makkarafolio kirjoitti:Juuh.. Lasketaan fatet mukaan. Eli Kun olette porukassanne lopettanut pelin, niin katsotte ketkä ovat kuolleet ja käytätte sitten fatea ja raportoitte sitten minulle samalla, kun kerrotte muun tuloksen.
Ja viimeiseksi: Haluatteko, että teen 36 erilaista ns
Ainakin minä ajattelin että ne fatet lasketaan sillä tavalla että esim. Lurtz kestää Woundit+Fatet määrän kuolemia eli 2+1. Yhteensä kolme. Eikä tarvitsisi heittää aina sitä noppaa syntyykö vai eikö...
makkarafolio kirjoitti:Ja itseään vastaan ei saa pelata, eikä saa pelata monella kansallakaan. Sehän siinä on periaatteessa ideana, että jokaisella on se oma kansansa ja "isänmaallisuutensa" kansaa kohtaan.
Toi oli tavallaan huono vitsi.
makkarafolio kirjoitti:Ja viimeiseksi: Haluatteko, että teen 36 erilaista ns. "Sattumakorttia", jotka arvon jokaiseen peliin ja postitan teille samalla, kun laitan arvotun skenaarion ja maastoluonnehdinnan?
Vois olla hyvä. Pitäisi olla myös mahdollisuus, että tuollaista ei käy.
Kuinka suuren haluatte "none" mahdollisuuden olevan?
Itse ajattelin nuo sattumat niin, että heitän noppaa:
1,2,3-> Yksi sattuma
4,5,6-> Kaksi sattumaa
Sitten heitän sattumat D6:
1- none
2- none
3- Sääolo
4- Vakoojien toiminta
5- Yllätyksen elementti [En selitä vielä]
6- Courageen liittyvää
Eli "none" mahdollisuus olisi vähän päälle 1/6 minun parin sekunnin aivoriihen mukaan.. edit:Tarkalleen ottaen sittenkin 25%
Captain Boromir kirjoitti:
makkarafolio kirjoitti:Ja itseään vastaan ei saa pelata, eikä saa pelata monella kansallakaan. Sehän siinä on periaatteessa ideana, että jokaisella on se oma kansansa ja "isänmaallisuutensa" kansaa kohtaan.
Toi oli tavallaan huono vitsi.
vitsi..? Niin ainakin TLA:ssa on. Kaikki on henkeen ja vereen juuri omaa kansaa, eikä paremmasta väliä
makkaramuoks: Ja odotellaan vielä vähän aikaa Zirconia ja Boromiria ja toivotaan lisäosanottoa. Mulla on nyt niin hemmetin kiireistä tämä kesä, että ensimmäiset kierrokset ovat vähän epärationaalisia.
Ensimmäinen kierros alkaa seuraavana lauantaina 12.6 [Sama päivä, kuin Espoon turnaus] Sinä iltana postitan ensimmäiset hyökkäysilmoitusten vastineet.
Toinen kierros alkaa sitä seuraavana lauantaina 19.6 Ja siitä eteenpäin en tiedä. Postittakaa siis hyökkäysilmoituksianne tällä viikolla ennen 12.6, niin saatte vastineet silloin. Jos ette postita, jäätte auttamattomasti ulos ensimmäiseltä kierrokselta.
Viimeksi muokannut makkarafolio, Ma 07.06.2004 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Captain Boromir kirjoitti:
Tuoko kova tuuli yhden "in the way" -heiton lisää ampumiseen?
Lisäksi se voisi lyhentää kantomatkaa.
Ja lisätä kantamaa kun ammutaan myötätuuleen? Aika vaikeelta kuulostaa.
Ei koskaan ammuta myötätuuleen kun aina tuulee niin kieroon.
Tietysti! Vois toimia Vähenisikö kantama 10%? 25%? vai riipuisiko tämä tuulen voimakkuudesta? Ja pysyykö tuulen voima yhtä suurena joka vuorolla, vai arvotaanko tämä D6:lla vuoron alussa?
Siis kova tuuli [Haltiajousilla]
- range 0"-12" normaalisti
- range 13"-24 in the way heitto
Ja örkkijousilla [range on 18] raja on 0"-9" ja 10"-18"
Myrsky
- Range lyhenee puoleen
- in the way heitto aina
mitä mieltä?
Ja aikataulu muuttuu:
Hyökkäysilmoitustenvastineita tulee näinä päivinä:
LA 12.6 myöhäinen ilta
SU 20.6
Seuraavat viikot vähän auki
SU 11.7
MA 26.7
MA 9.8
Kun kesäloma on ohi, palataan normaaliin järjestykseen, eli hyökkäysilmoituksia voi lähettää koko viikon ja vastaan melkeinpä samana päivänä. hullua tämä kesä..
Ehdottaisin että olisi päivä ja yö jutut.... Minulla olisi Morian koko armeija, mutta minulla kestäisi kerätä Erebori (nyt vasta Dain, Balin, 8x Khzadia)....
Menen aika varmasti Amrothin turnaukseen (Espoo 12.6), joten jos menen sinne en pysty pelamaan sinä päivänä
Onko mitään armeija rajotuksia? Sadekkin voisi olla noissa jutuissa (en tiedä mitä se tekisi)......
makkarafolio kirjoitti:Voi vitsi mitä quotenquotenquotettelua..
Siis kova tuuli [Haltiajousilla]
- range 0"-12" normaalisti
- range 13"-24 in the way heitto
Ja örkkijousilla [range on 18] raja on 0"-9" ja 10"-18"
Myrsky
- Range lyhenee puoleen
- in the way heitto aina
mitä mieltä
Lisää quotettelua... Joo, toi on hyvä. Jotain tollaista minä itsekin ajattelin. Toimii. Ja siege engineihin tämä tuulihan ei vaikuta, ovathan ne panokset vähän eri luokkaa...
Hyökkäyksistä..
Minäkään en ehdi läheskään joka kierroksella pelata peliä, joten se ei haittaa. Ja jos laittaa hyökkäysilmoituksen ja ei voi pelata, niin ei pelaa. Älkää kauheasti harrastelko tätä. Jos tiedätte, ettette voi pelata, laittakaa postia. Se kaupunki nähkääs pysyy "varattuna" sille, joka ensin laittaa hyökkäysilmoituksen. Siis, jos tulee kaksi hyökkäysilmoitusta samaan provinssiin, Sanon jälkimmäisen postin antajalle "paikka varattu" valitse uusi. Ja jos niin käy, lähetätte uuden hyökkäysilmoituksen.
Tässä onkin mutta. Jos ehdin lähteä taas koneen äärestä, en voi postittaa uutta hyökkäysilmoituksenvastinetta[mikä sana..] ja jäätte kierrokselta pois. Siispä mielikuvitusta hyökkäysilmoituksiin. Kaikkien WK-armeijoiden ei kannata hyökätä east Osgiliathiin, eikä Moriaanhyökkääjien Mirrormereen. Kannattaa nyt hektisinä kesän hetkinä laittaa varavaihtoehto. [vaikka sulkuihin.]
Sitten voi käyttää hyökkäyksissä maalaisjärkeä. Esim. Moriaan ei noinvain hyökätä 21. hall:iin, vaan ensin olisi hyvä hallita west gatea ja Khazad-Dumin siltaa. Nyt otan TSH:n, paperia, kynän, maalit, figut jne. Mukaan mökille ja väsään aikasysteemin kamppanjalle, alkujuonen, sattumat ja samalla valmistelen armeijani Espoon turnaukseen. Eli en pääse nettiin pitkään aikaan. Lauantaina illalla viimeistään vastaan hyökkäysilmoituksiin [hilmoituksiin tästä lähin]. Laittakaa hilmoituksia jo, saatan vastata aiemminkin. Pelaaminen alkaa, however, vasta Sunnuntaina.
Myöhemminkin voi ilmoittautua, Rohan on vielä hallitsematon, joku taisi kylläkin sanoa, että on kiinnostunut.