"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mikä ihme teitä käyttäjät vaivaa!?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Luultavasti tyhjentävää listaa sallituista/kielletyistä osoitteista on mahdoton tehdä. Etenkin, jos ajattelee, että eri koulujen ja yritysten omat sähköpostiosoitteet ovat sallittuja. Ne kaikki ovat kuitenkin jäljitettävissä.

Irc-galleriassa helpottaa se, että ainakin tutun luotettavaa sähköpostia käyttämällä voi päästä sisään. Tiedän vain muutaman ihmisen, jotka ovat jotain vastaavaa tapaa käyttäneet. Luultavasti isompi joukko on regannut käyttäen äidin, isän tai isosiskon postiosoitetta.

Mielestäni olisi ihan asiallista, jos käyttäjistä voisi kerätä jonkun tiedon, jolla heidät voisi jäljittää kyseiseen ihmisiin, jos on aivan pakko. Sähköpostiosoite on parhaimmillaan juuri tälläinen. Suoranaisesti se on vain yhteys ihmiseen, mutta sen antaneen organisaation kautta ihminen olisi edesvastuuseen saatavissa.
Fanaatikko

Viesti Kirjoittaja Fanaatikko »

Olin viikon poissa Riparilla, Jumalan selän takana, korvessa, kaukana. Kun tulin takaisin kotiin, avasin koneeni, laitoin netin päälle, kirjoitin tutun "s:llä" alkavan osoitteeni ja kirjoitin salasanani ja rupesin selaamaan foorumeja huomasin: Koko sotavasara oli sekaisin (siltä se näytti) TOSI paljon turhia lukittuja peelo- viestejä, kamala animoitu peliarkku mainos, joka ei takaa edes viestin kirjoitus rauhaa.... Tästä voin tokaista että daaa, sotavasaran taso on todella laskenut ja vihaksi pistää, ehdottaisin että bannit vaan peeloille (jos peeloista tykkäätte, pelatkaa cs) rikä enää niin paljon 1vko jalka puuta, vain 1kk ban koko sivustolle! (ettei edes pääse siitä ip:stä etusivulle, taikka VARsinkaan katsomaan foorumeja!

Ihan itkettää nämä peelot....
There is no way to fight than goblin way.
The Scientist

Viesti Kirjoittaja The Scientist »

, kamala animoitu peliarkku mainos, joka ei takaa edes viestin kirjoitus rauhaa....
Tästä en todellakaan valittaisi. Täytyy muistaa, että rakasa Adminimme tekee tätä täysin ilman minkäänlaista provikkaa, ja kaikki mikä pitää sivun ilmaisena kannattaa hyväksyä.
"I don't know what I want, but I know how to get it."
Nithadran
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nithadran »

Kyllä täällä on taso "hieman" laskenut niistä päivistä jolloin täällä aloin pyöriä.

Ehkäpä ihmisiä voisi laittaa lukemaan säännöt. Pakollinen sääntöjen luku saattaisi vähentää peeloilua...tai sitten ei...
Meaning of war is not to die for your country. But make the other bastard die for his.
- Patton
Tapsa

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Itselläni on Jippiin sähköpostiosoite. Eikös se ole ilmainen? Joten jos tämä tässä käyty keskustelu tulee sanoista teoiksi, pitääkös minun sitten hankkia jokin "kunnon" sähköpostiosoite että voin jatkaa foorumilla?
Verba, non acta - sanoja, ei tekoja
Mikki N

Viesti Kirjoittaja Mikki N »

Sähköposti asiaan palaten..
Nykyinen osoitteeni on [email protected]. Tuohan ei voi olla luotettava, koska se on ilmainen, vai?'
Pointtini on, että tuo maksulisen osoitteen hankkiminen ei lienee välttämätöntä, olettean että osoite on luotettava? Olen käyttänyt nykyistä osoitettani nyt 90-luvun lopusta, enkä hyvin mielelläni vaihtaisi sitä maksulliseen. Ja voisin tässä vaiheessa todeta että esimerkissäni tuo maksuton osoite on aivan yhtäluotettava kuin minä tahansa maksullinen.

Tulipas epäselvä posti...
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Mikki N:

Ideahan on se, että jos sinulla on ei-ilmainen sähköpostiosoite, niin sen tilinhaltijan oikean haltijan pystyy (lähes) aina selvittämään. Kun taas jos on ilmainen mutta "luotaettava" palvelu, niin jos et missään vaiheessa syötä omaa nimeäsi jne sinne rekisteröityessäsi, on tämä "luotettava" sposti yhtä tyhjän kanssa kuin hotmailiin tehty tili.
Tohtori-SyFilis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tohtori-SyFilis »

Kaikilla taas ei ole mahdollisuutta "luotettavaan" sähköpostiosoitteeseen (esim. allekirjoittanut).
Joten minäkään en pääsisi tälle foorumille jos tuommoinen systeemi tehtäisiin.

Ja kyllä irc-galleriaankin pääsee @hotmail.com osoitteella :P
The small boys have come to see me hang
Esgalsir

Viesti Kirjoittaja Esgalsir »

Helpoiten saa sillain tehtyä helposti, että tekee niinkuin irc-galleriassa että jos haluaa käyttäjäks ilman "luotettavaa" sähköpostia on lähettää tekstiviesti numeroon joka maksaa jotain pari-kolme euroa.
Itse olen ainakin valmis maksamaan sen verran luvasta käyttää sotavasaraa.
(varmasti turhien häiriköiden määrä laskisi)
tartunta

Viesti Kirjoittaja tartunta »

Soneraplazan asiakkaiden sähköposti taitaa olla luotettava.
Varsinkin jos siinä on oma nimi.

En kyllä kannata ideaa, että pitäisi olla luotettava sähköpostiosoite.
Kaikki eivät edes saa sellaista.
Maedhros

Viesti Kirjoittaja Maedhros »

Tohtori-SyFilis kirjoitti:Ja kyllä irc-galleriaankin pääsee @hotmail.com osoitteella :P
Niin pääseekin, mutta sen jälkeen täytyy vielä varmentaa, pikkurahan maksavalla tekstiviestillä.
Tohtori-SyFilis
Viesti:

Maedhros kirjoitti:
Tohtori-SyFilis kirjoitti:Ja kyllä irc-galleriaankin pääsee @hotmail.com osoitteella :P
Niin pääseekin, mutta sen jälkeen täytyy vielä varmentaa, pikkurahan maksavalla tekstiviestillä.
En ainakaan itse tuommoista tehnyt ja ihan hyvin ne kuvat siellä näkyy..
Maedhros

Viesti Kirjoittaja Maedhros »

Tohtori-SyFilis kirjoitti:
Maedhros kirjoitti:
En ainakaan itse tuommoista tehnyt ja ihan hyvin ne kuvat siellä näkyy..
Nykyisin taitaa olla pakko.
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Juu, blokatkaa @hotmail.com. Tästä lähtee heti yksi käyttäjä litomaan, koska joka päivä tarkistettava ja paljonkäytetty postilaatikkoni ei ole "luotettava". Whee. ;) Voisin tietenkin hankkia @mbnet.fi osoitteen (joka muuten ei ole ilmainen, hinta sisältyy lehden tilaukseen), mutta tämä "luotettava" osoite olisi kuitenkin ironisesti vain dummy jonka avulla pääisin Sotuun. Eikä minua tasan saisi moisesta osoitteesta kiinni, kun en jaksaisi toistakin laatikkoa pitää silmällä.

Ja tiedän ainakin yhden palvelun, jolla voin luoda vaikka [email protected], jos niin haluan, täysin ilmaiseksi.

Pointtini on se, että ilmaispalvelujen blokkaaminen, tai vain joidenkin tiettyjen osoitteiden salliminen ei ole ratkaisu. Jos otetaan vaikkapa tälläinen lista, ja joku käyttää jotain peräkylän laajakaistaa jonka kylkiäisenä tuleva osoite on esim. @peräkylänet.fi, niin mitenkäs sitten suu pannaan?
Wolffer

Viesti Kirjoittaja Wolffer »

Csfissa(counter strike foorumi) on tämä maksullisien sähköpostiosoitteiden pakko sen takia en ole voinut rekistöröityä sinne. Joten se on Per***stä. Sori vain tämä "raju" kielen käyttö mutta siinä ovat Csfin pojat tehneet virheen mutta siellä on myös yleinen keskustelu maan ja taivaan välillä jonne kaikki
OT pakkautuu.
SuomenSusi on puhunut...
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

JarLoz kirjoitti:Pointtini on se, että ilmaispalvelujen blokkaaminen, tai vain joidenkin tiettyjen osoitteiden salliminen ei ole ratkaisu. Jos otetaan vaikkapa tälläinen lista, ja joku käyttää jotain peräkylän laajakaistaa jonka kylkiäisenä tuleva osoite on esim. @peräkylänet.fi, niin mitenkäs sitten suu pannaan?
Juju on siinä, että kun weekender ottaa yhteyttä 'Peräkylän Laajakaistaan', niin sitä kautta saa selville, kuka peräkylillä on kaistaansa epäkelvosti käytellyt.

Minäkin taidan kuitenkin oman hotmailin käyttäjätiedoissa asua jossain päin Afganistania. inet.fi:n kautta onkin jo paljon helpompi tarkistaa, kuka minä olen. MBNetin osoitteella taasen voi aina MBNetin ylläpidon kautta ottaa selvää, jotta kukas sen jarloz@(lisätäänpä tämä, jotta webbiryömijät eivät lisää tulevaa osoitettasi postituslistoihinsa ennen kuin edes ehdit käyttää sitä)mbnet.fi:n takana oikeasti luuraa.

Pointti siis, että maksullisilla palveluilla kyllä on rekisteri asiakkaistaan, ja häiriköt saadaan edesvastuuseen sitä kautta, jos tarve vaatii.

Itse en kyllä erityisemmin perusta henkilöiden varmentamisesta, eipä juuri kiinnosta kirjautua uusiin paikkoihin omalla nimellä netissä... Mistäpä tänne tullessaan ensikertalainen tietää, mikä pendoliino se meidän admin oikeasti on... Saati kaikki ylläpidon likaiset sedät, jotka saavat pääsyn henkilötietoihin... :)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

vaikket pelata osaisikaan(alatekstin perusteella) osaat ainakin kirjoittaa...heh
hyvä Rune
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Ihmettelen, miksi tällainen haloo nykyisiltä käyttäjiltä? En usko, että tarkoitus on in-aktivoida vanhat tunnukset, ja pakottaa rekisteröitymään uudestaan. Eli viidensadan viestin hotmail-veteraani voinee jatkossakin naputella rauhassa. Esto koskisi kaiketi vain uutta rekisteröitymistä.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Grond kirjoitti:Ihmettelen, miksi tällainen haloo nykyisiltä käyttäjiltä? En usko, että tarkoitus on in-aktivoida vanhat tunnukset, ja pakottaa rekisteröitymään uudestaan. Eli viidensadan viestin hotmail-veteraani voinee jatkossakin naputella rauhassa. Esto koskisi kaiketi vain uutta rekisteröitymistä.
Ei kun kyllä minä ainakin haluan tulla hotmaililla kirjautumisen takia bännityksi sotavasarasta näin parin vuoden jälkeen, kun olen huonot tapani jo todistanut kaikille... Saanpahan aikaa oikeallekin elämälle :)
Tohtori-SyFilis
Viesti:

Teräratas kirjoitti:
Grond kirjoitti:Ihmettelen, miksi tällainen haloo nykyisiltä käyttäjiltä? En usko, että tarkoitus on in-aktivoida vanhat tunnukset, ja pakottaa rekisteröitymään uudestaan. Eli viidensadan viestin hotmail-veteraani voinee jatkossakin naputella rauhassa. Esto koskisi kaiketi vain uutta rekisteröitymistä.
Ei kun kyllä minä ainakin haluan tulla hotmaililla kirjautumisen takia bännityksi sotavasarasta näin parin vuoden jälkeen, kun olen huonot tapani jo todistanut kaikille... Saanpahan aikaa oikeallekin elämälle :)
Figuilijalla elämä? HYI! Älä peloittele..
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”