Lotrin viehätys
Itse asiassa en tiedä, mikä LotRissa niin viehättää. Pidän aika paljon enemmän 40k:sta ja fabasta, muttamutta... Kaipa se on konffausmahdollisuudet. Ei niinkään hyviksien puolella, mutta pahiksilla, kun tuo fluffi on "vähän" enemmän taipuisa. Ja kaipa se itse kirjaki oli pieni innoituksen lähde.
Figut ei sinällänsä viehätä, kun vertaa hammereiden vastaaviin, mutta enpäs sen enempää näitä "hauku", alkaa kohta kaduttamaan... Mutta kyllä se Trollibandi on pakko tehdä. 
Work out, in case future happens.
- makkarafolio
Lotrissa on vähemmän sellaista palikkamaisuutta, mitä Fabassa on. Tarkoitan niitä rykmenttejä, joista en pidä yhtään. Lotrissa saa itse päättää ja tehdä mielikuvituksellisia taktiikoita ja päättää joka figusta erikseen, minne se menee. Jotenkin lotr tuntuu niin vapaalta. Ja lisäksi minäkin tunnun noin yhden turnauksen perusteella jopa pärjäävän tässä.
Meidän peliporukassa asetellaan figuja niin superkauan, että siinä kestää aina ihan sairaan kauan. Joka kerta lasketaan pisteet ja
"Maksos tää nyt 40 ilman mitään?"
"Se maksaa 45 kilvellä, niin ilman mitään 40"
"Äh, mä katon kirjasta"
-lausahdukset on yleisiä.
Turnauksessa jäi aina aika lyhyeksi. Siellä oli kauheen tehokasta peliaikaa. Kaikilla oli viimesenpäälle kantolaukut, joten asettelu ei kestä kauaa, sairaasti noppia [Ite ostin oman noppapaketin edeltävänä päivänä] ja kunnon mitat. Meillä on aina pahvimittoja ja ihme nysväystä.
Meidän peliporukassa asetellaan figuja niin superkauan, että siinä kestää aina ihan sairaan kauan. Joka kerta lasketaan pisteet ja
"Maksos tää nyt 40 ilman mitään?"
"Se maksaa 45 kilvellä, niin ilman mitään 40"
"Äh, mä katon kirjasta"
-lausahdukset on yleisiä.
Turnauksessa jäi aina aika lyhyeksi. Siellä oli kauheen tehokasta peliaikaa. Kaikilla oli viimesenpäälle kantolaukut, joten asettelu ei kestä kauaa, sairaasti noppia [Ite ostin oman noppapaketin edeltävänä päivänä] ja kunnon mitat. Meillä on aina pahvimittoja ja ihme nysväystä.
LotR on pelimekanismiltaan paljon parempi kuin muut GW:n "core" pelit.
Tästäpä syystä ei pahemmin tule ongelmia sääntöjen kanssa, kun niitä syystä tai toisesta ei ole paljon. Myös esim. lähitaistelu on intuitiivisempää.
Peleihin ei mene paljon aikaa, myönnettäköön, mutta kyllä mulle kelpaa pidemmät (ja siten isommat) pelit. Ei se välttämättä ole pakko aina 500 pistettä pelata
Ja kuten monet ovat maininneet, figut ovat hienoja. Jopa myös ne, jotka näyttävät kuvissa rumilta.
Kaiken kaikkiaan mielestäni paras peli GW:ltä, vaikka Epic, Necromunda ja BFG pääsevätkin lähelle...
Tästäpä syystä ei pahemmin tule ongelmia sääntöjen kanssa, kun niitä syystä tai toisesta ei ole paljon. Myös esim. lähitaistelu on intuitiivisempää.
Peleihin ei mene paljon aikaa, myönnettäköön, mutta kyllä mulle kelpaa pidemmät (ja siten isommat) pelit. Ei se välttämättä ole pakko aina 500 pistettä pelata
Ja kuten monet ovat maininneet, figut ovat hienoja. Jopa myös ne, jotka näyttävät kuvissa rumilta.
Kaiken kaikkiaan mielestäni paras peli GW:ltä, vaikka Epic, Necromunda ja BFG pääsevätkin lähelle...
-
Kellokoneisto
No, jos tässä tämä ajautuu tähän ssuuntaan, niin mie vien sitä lisää:
Meillä pelit kestää yleensä tosi kauan... Pelin koko ei yleensä vaikuta kauheasti...
500pts peliin menee ainakin 4h ja 1500pts n. 6h
Johtuu siitä, että miettimiseen menee, väittelemme aina niin paljon, ja siinä sivussa jutellaankin vähäsen... Ei, mutta täytyy lähtee pelaan tuota kampanja peliä...
Meillä pelit kestää yleensä tosi kauan... Pelin koko ei yleensä vaikuta kauheasti...
500pts peliin menee ainakin 4h ja 1500pts n. 6h
Johtuu siitä, että miettimiseen menee, väittelemme aina niin paljon, ja siinä sivussa jutellaankin vähäsen... Ei, mutta täytyy lähtee pelaan tuota kampanja peliä...
Scavenger survivor's find a wa-he-y!
Niin, tämä peli oli nelinpeli, jossa kaksi ei osannut sääntöjä, minä olin horroksessa ja Captain mietti sääntöjä. Saimme pelattua 6 tunnissa ehkä 11vuoroa.Captain Boromir kirjoitti:
Pelit ovat nopeita.
(Paitsi meidän kaveripiirissä, ne riitelee 10 minuuttia siitä pystyykö jotain ampua.)
"Ei se edes nää!"
"No kyllä varmasti näkee!"
"Kato vaikka, trollin käsi on eessä!"
"Eikä ole, vaan sen hammeri!"
"Ei se siltikään nää!"
"Mutta aseita ei lasketa!"
"Ihan varmasti lasketaan!"
"Heittäkää vaikka 4+:aa!"
"Eikä!"
"Kyllä!"
"Aargh!"