"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ruttopapin kaapu ja WYSIWYG

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Andromedus

Ruttopapin kaapu ja WYSIWYG

Viesti Kirjoittaja Andromedus »

Eli jos minulla on ruttopappi, ja sanon että sillä on Liber Bubonicus-kirja, vaikka sillä ei sitä näy. Niin voimmeko olettaa että kirja on piilossa jossain kaavun kätköissä? Sama pätee jonkinlaiseen haarniskaan jota tämä saattaa pitää päällään. Eli voiko sekin olla kaavun kätköissä vaikka sitä ei näy?
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
Hypnotoad

Viesti Kirjoittaja Hypnotoad »

Riippuu siitä kuinka tarkkoja olette WYSIWYG:istä, itse en rupeaisi heroilleni mitään taika esineitä konffaamaan, mutta haarniskan valitsen yleensä modelin mukaan. Kaikki esineet ja haarniskathan voivat olla viitan alla piilossa jos vastustajaasi se ei haittaa...
"Chaos is the only true answer"
Andromedus

Niinhän se on...mutta haittaako se esim. sinua tai haittaako se turnauksessa? Aseet kyllä laitan ihan modeleitten mukaan, eli hieno piikkinuija kaverilla on.:D
Cresent

Viesti Kirjoittaja Cresent »

Itseäni ei se ainakaan haittaisi. Turnauksista en osaa sano, mutta uskoisin sen riippuvan järjestäjästä.
...
Rutabaga
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Rutabaga »

Tuohan oli siis ihan esimerkki tuo Ruttopapin panssari? Ethän siis oikeasti ole pistämässä Papille panssaria, ethän?
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Fantasy Battle ei tunne sääntöteknisesti wysiwyggiä. Figujen tulee olla kuvaavia. Suljetuilla listoilla pelattaessa ovat maagiset vermeet näkymättömiä kunnes ne vaikuttavat peliin jollain tavalla.

Käytännössä siis megatappotapparalla ja uberhauberkilla varustettu vampyyri lordi näyttää kauempaa katsottuna liihottelevan viittaan kääriytyneenä ja jotain hammastikkua heiluttelevalta. Vasta alkaessaan huitoa paljastuu karmaiseva totuus.

Mundaanit esineet periaatteessa näkyvät päälle ja ne voi hyvin conffata, jos tuntee siihen tarvetta. Sinänsä panssarien kohdalla en näe syytä kovin suureen tarkkuuteen, sillä GWn oma politiikka figujensa suhteen on ollut kovin löysä.

Boltterien miehistöllä on rintapanssarit ja kypärät. Alkuperäisten sääntöjen myötä nämä olivat ilman panssaria. Maiden Guard liikkui vastaavassa panssarissa, joka laskettiin heavy armouriksi. Executionerit olivat ennen revisionia kiireestä kantapäähän light armourissa ja näyttivät melkein raudan murtajilta. Joten figun panssarin suhteen ei kannata olla turhan nirso. Kunhan vastustajalle tulee asia selväksi.
Amazing Slug

Re: Ruttopapin kaapu ja WYSIWYG

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Andromedus kirjoitti: Sama pätee jonkinlaiseen haarniskaan jota tämä saattaa pitää päällään. Eli voiko sekin olla kaavun kätköissä vaikka sitä ei näy?
NO EI TODELLAKAAN VOI!111111!

Ruttopapilla ei ole optiota tavallisiin panssareihin eikä se omista valmiiksi panssaria, joten tuo präst ei voi ottaa maagistakaan panssaria.
Lord_Fudginton

Viesti Kirjoittaja Lord_Fudginton »

sitä paitsi ei toi wysiwyg vai mikä se ny olikaan ei toimi FaBa:ssa esim halusin minun night gobling rykmenttiin kaikille hand weapon and shield mutta niitä oli vaan 4 laatikossa jossa on 20night gobboa, sama myös savage orcs voi olla great wweapon tai shield mutta kun figuja ostaa niin niille saa vain 2HW, et ei minun mielestäni tuota sääntöä ei voi soveltaa FaBaan
Viimeksi muokannut Lord_Fudginton, Ma 21.06.2004 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

Itseasiassa WYSIWYG koskee ainoastaan regimenttejä, eli ne varusteet jotka niille on hommattu pitää näkyä modeleissa(vähintään 50% unitista pitää olla oikein varustettu). Eli jos olet ostanut unitille kilvet pitää ne myös figuilla olla. Se että osan varusteista joutuu rakentelemaan itse ei ole mikään syy wysiwygin hylkäämiselle.
I.C. Wiener
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I.C. Wiener »

Lord_Fudginton kirjoitti:sitä paitsi ei toi wysiwyg vai mikä se ny olikaan toimi FaBa:ssa esim halusin minun night gobling rykmenttiin kaikille hand weapon and shield mutta niitä oli vaan 4 laatikossa jossa on 20night gobboa, sama myös savage orcs voi olla great wweapon tai shield mutta kun figuja ostaa niin niille saa vain 2HW, et ei minun mielestäni tuota sääntöä ei voi soveltaa FaBaan
Sydämmesi vuotaisi verisiä kyyneliä jos pelaisit ökreillä 40kta(en kyllä tiedä pelaatko :)). Siihen ei örkeille ole kovin monta figua ja melkein kaiken joudut tekemään itse.
Savaget eivät kyl saa GreatAxee.
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
Etana

Viesti Kirjoittaja Etana »

Mikä on WYSIWYG?
Tohtori-SyFilis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tohtori-SyFilis »

Etana kirjoitti:Mikä on WYSIWYG?
What you see is what you get.
The small boys have come to see me hang
Lunatic^

Viesti Kirjoittaja Lunatic^ »

Eli suomennettuna: Jos lordillasi on ostettu GW ja olet olet laittanut hänelle kilven + miekan niin ei oikein sovi näin, joten jos hänellä on isomiekka laitat hänelle käsiin isomiekan.
Murhe
Valvoja

Itseasiassa minun haltia-armeijani wysiwyg osuus laskee sitä mukaan kun sitä conffailen. Haltioilta puuttuvat kaikki kivat lelut. Sea Rangerini omistavat sellaisia haltiamaisia aseita kuten heittoveitsiä, jousia, kahden käsiaseen yhdistelmän ja eräs heiluttaa epämääräisesti keihästä, halberdia ja great weaponia muistuttavaa varsiasetta.
Lunatic^

Viesti Kirjoittaja Lunatic^ »

Mmm.. Heittoveitsiä? ;) aika mahtava. Saankos lainata ideaa Assasiiniini?
Chukie

Viesti Kirjoittaja Chukie »

Ylypäätänsä fabassa on vaikea noudattaa wysiwyg -periaatetta. Itellä ainakin vaihtuu lordin/heron kamat sitä tahtia, että en ole jaksanut nähdä vaivaa viiden cold onella ratsastavan charrun mukaan. Muutenkin tuon perus unitteihinkin lisää ilmettä antamalla muutamalle hepulle vähän erilaisen aseen. Yleensä itse kysyn vastustajalta, minkälaisilla kamoilla hänen unittinsa on varustettu. Jos listat ovat suljettuja, en tietenkään urki magic itemeitä, mutta peruskamat voi mielestäni kertoa.
Murhe
Valvoja

Lunatic^ kirjoitti:Mmm.. Heittoveitsiä? ;) aika mahtava. Saankos lainata ideaa Assasiiniini?
Et tietenkään. Tämä on minun ikioma uniikki ideani, joka on copyrightattu ja patentoitu 137 valtiossa. Jos edes ajatteletkaan plagiointia usutan kimppuusi karhuryhmän, joka takavarikoi figusi.

Tottakai saat. Sanotaanko, että sen veitsen taiteilu käteen oli melkoisen haastava yritys.
The Boss
Viesti:

Viesti Kirjoittaja The Boss »

Lord_Fudginton kirjoitti:sitä paitsi ei toi wysiwyg vai mikä se ny olikaan ei toimi FaBa:ssa esim halusin minun night gobling rykmenttiin kaikille hand weapon and shield mutta niitä oli vaan 4 laatikossa jossa on 20night gobboa, sama myös savage orcs voi olla great wweapon tai shield mutta kun figuja ostaa niin niille saa vain 2HW, et ei minun mielestäni tuota sääntöä ei voi soveltaa FaBaan
Kyllä pystyy jos jaksaa konvertoida, itse laitoin night goboille hand weaponit skavenien spearien kärjistä.
"See, this is problem with terrorist, they never care about other peoples schedule."
-Arnold
Andromedus

Amazing Slug kirjoitti:
Andromedus kirjoitti: Sama pätee jonkinlaiseen haarniskaan jota tämä saattaa pitää päällään. Eli voiko sekin olla kaavun kätköissä vaikka sitä ei näy?
NO EI TODELLAKAAN VOI!111111!

Ruttopapilla ei ole optiota tavallisiin panssareihin eikä se omista valmiiksi panssaria, joten tuo präst ei voi ottaa maagistakaan panssaria.
Ei voi ottaa maagista panssaria? Hmm...missä se kielletään?
Eli ainankin kirjaa voi kantaa mukanaan.
Fantasy battle ei kyllä ole aivan niin korrekti wysiwygin suhteen kuin 40k. Esim kattokaa tältä sivulta
tuon Zemanskin varusteet ja lukekaa se pikku teksti alapuolelta...
Guzlob
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guzlob »

Andromedus kirjoitti:
Amazing Slug kirjoitti:
Ei voi ottaa maagista panssaria? Hmm...missä se kielletään?
Niinkin hämäräperäisessä lähteessä kuin sääntökirjassa. Maagisten panssarien säännöt on tosin piilotettu todella hyvin; ne löytyvät maagisia panssareita käsittelevästä kappaleesta sivulta 152.
it is apparent the intent has been revealed
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”