Pelien pistemäärät ja niiden ylitykset
Pelien pistemäärät ja niiden ylitykset
Elikkäs, mikä on se pistemäärä, jonka pelejä pelaatte mieluiten?
Ja toinen, että miten paljon suvaitsette olevan mahdollista ylitystä/alitusta? Ja perustelut molempiin.
Itse en ole kokeillut vasta kuin vajaan 1000 pts peliä joten
en vielä oikein tiedä noista isommista...
Alitusta 0-10pts on vielä ihan inhimillinen, ylitystä 0-5 pts on kohtuuden raja... Jos on 950 pistettä ja haluaa vielä yhden rullaavan lahtaajan tai lentävän öhkömönkiäisen joka maksaa
esim. 70 pistettä, niin kyl sen voi sit ottaa vaikka rivimiehistä pois
ettei pistemäärää tarvitsisi ylittää...
Ja toinen, että miten paljon suvaitsette olevan mahdollista ylitystä/alitusta? Ja perustelut molempiin.
Itse en ole kokeillut vasta kuin vajaan 1000 pts peliä joten
en vielä oikein tiedä noista isommista...
Alitusta 0-10pts on vielä ihan inhimillinen, ylitystä 0-5 pts on kohtuuden raja... Jos on 950 pistettä ja haluaa vielä yhden rullaavan lahtaajan tai lentävän öhkömönkiäisen joka maksaa
esim. 70 pistettä, niin kyl sen voi sit ottaa vaikka rivimiehistä pois
ettei pistemäärää tarvitsisi ylittää...
Pelaan mieluiten 2000pts. pelejä. Kaveriporukassa kun pelataan, en niin välitä että onko tuo nyt pieteen tai kaksi liikaa. Turnauksissahan tämä on jo kiellettyä ihan säännöissä. En oikeen osaa perustella miksi en välitä siitä. Kai siksi että hauskaahan siinä pidetään, eikä 1 piste maailmaa kaada.
Jaa että liian VÄHÄN pisteitä? mitäs sillä on väliä jos vastustaja ei halua täyttää armeijaansa. Tietysti jos sinulla on 2000pts, ja vastustajalla on 1000, niin eiköhän kannattavaa ole, muuttaa pelien pistemäärä 1000:ksi.
Jos haluaa lisätä 70pts mörön, niin se on jo vähän liikaa, tai sovitte että sinäkin otat samanverran.
Yleensä ei meillä tällaisia tilantetita tule eteen, koska kaikki tietävät, että ei siitä tietenkään tykätä jos laittaa liikaa pisteitä. Jokainen piste on hyödyksi armeijassa.
Jaa että liian VÄHÄN pisteitä? mitäs sillä on väliä jos vastustaja ei halua täyttää armeijaansa. Tietysti jos sinulla on 2000pts, ja vastustajalla on 1000, niin eiköhän kannattavaa ole, muuttaa pelien pistemäärä 1000:ksi.
Jos haluaa lisätä 70pts mörön, niin se on jo vähän liikaa, tai sovitte että sinäkin otat samanverran.
Yleensä ei meillä tällaisia tilantetita tule eteen, koska kaikki tietävät, että ei siitä tietenkään tykätä jos laittaa liikaa pisteitä. Jokainen piste on hyödyksi armeijassa.
I'm a pacifist on acid trip.
1999 tai 2000(1999 on mainio koko. Speciaalit, raret ja characterit vähenevät, käytännössä pistemäärä pysyy samana=joukot kunniaan). Alitukseenhan säännöt ei puutu tosin aina täällä pyritään maksimoimaan(ei jaksa vääntää etua tuolla). Ylitystä pyrin välttämään. Pelin kooksi määriteltiin X pistettä, niin paljon on siis käytettävää. Tiputtaa vaikka yhden rivimiehen jos ei muuta keksi. Tähän asti en ole viellä kuullut yhtään selitystä ylitykselle joka on vain tekosyy sille ettei jaksa muokata listaansa.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Niiku mie tein äsken tonnin armeijalistaa liskoista. (Nähtävissä a.listoissa...)
Noh, kaikki on kasassa ja pisteitä 1122
siitä sitte yks scoutti pois Chieffiltä ja yks skirmaaja vaihtopenkille ni sain 1099,
eli siis loistavan tuhannen sadan pisteen joukon
Tuohon jos toisella jää useamman kuin kymmenen pistettä käyttämättä niin otan ihan kohteliaisuutena omistakin pois sen verran mikäli mahdollista, sama juttu ylityksissä..
Noh, kaikki on kasassa ja pisteitä 1122
siitä sitte yks scoutti pois Chieffiltä ja yks skirmaaja vaihtopenkille ni sain 1099,
eli siis loistavan tuhannen sadan pisteen joukon
Tuohon jos toisella jää useamman kuin kymmenen pistettä käyttämättä niin otan ihan kohteliaisuutena omistakin pois sen verran mikäli mahdollista, sama juttu ylityksissä..
-
Stenvall
Haku käteen. Tästä löytyy topicceja paljon jo aikaisemmin.
Sillä ei ole minulle väliä vaikka vastustaja pelaisi kahdentuhannen peliä viidelläsadalla pisteellä. Yleensä meillä on ollut sellainen periaate, että ei yli pistettäkään. Raja täytyy johonkin vetää. 1999 on tosiaan varsin hyvä koko, taktisuus tulee ehkä enemmän esille(mielipide), kun ei ole luultavasti minkäänlaista "herohammeria"(ei sellaista pahemmin nykyään ole).
Sillä ei ole minulle väliä vaikka vastustaja pelaisi kahdentuhannen peliä viidelläsadalla pisteellä. Yleensä meillä on ollut sellainen periaate, että ei yli pistettäkään. Raja täytyy johonkin vetää. 1999 on tosiaan varsin hyvä koko, taktisuus tulee ehkä enemmän esille(mielipide), kun ei ole luultavasti minkäänlaista "herohammeria"(ei sellaista pahemmin nykyään ole).
-
Stenvall
Kuten Eraphion edellä jo totesi, se pisteiden kohdalleen vääntäminen on osa suunnittelua.
Sopimuksen mukaan voi kaverin kanssa pelatessa ottaa vähän sen pisterajoituksen yli, jos molemmat tekevät saman, mutta jos olet itse vääntänyt listaasi puoli tuntia ja saanut vihdoin löydettyä sen juuri oikean pistemäärän, niin silloin kyllä haluaa, että vastapuolen lista on pistettä myöten tasan tai vähän alle.
Sopimuksen mukaan voi kaverin kanssa pelatessa ottaa vähän sen pisterajoituksen yli, jos molemmat tekevät saman, mutta jos olet itse vääntänyt listaasi puoli tuntia ja saanut vihdoin löydettyä sen juuri oikean pistemäärän, niin silloin kyllä haluaa, että vastapuolen lista on pistettä myöten tasan tai vähän alle.
TK-armeijani blogi Toistaiseksi jäissä...
-
Höpsönassukka
2000 pojoa on paras, koska örkit ei suurempiin taisteluihin riitä
Ja mitä tuohon pisterajan ylitkseen/alitukseen tulee, niin alitus saa minun puolestani olla vaikka kuinka paljon, kunhan vastassa on edes jonkinlainen armeija, ja ylityksessä on semmonen 20 pojoa se raja.
"If the tanks succeed, then victory follows."
-Guderian, 1937.
-Guderian, 1937.
-
Lunatic^
itse pelaan yleensä 2000 pelejä, harjoitusta turnaukseen eikä peli kestä liian kauan ja pääsee virittäytymään tunnelmaan. Kerran pelattiin 6000 vs 6000 mutta tämä kesti niin kauan että en enää ikinä pelaa sellaista jättipeliä. Pisteet saa mennä 5yli/5 ali. Jos menee liikaa tai jää liian vähän niin passitetaan kotiin.
tai sitten muutkin vähentää. [OF olen nyt onnellinen kun voitin 80 pelini Delffeillä.]
- Teonanacatl
- Rectunator
Semmosia 1000-1500 pojoa on se yleisin raja. Ja alitus saa olla niin paljon kuin haluaa. Ylitystä max se 20 pistettä, mutta usein käy niin että vastustajalla menee myös yli (kaveriporukka), joten armeijat ovat hyvin samankokoiset.
"For the love of god and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!!!"
Kynä-ääliö
Kynä-ääliö