Mun mielestä ne kaikki peittää vähän paremmin kuin GW:n maalit (voi olla kuvittelua). Onhan nuo vallejon maalit kuitenkin halvempia ja ne ei kuivu niin nopeasti sinne tippapulloon. Tosin ei niillä saa sen hienompaa jälkeä aikaiseksi kuin GW:n maaleilla, jos ei tiedä miten päin sivellintä pidetään kädessä. Eli ei vallejon maalit varmaan ole mikään oikotie onneen.johannes kirjoitti:Juu en mäkään oo mitään erityisempää huomannu, punaset peittää ehkä paremmin ku gw:n vastaavat. Taitaa olla psykologinen juttu, vallejo kun on enemmän "pro".
Miten Vallejon maalipurkkeja pitäisi käyttää?
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Jos haluaa taiteilijan kommentin (siis ei mun, vaan "pikkusiskon" joka on maalannut ja piirtänyt toistakymmentä vuotta), niin hän yllättyi kuinka hyvä pigmentti vallejoissa on. Sen näkee esim. siitä, kun sekoittaa vallejon (model colour) värejä vaikka GW:n vastaaviin: pienikin tippa vallejoa muuttaa citadelin väriä dramaattisesti, kun taas toisinpäin homma ei toimi. Lisäksi peittävyyttä tyttö kehui.
Eikä ne oikotie onneen ole (kuten gorkiporki totesi), maalaustaitohan se tärkein on. Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä, ei siinä sen kummempaa.
Itse en moisesta tiedä, omassa sudissani vain toimivat paremmin. Mutta mä vain maalaankin, en tiedä sen tarkemmin asioista. Kunhan vaan tuntuvat paremmilta.
Eikä ne oikotie onneen ole (kuten gorkiporki totesi), maalaustaitohan se tärkein on. Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä, ei siinä sen kummempaa.
Itse en moisesta tiedä, omassa sudissani vain toimivat paremmin. Mutta mä vain maalaankin, en tiedä sen tarkemmin asioista. Kunhan vaan tuntuvat paremmilta.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Se johtuu vaan siitä, että sä luulet blisun olevan jotenkin vähemmän pro, ja siksi ne maalit kuivuu nopeammin. Ehdottomasti paras paletti mitä mulla on koskaan ollut on Dayn viime ropeconissa lahjoittama kaakelinpala. Sitä ennen mulla on ollut kaksikin märkäpalettia käytössä, enkä ole koskaan niitä pidempään jaksanut käyttää. Eli molempi parempi.Ghen'tos kirjoitti:Mutta ei tosiaankaan kannate mihinkään blisumuovin päälle sekoitella, siinähän kuivuu maalit, ennenkuin ehdit sanoa "Slaanesh"
Märkäpaletti ei kuitenkaan ole mikään välttämättömyys vallejon kanssa.
And they wonder how he dealt with stress so well..
No niinpä se sitten taitaa olla, luulemisestahan se on kiinni. Tai jos sanottais, että jaksamisesta, eh ? En ole väittänytkään, että märkäpaletti olisi välttämättömyys minkään kanssa, mutta jokainen tallatkoon tyylillään, itse ainakin pidän.VJ kirjoitti:Se johtuu vaan siitä, että sä luulet blisun olevan jotenkin vähemmän pro, ja siksi ne maalit kuivuu nopeammin.Ghen'tos kirjoitti:Mutta ei tosiaankaan kannate mihinkään blisumuovin päälle sekoitella, siinähän kuivuu maalit, ennenkuin ehdit sanoa "Slaanesh"
Work out, in case future happens.
Omasta kokemuksesta peittävyys on kyllä aika lailla parempi Vallejon maaleissa.
Omasta kokemuksesta edelleen model colourit päihittävät mennen tullen game colourit. Kiiltävää en kyllä ole onnistunut aikaiseksi saamaan, vaikka aika läjä nappeja on taas tullut maalailtua. Eräs toinen kokemus MP:n, GW:n ja Vallejon maalien vertailussa selkeä: maalien tasalaatuisuus on huippuluokkaa Vallejolla. MP:llä ja GW:llä käy perin usein niin, että SAMAN VÄRIN maali on purkista pensselin kautta figun pintaan siirrettynä eri sävyistä kuin toisesta saman värin purkista. Ja usein vielä konsistenssikin poikkeaa hieman. Hilemaaleissa tämä on erityisen selkeä piirre.
Omasta kokemuksesta edelleen model colourit päihittävät mennen tullen game colourit. Kiiltävää en kyllä ole onnistunut aikaiseksi saamaan, vaikka aika läjä nappeja on taas tullut maalailtua. Eräs toinen kokemus MP:n, GW:n ja Vallejon maalien vertailussa selkeä: maalien tasalaatuisuus on huippuluokkaa Vallejolla. MP:llä ja GW:llä käy perin usein niin, että SAMAN VÄRIN maali on purkista pensselin kautta figun pintaan siirrettynä eri sävyistä kuin toisesta saman värin purkista. Ja usein vielä konsistenssikin poikkeaa hieman. Hilemaaleissa tämä on erityisen selkeä piirre.
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Jostain luin että noita game coloreita on hieman ohennettu model coloreihin nähden, en tiedä miksi. Ehkä se helpottaa käyttämistä, vaikka itse lisään kuitenkin aina vähän vettä joukkoon.behemoth kirjoitti:Omasta kokemuksesta peittävyys on kyllä aika lailla parempi Vallejon maaleissa.
Omasta kokemuksesta edelleen model colourit päihittävät mennen tullen game colourit.
Koska en ole oikein päässyt ikinä kokeilemaan model coloria niin osaatko sanoa onko niissä paljonkin parempi peittävyys kuin game coloreissa? Vai tarkoititko että kaikissa vallejon maaleissa on yleensä erittäin hyvä peittävyys, sillä kyllä mä nuo Gamet rankkaisin hieman GW:n maalien yläpuolelle peittävyyden kannalta.
Voi ehdottaa Sotataidon Juusolle että ottaa vaikka molempia vallejon maalisarjoja myyntiin.
Kyllä peittävyys on samanlainen molemmissa IMO.
Sen minkä olen huomannut on, että Model colour pysyy paletilla märkänä pidempään --> helpottaa sekä maalausta yleensä että blendausta erityisesti - ainakin minun tyylilläni maalata. Voipi olla, että game colourin kanssa olisi extenderiä tarkoitettu käytettäväksi, jolloin koko pointti olisi yhdentekevä.
Maalauspalettina käytän muuten itse sopivaan kokoon leikattua muovimaton kappaletta. Toimii kuin tauti ja voi pestä, jos alkaa värikylläisyys paletilla etoa.
Sen minkä olen huomannut on, että Model colour pysyy paletilla märkänä pidempään --> helpottaa sekä maalausta yleensä että blendausta erityisesti - ainakin minun tyylilläni maalata. Voipi olla, että game colourin kanssa olisi extenderiä tarkoitettu käytettäväksi, jolloin koko pointti olisi yhdentekevä.
Maalauspalettina käytän muuten itse sopivaan kokoon leikattua muovimaton kappaletta. Toimii kuin tauti ja voi pestä, jos alkaa värikylläisyys paletilla etoa.
Kyllä Vallejon maalit munkin mielestä peittää paremmin kuin GW:n maalit. Ja kyllä oon itekkin huomannu että Vallejolla on tasalaatuisempia maaleja kuin GW:llä.
Ite oon käyttäny kanssa vaaleaa kaakelia palettina ja oon ollu erittäin tyytyväinen. Maalit kuivuu siinä jotenkin hitaammin tai sitten vain kuvittelen. Ja kuivuneet maalit saa raaputtamalla pois.
Ite oon käyttäny kanssa vaaleaa kaakelia palettina ja oon ollu erittäin tyytyväinen. Maalit kuivuu siinä jotenkin hitaammin tai sitten vain kuvittelen. Ja kuivuneet maalit saa raaputtamalla pois.
Tsumppi = Densu
- minisaarnaaja
En epäile yhtään etteikö tuolla Oban taktiikalla saisi maalia purkista, mutta luulisin että tuloksena on pian kuivunut purkki. Tippapullon erinomaisuus perustuu juuri siihen että maali ei ole ilman kanssa kosketuksissa enempää kuin on välttämätöntä maalin saamiseksi pois purnukasta. Jos jatkuvasti puristelee, on kuivuminenkin nopeampaa.
Palettiasiasta vielä: Itse käytän (tai vaimokin käyttää, ja se on pro:mpi kuin minä) pieniä muovisia lääkemittoja paletin sijaisina. Pikkuruisessa purkissa värien sekoitus on helppoa, ja mikäli pitää mennä vessaan tai puhelimeen voi maalin kuivumista hidastaa tökkäämällä maalipurkki (joku muu kuin Vallejo koska se on liian ohut) kupin suulle. Kai se on sama mitä käyttää, kunhan käyttää. Ja epäilijöille neuvoksi, että käyttäkää rohkeasti vaan uusia maaleja ja opetelkaa käyttämään sitä palettia myös armeijafigujen kanssa. Ohuilla maaleilla saa niin paljon parempaa jälkeä aikaiseksi, että hirvittää kun näkee jonkun siirtävän maalia suoraan purkista figun pinnalle.
Palettiasiasta vielä: Itse käytän (tai vaimokin käyttää, ja se on pro:mpi kuin minä) pieniä muovisia lääkemittoja paletin sijaisina. Pikkuruisessa purkissa värien sekoitus on helppoa, ja mikäli pitää mennä vessaan tai puhelimeen voi maalin kuivumista hidastaa tökkäämällä maalipurkki (joku muu kuin Vallejo koska se on liian ohut) kupin suulle. Kai se on sama mitä käyttää, kunhan käyttää. Ja epäilijöille neuvoksi, että käyttäkää rohkeasti vaan uusia maaleja ja opetelkaa käyttämään sitä palettia myös armeijafigujen kanssa. Ohuilla maaleilla saa niin paljon parempaa jälkeä aikaiseksi, että hirvittää kun näkee jonkun siirtävän maalia suoraan purkista figun pinnalle.
Suomenkielinen maalausopas ja maalaus- ja konvertointiaiheisia artikkeleita - http://www.wellofminiatures.wordpress.com
Jep, on totta että välillä on aika vaikea keskittyä maalailuun telkkaria katsellessa, tai muuuten vaan. Nyt en kyllä aio enää töpeksiä samalla tavalla.
Eikä sillä maalin kuivumisella ole niin paljoa väliä, kun yksi maalipurkki maksaa vain sen 2e ja aina voi hiukkasen dipata pensseliään vedessä.
Eikä sillä maalin kuivumisella ole niin paljoa väliä, kun yksi maalipurkki maksaa vain sen 2e ja aina voi hiukkasen dipata pensseliään vedessä.
"I'm a product
Of my environment
So don't blame me, I just work here"
Of my environment
So don't blame me, I just work here"