VC listat kirjan takana
VC listat kirjan takana
Mitenköhän tuota tulkitaan, kun VC kirjan takana on necarchien(tai jotain) teemalista. Listassa herot saa ratsastaa winged nightmarea. Hero listaan kuuluu myös wraith (ethereal) ja se voi normaalisti ratsastaa ethereal nightmarea. Sitten wraithin statseissa kirjan alkuosassa(s.29) ilmoitetaan että "note that if a Wraith rides a Nightmare, then the Nightmare will also be Ethereal."
Tämän perusteella kuulostaisi siltä, että jos Wraith ratsastaa winged nightmarea SEKIN on ethereal(?)
onko näin vai tuleeko muuta mieleen?
Tämän perusteella kuulostaisi siltä, että jos Wraith ratsastaa winged nightmarea SEKIN on ethereal(?)
Myydään 40k örkkejä ja IG:tä
Re: VC listat kirjan takana
Sääntö sanoo, että Nightmare on ethereal, mutta Winged Nightmaresta ei sanota mitään, eli se lentävä painajainen on täysin normaali, eikä ethereal.Turjake kirjoitti:Mitenköhän tuota tulkitaan, kun VC kirjan takana on necarchien(tai jotain) teemalista. Listassa herot saa ratsastaa winged nightmarea. Hero listaan kuuluu myös wraith (ethereal) ja se voi normaalisti ratsastaa ethereal nightmarea. Sitten wraithin statseissa kirjan alkuosassa(s.29) ilmoitetaan että "note that if a Wraith rides a Nightmare, then the Nightmare will also be Ethereal."
Muistathan muuten kysyä vastustajaltasi suostumuksen listan käyttämiseen.
Re: VC listat kirjan takana
Nimenomaan Nightmare muuttuu etherealiksi, eikä sitä voi kyllä lyödäkkään.. ehkä johtuu siitäTurjake kirjoitti:Sitten wraithin statseissa kirjan alkuosassa(s.29) ilmoitetaan että "note that if a Wraith rides a Nightmare, then the Nightmare will also be Ethereal."
Winged Nightmare on TÄYSIN eri asia.
Eli ei, wingedi on tavallinen wraithin alla... jos joskus jossain hyväksyy appendixlistojen käytön
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
siis tajusin kyllä, että nightmare ja winged moinen on eri asia...
Kysyin siksi, että jos sattuisi olemaan niin ettei sitä ole otettu huomioon. Kun lukee noita sääntöjä niistä saa sellaisen kuvan, jossa wraithin ratsu on aina ethereal. Tätä ei ole mainittu varmaan siksi, koska se on juuri niitä kirjan takana olevia sääntöjä.
Kuten Deetwoo sanoi nimenomaan nightmare muuttuu etherealiksi. Ehkä sitä ei ole mainittu siksi, että sillä yleensä ei voi wraithi ratsastaa. Tämän takia on ajateltava laajakatseisemmin.
Kysyin alunperinkin lähinnä siksi, että jos joku tietää jossain mainittavan asiasta enemmän kuin VC kirjassa kerrotaan
Kysyin siksi, että jos sattuisi olemaan niin ettei sitä ole otettu huomioon. Kun lukee noita sääntöjä niistä saa sellaisen kuvan, jossa wraithin ratsu on aina ethereal. Tätä ei ole mainittu varmaan siksi, koska se on juuri niitä kirjan takana olevia sääntöjä.
Kuten Deetwoo sanoi nimenomaan nightmare muuttuu etherealiksi. Ehkä sitä ei ole mainittu siksi, että sillä yleensä ei voi wraithi ratsastaa. Tämän takia on ajateltava laajakatseisemmin.
Kysyin alunperinkin lähinnä siksi, että jos joku tietää jossain mainittavan asiasta enemmän kuin VC kirjassa kerrotaan
Myydään 40k örkkejä ja IG:tä
Winged Nightmaresta ei varmaan ole mainittu kahdesta syystä:Turjake kirjoitti:Kuten Deetwoo sanoi nimenomaan nightmare muuttuu etherealiksi. Ehkä sitä ei ole mainittu siksi, että sillä yleensä ei voi wraithi ratsastaa. Tämän takia on ajateltava laajakatseisemmin.
a) Sillä ratsastava wraith ei vaikuta siihen, jos se vaikuttaisi niin se olisi mainittu. Appendix listoissa kun on tämä mahdollisuus, niin asiasta aivan varmasti olisi sanottu jos wingedistä tulisikin ethereal myös.
b) Appendix listat ovat täysin puhtaasti kaveripelihupilistoja, joilla on erittäin harvoin sallittu missään, koska ne ovat melkeinpä joka suhteessa liian kovia (see esim. necromancerlista). Wraithi etherealin wingedin selässä tekisi necrarch listasta monin verroin vaarallisemman, kun muutenkin saavat jo monta lohikäärmettä mukaan ja yms sellaista pientä.
En ole missään aikaisemmin nähnyt tästä keskustelua, kuitenkin ethereal winged nightmare olisi aivan järkyttävästi liian kova ja sääntö on erittäin selkeä tässä asiassa. Miksi siis pohdiskella asiaa pidemmälle?
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
Samaa mieltä Deetwon kanssa.
Uskon, että syy laittaa wraithin nightmare etherealiksi on vain se, ettei tällaista keskustelua koskaan käytäisi:
"Ai, tuo wraith on ethereal. Entä tuo sen Nightmare?"
"...Ei, se on ihan normaali.."
"No sitten mä lyön sitä."
"Öööö, et sä voi. Ratsua ei voi koskaan lyödä, ellei se ole monsteri"
"No mut jos mä en voi lyödä sitä wraithia, niin tottakai mä sitten lyön sitä sen hevosta. Ajattele ny fluffikkaasti!"
Tästä seuraisi pitkä sanasota.
Wraithin nightmare on siis ethereal puhtaasti pyhän yksinkertaisuuden vuoksi. Oikeastihan sillä ei ole mitään väliä, onko se kummitus vai ei, sen kimppuun kun ei voi hyökätä.
Monstereihin, kuten vaikkapa Winged nightmareen voi kohdistaa iskujaan erikseen, joten etherealsääntö sille olisi täydellisen julmaa. Koska sääntöä ei ole erikseen mainittu, ei sitä pidä peleissä käyttämän. (näin tyylitellen)
Uskon, että syy laittaa wraithin nightmare etherealiksi on vain se, ettei tällaista keskustelua koskaan käytäisi:
"Ai, tuo wraith on ethereal. Entä tuo sen Nightmare?"
"...Ei, se on ihan normaali.."
"No sitten mä lyön sitä."
"Öööö, et sä voi. Ratsua ei voi koskaan lyödä, ellei se ole monsteri"
"No mut jos mä en voi lyödä sitä wraithia, niin tottakai mä sitten lyön sitä sen hevosta. Ajattele ny fluffikkaasti!"
Tästä seuraisi pitkä sanasota.
Wraithin nightmare on siis ethereal puhtaasti pyhän yksinkertaisuuden vuoksi. Oikeastihan sillä ei ole mitään väliä, onko se kummitus vai ei, sen kimppuun kun ei voi hyökätä.
Monstereihin, kuten vaikkapa Winged nightmareen voi kohdistaa iskujaan erikseen, joten etherealsääntö sille olisi täydellisen julmaa. Koska sääntöä ei ole erikseen mainittu, ei sitä pidä peleissä käyttämän. (näin tyylitellen)
See BRB, p. 95, characters and line of sight, 2nd para.The Witch king kirjoitti:Omillaan liikkuvat characterit pystyvät liikkumaan difficult terrainissa ilman penaltyjä.
Kiinnostavaa. Kerro toki lisää.En tiedä muista, mutta meidän peliporukassamme myös yksinään ratsastavat characterit ovat "omillaan".
it is apparent the intent has been revealed