"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Uber Juustot

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
VD

Viesti Kirjoittaja VD »

Omenat & Goblinit kirjoitti:
MakeH kirjoitti:gobbo charriotti tai bolttis??
samaa mieltä sitä ollaan ehdottomasti

sit on tietysti ne iki-ihanat snotlingit
hei mä oon saanu niil joskus yksiköllisen porukkaa tapettuu.
Niin olen minäkin pelkällä Bansheellä. Se on juustoa :D
Ainakin hintaansa nähden. Ainakin jos tulee joku tymmä kääppä jolta jäi riimut kotiin.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

VD kirjoitti:
Omenat & Goblinit kirjoitti:
MakeH kirjoitti:gobbo charriotti tai bolttis??
samaa mieltä sitä ollaan ehdottomasti

sit on tietysti ne iki-ihanat snotlingit
hei mä oon saanu niil joskus yksiköllisen porukkaa tapettuu.
Niin olen minäkin pelkällä Bansheellä. Se on juustoa :D
Ainakin hintaansa nähden. Ainakin jos tulee joku tymmä kääppä jolta jäi riimut kotiin.
Jos sillä riimuaseella kääpiö bansheeta pääsee lyömään niin ei ole enään mitään väliä onko mundisase vai ei, kuitenkin helposti saavat CRää ilmankin woundeja.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
anatti

Viesti Kirjoittaja anatti »

mun yksi suosikki juusto on dwarf runesmith tai lord master rune of flight ja rune of might, tällä on pudotettu kaverin kaaos lord chariotista kun yritti tulla kähyään.

toinen on antaa käpsien hammerer ryhmälle rune of battle ja johonkin toiseen tyhmään bsb master rune of stromni redbeardilla, semmonen +3 cr heti alkuunsa ja tämänhän voi toistaa antamalla vaikka pitkäparroille saman rune of battlen ja siihen joku muu 25 pisteen rune. Tällä tavalla olen saanut yhteensä 3 käpsä eliitti jalkaväki yksikköä joista kaikki sai lipusta +3 cr ja siihen lyödääm vielä rakit päälle niin ne oli aika hankala saada juoksemaan.
Mene itseesi ja pysy siellä.
x-wasted

Viesti Kirjoittaja x-wasted »

Juustoin armeija jota vastaan olen pelannut tai ylipäätään nähnyt oli 2000p skaven armeija, jossa oli 3xwarplock wizard kaikilla kamoilla ja yhel oli viel storm deamon. Johtajana toimi Thanquil kellon kanssa ja lisäksi tyypillä oli vielä 3xratling gun. Siin matsis tuli massacarella turpaan. Hävisin 2000 victory pointilla.
Aurum nostrum non est aurum vulgi.
Ruoska

Viesti Kirjoittaja Ruoska »

Tomb guardit sillä "free reform"-bannerilla ja ylipäätänsä koko #$@&€n Casket of souls!!!

Hehheh, ja 750 pts pelissä boostattu saurus-unitti ja 60 skinkkiä..mutta millään muulla en olis niitä maraudereita pidelly. Ei se musta ollu juustoa mutta olihan se nastaa ampua pari ensimmäistä kiekkaa n. 80 poison-nuolta kiekassa. Nopeastihan se loppu kun ne joukot pääsi lähemmäksi.
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

Chokka_ kirjoitti:Slayerit on mun mielestä uBer-juustoja. Gyrocopter on myös ihan juusto.
Nuo yksiköt ole juustoa nähnykään.

Juustoiluhan on tosiaan pohjimmiltaan power gamingia. Sellaista esiintyy muussakin kuin GW:n peleissä. Ihan tavallisissa tietokone(rooli)peleissäkin siitä valitetaan. Pahimpia kärsijöitä ovat ehkäpä hienosti teemoitetuilla, mahtavasti maalatuilla ja hyvän backgroundin omaavilla armeijoilla pelaavat, jotka eivät ole välttämättä hakeneet ihan parasta mahdollista tehokkuutta armeijoillaan, vaan ovat uhranneet sen teemoituksen takia, ja sitten joku jollakin ihmeen juusto-hyper-super-armeijalla, joka ei välttämättä ole edes maalattu kunnolla tulee sinua vastaan pelaamaan ja voittaa, ja vielä kehuu sillä. Powergaming ja juustoilu ovat mielestäni pahimpia uhkia mielekkäälle pelaamiselle Warhammerissa(minun mielipide). Juustoilu saattaa olla hauskaa siihen asti kunhan sitä muutaman kerran kokeilee, mutta sanokaas onko mielekästä joka kerta esim. nähdä yksiköiden kaatuvan vihollisen tulivoimaan ja magiaan, tai vaikka menettää armeijansa kokonaan yhdelle yksikölle vaikka khornen chosen nihtejä chaos lordin kanssa.(ei luultavasti ihan näin tapahdu)

Tässäpä minun mielipide. En siis voisi vähempää arvostaa juustoarmeijoita. Sen sijaan hienosti maalatut ja teemoitetut armeijat ovat sellaisia, mitä minä arvostan.

Niin, kyllä tiedän ettei tässä juuston mielekkyydestä ollut kyse, mutta kirjoitin silti.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

-DeF- kirjoitti:Tässäpä minun mielipide. En siis voisi vähempää arvostaa juustoarmeijoita. Sen sijaan hienosti maalatut ja teemoitetut armeijat ovat sellaisia, mitä minä arvostan.
Ihan kuin olisi mahdottomuus olla yhtäaikaa hieno sekä hyvä armeija.
Mietippä vaikka GTeiden kärkisijoja.. Sinne EI pääse ellei ole pelitaitojen lisäksi myös hyvä maalaaja sekä vahva tarina ja teema armeijalla + yms.

Turnauksia voittavat pelaajat ovat lähes poikkeuksetta maalanneet armeijansa hyvin. Ehkä näitä listoja voi myös kutsua "juustoiksi" jos haluaa, mutta ei se sitä muuta että pelkkä armeija ei todellakaan tee voittajaa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

Deetwo kirjoitti:
-DeF- kirjoitti:Tässäpä minun mielipide. En siis voisi vähempää arvostaa juustoarmeijoita. Sen sijaan hienosti maalatut ja teemoitetut armeijat ovat sellaisia, mitä minä arvostan.
Ihan kuin olisi mahdottomuus olla yhtäaikaa hieno sekä hyvä armeija.
Mietippä vaikka GTeiden kärkisijoja.. Sinne EI pääse ellei ole pelitaitojen lisäksi myös hyvä maalaaja sekä vahva tarina ja teema armeijalla + yms.

Turnauksia voittavat pelaajat ovat lähes poikkeuksetta maalanneet armeijansa hyvin. Ehkä näitä listoja voi myös kutsua "juustoiksi" jos haluaa, mutta ei se sitä muuta että pelkkä armeija ei todellakaan tee voittajaa.
Niin, ei se tosiaan ole mahdottumuus. Onhan se aika yleistä, että on sekä tehokas armeija että hyvä teema/maalaus. Myönnän, että yleistin liikaa, mutta onneksi joku korjaa sanani. :)
fury

Viesti Kirjoittaja fury »

Bondage kirjoitti:Tomb guardit sillä "free reform"-bannerilla ja ylipäätänsä koko #$@&?n Casket of souls!!!
Miten te saatte siitä Casket of Soulsista niin hirvittävän ongelman aikaisiksi? Kiinnostaisi tietää. Jotenkin joku aina jysäyttää sitä kanuunalla ja lichiparka on tuhantena päreenä (en kuitenkaan onnistu shapeshilla tai wardilla), tai taikoo thuderbolteilla, tai tekee jotain ääliömäistä.

Tai, jos se laukeaa (anteeksi karu termi), niin heitän varmasti tuplakakkoset ja tuhoan yhden luurankosoturin. Tomb Guardit ovat kyllä näppäriä epeleitä, kovin kestäviä juu.

Mutta ilman muuta, Repeater Bolt Throwerit ovat hienoja laitteita. Joko kuutosboltteja (niitetään niitä chaos warrioreja), tai sitten peruslataus (huutavat griffonit ja dragonitkin ehkä). Monipuolinen ja näppärä laite.
Ostetaan Tomb Kings sekä Eldar -figuja. Laita YV:tä.
NightBlade

Viesti Kirjoittaja NightBlade »

Heh Entissessä editionissa mun kaveri oli kyhännyt melko hauskan turvekuonon(kääpiö). Jos oikein muistan se oli armour save paras tai jotain re rollit 4 kimmotus special save. Ase oli lentävä moukari lensi ja osu automaattisesti samalla rikko taika aseen ja siinä oli vielä joku kirous rune että statit laskivat alas joka osumasta. Me ajateltiin että nuo aseen ominaisuudet vaikuttaa closiksessa ja vasaran heitossa. Niin ja statit oli normaali dwarf kingin statit.
Wösse

Viesti Kirjoittaja Wösse »

Hellcannon on juusto!
Ahh southlands, not anymore slow saurus warriors.
VD

Viesti Kirjoittaja VD »

Wösse kirjoitti:Hellcannon on juusto!
Milläköhän perustein? Kyllähän se on tehokas, mutta kyllä ainakin minä pelkäisin että se vetäisi rampagensa arvokkaiden chosen Knightieni selustaan. Eli hyvä se on, muttei missään tapauksessa voittamaton tai muuta.
Wösse

Viesti Kirjoittaja Wösse »

Niin kai sitten.
Ahh southlands, not anymore slow saurus warriors.
SirKaarlo

Viesti Kirjoittaja SirKaarlo »

Mieleen tulee noita lukiessa väistämättä eräs viitosedikan peli jossa kaverin kanssa pelasimme 1000 pisteen armeijoilla 2000 skavenarmeijaa vastaan. Kummallakaan meistä ei ollut yksikköä joka olisi voinut haavoittaa Vermin Lordia, 1000 pisteellä peliin ei saanut sellaista.

Toinen oli saman Skavenpelaajan eräs armeija. Vermin Lord, 13 Rat Ogrea, pari ryhmää jotain skirmishereitä ja Doom Wheel. Aika paha on tuollaista vastaan valmistautumatta pelata, varsinkin kun viitosedikassa vielä taikojat olivat tosiaan kovia. Vermin Lord 4 tason velho, muistaakseni.
SupraJohde

Viesti Kirjoittaja SupraJohde »

Kaamoksen Nurlge-armeija skaveneita vastaan on ainakin aika über-armeija sillä (useat) nurglella merkatut yksiköt aiheuttavat pelkoa ja skaveneilla on tunnetusti huono Ld.
Artillery train of Nuln vastaan korne on myös aika mukaa sillä khorne armeija on käytännössä jo tuhottu tykeillä ja taioilla ennen kuin ne pääsevät klosikseen.
Ja SteamTank 1000 pst. peliin on myös aika kettu :D
-Litsis Lätsis lepakko, nouda mulle kepakko.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

SupraJohde kirjoitti:Kaamoksen Nurlge-armeija skaveneita vastaan on ainakin aika über-armeija sillä (useat) nurglella merkatut yksiköt aiheuttavat pelkoa ja skaveneilla on tunnetusti huono Ld.
Hmm...hyvin pitkälti toisinpäin, vai meinaatko että Skavenien tulisi tappaa vihollinen lähitaistelussa (mikä on ainoa, mihin nurglen fear vaikuttaa). Skavenit on kova sana Nurglea vastaan siksi, että Nurglen merkki on jumalattoman (heh) kallis, ja tällöin Nurglearmeijassa on aika vähän porukkaa -> ne on helpompi ampua pois pöydältä heti kättelyssä. Myöskään dispelliä nurglella ei pitäisi olla paljon (koska velhot on kalliita), joten warlockit saavat paiskoa salamaa aika vapaasti. Pieniin (suuria ei olekaan!) Nurgleyksikköihin parikin casualtyä aiheuttaa paniikkitestin, ja Nurglelle paniikkitestit ovat helposti kohtalokkaita (ei psyko re-rollia). Ja jos Skaven armeijassa on Warlord (vai mikä sen häsylordin nimi olikaan), niin feari ei hirveästi kiinnosta, kun armeija on hyvin pitkälti LD10 12" säteellä kenraalista. Ja nurglehan ei taatusti outnumberoi ketään, vaikka jollain ilveellä häsyn voittaisi.
SupraJohde kirjoitti:Ja SteamTank 1000 pst. peliin on myös aika kettu :D
Varsin kettu, sillä Tankkia ei saa alle 2k armeijaan.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Zherec

Viesti Kirjoittaja Zherec »

Ja Skavenien Ld ei kyllä ole koskaan mikään huono, kiitos pienien rakkaitten erikoissääntöjen joilla sitä saa boostailtua.
SupraJohde

Viesti Kirjoittaja SupraJohde »

jullevi kirjoitti: Hmm...hyvin pitkälti toisinpäin...
Ai. En ole itse niin kauheasti Skaveneihin tutustunutkaan joten n tuota tienyt, olin kuullut vain eräästä matsista jossa Sakven aremija hävivi aivan pystyyn nurgle armeijalle, syynä voi myös olla amatoööripelaajatkin. No onneksi noin.
jullevi kirjoitti:Varsin kettu, sillä Tankkia ei saa alle 2k armeijaan.
Eikö? Ajattelin että sen saisi ottaa sillä sehän on rare unit ja eikö 1koon peleihin saa yhden raren ottaa? Vai onko Steamtankilla joku oma sääntö vai viekö 2 rare unit paikkaa?
-Litsis Lätsis lepakko, nouda mulle kepakko.
Guzlob
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guzlob »

SupraJohde kirjoitti:
jullevi kirjoitti:Varsin kettu, sillä Tankkia ei saa alle 2k armeijaan.
Eikö? Ajattelin että sen saisi ottaa sillä sehän on rare unit ja eikö 1koon peleihin saa yhden raren ottaa? Vai onko Steamtankilla joku oma sääntö
On.
it is apparent the intent has been revealed
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Taktiikat”