Fb:stä 40k:hon?
-
Höpsönassukka
Fb:stä 40k:hon?
Olen tuota fb:tä harrastelemassa ja ajattelin että kun saan dark elf armeijani valmiiksi alkaisin kerätä armeijaa 40k:hon ja toivoisin ,että joku viitsisi kertoa minulle vähän pelin luonteesta, eroavaisuuksista fb:hen, minkälainen mikäkin armeija on, yms... Nyt jo kiitosta vastanneille.
-
Oberon
-
Oberon
Ja kannattaa odottaa sääntökirjan hankintaa syksyyn asti jolloin tulee uusi. Voisi olla turhauttavaa ostaa sääntökirja ja samantien huomata se vanhentuneeksi 
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
-
Burana_400
-
Höpsönassukka
1.Edelleenkin ampuminen ROKKAA 40k:ssa!
2.Isot c&c örmyt eivät ole paljoa mitään 40k:ssa, koska ryhmän kimppuun hyökätessä ei voi valita kohdettaan kuin eri ryhmien välillä.
3.Kaikista isoimmillakaan örmyillä ei ole yleensä (kaaoslordi on poikkeus) 5:ttä hyökkäystä enempää, tosin hintakin on n.6 kertaa pienempi kuin FB:s.
4.Minkään 40k armeijan pelityyli ei ole kyllä lähelläkään FB:tä, eli kyllä kannattaisi harkita Deldareita. Jotkin 40k figut muistuttavat kyllä FB figuja.
2.Isot c&c örmyt eivät ole paljoa mitään 40k:ssa, koska ryhmän kimppuun hyökätessä ei voi valita kohdettaan kuin eri ryhmien välillä.
3.Kaikista isoimmillakaan örmyillä ei ole yleensä (kaaoslordi on poikkeus) 5:ttä hyökkäystä enempää, tosin hintakin on n.6 kertaa pienempi kuin FB:s.
4.Minkään 40k armeijan pelityyli ei ole kyllä lähelläkään FB:tä, eli kyllä kannattaisi harkita Deldareita. Jotkin 40k figut muistuttavat kyllä FB figuja.
"I'm a product
Of my environment
So don't blame me, I just work here"
Of my environment
- The Captain
- Valvoja
Aloittelijalle en kyllä Dark eldareita suosittelisi.Oba kirjoitti: 4.Minkään 40k armeijan pelityyli ei ole kyllä lähelläkään FB:tä, eli kyllä kannattaisi harkita Deldareita. Jotkin 40k figut muistuttavat kyllä FB figuja.
a) Vaikea pelata (panssarit paperia, vaatii paljon kikkailua), vaikka paranevatkin sääntöuudistusten myötä (raiderista saa assaultoida ulos, ravager liikkuu 12" ja ampuu kaikki aseet, wychilauma lyö MONTA kertaa).
b) Figujen saatavuus kärsii siitä, että tavara ei ole enää yleisessä jaossa kaupan hyllyllä, vaan sen joutuu tilaamaan erikseen.
c) Huhujen mukaan dark eldarit kokevat editionin vaihtuessa melkoisen muutoksen (yhdistyvät sääntöteknisesti hyviseldareihin?)
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-
sir shadow
-
Stenvall
Ja minun mielestä tuo ehdotus on huono. Useimmat tuskin haluavat pelata koko ajan samankaltaisilla armeijoilla, vaikka eivät deldarit ja delffit samoja olekaan. Esim. kääpiöpelaajana en haluaisi alkaa keräilemään ihan heti kaaoskääpiöitä, sen verran samanlaisia kuitenkin.Burana_400 kirjoitti:Oma suositteluni on että tekisit dark eldar armeijan, ne vastaavat fb:n dark elffejä. Minulle se onnistui (orcs & goblineista space orcceihin) aika hyvin koska siitä vanhasta armeijasta saa pienen aavistuksen siitä että mitkä ovat sen heikkoudet ja vahvuudet.
Deldarit ovat aloittelijoillen tosiaan figujenkin saatavuuden kannalta huono valinta. Muut armeijat ovatkin sitten siinä mielessä parempia yleisesti ottaen.
Ampuminen on huomattavan tehokasta joillakin armeijoilla FB:eessäkin, mutta 40:koossa vielä suuremmassa asemassa. Olen kuullut 40k:oota haukuttavan epätasapainoisemmaksi, kuin fb:tä. Onko totta?
Kannattaa muistaa armeijaa valitessa, että kukaan ei ole seppä syntyessään. Internetistä saa paljon hyödyllistä tietoa siitä mitkä ovat jonkin rodun heikot ja vahvat kohdat.
Tosin itse suosittelen valitsemaan armeijan sen mukaan minkä figuista itse pitää, ja mitä kukkaro kestää.
Eldarit ovat ainakin monien ihmisten mukaan liian ylivoimaisia. Tosin marine armeijastakin saa kyllä aika "juuston" (joopa joo, ei sellaista asiaa ole kuin juusto pälä pälä..).
OT:((esimerkkejä mielestäni todella mulkeroista listoista: Eldarit:3 wraith lordia, 9 vyperiä, avatar, 2*5 storm guardiania. Marine: 3 Drediä, 6*96+6*Razorback, 2 landspeederiä))
Tosin itse suosittelen valitsemaan armeijan sen mukaan minkä figuista itse pitää, ja mitä kukkaro kestää.
On kyllä osaksi. Eihän mistään armeijasta voi tehdä aivan voittamatonta, mutta lähelle kyllä pääsee.Olen kuullut 40k:oota haukuttavan epätasapainoisemmaksi, kuin fb:tä. Onko totta?
Eldarit ovat ainakin monien ihmisten mukaan liian ylivoimaisia. Tosin marine armeijastakin saa kyllä aika "juuston" (joopa joo, ei sellaista asiaa ole kuin juusto pälä pälä..).
OT:((esimerkkejä mielestäni todella mulkeroista listoista: Eldarit:3 wraith lordia, 9 vyperiä, avatar, 2*5 storm guardiania. Marine: 3 Drediä, 6*96+6*Razorback, 2 landspeederiä))
"I'm a product
Of my environment
Of my environment