Miten Vallejon maalipurkkeja pitäisi käyttää?
Miten Vallejon maalipurkkeja pitäisi käyttää?
Päätimpä lähteä ostamaan fantsusta uusia ja ylistettyjä Vallejo maaleja. Noh, ostin kaksi ja tulomatkalla bussissa huomasin, että: Hei! Miksi tämä näyttää ihan tuttipullolta?
En keksinyt miten maalipurkkeja pitäisi käyttää. Pitäisikö maalia kaataa jollekkin muovialustalle vai onko niissä jokin tekniikka miten maalin saa helposti esille (ei tarvitsisi kallistaa purkkia ja puristaa, jotta "tutti" kostuisi, nääs seuraukset saattavat olla odottamattomat kun maalia tulee paljon).
Kuka tietää?
En keksinyt miten maalipurkkeja pitäisi käyttää. Pitäisikö maalia kaataa jollekkin muovialustalle vai onko niissä jokin tekniikka miten maalin saa helposti esille (ei tarvitsisi kallistaa purkkia ja puristaa, jotta "tutti" kostuisi, nääs seuraukset saattavat olla odottamattomat kun maalia tulee paljon).
Kuka tietää?
"I'm a product
Of my environment
So don't blame me, I just work here"
Of my environment
Mutta ei tosiaankaan kannate mihinkään blisumuovin päälle sekoitella, siinähän kuivuu maalit, ennenkuin ehdit sanoa "Slaanesh".
Kas tässä:
Kas tässä:
Minä itse kirjoitti:[mainos]Ja jos meinaa maalit kuivua paletteihin, niin käyty Märkäpalettia ! Eli, jos et vielä tästä tiedä, niin minähän sen selitän sulle. Otat vaikka tuberwarerasian (tai jonku sen tapaisen, ilmatiivin,kannellisen rasian) ja peität sen pohjan litimärällä paperilla (ei sillälailla, että vettä roiskuu joka paikkaan). Painele paperi pohjaa vasten. Nyt otat leivinpaperia ja leikkaat siitä sopivan palaisen, niin että sekin peittää pohjan/märän paperin. Nyt vain kansi päälle ja annat kostua vähän aikaa. Voilá ! Nyt sinulla on pitkäaikannen, mahtava, märkäpaletti. Ei kuivu sekoitukset muutamassa minuutissa, eikä tunnissakaan. Siitä vain kokeilemaan.[/mainos]
Work out, in case future happens.
weis: hmm? Sitten teit jotain väärin. Kiiltävää pintaa en ole vallejoilla saanut ikuna aikaiseksi. Sekoititko tarpeeksi? Hajusta en tiedä, itse en ole mitään huomannut.
Ja kyllä blisumuovinkin päällä voi maalata, mutta pitää muistaa ohentaa maaleja tarpeeksi ja lisätä välillä vettä. Märkäpaletti on varmasti kuitenkin parempi vaihtoehto.
Ja kyllä blisumuovinkin päällä voi maalata, mutta pitää muistaa ohentaa maaleja tarpeeksi ja lisätä välillä vettä. Märkäpaletti on varmasti kuitenkin parempi vaihtoehto.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
-
SupraJohde
[/quote]Minä itse kirjoitti:[mainos]Ja jos meinaa maalit kuivua paletteihin, niin käyty Märkäpalettia ! Eli, jos et vielä tästä tiedä, niin minähän sen selitän sulle. Otat vaikka tuberwarerasian (tai jonku sen tapaisen, ilmatiivin,kannellisen rasian) ja peität sen pohjan litimärällä paperilla (ei sillälailla, että vettä roiskuu joka paikkaan). Painele paperi pohjaa vasten. Nyt otat leivinpaperia ja leikkaat siitä sopivan palaisen, niin että sekin peittää pohjan/märän paperin. Nyt vain kansi päälle ja annat kostua vähän aikaa. Voilá ! Nyt sinulla on pitkäaikannen, mahtava, märkäpaletti. Ei kuivu sekoitukset muutamassa minuutissa, eikä tunnissakaan. Siitä vain kokeilemaan.[/mainos]
Siis käytätkö sitten sitä leivinpaperia palettina? Siis näinkö
kansi
_______
| leivin- |
|paperi |
|_____ |
|märkä-|
|paperi |
|_____ |
-Litsis Lätsis lepakko, nouda mulle kepakko.
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Itse en ole saanut tuolla elf skintonella kiiltävää jälkeä aikaan. Minulla on noin 10 purkkia vallejon maalia ja ei niistä toistaiseksi ole mikään kiiltänyt. Kyllä ne munkin mielestä haisee aika pahalle verrattuna GW:n maaleihin, mutta siihen tottuu kyllä.
Mulla on joskus ollut GW:n musta sellaista kiiltävää, eikä se edes pysy figun pinnassa kovin hyvin. Siihen ei valitettavasti ravistelukaan auta, kun kyse on varmaan jostain pilalle menneestä maalista.
Mulla on joskus ollut GW:n musta sellaista kiiltävää, eikä se edes pysy figun pinnassa kovin hyvin. Siihen ei valitettavasti ravistelukaan auta, kun kyse on varmaan jostain pilalle menneestä maalista.
weis: aah, joo. Game colourit on vähän huonompia kuin model colourit, IMO. Modelit rokkaavat ja ovat ihan erilaisia kuin Gamet, kannattaa vielä kokeilla niitä ennenkuin heittää lusikan nurkkaan. Mutta ylipäänsäkin kannattaa käyttää sen valmistajan maaleja, joita tykkää. Ei varmastikaan ole vaarallista, vaikkei vallejo olisikaan sun juttu.
Testaaminen ei kuitenkaan maksa kuin sen 2,5e.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Jes, kyllä minullakin joissakin vallejon maaleissa pinta menee ikävän kiiltäväksi. Pahimman kiillon tähän mennessä olen saanut hexed lichen- nimisellä purppuralla. Hajusta sen verran että haiseehan ne mutta jokin hinta niin hyvillä maaleilla pitää olla, right? 
Pienet miehet yrittävät vain saada minut näyttämään vainoharhaiselta.
Minä en ole kiiltoa huomannut, mutta suurin osa purkeistani onkin model colouria. Hajukin on varsin pieni haitta jos vertaa vaikka emaleihin tms. pienoismallimaaleihin. Oikeastaan saa aika läheltä haistella ennenkuin sitä huomma, ja haisteltuna kyllä citadelkin vähän haisee (saattaa tietysti olla vain heikentyneen hajuaistini vika etten haista vallejoissa "pahaa hajua"). Taas täytyy korostaa ravistamisen tärkeyttä Vallejoja käytettäessä, en usko että näitä voi ainakaan sekoittaa liikaa.
Amerikassa köyhyys on värillistä --Ray Loriga
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Muistaakseni http://www.combatmodels.net kaupasta löytyy molempia. Toisaalta kun noita Game color ja Model color maaleja on verrattu, niin Game color maalit pitäisi ainakin kestää paremmin figuissa.weis kirjoitti:Mistäs näitä model coloreita saa? Fantasiapeleissä oli ainakin vaan game coloreja.
Stadin Hobby Pointissa oli ainakin aivan jumalaton hylly noita nimenomaisia model coloreita... ostin fantsusta gameja ja hb:sta modeleja... en ole vielä päässyt testaamaan, kerron sitten kun pääsen että oliko mielestäni eroa...weis kirjoitti:Mistäs näitä model coloreita saa? Fantasiapeleissä oli ainakin vaan game coloreja.
Heh ... aika hassua, mutta mun mielestä vallejon maalit tuoksuu hyvälle (IIIK! olenko tulossa maali riippuvaiseksi???!!) esim. stormy bluessa on mun mielestä vähän eukalyptuksen hajua... vähän OT, mut ei (kai?) haittaa ... 
"Licence to screw up Commander, you heard it straight from the ship!" - Joker, Mass Effect 2
Hitsi, en millään jaksais käyttää mitään palettia, mut pitää kokeilla.
Kävipä tänään niin hassusti, että vallejon maalipurkki oli mennyt hieman tukkoon ja sitäpä siinä sitten hieman puristin ja kallistin ja SPLÖTS, maalipurkki ruikkasi oikeen kunnon tipat metrin päähän. Eihän mulla ollut tulossa siinä kun eldar armeijani Farseeri ja magein maalaamani modeli koskaan, mutta onneksi sille ei käynyt mitään.
En ole kumma kyllä haistanut mitään outoa niissä vallejon maaleissa..
En ole kumma kyllä myöskään huomannut mitään niin erikoisen hyvää niissä vallejon maaleissa, en kait ole vaan niin pro.
Huonoa huomasin siinä ettei ghost greyni ollut yhtään sinertävää, kirkkaan valkoista vain.
Kävipä tänään niin hassusti, että vallejon maalipurkki oli mennyt hieman tukkoon ja sitäpä siinä sitten hieman puristin ja kallistin ja SPLÖTS, maalipurkki ruikkasi oikeen kunnon tipat metrin päähän. Eihän mulla ollut tulossa siinä kun eldar armeijani Farseeri ja magein maalaamani modeli koskaan, mutta onneksi sille ei käynyt mitään.
En ole kumma kyllä haistanut mitään outoa niissä vallejon maaleissa..
En ole kumma kyllä myöskään huomannut mitään niin erikoisen hyvää niissä vallejon maaleissa, en kait ole vaan niin pro.
Huonoa huomasin siinä ettei ghost greyni ollut yhtään sinertävää, kirkkaan valkoista vain.
"I'm a product
Of my environment
Of my environment
Ehkä vallejon maaleja käyttäessä tosiaan oma maalaus parantuu sen takia, koska luulee maalin olevan parempi..
Joskus on käyny tosin niin että miniature paintsi tai gw-maali on ollu ihan kakka. Joko ollu liian laimeaa, liian jytäkkää tai kuivunu heti, jollon pensselistä on jäänyt epätasaisuuksia maalipintaan.
Tosin pitää vielä mainostaa sitä, että miniature paintsien laivaston sininen on täydellinen maali kaikin tavoin.
Joskus on käyny tosin niin että miniature paintsi tai gw-maali on ollu ihan kakka. Joko ollu liian laimeaa, liian jytäkkää tai kuivunu heti, jollon pensselistä on jäänyt epätasaisuuksia maalipintaan.
Tosin pitää vielä mainostaa sitä, että miniature paintsien laivaston sininen on täydellinen maali kaikin tavoin.
"I'm a product
Of my environment
Of my environment