Shooting&Weapons - 4th edikan aikana
Shooting&Weapons - 4th edikan aikana
Jotta keskustelu pysyisi kasassa, ehkä viisaampi pilkkoa sääntöuudistuspaperi osiin ja tutkia yhtä osiota yhdessä ketjussa.
Monstrous Creature:
Voi ampua kahdesti, nyt kun vielä tulisi laitettua daemon princelle jokin kelvollinen ampuma-ase. Nidien tyrantit ja fexit tykkäävät. Tuskin voivat kuitenkaan ampua kahteen eri kohteeseen, mutta tankkien tuhoamisvoima tuplaantui.
Line of Sight:
Kuten huhuttua, ainoastaan maasto ja ajoneuvot peittävät LOSsin. No, itseäni ei haittaa, koska screenaus ei kalliilla berserkereillä ole ennenkään ollut kovin fiksua ja jokainen ammus kohti muita kuin berserkereitä säästää hth-joukkojani.
Rapid fire:
RF aseilla ammuttaessa ei voi assaulttaa. Rapid firen määrityksissä kerrotaan, että RF tarkoittaa mm. mahdollisuutta ampua yksi laukas maksimikantamalle, mikäli ei liiku. Tarkoittaako tämä samalla, että kyseinen yksikkö ei voi assaulttaa? Mikäli lopulliseen sääntökirjaan asia tarkoituksella näin sanoiltu, niin tekisi selvän eron hth-joukkojen ja tulituen välille. Tactical ryhmä marineja ei ampuisi ja assaulttaisi samalla vuorolla, samoin hth-joukkojen bolt pistoolitkin jäi entistä harvemmin laukaistua.
Barrage:
Template scatteroi 2D6", mikäli kohteeseen ei ole LOSsia, mutta noppia ei lasketakaan yhteen, vaan valitaan suurempi. Mielenkiintoinen muutos ja tarkoittaa paremmin kohteeseen osumista, mutta vastaavasti templaten keskikohdan jäädessä esimerkiksi ajoneuvon ulkopuolelle S puolittuu. 2" scatter merkitsee jo äkkiä puolikasta S:ä ammuttaessa ajoneuvoa.
Monstrous Creature:
Voi ampua kahdesti, nyt kun vielä tulisi laitettua daemon princelle jokin kelvollinen ampuma-ase. Nidien tyrantit ja fexit tykkäävät. Tuskin voivat kuitenkaan ampua kahteen eri kohteeseen, mutta tankkien tuhoamisvoima tuplaantui.
Line of Sight:
Kuten huhuttua, ainoastaan maasto ja ajoneuvot peittävät LOSsin. No, itseäni ei haittaa, koska screenaus ei kalliilla berserkereillä ole ennenkään ollut kovin fiksua ja jokainen ammus kohti muita kuin berserkereitä säästää hth-joukkojani.
Rapid fire:
RF aseilla ammuttaessa ei voi assaulttaa. Rapid firen määrityksissä kerrotaan, että RF tarkoittaa mm. mahdollisuutta ampua yksi laukas maksimikantamalle, mikäli ei liiku. Tarkoittaako tämä samalla, että kyseinen yksikkö ei voi assaulttaa? Mikäli lopulliseen sääntökirjaan asia tarkoituksella näin sanoiltu, niin tekisi selvän eron hth-joukkojen ja tulituen välille. Tactical ryhmä marineja ei ampuisi ja assaulttaisi samalla vuorolla, samoin hth-joukkojen bolt pistoolitkin jäi entistä harvemmin laukaistua.
Barrage:
Template scatteroi 2D6", mikäli kohteeseen ei ole LOSsia, mutta noppia ei lasketakaan yhteen, vaan valitaan suurempi. Mielenkiintoinen muutos ja tarkoittaa paremmin kohteeseen osumista, mutta vastaavasti templaten keskikohdan jäädessä esimerkiksi ajoneuvon ulkopuolelle S puolittuu. 2" scatter merkitsee jo äkkiä puolikasta S:ä ammuttaessa ajoneuvoa.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
- Amazing Slug
No, eiköhän noilla barrage aseilla ole ennenkin ammuttu enimmäkseen jalkaväkeä. Ainakin earthshakerilla, battle cannonilla ja mortareilla. D-Cannonista en ole varma. Pidän vähäisempää scatteria ja arvaamisen poistamista merkittävänä buustina basiliskilleni. Yay.
Vähäisemmällä scatterilla tarkoitan, että pelasin pääasiassa TVR päällä.
Vähäisemmällä scatterilla tarkoitan, että pelasin pääasiassa TVR päällä.
Juuri sitä metsän takana olevaa basiliskia ajattelinkin jahdata omalla ordnance barragella. 2D6" ja valitse suurin ordnancea ammuttuessa liikkuvasta ajoneuvosta. Defilerkin voi hakea parempaa tuliasemaa/hakea neljännestä ja samalla ampua tulitukea. Kaiken kaikkiaan tykkään uusista Shooting&Weapon-säännöistä ja tässähän on vasta osa muutoksista, joten elokuuta mielenkiinnolla odotellessa.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
Jos siis vanhat ampumissäännöt jäävät muuten voimaan paitsi ne luetellut poikkeukset, silloinhan pistooleilla kannatta taas aina ampua ennen assaultia yhden kierroksen, enää ei poistu +1A. Rapid firettämällä pistooleja taas ei edelleenkään saa assaultata, näin olen käsittänyt. Plasma pistoolit ovat siis hyödylllisiä assault joukoille.
Galleriaan pääsee tästä.
Huomaa että pistooli ei ole rapid fire ase, vaan pistooli.
Säännöt laajenevat tuosta huomattavasti vielä... joten siihen todennäköisesti lisätään aika paljon kaikenlaista.
Säännöt laajenevat tuosta huomattavasti vielä... joten siihen todennäköisesti lisätään aika paljon kaikenlaista.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
- The Captain
- Valvoja
Mistäs näin päättelet? Juurihan sanoit, etä sikäli kuin uudessa paketissa ei muuta sanota, vanhat säännöt ovat voimassa. Vanhoissa säännöissä (TAR) ampuessa poistuu yksi hyökkäys, eikä uudessa paketissa tätä kumotakaan.Rejector kirjoitti:Jos siis vanhat ampumissäännöt jäävät muuten voimaan paitsi ne luetellut poikkeukset, silloinhan pistooleilla kannatta taas aina ampua ennen assaultia yhden kierroksen, enää ei poistu +1A.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Taas tulkintakysymys, mutta nämä sännöthän ovat päivitys sääntökirjalle, jossa ei puhuta mitään hyökkäyksen menetyksestä.The Captain kirjoitti:Mistäs näin päättelet? Juurihan sanoit, etä sikäli kuin uudessa paketissa ei muuta sanota, vanhat säännöt ovat voimassa. Vanhoissa säännöissä (TAR) ampuessa poistuu yksi hyökkäys, eikä uudessa paketissa tätä kumotakaan.Rejector kirjoitti:Jos siis vanhat ampumissäännöt jäävät muuten voimaan paitsi ne luetellut poikkeukset, silloinhan pistooleilla kannatta taas aina ampua ennen assaultia yhden kierroksen, enää ei poistu +1A.
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
And with strange aeons even death may die.
Nämähän ovat päivityksiä sääntökirjalle, ei TRIAL assault ruleseille. Näin siis nimenomaan BBB:a ja 4th edikan sääntöläpykkää tulkitsemalla. TAR oli vain välivaihe virallisten laitosten välillä, jota tuo sääntöpreview läpykkä ei siis vielä ole.The Captain kirjoitti:Mistäs näin päättelet? Juurihan sanoit, etä sikäli kuin uudessa paketissa ei muuta sanota, vanhat säännöt ovat voimassa. Vanhoissa säännöissä (TAR) ampuessa poistuu yksi hyökkäys, eikä uudessa paketissa tätä kumotakaan.Rejector kirjoitti:Jos siis vanhat ampumissäännöt jäävät muuten voimaan paitsi ne luetellut poikkeukset, silloinhan pistooleilla kannatta taas aina ampua ennen assaultia yhden kierroksen, enää ei poistu +1A.
Galleriaan pääsee tästä.
No sitähän se nimenomaan on, säännöissä tosin on sellainen kohta jossa kielletään assaultoimasta rapid firetettyjen pistoolien jälkeen eli kaksi ammuntaa siihen 12".Deetwo kirjoitti:Huomaa että pistooli ei ole rapid fire ase, vaan pistooli.
Galleriaan pääsee tästä.
Mutta kukaan ei vielä tiedä varmasti miten nuo pistoolit sitten toimivat nelosessaRejector kirjoitti:No sitähän se nimenomaan on, säännöissä tosin on sellainen kohta jossa kielletään assaultoimasta rapid firetettyjen pistoolien jälkeen eli kaksi ammuntaa siihen 12".Deetwo kirjoitti:Huomaa että pistooli ei ole rapid fire ase, vaan pistooli.
Toivotaan että rapid + assault onnistuu. Sen jälkeen Nightlord armeija alkais olee aika houkutteleva...
Piti sanoa että rules updatehan tietää, mutta tajusin siitä puuttuvan aika paljon muutakin tietoa, esim. uusi hull cown rule (WD:ssä refereoitu) ja terminaattorien erityiskyvyt. Nuo uudet säännöt todellakin siis ovat vain ennakko tulevasta, eivät se sääntölisäys joka tekee kolmosesta nelosen.
Galleriaan pääsee tästä.
Tarkoittaako monstrous creatureiden kanssa myös psyykkisiä voimia? Kyllähän fexille on aina saanut barbed strangerin ja venomin, mutta entä tyrantti jolle saa psyykkisiä voimia? Tarkoittaako tämä, että tyrantti voi ampua warp blastin ja venomilla perään??
Luulin että tyranttia ei enää saa kovemmaksi...
Luulin että tyranttia ei enää saa kovemmaksi...
I'm back.
WB on kyllä ase. Counts as a weapon.
Eipä tuosta tyrantista erityisesti kovempi tule, wb + vc kombo on kuitenkin aika hintava...
EDIT: Saa sille fexille sen kaksi venom cannoniakin. Mitään stranglereita kannata ottaa... 2 scytal + wb toimii kuten nytkin, eli roks
Eipä tuosta tyrantista erityisesti kovempi tule, wb + vc kombo on kuitenkin aika hintava...
EDIT: Saa sille fexille sen kaksi venom cannoniakin. Mitään stranglereita kannata ottaa... 2 scytal + wb toimii kuten nytkin, eli roks
Viimeksi muokannut Deetwo, Ke 09.06.2004 10:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- The Captain
- Valvoja
Juu, mutta eiköhän melko suuri osa TAR:ista siirry neloslaitokseen. Tuo preview ei sinänsä tarjoa mitään niin kelvollista, että BBB:n ja päivityksen yhdistelmällä kannattaisi edes yrittää pelata. Päivitys on vielä semmoinen raakile, että siitä ei seuraa mitään hyvää, jos niillä lähtee pelailemaan.Rejector kirjoitti:Nämähän ovat päivityksiä sääntökirjalle, ei TRIAL assault ruleseille. Näin siis nimenomaan BBB:a ja 4th edikan sääntöläpykkää tulkitsemalla. TAR oli vain välivaihe virallisten laitosten välillä, jota tuo sääntöpreview läpykkä ei siis vielä ole.The Captain kirjoitti:Mistäs näin päättelet? Juurihan sanoit, etä sikäli kuin uudessa paketissa ei muuta sanota, vanhat säännöt ovat voimassa. Vanhoissa säännöissä (TAR) ampuessa poistuu yksi hyökkäys, eikä uudessa paketissa tätä kumotakaan.Rejector kirjoitti:Jos siis vanhat ampumissäännöt jäävät muuten voimaan paitsi ne luetellut poikkeukset, silloinhan pistooleilla kannatta taas aina ampua ennen assaultia yhden kierroksen, enää ei poistu +1A.
Odotan kokonaisuutta, annan vasta sitten lausuntoni noiden sääntöjen käyttökelpoisuudesta.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
- Amazing Slug
--- Itseasiassa, voipi olla, koska jos pistoolilla pystyy ampumaan kaksi laukausta ja silti rynnäköimään... Tekisi aika tehokkaan.Amazing Slug kirjoitti:Vai halutaanko tässä kertoa, että pistoolista ei enää saisikaan sitä ekstra lyöntiä?
Mutta kuten sanottu, ei tuosta pikku yhteenvedosta vielä hirveästi tolkkua saa.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
-
Der Dexter
Tuo toisi kyllä ihan mukavan käänteen. Eli jos olis pistooli, voisi ampua hyvin, ja sitten mennä mättöön, tosin ilman sitä hyökkäystä. Tai sitten on oikeasti Lähisexpertti, ja on ne 2 lähisasetta, ja pieksee kahden miehen voimalla... Olisi mielenkiintoinen ja kohtuu "fluffikas" veto.
Tosin kyllä se nyk. systeemikin ihan ok on...
Tosin kyllä se nyk. systeemikin ihan ok on...
Aliquando Insanire Iucundum Est
Sääntö on cc aseiden osalta tasan sama, sanamuoto on vain eri...Amazing Slug kirjoitti:Miksi kahdella lähitaisteluaseella varustettu äijä saa +1 atakkia lähitaistelussa? Eikö se muka vanhoilla säännöillä saanut? Saako nyt +2?
Perus ccw + add. ccw = kahdella ccwllä varustettu kaveri.
voi hyvinkin olla että pistooleista ei saisi enään sitä hyökkäystä tuon ampumisjutun takia...