guard voi ehkä saada tarvittavan boostin Ap1 säännöstä, silti vielä todella kalliita hommaansa. Fire Dragonit luultavasti hoitavat homman paremmin.
Olettaen että Wraithlord on Monstrous Creature, se voi jopa yksinään outnumberoida vastustajan. Hidden fistit taas tekevät epäelämästä tuskaa. Miinuksia tuli, mutta se olikin liian hyvä pisteisiinsä nähden.
Muut Aspect Warrioirit saivat aika paljon takkiinsa, Bansheet ja Scorpionit ovat vaikeuksissa disembark/hyökkäyksen kanssa, toisaalta Scorpionien Infiltrate taas voi olla jopa käyttökelpoinen. Swooping Hawksit vähän takkiinsa lähinnä uusien Rapid Fire sääntöjen takia. Tosin, nyt luultavasti aika käyttökelpoinen assault yksikkö, kun vastuksen lähitaisteluyksiköt ovat vähissä.
JetBiket ovat yhä liian kalliita ja tehottomie. Nyt ne voivat liikkua, mutta liikkestä ei ole paljoakaan hyötyä jos eivät voi tehdä mitään. Shining Spearsit yllättäen nostivat osakkeitaan assault sarjassa, miehistönkuljetusajoneuvot ovat sen verran hankalampia.
Vahinkotaulukot ovat huomattavati paremmat kuin ennen, jo melkein nämä olisivat voineet pysäyttää Rhino Rushin. Jos Rhinoon osuu siis 3 glancing hittiä, 3 tulosta 4-5 riittävät sen tuhoamiseen, lisänä vielä 6 tuhoutuminen. Ei siis enää saman storm boltterin tuhoamista moneen otteeseen.
Rapid Fire aseet saavat boostia jättäen Shuriken catapultit rannalle itkemään. Ainoastaan assaultia ei kielletä niiltä volleyn jälkeen, ja kaipa ne paremmassa turvassa siellä ovat kuin 12" päässä ammuttavana. Korkea Ini auttaa sitten aikanaan karkuun juoksemisissa, ainakin Necroneeita vastaan. Ehdottomasti häviäjiä, ainakin kunnes uusi Eldar codex korjaa joitain epäkohtia. Nyt enemmän kuin koskaan 90 pisteen Starcannon ryhmä taitaa olla niitä harvoja käyttökelpoisia yksiköitä.
Warp Spiderit saivat sekä kylmiä että lämmitettyjä pyyhkeitä: Rapid Fire -säännöt tekevät niistä aika ampuvan 24" (liike 12"+range 12"), mutta tähänastinen ykköstehtävä (Rhino/Basilisk busting) näyttää jäävän ongelmalliseksi Ap- takia, kaikki osumat siis vain glansaavat. Luultavasti voittajia.
Falcon näyttää olevan saamapuolella, samalla pistemäärällä kuin ennen saa melkein DE Ravagerin tasoisen tykkilaivan, joka viel liikkuu 12" ja ampuu täyslaidallisen Pulse Laseria, Starcannonia ja oikein boostattuna vielä Shurken Cannonia. Kuljetuskapasiteettiakin hyödynnetään nyttemmin Fire Dragoneilla.
Wave Serpent ei oikein saanut mitään uudistuksesta, lähinnä tulee mieleen 5:n Wraithguardin tiputtaminen sopivaan kohtaan.
Wraith Guard voi ehkä saada tarvittavan boostin Ap1 säännöstä, silti vielä todella kalliita hommaansa. Fire Dragonit luultavasti hoitavat homman paremmin.
Olettaen että Wraithlord on Monstrous Creature, se voi jopa yksinään outnumberoida vastustajan. Hidden fistit taas tekevät epäelämästä tuskaa. Miinuksia tuli, mutta se olikin liian hyvä pisteisiinsä nähden.
Muut Aspect Warrioirit saivat aika paljon takkiinsa, Bansheet ja Scorpionit ovat vaikeuksissa disembark/hyökkäyksen kanssa, toisaalta Scorpionien Infiltrate taas voi olla jopa käyttökelpoinen. Swooping Hawksit vähän takkiinsa lähinnä uusien Rapid Fire sääntöjen takia. Tosin, nyt luultavasti aika käyttökelpoinen assault yksikkö, kun vastuksen lähitaisteluyksiköt ovat vähissä.
JetBiket ovat yhä liian kalliita ja tehottomie. Nyt ne voivat liikkua, mutta liikkestä ei ole paljoakaan hyötyä jos eivät voi tehdä mitään. Shining Spearsit yllättäen nostivat osakkeitaan assault sarjassa, miehistönkuljetusajoneuvot ovat sen verran hankalampia.
Vahinkotaulukot ovat huomattavati paremmat kuin ennen, jo melkein nämä olisivat voineet pysäyttää Rhino Rushin. Jos Rhinoon osuu siis 3 glancing hittiä, 3 tulosta 4-5 riittävät sen tuhoamiseen, lisänä vielä 6 tuhoutuminen. Ei siis enää saman storm boltterin tuhoamista moneen otteeseen.
Galleriaan pääsee tästä.
- Henri Ketonen
Mites niin? Alle S3 aseita saa ampua ihan vapaasti, alle S7 nekin on.Teräratas kirjoitti:Hyvistä puolista melkolailla samaa mieltä, Tuo defensiven määrittely kutoseksi oli aika yllättävä, mutta toisaalta, jos alle S4 aseita ei edes lasketa, niin kai se on ymmärrettävää...
Eipä tuossa kyllä kaikkia muutoksia listattukkaan. Jos useampi henkilö jotka ovat lukeneet sääntökirjan sanovat että muuttuu niin vaikea olla uskomatta. Ei kai kirjaa lue pelkästään idiootit ennakkoon. Vai?Ajoneuvoijen hulldownin poistumisestahan
Paitsi paikallaan olevasta. Pene taas pakottaa pinning heiton ja 50-50 jumittuu kokonaan. On siitä siis entisestään haittaa(plus tekee autocannoneista vähemmän hyödyllisiä kuin ennen. Nyt ne on omituinen ase jolla ei oikeastaan ole mitään kunnon roolia).Uloshan ei kuitenkaan glanceilla hypitä, joten jos hull down lopulta pysyy, ei sisällöllä ole hirveää hätää.
Kaikki ei pelaa kentissä jossa on raunioita, vaan enemmän metsää ja kukkulaa=4+ covereita ei kentällä. Ja mikä pahus 3+ coverin antaa? Cityfightissa lähinnä mokomaan olen törmännyt.että jos jatkossa 4+ tai jopa 3+ coversavet tulevat
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
- Amazing Slug
3+ coverin saavat ne, joilla on +1 cover heittoihin. Ratlingit tulevat mieleen. Ratlingit raunioissa invu power armorin kanssa? Ei huono, ei huono.
Tai camo cloak kaartilaiset rakennuksissa ja raunioissa. Armeija 3+ invulla? On huono, on huono.
Mietitäänpä sitten, mitä kummaa seuraava tarkoittaa:
"models with 2 cc weapons gain +1 attack".
Siis: Joko pistooli +cc weapon ei enää anna extra atakkia, tai cc weapon + cc weapon antaa kokonaisuudessaan +2 atakkia.
Tai sitten tiedoston laatija on yhtä fksu kuin likaiset urheilusukkani, eikä tuo tarkoita yhtään mitään. Kunhan kirjoitti lämpimiksensä.
Tai camo cloak kaartilaiset rakennuksissa ja raunioissa. Armeija 3+ invulla? On huono, on huono.
Mietitäänpä sitten, mitä kummaa seuraava tarkoittaa:
"models with 2 cc weapons gain +1 attack".
Siis: Joko pistooli +cc weapon ei enää anna extra atakkia, tai cc weapon + cc weapon antaa kokonaisuudessaan +2 atakkia.
Tai sitten tiedoston laatija on yhtä fksu kuin likaiset urheilusukkani, eikä tuo tarkoita yhtään mitään. Kunhan kirjoitti lämpimiksensä.
Pistooli on kaiketi myös ihan cc aseAmazing Slug kirjoitti:"models with 2 cc weapons gain +1 attack".
Eikä siitä kahta millään voi tulla, koska 2 ccw = +1, niin miten ccw + ccw olisi muka +2?
1 + 1 on kuitenkin tällä hetkellä vielä kaksi
Tai Lictor 2+ invu moisessa coverissaAmazing Slug kirjoitti:Tai camo cloak kaartilaiset rakennuksissa ja raunioissa. Armeija 3+ invulla? On huono, on huono.