"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Vaikuttaako Eldar conceal ordnance aseita vastaan?

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Oba

Vaikuttaako Eldar conceal ordnance aseita vastaan?

Viesti Kirjoittaja Oba »

Concealin säännöissä sanotaan että siitä tulee 5+ coveri.

Kun figu on oikeassa koverissa ja sitä ammutaan ordnance aseella, pitää katsoa onko ordnance templaten keskiosa coverin "sisäpuolella" tai vaikkapa esim. muurin toisella puolella figusta katsoen, ja jos keskiosa on sitten vaikkapa sen muurin toisella puolella niin figu saa cover saverinsä.

Eli voiko conceal saven ottaa ordnance aseita vastaan? ja mistä sitten coverin toisen puolen voisi katsoa alkavan (unitin ulkopuolelta?)?

Epäilen saven saamista, mutta varmistan vain, koska sinäänsähän Warlocin luomien illuusioiden pitäisi vaikuttaa myös ordnance aseen suuntaamiseen?
"I'm a product
Of my environment
So don't blame me, I just work here"
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Cover Ordnance-aseiden kanssa riippuu siitä onko kyseessä normaali suoratuli vaiko Barrage.

Normaalin suoratulen katsotaan tulevan ampujan suunnasta.

Barrage katsotaan lätyn keskeltä. Jos lätyn keskiosa tulee samalle puolelle suojaa kuin missä kohde on, Cover-saveja ei saa.

Ja kun tuosta hiukan pohtii, on aika selkeää että koska lätty ei Concealin tapauksessa pysty tulemaan samalle puolelle suojaa, niin Coverin saa niitä vastaan. =)
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Armageddon

Viesti Kirjoittaja Armageddon »

Saavat coverin tuossa tapauksessa.

Pieni tarkennus, yleensä kun ammut odnancella directillä, saa kohde coverin, mikäli se on esteen takana, vaikka osuma scatteroituisikin esteen taakse. Mikäli taas ammut indirectillä, katsotaan ammuksen suunta lätyn keskipisteestä. Sama pätee tietenkin myös koneita ammuttaessa.

Edit: Damn, liian hidas.
Konrad von Richtmark

Viesti Kirjoittaja Konrad von Richtmark »

Itse suon aina vastustajalle coverin tapauksissa jossa ei voi mitenkään määritellä mihin suuntaan se coveri on, esim. mandrakeiden erikoiskyky.
Oba

Viesti Kirjoittaja Oba »

Tänx. Itse olen tätä kysymystä pohtinut enkä oikein ole tullut mihinkään tulokseen, vain fluffillisesti päätellyt niiden varjojen ja illuusioiden häiritsevän ordnance aseiden suuntaamista.
Hyvä, nääs itse pelaan elduilla.

Vaikuttaakohan conceal myös spore mineihin? flamereihin ei saa covereita mitenkään, mutta kun kai sitä biovoreakin ne häilyt haittaa?
"I'm a product
Of my environment
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Oba kirjoitti:Vaikuttaakohan conceal myös spore mineihin? flamereihin ei saa covereita mitenkään, mutta kun kai sitä biovoreakin ne häilyt haittaa?
--- Vaikuttaa Poison ja Frag Sporeihin, mutta vähemmän yllätten ei auta BioAcidiä vastaan (joka käytää flame templatea).
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Hetkinen nyt. Sanotaanko Bio - Acidissa että se ignooraa coverit? Jos ei, niin sitten ei ignooraa. Missään ei sanota että kaikki Flamer Templatea käyttävät aseet ignooraisivat cover savet (vaikka koska näin yleensä on, se olisi ihan hyvä lisä sääntökirjaan).
zqmfgb
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

BBB s. 56 Flame Weapons kappaleessa sanotaan että kaikki aseet jotka käyttävät kyseistä templatea poistavat coverit.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Katos.

Minkähän takia sitten jokaiseen maailman flameriin ja sentapaiseen on erikseen kirjattu että se ignooraa cover savet?
zqmfgb
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Luultavasti niitä tampioita varten, joilla ei ole sääntökirjaa tai eivät lue sitä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Oba

Viesti Kirjoittaja Oba »

Tack så myckket sanoisin jos olisin ruotsalainen, mut kun en ole niin kirjotan kiitoksia.
"I'm a product
Of my environment
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”