"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Vastapuolen agressiivisuus...

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Naldor

Vastapuolen agressiivisuus...

Viesti Kirjoittaja Naldor »

WH peleissä vastustaja saattaa olla vihamielinen ja valittaa pelin jälkeen taktiikoista ja joistakin sääntö virheistä mitkä huomataa myöhemmin.
niin itse kysymykseen:
onko se niin big deal jos jompikumpi on tehnyt sääntö virheen armeijallaan, kuten käyttänyt kahta 0-1 choicen yksikköä pelissä niin suhtaudutteko vihamielisesti syyttäen vastapuolta sääntörikkeestä, vai yksin kertaisesti vaaditte rematchia tai annatte asian olla?
"Glory, Honor & Victory over Death"
Reclaim

Viesti Kirjoittaja Reclaim »

En mie ainakaan ota niin tosissaan että pitäis alkaa vihaamaan, seuraavalla keralla sitten oikein.
juketti69

Viesti Kirjoittaja juketti69 »

yleensä annan asian olla koska uskokaa tai älkää mutta tää peli, vaikka se onkin mahtava, ei oo koko elämä. tottakai on yritettävä pelata sääntöjen mukaan enkä tietenkään pidä "huijareista". warhammerissa on kuitenkin niin paljon yleisiä sääntöjä ja näiden lisäksi vielä monia armeija kohtaisia sääntöjä ettei niistä voi kaikista olla perillä.
Scar-Veteran

Re: Vastapuolen agressiivisuus...

Viesti Kirjoittaja Scar-Veteran »

Naldor kirjoitti:WH peleissä vastustaja saattaa olla vihamielinen ja valittaa pelin jälkeen taktiikoista ja joistakin sääntö virheistä mitkä huomataa myöhemmin.
Niin vastustajani on kyllä alkanut lähes vihaamaan yleisesti koko liskomies lajia. Ja valittaa aina niiden olevan ylivoimasia. Ja edellisten pelejen tapahtumat vaikuttavat hänen peli tyyliinsäkkin. Hän varsinkin vihaa skinkkejä. Valittaa niistä koko ajan. Ovat muka ylivoimaisia. Pah! Että välillä tuntuu, että välillä olisi hauskempaa pelata jos vastustajani olisi mykkä. Hauskempaa olisi vain pyrkiä listojen hauskuuteen ja peli hengen yllä pitämiseen.
"So long as there is light, there is a shadow"
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Meillä käy usein näin: Pelataan peli. Pelaaja 1 voittaa pelaaja kakkosen. Seuraavana päivänä pelaaja 2 tulee inisemään jotain "etosaasääntöjäsutondiskattu"-valitusta. Minä annan asian olla, tai pelaan rematchin. Olisi itkenyt säännöistä pelin aikana. Kaverini 40k:n puolella harrastaa tällaista useita viikkoja ennen peliä: "Mul onki yks erikoissääntö mitä sä et tiiä. Hähhähää.". Kaverini kertoo säännön vasta pelin aikana, jos sääntö on tarpeellinen. Se on rasittavaa.
Esgalsir

Viesti Kirjoittaja Esgalsir »

Jos vastustaja on hirveä power gamer ja siltikin häviää niin voihan kyseinen power gamer vähän suuttua..
Olen huomannut :D
Nithadran
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nithadran »

Jos toista alkaa vihaamaan/kiljumaan tälle naama punaisena sääntövirheestä tai muusta pienestä erheestä/unohduksesta on syytä siirtyä takaisin päiväkodin puolelle...
Meaning of war is not to die for your country. But make the other bastard die for his.
- Patton
Naldor

Viesti Kirjoittaja Naldor »

Nithadran kirjoitti:Jos toista alkaa vihaamaan/kiljumaan tälle naama punaisena sääntövirheestä tai muusta pienestä erheestä/unohduksesta on syytä siirtyä takaisin päiväkodin puolelle...
niimpä kaikki sääntövirheistä valittavat tai muuten vaan kettuilevat henkilöt päiväkotiin :D
"Glory, Honor & Victory over Death"
Warrior

Viesti Kirjoittaja Warrior »

Turnauksessa jos on 2 special slottia vaikka rajoitus on 0-1 niin kyllä sitä sitten saattaa älähtää, ja vaatia oikeuksia. Jos kaveripiirissä ei muista sääntöjä, tai tekee vahingossa laittoman listan, se ei paljoa haittaa. Seuraavaksi kerraksi on varmasti muistanut jo tarkistaa hyvin lista.

edit: tarkoitan tietysti että jos on 2 tiettyä special unit-ryhmää, ja niiden rajoitus on 0-1
I'm a pacifist on acid trip.
weis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja weis »

Saatan itse joskus olla se agressiivinen ihminen jos kaverit oikeen huijaa. Yleensä kyllä ne menee ihan unohduksen piikkiin.
[11:24] <Dalamar> äiti ilmeisesti pitää minua seksiorjana
Scar-Veteran

Viesti Kirjoittaja Scar-Veteran »

Naldor kirjoitti:
Nithadran kirjoitti:Jos toista alkaa vihaamaan/kiljumaan tälle naama punaisena sääntövirheestä tai muusta pienestä erheestä/unohduksesta on syytä siirtyä takaisin päiväkodin puolelle...
niimpä kaikki sääntövirheistä valittavat tai muuten vaan kettuilevat henkilöt päiväkotiin :D
Olen teidän kanssa samaa mieltä! Se vastustajani joutaisikin päiväkotiiin.
"So long as there is light, there is a shadow"
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Noh. Miten suhtaudun sääntöriikkeesee riippuu a) vastustajan asenteesta b) oliko tietoinen vai ei. Vahinkoja kaikille sattuu, sääntöjen rikkominen edun saamiseen on eriasia.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Balrogofmoria

Viesti Kirjoittaja Balrogofmoria »

Eräs nimeltämainitsematonpelikaveri on todella rasittavaa peli seuraa. Hän valittaa kaikesta, epätoivoisin väite oli tämä:
- " Noi tuumat ei oo kyllä virallisii. Noi liikkuu tasan kaks tuumaa enemmän kun mun mitalla."
Sen jälkeen vaihdettiin mittoja eikä hän enää valittanut siitä vaan nyt kiikasti tästä:
- " Heitäppä noi nopat uudestaan. En kattonut kun heitit ni en tiiä tsiittasixä?" (yritän korostaa tämän puhetyyliä).
Ja lisää perättömiä valituksia, tää on vaan peliä eikä sitä kannata ikinä ottaa liian tosissaan.
Jeesus oli paladin!
Mämmiä saakuli!
http://www.sunpoint.net/~freakboy/text01.html
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Kaveripiirissä sitä tulee mokia itsekkin tehtyä ihan yhtä paljon kuin muutkin, joten aika rennosti noihin suhtaudutaan, juurkin tälläisellä "ensi kerralla sitten oikein"-asenteella. Turnauksessa saattaisin moisesta älähtää vähän kovempaakin, mutta tuskinpa nyt ihan vihamieliseksi ryhtyisin.

Ja Kappalainen, jos kaveri ei suostu kertomaan sääntöä, niin vaadi ennen peliä codexi/armybook että saat tietää asiasta. Omasta mielestäni vastustajalla on oikeus tietää armeijan tai yksiköiden erikoissäännöistä jos hän haluaa niin. Tuommoinen "ähäkutti, enpäs kerro"-asenne vain ärsyttää. Jokaisella on oikeus valita pelikaverinsa. ;)
Sipulih

Viesti Kirjoittaja Sipulih »

No siis, pelihän on peliä.
Itse en ainakaan ota vakavissaan itse peliä tai muutenkaan, yleensä vaan nousee nakki ohtaan mm. "täältä tulee 40 kpl Black Knighteja" ja muuta "hauskaa". Mm. Mordheimissäkin mielestäni ihmiset tekee liian kilpailu kykyisiä WarBandeja>> "ja näil 12 Novicel on lingot". Ja mitäs teet kun itelläs on se 7 Posse-setää, No otat tietenkin kiviä ja popsit buranaa poskeen samalla. Huh, nyt meni kyllä yheksi itkuksi tämäkin posti.
Mutta niin.. yleensä kerron pelin jälkeen sitten kavereilleni että tapahtui näin ja näin, ja sitten on kuulunut että jossain olisi pitänyt toimia toisinlailla (jos jotain korjattava ollut).
Mutta ah, niin. Itse en lähde kilpailemaan tässä harrastuksessa kenenkään kanssa, yritän vain tehdä armeejan/warbandin mistä itse voin nauttia pelillisyydeltään..ja pitäähän sitä voittoa silti tavoitella...
T-roach

Viesti Kirjoittaja T-roach »

en yleinsa mene vihamieliseksi, paitsi jos han ei ole esim laskenu kokonaista rykmenttii
grr :P mutta jos se on vain esim 2 bowmanii, tai jtn, ni ei sit mitaa
undead horden keraily kaynnissa.
bekkoh

Viesti Kirjoittaja bekkoh »

Eihän pelin niin vakavaa pitäisi olla että joky suuttuu? :) Warhammerin olisi tarkoitus olla hauskaa :) Miettikää sitä mielummin näin: Kaksi pelaajaa seuraavat pöydällä mellastavia armeijoita, armeijat joita he tarkkailevat ovat toisiaan vastaan, eivät pelaajat.
54y-n0_t0-g04753d
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

sitten on niitä jotka tulkitsevat englantia miten haluavat... vai mitä mieltä olette örkkien little waaaghin spellistä ERE WE GO joka tulkittiin näin: eli mä saan iskeä sua mut sä et saa iskeä mua ja sittesult ei lasketa bannerii combat resoon mut mult lasketaan kaikki.
Pelin aikana chosen knihtit eivät tämän takia iskeneet kertaakaan koska joku luuli et se vaikuttaa close combat osuuteen
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

*huokaus* Vaikuttaa aika lapselliselta tietyn ikävaiheen ongelmalta. Kyllä se lukion jälkeen alkaa viimeistään kadota. Sen ainoan kerran, kun pelikaveri ilmoitti, että lista onkin hieman sovittua suurempi (hyvissä ajoin ennen pelin alkua) asia korjattiin ottamalla minulle yksi sankari lisää.

Itse tykkään, että sovitussa pelissä listat ovat tasan sen mitä ollaan sovittu ja kokoonpanon odotan olevan laillinen. Ei minun maailmani kaadu, jos piste on sinne tai tänne. Lähinnä vain pidän vastustajan kunnioituksen mittana, että listani ovat tasan tarkkaan lailliset, armeija maalattu ja kaikki muutenkin mallillaan. Jos ongelmia alkaisi olla, niin yksinkertaisesti voisi sitä pelikaveria vaihtaa, eikö?

Mielestäni se, että jos joku sääntö jää käyttämättä, unohtuu tai tulkitaan pelissä virheellisesti on syytä tarkistaa välittömästi tai unohtaa. Minä jätän mieluummin ampumisen väliin kuin peruutan takaisin ja sitten mietin miten mahdollinen paniikki testi olisi vaikuttanut pelin kulkuun ja combat phasen tilanteeseen - etenkin, jos tätä kaikkea ei saa hyvin yksinkertaisesti heitettyä.

Sääntötulkinnoista pelin aikana voi jälkeen päin keskustella, mutta turha nillitys pois. Pelin aikana voi halutessaan vaatia vastustajan säännöt nähtäväkseen tai ennen peliä. Osittain vastuu on myös pöydän toisella puolella, että mitä hyväksyy vastapuolen tekevän - olettaen, ettei kyseessä ole turha kapuloiden heittely rattaisiin. Minä häpeämättä kysyn ja vaadin tekstiä, jos eteeni sattuu jokin vieras sääntökohta lähinnä siksi, että haluan tuntea säännöt kauttaaltaan. Jos hyväksyn vastustajan tekevän jotain mikä sääntöjen puitteissa on virheellisesti tulkittua, niin syyhän on minun, että en pystynyt sitä oikeaksi korjaamaan.

Loppujen lopuksi on todettava, että mahdollisimman hyvään lopputulokseen pääsee tuntemalla mahdollisimman monen armeijan säännöt. Voin väittää tietäväni kääpiöiden pelaamisesta melkein yhtä paljon kuin suurhaltioiden vain sen takia, että olen pelannut niitä vastaan yli puolet peleistäni. Opetelkaa tavallisten vastustajienne säännöt yhtä hyvin kuin oman armeijanne säännöt.
LeGrey

Viesti Kirjoittaja LeGrey »

Itsellä on pelaaminen vielä aika alkumetreillä ja luenkin parhaillaan sääntöjä nyt toista kertaa. Viikonloppuna olisi tarkoitus päästä testaamaan peliä ihan käytännössä, vaikka osa figuista on vielä maalaamatta. Koska kaikilla pelikavereilla on säännöt vielä hakusessa, menee aikaa varmasti niiden oppimiseen ja virheitä tulee. Pitäisihän säännöistä pystyä juttelemaan luontevasti, sillä pelin tarkoitus luulisi etupäässä olevan hauskanpito.
"Jos et seivaa, et voi voittaa." -NecroJ
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”