"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

vanhemmat ei anna kerätä figui

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Kerrohan, oletkos jo ostanut figuja ja jättänyt maalaamatta tai kokoamatta tai kyllästynyt niihin ja myynyt ne? Jos tämän olet tehnyt, niin maalaa ja kokoa figusi ja kysy uudestaan saatko ostaa figuja. Voi olla että vanhempien myötätunto loppuu siinä vaiheessa kun lapsi on laittanut paljon rahaa figuihin, jotka lapsi sitten on jättänyt nurkkaan lojumaan ja on innolla ostamassa lisää.

Tai sitten kiikutat vanhemmat johonkin liikkeeseen, vaikka katsomaan, kun jotkut pelaavat. En suosittelisi mitään myyjiä pyytämään kertomaan mistään figu peleistä, koska se kuulostaisi pahasti myyntipuheelta. Tai sitten laitat vanhempasi lukemaan tämän topicin. ;)
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

JarLoz kirjoitti:Fantasiapelit, vaikka onkin kiistelemättä paras figukauppa helsingissä (juu, onhan niitä muuallakin, mutta minun kokemukseni perustuvat tähän helsingin liikkeeseen), ei välttämättä ole paras paikka jonne viedä vanhemmat kun harrastusta aloittaa. Epäilykset alkavat kun katosta riippuu brutaalin näköisiä lateksiaseita. Ja auta armias jos vanhemmat näkevät asiakkaita tai katsovat sarjakuvahyllyyn vähän tarkemmin. ;)
Ainakaan eivät siinä vaiheessa enää valita, että harrastus on tarkoitettu pikkulapsille. Voipa isäukkokin heltyä, kun vähän esittelee sille Liber Chaotican Slaanesh-kirjaa...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Darlantan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Darlantan »

Vanhempani kehuvat hammereita hyväksi harrastukseksi, vaikka onkin hiukan kallis. Isäpappani jopa vaati saada maalata yhden gun dronen, jonka minä sitten myöhemmin maalasin salaa uudelleen. Hän käytti suurin piirtein kaikkea mitä löytyi, vaikka väriteemani on punamusta. Ja hän on maalaamisessa jopa minuakin huonompi (jos mahdollista).
I'd like to be a human
...Maybe one day...

-Wolf & Raven, Sonata Arctica
Chavez

Viesti Kirjoittaja Chavez »

Eipä vanhemmat ole ikinä estänyt sitä mihin rahani pistän, mutta tietenkin ovat kehoittaneet miettimään.
Riio-Kola kirjoitti: Tai sitten kiikutat vanhemmat johonkin liikkeeseen, vaikka katsomaan, kun jotkut pelaavat. En suosittelisi mitään myyjiä pyytämään kertomaan mistään figu peleistä, koska se kuulostaisi pahasti myyntipuheelta. Tai sitten laitat vanhempasi lukemaan tämän topicin. ;)
Isä puhui oulun fantsun myyjän kanssa, eikä se myyjä mitään myyntipuhetta pitänyt. Kertoi vaan ihan puolueettomasti figuilusta.
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Hmmh... Vanhempani eivät itseasiassa vastustaneet figuharrastuksen aloittamista ollenkaan. Itseasiassa äitini tukee sitä ostamalla maalit ja muut välineet. Hmmh... Harmin paikka jos jonkun vanhemmat eivät suostu figuharrastuksen aloittamiseen. Sano että muuten meet potkimaan mummoja ja ostat rahoillasi jotain vähemmän järkevää. :)
bekkoh

Viesti Kirjoittaja bekkoh »

(vähän OT?)

Warhammer, tuo turmiollinen rappioituneiden nuorien harrastus! Se vie ihmiseltä rahat, kaikki pitää kantaa lähimpään figukauppaan, se vie sosiaalisen elämän kun vain kotona olet niillä muovinpalasilla leikkimässä, ja se vie jopa yleiskunnon kun sisällä istut vain pöytäsi ääressä uutta mahtavaa aikaloppulordia maalailet! Lopulta olet täydelisessä koukussa, kaikki rahasi on viety, sinulla ei ole varaa edes ruokaan joten elät static grassilla ja green stuffilla! Päivisin maalaat ja hiot ns. "armeijalistojasi" ja öisin surffaat suomalaisienkin tuntemassa, rappioituneiden kelvottomien nuorien keskuudessa suositussa peliportaalissa "Sotavasara.netissä"! Silmäsi punoittavat, poskesi ovat valkoiset ja suomen kielen taitosi rappeutuu! Örähtelet vain örkkikielen ja englannin risteytymää tyyliin "Waagh tol niiq aarmo seiv kuus plus ja rekeneraation ja viel sillon äs 5 ja tee 4 ja hey vähä kuul weeäs 2 sehä o kreit wepon"! On siis syytä huomioida miten warhammer rappeuttaa ihmisen kuin ihmisen!

Vanhemmat, jos lapsenne on langennut GW:n koukkuun, ottakaa välittömästi yhteyttä asiantuntijoihin! Tunnistat warhammereiden käytön aloittaneen yleensä seuraavanlaisista merkeistä:

1. Kaveripiiri vaihtuu. Hiekkalaatikon leikeistä heilumaan miekoilla mustakaapuisten miesten kanssa ropekoniin.

2. Ruoka ei maistu. Syömiseen ei jää aikaa ns. "figuureista"

3. Rahat aina loppu. Joka ikinen sentti kannetaan velkoijille tai Games Workshoppiin.

4. Huono suomen, örkkikielen ja englannin sekainen mongerrus. Esimerkkejä "Sille kax wuundii" "Täl o äs four ja tee kolme" "Ei mun tarvii totella mun vanhempia, mullon mägic resistanse kolme ja armör seiv kaikenlisäks"

5. Maalitahrat eli ns. "viillot" käsissä ja ranteissa

6. Yleiskunnon huonontuminen, huono hygienia ja siihen usein liitettävä "Sotavasara.netin" käyttäminen

Sano EI Games Workshopille!
54y-n0_t0-g04753d
chaos warmaster

Viesti Kirjoittaja chaos warmaster »

mä saan ostaa joka kuukausi 30-40e warhammereita ja niiden mielestä se on ihan hyvän hintainen harratus
Eater

Viesti Kirjoittaja Eater »

kysynpä nyt vaan et onko vastaavaa halvempaa harrastusta olemassa?
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Pienoismallit, kuten lentokoneet, tankit, laivat... Eikä unohdeta WWII-figuja. Kaikkia noita voi koota ja maalata ja niille on kehitetty pelejä. Ei tuo GW:n Warhammer-hobby ole se ainoa vaihtoehto.
Bumba

Viesti Kirjoittaja Bumba »

JarLoz kirjoitti:Pienoismallit, kuten lentokoneet, tankit, laivat... Eikä unohdeta WWII-figuja. Kaikkia noita voi koota ja maalata ja niille on kehitetty pelejä. Ei tuo GW:n Warhammer-hobby ole se ainoa vaihtoehto.
tosiaan aikanaan tuolla muut pelit osiolla oli linkki WWII pienoismallipeliin säännöt joissa jotakin vaikutteita 40 koosta... Halpaa tosiaan joku 54 guggelia 6€ ja tankit siinä 6€ samoin lentokoneet.
Internal affairs inquiry? A court of impeachment? no! this is an inquisition.
pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

WW2 on ehdottomasti halvin, siitä ei ole epäilystäkään. Monia sääntöjä saa ilmaiseksi, tai esim. Sotataidossa myytävää I ain't been shot, Mum!- säännöstöä on kehuttu hyväksi. Figut ovatkin sitten jo melkein ilmaisia: Halvinta ääripäätä edustanee kaikkien tuntemat (ja monien lapsuudessaan käyttämät :)) ne vihreät sotamiehet ja tankit yms. (Millä nimellä nuo muuten kulkevat? Vai kulkevatko millään...). Lisäksi, kuten jo sanottiin, WW2- aiheisilla peleillä voi saada ainakin isäpapan puolelleen harrastuksessa.
Grey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grey »

Eater kirjoitti:kysynpä nyt vaan et onko vastaavaa halvempaa harrastusta olemassa?
onhan edullisempia GW:N pelejä, esim: Mordheim ei tarvitse ostaa kuin yksi warbandi, maastot voi tehdä itse, sääntö kirjan joutuu ostamaan.... tarvitsee myös peli kaverin..... :D
The Scientist

Viesti Kirjoittaja The Scientist »

Grey seer kirjoitti:
Eater kirjoitti:kysynpä nyt vaan et onko vastaavaa halvempaa harrastusta olemassa?
onhan edullisempia GW:N pelejä, esim: Mordheim ei tarvitse ostaa kuin yksi warbandi, maastot voi tehdä itse, sääntö kirjan joutuu ostamaan.... tarvitsee myös peli kaverin..... :D
Vaan Mordheimin sääntökirjan saa ladattua netistä, ja vielä ihan laillisestikkin, tosin siinä .pdf-filessä ei ole ollenkaan fluffia.:(
"I don't know what I want, but I know how to get it."
Hamara

Viesti Kirjoittaja Hamara »

Bumba kirjoitti:tosiaan aikanaan tuolla muut pelit osiolla oli linkki WWII pienoismallipeliin säännöt joissa jotakin vaikutteita 40 koosta... Halpaa tosiaan joku 54 guggelia 6€ ja tankit siinä 6€ samoin lentokoneet.
Juu, GW kai työstää sitä. Jotkut ovat pelanneetkin käyttämällä 40k sääntöjä mukaillen tilanteesta riippuen.
Kuten sanottu, muoviset esim. Revellin ja Airfixin 1/72 figut ovat halvimpia, mutta metallisia 20mm figuja on todella hyvä valikoima (SHQ Miniaturesilla on Sotataidossa aika hyvä).

Koittakaapa tätä: http://www.freewargamesrules.co.uk
Siellä on ainakin jonkin verran ilmaisia sääntöjä, Blitzkrieg oli suhteellisen selkeän näköinen.
Eater

Viesti Kirjoittaja Eater »

onks oulussa mitää tällasii kauppoi jossa myydää sota aikasii figuja?eniten kiinnostaa 2 maailmansota vastatkaa pian ja kiitos jo nyt tulleista vastauksista
Ruoska

Viesti Kirjoittaja Ruoska »

Itse muistelen että mun mutsi oli ihan sillee että "what a waste" kun ekaa kertaa tulin Fantasiapeleistä ja näyttelin jotain rautaäijiä ja ylikalliita maalipurnukoita sille. Veikkaan että olin jotain vähä päälle 10v..sit kun porukat huomas miten mä diggailin maalata niin nehän vaan tykkäs kun mä olin löytäny mieleisen harrastuksen, ja maksoin senkin ite (eli joululahjarahat mummolta meni aina tiedätte kyllä mihin;-) Oppihan sitä paljon englantiakin niistä sääntökirjoista, yksinkertaisesti en näe hammereita todellakaan huonona harrastuksena ja verrattuna urheiluun/budolajeihn tai bänditouhuun niin sehän on vielä halpaakin.

Otetaan vaikkapa musiikki, ostat jonkun halvan kitsun ja pienen vahvarin..käytettynäkin saat maksaa parisataa egeä niistä. Piuhat, remmi ja säröspedu muuntajineen tekee vielä satkun siihen päälle. Sitten tietysti on kitaratunnit, 10e/tunti kahdesti viikossa = 80e kuussa. Sit on pojalla pelit ja vehkeet ja se kyllästyy niihin kuukaudessa, siihen meni faijalta melkeen 500e noin vaan. Ehkä olis ollu halvempi ostaa maalit (25e), basecoat spray (10e) ja coreboksi (25e) ja tuumata että eipä kiinnostanukkaan? ;-)

Jollet juo ja/tai tupakoi niin voithan aina vedota siihen että "tiedättekö millaset kännit saisin parinkin äijän hinnalla että mennäänkö GW:lle vai Alkoon"? Entäs "saanko pari askii spadduu vai blisterin?" Niin, oletan siis että olet jossain siinä 12-15 ikävuoden välillä, jos olet 21 niin ei tuu muuta mieleen kun että olen pahoillani...olisiko aika hommata duuni?
maxxon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Teen tässä rohkean oletuksen, että alkuperäisen kirjoittajan vanhemmat myös maksavat harrastuksen.

Jos kyse on itse ansaittujen rahojen käyttämisestä, siihen nyt kenelläkään ei pitäisi olla nokankoputtamista.

Kaikki maksaa, myös lasten harrastukset. Vanhempana sellaisiin asioihin pitää totutella. Eniten vanhempana ei niinkään harmita niiden releiden hinta, vaan se jos ne eivät tule oikeaan käyttöön.

Osoita aitoa kiinnostusta ja pitkäjänteisyyttä, niin kyllä se siitä. Pyydä uusia ukkeleita vasta, kun olet maalannut edelliset.

Koottaviin lentokoneisiin/autoihin vertaaminen on hyvä veto, sen vanhempikin polvi ymmärtää.

Mutta vaikka itse ei maksakaan, voi sitä nyt jotain järkeä käyttää: Miksi ihmeessä pitäisi maksaa 10e Wirallisesta(tm) GW pohjamaalista, kun Tarjousladosta saa ihan kelpoa kamaa kolmella egellä? GW:n ukkeleiden käyttämisen jotenkin ymmärrän (vaikka niillekin on vaihtoehtoja), mutta kyllä maalia, pensseleitä, liimaa, mittanauhoja jne. saa muualtakin ostaa.
//Mx
ErrSol

Viesti Kirjoittaja ErrSol »

maxxon kirjoitti:Teen tässä rohkean oletuksen, että alkuperäisen kirjoittajan vanhemmat myös maksavat harrastuksen.

Jos kyse on itse ansaittujen rahojen käyttämisestä, siihen nyt kenelläkään ei pitäisi olla nokankoputtamista.
Itse asiassa juridiikan oppien mukaan vanhemmilla on paljonkin "nokan koputtamista". Jos lapsi on alle 15- vuotias, on heidän vanhemmillaan täysi oikeus päättää, mihin lapsen pätäkkää saa tai ei saa käyttää. Tämä koskee myös mahdollisella työllä ansaittua riihikuivaa.

Kun lapsi täyttää 15, hän saa itse päättää, mitä tekee kahisevallaan, mutta silloinkin vain itse työllä tienaamillaan. Lahjaksi sadut, kadulta löydetyt yms. killingit ovat yhä vanhempien armoilla.

Meni hieman OT:ksi, mutta melko tärkeää tietoa tämä silti on, tämän topicin ulkopuolellakin.
Hamara

Viesti Kirjoittaja Hamara »

Eater kirjoitti:onks oulussa mitää tällasii kauppoi jossa myydää sota aikasii figuja?eniten kiinnostaa 2 maailmansota vastatkaa pian ja kiitos jo nyt tulleista vastauksista
Oulusta en tiedä mitään kun en ole siellä koskaan käynyt. Mutta koita tätä, myy postiennakolla edullisia (halpoja) muovifiguja ja koottavia: http://www.kolumbus.fi/martti.kuivalainen/finindex.html
pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

Hamara kirjoitti:Oulusta en tiedä mitään kun en ole siellä koskaan käynyt. Mutta koita tätä, myy postiennakolla edullisia (halpoja) muovifiguja ja koottavia: http://www.kolumbus.fi/martti.kuivalainen/finindex.html
Samoin Sotataitoon kannattaa tutustua. Postikulut saattavat olla hieman kovat, mutta tuotteet ovat loistavia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”