Wightit ja ghoulit
- Rectunator
Undeadien viidennen edikan armeijakirjassa oli jotain tuollaista juttua... Näytti sieltä referoidulta, voin olla väärässä.Pegar kirjoitti:The Witch King: Missäs noin lukee/kerrotaan Ghouleista?
No osalle riittää lohikäärmeitä purtavaksi, ne jotka jäävät ilman ansaitsevatkin hävitä maailmasta...Pegar kirjoitti:Oban huomautuksen lisäksi on erä toinenkin seikka joka minua ainakin askarruttaa. Tämä asia on se että Necrarch vampyyrit tahtovat muuttaa kaiken epäkuolleeksi/kuolleeksi. Mutta millä he aikovat sen jälkeen elää, kun verta tarvitsevat elääkseen.
Aivan oikein, sieltähän tuon olen lukenut. Lukemisesta on tosin kulunut jo kauan, jotn joitain pikku yksityiskohtia saattoi unohtua.JiVe kirjoitti:Undeadien viidennen edikan armeijakirjassa oli jotain tuollaista juttua... Näytti sieltä referoidulta, voin olla väärässä.Pegar kirjoitti:The Witch King: Missäs noin lukee/kerrotaan Ghouleista?
Niin. Sanotaan, että lohikäärmeen verta juotuaan vampyyri pääsee eroon halustaan juoda verta. Eivätköhän Vampyyrit maailman vallatessaan orjuuta myös lohikäärmeet. Tai sitten he vangitsevat ihmisiä, ja näiden vankien (ja myöhemmin heidän jälkeläistensä) veret juotaisiin säännöllisin ajoin.JiVe kirjoitti:No osalle riittää lohikäärmeitä purtavaksi, ne jotka jäävät ilman ansaitsevatkin hävitä maailmasta...Pegar kirjoitti:Oban huomautuksen lisäksi on erä toinenkin seikka joka minua ainakin askarruttaa. Tämä asia on se että Necrarch vampyyrit tahtovat muuttaa kaiken epäkuolleeksi/kuolleeksi. Mutta millä he aikovat sen jälkeen elää, kun verta tarvitsevat elääkseen.
Vaikeaa se tulisi olemaan, mutta uskon, että vampyyreilla on suunitelmansa. Ehkäpä itse Nagashilla on keino vapauttaa vampyyri janostaan...
-
Zymeth Salkir Dkhan
Kyllä, he ovat kaikista vampyyrisuvuista se, joka pystyy vastustamaan verenjuomis- himoaan pisimpään. Kaikesat huolimatta hekin tarvitsevat sitä selvitäkseen "elossa". Eli ennemmin tai myöhemmin, Nechrarcitkin joutuvat metsästämään.Zymeth kirjoitti:Muistaakseni vanhassa nechrarchien fluffissa mainitaan heidän tarvitsevan hyvin vähän, tai ei ollenkaan verta pysyäkseen elossa.
..Niin, eikä tuo ole edes vanhaa fluffia, lukee ihan 6. edition VC- kirjassa.
Ei sieluja, vain verta. Sielut he kutsuvat takaisin taistelemaan Spirit hostien sekä Bansheen muodossa. Miksi syödä jotain, jonka voit laittaa taistelemaan puolestasi?Oba kirjoitti:Ihan välikysymyksenä, että syökö mitkään vampyyrit sieluja vai ovatko nämä ihan vain demonejen herkkua?
Vampyyrit eivät tunne toivoa eivätkä epätoivoa, joten Nurgle ja Tzeentch ovat varsin heikoilla. Nautintoa ja raivoa he kyllä tuntevat, mutta hieman eri asteella, kuin mitä Khorne ja Slaanesh tarjoavat. Lisäksi vampyyrien sieluttomuus tekee niistä immuuneja kaaoksen korruptoiville voimille. Eli tuskin kaaoksella on paljon sanottavaa vampyyreille.Oba kirjoitti:ja pystyykö kaaos vaikuttamaan vampyyreihin?
Viha ja rakkaus taitavat olla ainoita tunteita, joita vampyyrit tuntevat samalla tavalla, kuin ihmiset.
Niin, ja tämä keskustelu on mennyt jo niin poispäin alkuperäisestä aiheesta, että lukko tähän tulee varmaan muutenkin kohta. Ajattelin vastata vielä, kun ehdin.
-
Zymeth Salkir Dkhan
Itse asiassa wanhan fluffin mukaan kaikille kaaosjumalien houkutuksille vampyyrit ovat alttiita ja niitä on langennut kaaoksen championeiksi. Kuitenkin alttius on heikompi kuin ihmisillä, koska kuolemattomuutta kaaos ei voi taata vampyyreille, kuolevaisille kyllä.Oba kirjoitti: ja pystyykö kaaos vaikuttamaan vampyyreihin?
Lisäksi kaaosjumala hyötyy varsin vähän vampyyristä, sillä ei ole sielua.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
Sama tarina (vielä pienemmässä pähkinässä) löytyyy WD 276:stä s. 67, vuodet -1500 to -1350.The Witch king kirjoitti:Aivan oikein, sieltähän tuon olen lukenut. Lukemisesta on tosin kulunut jo kauan, jotn joitain pikku yksityiskohtia saattoi unohtua.JiVe kirjoitti:Undeadien viidennen edikan armeijakirjassa oli jotain tuollaista juttua... Näytti sieltä referoidulta, voin olla väärässä.Pegar kirjoitti:The Witch King: Missäs noin lukee/kerrotaan Ghouleista?
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
And with strange aeons even death may die.
- Druzhina Captain
- Valvoja
-
Stenvall
Myös osoitteesta http://www.kaksikuuta.fi/larp/warhammer ... olleet.htm , löytyy tietoa ghouleista ja wicheistä, ja muistakin epäkuolleista.