Ruttopapin kaapu ja WYSIWYG
-
Andromedus
Ruttopapin kaapu ja WYSIWYG
Eli jos minulla on ruttopappi, ja sanon että sillä on Liber Bubonicus-kirja, vaikka sillä ei sitä näy. Niin voimmeko olettaa että kirja on piilossa jossain kaavun kätköissä? Sama pätee jonkinlaiseen haarniskaan jota tämä saattaa pitää päällään. Eli voiko sekin olla kaavun kätköissä vaikka sitä ei näy?
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
-
Andromedus
Tuohan oli siis ihan esimerkki tuo Ruttopapin panssari? Ethän siis oikeasti ole pistämässä Papille panssaria, ethän?
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
Fantasy Battle ei tunne sääntöteknisesti wysiwyggiä. Figujen tulee olla kuvaavia. Suljetuilla listoilla pelattaessa ovat maagiset vermeet näkymättömiä kunnes ne vaikuttavat peliin jollain tavalla.
Käytännössä siis megatappotapparalla ja uberhauberkilla varustettu vampyyri lordi näyttää kauempaa katsottuna liihottelevan viittaan kääriytyneenä ja jotain hammastikkua heiluttelevalta. Vasta alkaessaan huitoa paljastuu karmaiseva totuus.
Mundaanit esineet periaatteessa näkyvät päälle ja ne voi hyvin conffata, jos tuntee siihen tarvetta. Sinänsä panssarien kohdalla en näe syytä kovin suureen tarkkuuteen, sillä GWn oma politiikka figujensa suhteen on ollut kovin löysä.
Boltterien miehistöllä on rintapanssarit ja kypärät. Alkuperäisten sääntöjen myötä nämä olivat ilman panssaria. Maiden Guard liikkui vastaavassa panssarissa, joka laskettiin heavy armouriksi. Executionerit olivat ennen revisionia kiireestä kantapäähän light armourissa ja näyttivät melkein raudan murtajilta. Joten figun panssarin suhteen ei kannata olla turhan nirso. Kunhan vastustajalle tulee asia selväksi.
Käytännössä siis megatappotapparalla ja uberhauberkilla varustettu vampyyri lordi näyttää kauempaa katsottuna liihottelevan viittaan kääriytyneenä ja jotain hammastikkua heiluttelevalta. Vasta alkaessaan huitoa paljastuu karmaiseva totuus.
Mundaanit esineet periaatteessa näkyvät päälle ja ne voi hyvin conffata, jos tuntee siihen tarvetta. Sinänsä panssarien kohdalla en näe syytä kovin suureen tarkkuuteen, sillä GWn oma politiikka figujensa suhteen on ollut kovin löysä.
Boltterien miehistöllä on rintapanssarit ja kypärät. Alkuperäisten sääntöjen myötä nämä olivat ilman panssaria. Maiden Guard liikkui vastaavassa panssarissa, joka laskettiin heavy armouriksi. Executionerit olivat ennen revisionia kiireestä kantapäähän light armourissa ja näyttivät melkein raudan murtajilta. Joten figun panssarin suhteen ei kannata olla turhan nirso. Kunhan vastustajalle tulee asia selväksi.
- Amazing Slug
Re: Ruttopapin kaapu ja WYSIWYG
NO EI TODELLAKAAN VOI!111111!Andromedus kirjoitti: Sama pätee jonkinlaiseen haarniskaan jota tämä saattaa pitää päällään. Eli voiko sekin olla kaavun kätköissä vaikka sitä ei näy?
Ruttopapilla ei ole optiota tavallisiin panssareihin eikä se omista valmiiksi panssaria, joten tuo präst ei voi ottaa maagistakaan panssaria.
- Lord_Fudginton
sitä paitsi ei toi wysiwyg vai mikä se ny olikaan ei toimi FaBa:ssa esim halusin minun night gobling rykmenttiin kaikille hand weapon and shield mutta niitä oli vaan 4 laatikossa jossa on 20night gobboa, sama myös savage orcs voi olla great wweapon tai shield mutta kun figuja ostaa niin niille saa vain 2HW, et ei minun mielestäni tuota sääntöä ei voi soveltaa FaBaan
Viimeksi muokannut Lord_Fudginton, Ma 21.06.2004 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
Itseasiassa WYSIWYG koskee ainoastaan regimenttejä, eli ne varusteet jotka niille on hommattu pitää näkyä modeleissa(vähintään 50% unitista pitää olla oikein varustettu). Eli jos olet ostanut unitille kilvet pitää ne myös figuilla olla. Se että osan varusteista joutuu rakentelemaan itse ei ole mikään syy wysiwygin hylkäämiselle.
- I.C. Wiener
- Viesti:
Sydämmesi vuotaisi verisiä kyyneliä jos pelaisit ökreillä 40kta(en kyllä tiedä pelaatko :)). Siihen ei örkeille ole kovin monta figua ja melkein kaiken joudut tekemään itse.Lord_Fudginton kirjoitti:sitä paitsi ei toi wysiwyg vai mikä se ny olikaan toimi FaBa:ssa esim halusin minun night gobling rykmenttiin kaikille hand weapon and shield mutta niitä oli vaan 4 laatikossa jossa on 20night gobboa, sama myös savage orcs voi olla great wweapon tai shield mutta kun figuja ostaa niin niille saa vain 2HW, et ei minun mielestäni tuota sääntöä ei voi soveltaa FaBaan
Savaget eivät kyl saa GreatAxee.
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
-
Tohtori-SyFilis
- Viesti:
-
Lunatic^
Itseasiassa minun haltia-armeijani wysiwyg osuus laskee sitä mukaan kun sitä conffailen. Haltioilta puuttuvat kaikki kivat lelut. Sea Rangerini omistavat sellaisia haltiamaisia aseita kuten heittoveitsiä, jousia, kahden käsiaseen yhdistelmän ja eräs heiluttaa epämääräisesti keihästä, halberdia ja great weaponia muistuttavaa varsiasetta.
Ylypäätänsä fabassa on vaikea noudattaa wysiwyg -periaatetta. Itellä ainakin vaihtuu lordin/heron kamat sitä tahtia, että en ole jaksanut nähdä vaivaa viiden cold onella ratsastavan charrun mukaan. Muutenkin tuon perus unitteihinkin lisää ilmettä antamalla muutamalle hepulle vähän erilaisen aseen. Yleensä itse kysyn vastustajalta, minkälaisilla kamoilla hänen unittinsa on varustettu. Jos listat ovat suljettuja, en tietenkään urki magic itemeitä, mutta peruskamat voi mielestäni kertoa.
Et tietenkään. Tämä on minun ikioma uniikki ideani, joka on copyrightattu ja patentoitu 137 valtiossa. Jos edes ajatteletkaan plagiointia usutan kimppuusi karhuryhmän, joka takavarikoi figusi.Lunatic^ kirjoitti:Mmm.. Heittoveitsiä? ;) aika mahtava. Saankos lainata ideaa Assasiiniini?
Tottakai saat. Sanotaanko, että sen veitsen taiteilu käteen oli melkoisen haastava yritys.
Kyllä pystyy jos jaksaa konvertoida, itse laitoin night goboille hand weaponit skavenien spearien kärjistä.Lord_Fudginton kirjoitti:sitä paitsi ei toi wysiwyg vai mikä se ny olikaan ei toimi FaBa:ssa esim halusin minun night gobling rykmenttiin kaikille hand weapon and shield mutta niitä oli vaan 4 laatikossa jossa on 20night gobboa, sama myös savage orcs voi olla great wweapon tai shield mutta kun figuja ostaa niin niille saa vain 2HW, et ei minun mielestäni tuota sääntöä ei voi soveltaa FaBaan
"See, this is problem with terrorist, they never care about other peoples schedule."
-Arnold
-Arnold
-
Andromedus
Ei voi ottaa maagista panssaria? Hmm...missä se kielletään?Amazing Slug kirjoitti:NO EI TODELLAKAAN VOI!111111!Andromedus kirjoitti: Sama pätee jonkinlaiseen haarniskaan jota tämä saattaa pitää päällään. Eli voiko sekin olla kaavun kätköissä vaikka sitä ei näy?
Ruttopapilla ei ole optiota tavallisiin panssareihin eikä se omista valmiiksi panssaria, joten tuo präst ei voi ottaa maagistakaan panssaria.
Eli ainankin kirjaa voi kantaa mukanaan.
Fantasy battle ei kyllä ole aivan niin korrekti wysiwygin suhteen kuin 40k. Esim kattokaa tältä sivulta
tuon Zemanskin varusteet ja lukekaa se pikku teksti alapuolelta...
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
Niinkin hämäräperäisessä lähteessä kuin sääntökirjassa. Maagisten panssarien säännöt on tosin piilotettu todella hyvin; ne löytyvät maagisia panssareita käsittelevästä kappaleesta sivulta 152.Andromedus kirjoitti:Ei voi ottaa maagista panssaria? Hmm...missä se kielletään?Amazing Slug kirjoitti:Ruttopapilla ei ole optiota tavallisiin panssareihin eikä se omista valmiiksi panssaria, joten tuo präst ei voi ottaa maagistakaan panssaria.Andromedus kirjoitti: Sama pätee jonkinlaiseen haarniskaan jota tämä saattaa pitää päällään. Eli voiko sekin olla kaavun kätköissä vaikka sitä ei näy?
it is apparent the intent has been revealed