"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tactics for Rohan...

Varo, ettei Sauron saa vallattua Keski-maata! Vai onko se kenties juuri se, minkä haluat tapahtuvan?
Alberth

Tactics for Rohan...

Viesti Kirjoittaja Alberth »

aijatelin että jos tällä on joku joka on niinq Rohan experti ja voist antaa hyviä neuvoija ja semost...

olen taistelut rohanitijen kanssa aika kauan mutta haluisin tulla vähän prenmaksi että jos voisitte laitaa tänne kaiknlaista mitä tiedäte rohaniteista...armylists ja tacticsia olisi kivah saada lisää.
hmm... on se.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Hmm, aloittelin joskus rohaneilla ja joitakin kertoja olen niitä vastaan pelannut, minkälaista armeijaa käytät? paljon/kokonaan ratsuväkeä? vai jalkaväkipainoitteisella pelaat? Rohanin tyyliin sopinee hyvin hit-and-run tyylinen pelailu, eli kipität lähelle, heität keihäät ja ammut joislla, juokset pois, kun et enää pääse pois, hyökkäät kimppuun ja heität taas keihäitä. Ja priorityn kanssa kikkailu on Rohanilla tärkeimmässä asemassa. Jos häviät prion, ja vastustaja voi hyökätä kiinni, ota heroic move ja juokse karkuun/hyökkää. Jos mahdollisia Rohaneita hyökkäämään on monta, sitten hyökkäät.

Jos voitat prion, vahdi ettei vastustaja pääse swarmaamaan sua hyökkäyksesi jälkeen, jos pääsee, älä hyökkää/hyökkää johonkin muualle. Koskaan älä anna vastustajan hyökätä sun hepojesi kimppuun!

Joku täydentänee tästä...
Alberth

mulla on just nytten 18 RoR ja Èomer joilla mä voin pelata...
mutta on mullakin èowyn jag gamling ja Theoden ja sitten 12 WoR ne on kaikki malatomia...
hmm... on se.
Oberon

Eli periaatteessa full-cavalrya, selvä. Kasaat sen Thëodenin ja Gamlingin, ja siinä se. Eli vaikka tällanen: 6 Ror heittokeihäällä, 10 ilman, Theoden ja Eomer ja Gamling kaikilla kamoilla mitä niille saa-->494pts. Tuolla sitten jos ette pelaa points match pelejä, niin kaikilla vaan njuokset 5" pakoon ja ammut kaikilla paitsi heroilla kunnes vastuystaja tulee lähelle(ei koskaan jos vastassa on gobboja, tuuman vuorossa lähestyvät jos ovat muita kuin gobboja). Kun tulevat lähelle, hyökkäät täysivoimaisella armeijallasi päin heittokeihäät lentäen, ja tapat loputkin, täysi massacre. Ainakin paperilla ;)

Jos taas pelaatte poins match säännöillä, kierrät ympyrää vihun ympäri ja ammut niillä ketkä voivat, ja hyökkäät kiinni kun siltä tuntuu, samat periaatteet kuin ekassa viestissäni.

Ja sitten joku joka PELAA Rohaneilla, voipi jatkaa ;)
Spinal

Re: Tactics for Rohan...

Viesti Kirjoittaja Spinal »

Alberth kirjoitti:aijatelin että jos tällä on joku joka on niinq Rohan experti ja voist antaa hyviä neuvoija ja semost...

olen taistelut rohanitijen kanssa aika kauan mutta haluisin tulla vähän prenmaksi että jos voisitte laitaa tänne kaiknlaista mitä tiedäte rohaniteista...armylists ja tacticsia olisi kivah saada lisää.
jos vielä opettelisit kirjottaan vähän selvemmin, niin ei menisi kaikki aika siihen, että saa käännettyä nuo viestit suomenkielelle.
sitten vähän asiaankin liittyvää. kyllä se eomer hepalla on parempi kuin theoden, joten sen theodenin käyttö on vähän niin ja näin. ja kun theodenilla ei ole sitä williä yhtään se on altis kaikille taioille ja pahoilla monesti vieläpä näkee Witchkingin tai ringwraithin. eikä mightiäkään ole kuin 2. toisaalta se on kyllä aika halpa pisteissä. ;) ratsuväki kannattaa mielestäni jakaa muutamaan ryhmään ja yrittää saada vastustajan joukot jakaantumaan ja houkutella ne erilleen toisistaan. sitten keräät taas hepat kasaan ja käyt jonkun pienen porukan kimppuun ja listit sen, sitten taas karkuun ja porukat levälleen. tätä jatkat niin kauan kuin mahdollista ja kuvio toimii. ja sitten jos ei enää toimi niin: jos vihulaisella on kaikki ukot yhdessä kasassa, niin puolet hepoista vastustajan armyn toiselle sivulle ja toinen vastapäiselle sivulle ja sitten päälle ja pyrit piirittämään ne jolloin pahikset on trappedissa. jos joku jotain ymmärsi niin hyvä. :) rohaneilla olen joskus pelannut, kunnes tylsistyin, ja vieläpä melkein samanlaisella armylla.
Alberth

joo sori mää olen ruotsin kielinen ja en ole ihan paras suomen kielenkirjotaija....mutta muuten kyllä muuten puhua osaan...

mutta kiitos kuitenkin viestistä...
yritän kirjotaa selvenmin...seuravalla kerralla... mutta en lupaa mitään...;)
hmm... on se.
Spinal

no se selittääki sitten aika hyvin. eipä sitte mitään. ;)
Shall I burn you?
Kellokoneisto

Viesti Kirjoittaja Kellokoneisto »

Niin, ja minä taisin olla se joka osti nuo Rohanssit... Ja, minun versioniRohan taktiikasta: Itse en pidä tuollaisesta hiippailusta ympärillä sun muusta; Fair Play... ;) Joo..aina...

Eli, odottelet ja ammut niin kauan kuin pystyt, jonka jälkeen menet taakse päin niin paljon, että priorityllä ei ole väliä, mutta sinä saat hyökättyä varmasti...
Ja, kun vastustajat ovat siinä nenän edessä, nin lätkit turpaan... Eli ratsut menee kiinni heikompiin tyyppeihin (Keihäsmiehet...)
Heittokeihäät viuhuvat mielellään jonkin tärkeän päälle (Herot, eliitti), sillä ne tappavat yhtä hyvin kuin tavallinen ihminen...
Miekka-kilpi ukot ja jalan kulkevat herot napsivat peruskuraa...(Kilpi ja 2k-miehet)

Ja, kun kierros on ohi, niin priority otetaan väkisin, eli jos häviät, niin hero/t huutamaan heroic move... Ratsut ovat ihan pakko saada liikkeelle ensimmäisenä, muuten ne kuolee...
Heittokeihäätkin olisi hyvä saada mukaan hyökkäykseen, että niistä saa ne hyödyt...

Eli, ei poikkea kauheasti noiden muiden taktiikoista... Tämä on enemmän tyyliin "Turpaan vaa!"
Scavenger survivor's find a wa-he-y!
Alberth

joo täytyy kokeilla...:D
hmm... on se.
Alberth

eli Mightia kanataa käytää jos pelaan full-Cavalery että saa nitä heroic-move juttuja...
hmm... on se.
Oberon

Kyllä. Älä käytä mightia mihinkään muuhun jos tilanne ei ole TOSI paha, sillä sä tarviit sitä kuitenkin chargern saamiseen.- aina kun häviit prion ja vastustaja voisi hyökätä sun kimppuun, OTA se prio heroic movella. ja pidä herot omien keskellä jotta se move kattaa kaikki omat.
Alberth

mutta jos mulla on Gamilng niin sitten mlla on kokoaian mightiä jollain heroella eikö se niin toimi se banneri... ^o)
hmm... on se.
Oberon

Jos sulla on gamling bannerilla, ja joku MUU hero kiinni gamlingissa, ni se saa aina yhen mightin takas, jos sillä oli ennen vuoron alkua 0.
Kellokoneisto

Joo, mutta siinä tapauksessa, että hero kuolisi, tai lulet sen kuolevan, niin voi käyttää tietysti mahtia... Eihän siitä enää mitään hyötyä olisi, vaikka sillä olisi ollut mahtia, jos se n kuollut... Järkeä saa käyttää...
Niin, ja ei sooloilua... Mielellään kaikki tehdään porukassa, eli hero menee keskeltä ja muut puskee ympäriltä...

KKEdit: Johan te nopeit olit... Mie vastasin vielä tuonne pari postia ylempään...
Viimeksi muokannut Kellokoneisto, Pe 18.06.2004 18:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oberon

Mie sanoinkin että jos tilanne ei ole TOSI paha(niinkuin vaikka heron kuoleminen)... ;)
Kellokoneisto

Ou.. En huomannut, no sovitaan, että tuo koko edellinen viesti oli asian painottamista... Heroic Move on tärkeimpiä asioita (tai tärkein asia?) Rohanin armeijalle, se saa kuitenkin niin paljon etua hyökkäyksestä, että yksikin priorityn häviäminen voi merkata häviämistä...
Alberth

ook...siis mä kyllä pelaan usein Èomerin kanssa että sillähän on 3 mightiä että jos lopuu kesken niin gamling antaa yhen takas sitten...

KKEdit: Johan te nopeit olit... Mie vastasin vielä tuonne pari postia ylempään...

kyllä mä kokoaian katon onko joku vastanut...
hmm... on se.
Spinal

kun tässä nyt näistä hepoista puhutaan niin; jos heppa chargaa pike urukin kimppuun, niin vaikuttaako se mitenkään siihen taisteluun se pike? siis sillain että kun heppa juoksee urukkia kohti ja urukilla on pike kädessä ja se heppa tulee suoraan kohti sitä urukkia ja sitten se rysäyttää siihen urukkiin pahki. urukkeli ei ole closiksessa eikä tue ketään. ei se taida vaikuttaa, mutta se tuntuu vähän pöljältä jos/kun ei vaikuta.
ja KK, ostit muuten kaikki muut siitä armysta paitsi hepat, jotka meni wasaralle. ;) SPedit: ja rohan royal guardit meni kans.
Viimeksi muokannut Spinal, La 19.06.2004 00:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Oberon

EI VAIKUTA! Sori, muttei vaikuta ;)
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Ei vaikuta, kun pike on spearin tapaan tukiase. Niillä ei ole muuta vaikutusta.
Phil Kelly says "No!"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Yleinen keskustelu”