"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mikä ihme teitä käyttäjät vaivaa!?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Ei olis hullumpi tuo IRL name.

MUTTA! Milläs sen tarkistat? Eikös pelitissä tule tunnarit tilauksen yhteydessä tai rekisteröityessä kysytään asiakasnumeroa?
Väkipyörä

Viesti Kirjoittaja Väkipyörä »

Nimellinen maksu (2 euroa tms.), joka pitää maksaa omissa nimissä olevalta tilitä. Lähes kaikillä tällainen on. Näin tulisi varmennettua henkilöllisyys (ellei nyt jollakulla satu olemaan toisen tilille käyttöoikeuksia) ja rumbasta aiheutuvasta vaivasta saisi ylläpito korvauksen. Ai että kun siistiytyisi paikat..
Mikä ei tapa, ärsyttää!
behemoth
Viesti:

Viesti Kirjoittaja behemoth »

Väkipyörän ehdotus karsisi käytännössä osan hieman nuoremmista, mutta kuitenkin siististi käyttäytyvistä pois. Minulla ei "aikuisena" tosin ole mitään sitä vastaankaan.
Väkipyörä

"Siistit nuoret" voivat anoa erityislupaa, jolloin heidän vanhempansa voivat maksaa maksun.

--"Oletteko natseja? Ei, me olemme ISKTR!"-- ;)
Mikä ei tapa, ärsyttää!
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Weekender kirjoitti: MUTTA! Milläs sen tarkistat? Eikös pelitissä tule tunnarit tilauksen yhteydessä tai rekisteröityessä kysytään asiakasnumeroa?
Niin joo... Jos tuolla rekisteröintimaksulla saisi jotain lisäpalveluja (tai joitain nykyisistä ei saisi kuin rekisteröimällä)? Yhden kerran rekisteröintimaksu kun nyt ei välttämättä tunnu missään, mutta sitten taas ei välttämättä tee mieli törttöillä usean accon kanssa. Ja tottahan muksutkin pääsevät silti foorumille kunhan vain pappa betalar...

Enpä tiedä. Päätä särkee ja muutenkin olen niitä jotka heittävät ideoita tyyliin "tehdään parempi yhteiskunta!" ja sitten ovat hiljaa.
zqmfgb
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Eipä taida onnistua. Henkilörekisterilaki taitaa kieltää tuonkaltaisen henkilörekisterin ylläpidon.
Naldor

Viesti Kirjoittaja Naldor »

Itse en pidä siitä, että joutuisi maksamaan. Nimittäin, mikä järki siinä on, että maksaa keskustelemisesta foorumilla, nimittäin ei minulta varmaankaan rahaa irtoais siitä, että pääsen keskustelemaan WH:sta (vaikka täällä olen keskustelemassa 10h päivässä). Menisikö rahat muka weekkikselle pah, en minä hänelle maksaisi (ei millään pahalla weekkis), mutta jos ne menisivät jollennekkin keräykseen niin kyllähän se sitten passasis minullekkin.
"Glory, Honor & Victory over Death"
Balrogofmoria

Viesti Kirjoittaja Balrogofmoria »

Vastustan edelleen tuota maksamista, tiukemmat säännöt, vaikka kolme asiatonta viestiä niin banni 7 päiväksi tai vastaavaa niin johan saadaan häiriköt kuriin.
Jeesus oli paladin!
Mämmiä saakuli!
http://www.sunpoint.net/~freakboy/text01.html
Zherec

Viesti Kirjoittaja Zherec »

Rahat tuskin menisivät Weekenderin taskuun, vaan kaiken järjen mukaan ne käytettäisiin tähän sivustoon.
Matti N
Ylläpitäjä

Zherec kirjoitti:Rahat tuskin menisivät Weekenderin taskuun, vaan kaiken järjen mukaan ne käytettäisiin tähän sivustoon.
Hih, kuule, Sotun ja mun menot menee aivan samalta tililtä tällähetkellä :) Ja aijonkin pitää sen tuolleen niin kauan kunnes ehkä joskus perustan/perustetaan joku sotu ry tms..

Edelleen pyöritän tätä huvikseni/harrastuksekseni, Sotu ei edelleenkään ole mikään kansalaisen perusoikeus :)

Mutta siis toki noi rahat menis Sotun kehittämiseen. Ainoo että enskuun 12pvstä olen aikalailla outta here noin vuoden verran, että vuoteen täällä ei tule tapahtumaan paljoa uudistuksia.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Weekender kirjoitti:Mutta siis toki noi rahat menis Sotun kehittämiseen. Ainoo että enskuun 12pvstä olen aikalailla outta here noin vuoden verran, että vuoteen täällä ei tule tapahtumaan paljoa uudistuksia.
Voi ei! Weekender poissa! Kukas silloin hoitaa häirikköjen bannimiset ja muut? Itse olisin kyllä sitä mieltä että jotenkin muuten kuin maksamalla näistä häiriköistä olisi eroon päästävä, mutta jos siihen joudutaan, niin olisin kyllä maksamassa.
TietoPredator

Viesti Kirjoittaja TietoPredator »

Kannattaa muistaa myös se, että jos ruvetaan makselemaan Sotulle rahaa niin sitten se tarkoittaa myös että Weekender alkaa pyörittää yritystä jonka liikevaihdosta menee veroa. En tiedä saako veroista vapautuksen jos summat ovat riittävän pieniä, mutta asia kannattaisi varmistaa ennen toimeen ryhtymistä.

Toisaalta... entäs jos Sotavasaran käyttäjäoikeudet/rahaliikenne toimisi samalla tavalla kuin esim. jollain avantouintiseuralla jossa tiettyä rahapanttia vastaan saa seuran jäsenyyden ja pukukopin avaimen? Joku nimellinen maksu Weekkikselle verkkopankin kautta omalla nimellä ja vastineeksi käyttöoikeudet Sotuun. Rahan saisi halutessan takaisin kun tunnukset lähtevät /dev/nulliin tai itse ilmoittaa halustaan poistua kirjoitusvahvuudesta. Näin ei tulisi mitään epäselvyyksiä veronallenkaan kanssa.

Samalla päästäisiin eroon myös näistä monen tunnuksen häiriköistä koska Weekkerillähän olisi kuitenkin oikeat nimet tiedossa.
"Katsoimme, ettei Pori enää ole pelastettavissa, joten Exterminatus jäi ainoaksi vaihtoehdoksi." - Teräratas
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Balrogofmoria kirjoitti: tiukemmat säännöt, vaikka kolme asiatonta viestiä niin banni 7 päiväksi tai vastaavaa niin johan saadaan häiriköt kuriin.
Kannattaa lukea tuo Runen kirjoitus. Siinä oleva viesti ei ole asiaton vaan henkilön tietämättömyyttä.

Tämä on kyllä vaikeaa saada häiriköt kuriin. Ei voi tietää onko henkilö häirikkö vai vain tietämätön. En tiedä onko se "häiriköintiä" jos lähettää 5 minsan sisään kuusi uutta aihetta, jos henkilö ei vaikka tiedä että Sotussa tälläinen ei ole tapana. Jos vaikka henkilö on tullut joltain foorumilta jossa kukaan ei valita vaikka lähettäisit 100 aihetta minuutin sisässä tai heittäisit hirveää off topiccia.
Olen itse ollut foorumilla jossa oli alle 50 käyttäjää, mutta jokainen oli lähettänyt yli 500 viestiä. Eräässä aiheessa oli jouduttu seitsemän(!) kertaa sanoa: Lopetetaanpa tämä off topicci :D
Mutta Sotu on ollut hyvä, eiku PARAS figu foorumi jossa olen ollut :D . Kiitos siitä kuuluu teille KAIKILLE keskustelijoille.

Ehdotus: Jokaiselle uudelle käyttäjälle voitaisiin lähettää YVnä käyttäytymissäännöt.
Tapsa

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Jos Weekender lähtee vuodeksi, saavatko moderaattorit silloin foorumin täyteen hallintaansa vai nimittääkö hän uuden ylläpitäjän tuuraamaan häntä?
Verba, non acta - sanoja, ei tekoja
Väkipyörä

Grond kirjoitti:Eipä taida onnistua. Henkilörekisterilaki taitaa kieltää tuonkaltaisen henkilörekisterin ylläpidon.
No esimerkiksi rekisteröity yhdistys saa pitää kirjaa jäsenistään aivan vapaasti. Jäsenien asioista taas ei saa pitää kirjaa, esim. partiolippukunta ei saa pitää rekisteriä jäsentensä ruoka-allergioista ja niinpä jokaiselle leirille pitää kysyä allergiat tms. asiat aina erikseen. Suomessa tietosuoja on kova sana.
TietoPredator kirjoitti:Kannattaa muistaa myös se, että jos ruvetaan makselemaan Sotulle rahaa niin sitten se tarkoittaa myös että Weekender alkaa pyörittää yritystä jonka liikevaihdosta menee veroa.
Edelleen ehdottaisin rekisteröity yhdistys-mallia. Yhdistyksen tavoitteena ei ole rahan tekeminen vaan toiminnan järjestäminen. Tällöin jäsenmaksuista ja muusta varainkeruusta ei tarvitse maksaa veroa.
Mikä ei tapa, ärsyttää!
Matti N
Ylläpitäjä

Tapsa kirjoitti:Jos Weekender lähtee vuodeksi, saavatko moderaattorit silloin foorumin täyteen hallintaansa vai nimittääkö hän uuden ylläpitäjän tuuraamaan häntä?
Eipä teidän tarvi moisesta huolehtia.
Konrad von Richtmark

Viesti Kirjoittaja Konrad von Richtmark »

Eihän se mitään lopullisesti ratkaisisi, mutta jos modien määrää lisäisi vielä niin roskapostien elinikä laskisi. Voisi jopa käydä niin että roskapostin ja häirikön eliniästä tulisi niin totaalisen lyhyt ettei uudelleen-rekisteröinti olisi kannattavaa jollei ole aivan pimeen fanaattinen häirikkö.

Muuten, eikä rekisteröinti vaadi sähköpostiosoitetta? On semmoinen aika kulunut allekirjoittaneen rekisteröinnistä etten muista. Jos niin on niin pitäisi häirikön hommata uusi hotmaili joka kerta kun aikoo tehdä uuden käyttäjänimen.
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

Weekender kirjoitti:Eipä teidän tarvi moisesta huolehtia.
Ei ehkä huolehditakkaan, mutta utelias saa aina olla.
Matti N
Ylläpitäjä

Ari kirjoitti:
Weekender kirjoitti:Eipä teidän tarvi moisesta huolehtia.
Ei ehkä huolehditakkaan, mutta utelias saa aina olla.
No enhän minä kuitenkaan koko vuotta pois ole, viikonloput olen kuitenkin pitkälti kotosalla ja varuskunta on tuossa 3km päässä että kyllä sitä varmaan iltasinkin tulee kotona koneella käytyä.
Valhalla

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Hyvin paljon voisi auttaa, että kun se porttikielto rapsahtaa (vaikkakin vain määräajaksi), niin modet pistäisivät yksityisellä viestillä tiedot, että mistä syystä sinä olet nyt jäähyllä. Selventäisi systeemiä ainakin uusille pelaajille...
"Se joka sanoi että rahalla ei saa onnea, ei osaa ostaa oikeasta paikasta"
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”