"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Moraalinen kysymys

Onko kynä (tai näppäimistö) miekkaa mahtavampi? Tule ja todista, että näin on - muuten emme usko.
High king Godric

Moraalinen kysymys

Viesti Kirjoittaja High king Godric »

Eli nyt on pakko kysyä kun tuli mieleen eräitä törkeitä plagiointeja joita tänne on ikävä kyllä eksynyt. Siis kysymykseen: Jos haluaisin tänne muidenkin iloksi ns. copy&pasteta erään ratkiriemukkaan tarinan iki-vanhasta Maguksesta niin sallisivatko herrat Moderaattorit sen? Tietysti en ottaisi kunniaa itselleni vaan myöntäisin tarinan olevan Maguksessa joskus vaikuttaneen luovan neron työtä. Eli tulisiko banni jos jakaisin laadukkaan tarinan wanhasta Maguksesta sotulaisten iloksi?
There is no "Overkill", there is only "Open fire" and "I need to reload".
pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

Uskoisin, että sinun tulisi pyytää jutun kirjoittajalta/ Maguksen julkaisijalta kirjallinen lupa,jotta noin saisit tehdä. Joku tekijänoikeuslakeihin perehtynyt tietää paremmin.
High king Godric

Viesti Kirjoittaja High king Godric »

Pahus. No antaa sitten olla asian kanssa. Mutta eikös Magus ole lopetettu. Näin ainakin kuvittelin. Mutta lehden numeron 1 omistavia kehotan lukemaan Jani Metsätähden tarinan "Kalppo ja kalmankalpojen kirous". Laadukasta komiikkaa taattu.
There is no "Overkill", there is only "Open fire" and "I need to reload".
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Vaikka Magus kuinka olisi lopetettu, tekijänoikeudet ovat voimassa 70 vuotta tekijän kuolemasta, eli ihan lähitulevaisuudessa en menisi postaamaan tänne muiden Maguksessa julkaistuja tuotoksia.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Juha77

Viesti Kirjoittaja Juha77 »

Mutta eihän se ole plagiointia, jos selkeästi tuo esille tarinan (alkuperäisen) tekijän.
Eikä nyt ole kysymyksessä minkäänlainen kaupallinen tai muunlainen hyödyntavoittelu...

Niin minun mielestäni se olisi sallittua. Samoin kuin jos minä ottaisin Maguksesta sivun ja niittaisin sen jonnekin ilmoitustaululle, että lukekaa!
-- Hatred is virtue --
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Juha77 kirjoitti:Niin minun mielestäni se olisi sallittua. Samoin kuin jos minä ottaisin Maguksesta sivun ja niittaisin sen jonnekin ilmoitustaululle, että lukekaa!
Sotavasarassa nyt ei vain toimita sen mukaan, mikä on sinun mutu-mielipiteesi.

http://www.finlex.fi/ -> Lainsäädäntö -> S-U -> Tekijänoikeuslaki (karmeannäköisesti frameilla toteutetut sivut, valitettavasti)

Tuolta voit käydä vilkaisemassa hieman relevanttia asiaa, joten voit jatkossa muodostaa mielipiteesi perustuen faktoihin, ei oletuksiin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tarinat ja novellit”