Tyranid armeijan alku...
-
The Emperor
Tyranid armeijan alku...
Elikkä nyt olen siirtymässä FB puolelta jälleen kerran 40K:n puolelle...Mieleen tuli erilaiset armeijat mutta sorruin tyranideihin.
Ja ideana olisi että mitä alkuun??? ajattelin 80€laatikko,Hive tyrant,Garnifex,3Lictoria?,hmmm....ai niin... ja tietenkin codex. oiskohan tämä hyvä alku??? ja tulisiko pisteitä ?750?
kiitos jo neuvoista
Ja ideana olisi että mitä alkuun??? ajattelin 80€laatikko,Hive tyrant,Garnifex,3Lictoria?,hmmm....ai niin... ja tietenkin codex. oiskohan tämä hyvä alku??? ja tulisiko pisteitä ?750?
kiitos jo neuvoista
*True Beast Doesn't Fear Enything*
-
The Emperor
Re: Tyranid armeijan alku...
Tuosta tulee jo reilusti yli 1000 pistettä, battleforcessa on kuitenkin helposti itsessään yli 500pts, sekä lisäksi pyöreästi hive 200, fex 150, kolme lictoria 240.The Emperor kirjoitti:Elikkä nyt olen siirtymässä FB puolelta jälleen kerran 40K:n puolelle...Mieleen tuli erilaiset armeijat mutta sorruin tyranideihin.
Ja ideana olisi että mitä alkuun??? ajattelin 80?laatikko,Hive tyrant,Garnifex,3Lictoria?,hmmm....ai niin... ja tietenkin codex. oiskohan tämä hyvä alku??? ja tulisiko pisteitä ?750?
kiitos jo neuvoista
Väittäisin että kannattaa hankkia ensinnäkin codex, pari-kolme laatikkoa gauntteja joista saat sitten esim. hormagauntteja ja spinegauntteja aikaseksi ihan kivan massan, carnifex tai kaksi, hive tyrant tai kaksi, kolme biovorea, mahdollisesti lictori tai lictoreita, ehkäpä gargoylejä ja ehkä tyrant guardeja.
Tämä tosin ei ole armeijan alku, vaan yli kokonaisen armeijan jo
Kaikki riippuu oikeastaan siitä mistä modeleista pidät eniten
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
-
Grand Admiral Prawn
Gauntit ovat tärkeitä, kannattanee niitä ensin hommata pari ja maalata - samalla saa tuntumaa siihen, jaksaako niistä sutia kokonaisen armeijan. Sitten lisää gauntteja, ja seuraavaksi ehkä Hive Tyrantti johtamaan ne tappeluun ja sitten voi lähteä miettimään esimerkiksi carnifeksejä, warruja tai biovoreja...
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
Ensin luetaan kodeksi pariin otteeseen, sitten tehdään lista joka lähetetään arvosteltavaksi, korjataan listaa, lähetetään uudelleenarvioitavaksi, jne, kunnes saat kasaan listan jonka kanssa tunnet olevasi sujut. Sitten aletaan miettimään niitä figuja... 
Itse aloittaisin luultavasti seuraavasti:
Battleforce Box (kuten sanoitkin)
- 3 Warrioria
- 16 Gaunttia
- 16 Leaping Gaunttia
- 12 Genestealeria
- 3 Ripper Swarmia
Tyrant, kaksi laatikollista Gauntteja lisää, Carnifex. BFB:n kanssa yhdistettynä nämä ovat noin 1000pt armeija.
Itse pistäisin 1500pt vielä kolme Biovorea miinoineen, kaksi Tyrant Guardia (konvertoituja, en pidä näiden normifiguista) ja Gargoylejä (muovi-Gaunteista konvertoituja). Voisipa tuosta ehkä jäädä pisteitä Lictoriinkin...
Mutta aikapitkälle voi pistää mistä sattuu pitämään, henkkoht sitä mieltä ettei turhia yksiköitä ole... Jotkut ovat selkeästi tehokkaampia pistehintaansa nähden kuin toiset, mutta kyllä kaikilla saa aina jotakin aikaiseksi.
Itse en pidä Rippereistä tai BStrangler-'Fexeistä, kun taas on muita jotka ovat löytäneet näille käyttöä. Riippuu siis ihan itsestäsi ja taktiikoistasi.
Itse aloittaisin luultavasti seuraavasti:
Battleforce Box (kuten sanoitkin)
- 3 Warrioria
- 16 Gaunttia
- 16 Leaping Gaunttia
- 12 Genestealeria
- 3 Ripper Swarmia
Tyrant, kaksi laatikollista Gauntteja lisää, Carnifex. BFB:n kanssa yhdistettynä nämä ovat noin 1000pt armeija.
Itse pistäisin 1500pt vielä kolme Biovorea miinoineen, kaksi Tyrant Guardia (konvertoituja, en pidä näiden normifiguista) ja Gargoylejä (muovi-Gaunteista konvertoituja). Voisipa tuosta ehkä jäädä pisteitä Lictoriinkin...
Mutta aikapitkälle voi pistää mistä sattuu pitämään, henkkoht sitä mieltä ettei turhia yksiköitä ole... Jotkut ovat selkeästi tehokkaampia pistehintaansa nähden kuin toiset, mutta kyllä kaikilla saa aina jotakin aikaiseksi.
Itse en pidä Rippereistä tai BStrangler-'Fexeistä, kun taas on muita jotka ovat löytäneet näille käyttöä. Riippuu siis ihan itsestäsi ja taktiikoistasi.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
-
The Emperor
--- Guardit tulen konffaamaan Warrioreista, jos kohta mahdollisesti käytän 2ndEd-Tyrantin torsoa normaalin sijaan.
Gargoyle-ohjeet tässä, englanniksi koska sillä kielellä näitä useimmiten pastetan.
Tällä hetkellä tosin vaikuttaa siltä että Gaunt ScyTalit on hiukan liian pieniä näyttääkseen hyviltä siipinä... Pitää katsoa pitäisikö niitä koittaa laajentaa vai mahdollisesti käyttää Warrujen ScyTaleja.
Sikälihän siipien oikealla koolla ei ole peliteknistä merkitystä, kunhan on jotain että voi sanoa niiden olevan siivekkäitä.
Gargoyle-ohjeet tässä, englanniksi koska sillä kielellä näitä useimmiten pastetan.
Tällä hetkellä tosin vaikuttaa siltä että Gaunt ScyTalit on hiukan liian pieniä näyttääkseen hyviltä siipinä... Pitää katsoa pitäisikö niitä koittaa laajentaa vai mahdollisesti käyttää Warrujen ScyTaleja.
Sikälihän siipien oikealla koolla ei ole peliteknistä merkitystä, kunhan on jotain että voi sanoa niiden olevan siivekkäitä.
Gargoyles are easy to convert from plastic Gaunts:
Leaping Gaunt body
Scything Talons
Fleshborer
Greenstuff
Flying Stand
Model the wings using the ScyTal as the frame and GStuff for the wing membrane.
Glue the wings on the back and the FBorer in the arm sockets.
Model Bioplasma by sticking a bit of GStuff in the mouth.
Paint it and glue on the flying stand, and You have a plastic Gargoyle!
From a single Gaunt box You get 8 Gargs, 8 Spines, and a Ripper Swarm! And they're approximately 2/3 the cost of buying 4 Garg blisters to boot! =)
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Konvertoidut Guardit
Elikkäs:
Jos käytän 3rdEd Warriorin torsoa, niin aikoumksena lisätä epoksimassaa luomaan kuvaa paremmin suojatusta vartalosta.
Jos 2ndEd Tyrant torso, niin luultavimmin käytän sellaisenaan.
Jalat luultavimmin normi-Warrujalat, jollen toteuta erästä toista knoversioideaani.
Pää Warriorin, jonka pääpanssaria muotoiltu normaalista poikkeavaksi.
Kädet, ylempi pari: Rending Claw- kädet. Spineshieldit epoksimassalla näihin käsiin kyynärvarsien myötäisesti. Kilpimalli kuten Uruk-hai kilvet LotR:issa, paitsi että kynsikäsien puoleisten piikkien välistä tulee ylimääräisä piikkejä (Spinefist).
Kädet, alempi pari: Lash Whips. Aikomuksena konvertoida mitä luultavimmin epoksimassasta, käsivarsia ja ruoskia myöten.
Nuo siis alustavat suunnitelmat, katsoo josko sen saisi vielä toteutettuakin... ^-^;
Jos käytän 3rdEd Warriorin torsoa, niin aikoumksena lisätä epoksimassaa luomaan kuvaa paremmin suojatusta vartalosta.
Jos 2ndEd Tyrant torso, niin luultavimmin käytän sellaisenaan.
Jalat luultavimmin normi-Warrujalat, jollen toteuta erästä toista knoversioideaani.
Pää Warriorin, jonka pääpanssaria muotoiltu normaalista poikkeavaksi.
Kädet, ylempi pari: Rending Claw- kädet. Spineshieldit epoksimassalla näihin käsiin kyynärvarsien myötäisesti. Kilpimalli kuten Uruk-hai kilvet LotR:issa, paitsi että kynsikäsien puoleisten piikkien välistä tulee ylimääräisä piikkejä (Spinefist).
Kädet, alempi pari: Lash Whips. Aikomuksena konvertoida mitä luultavimmin epoksimassasta, käsivarsia ja ruoskia myöten.
Nuo siis alustavat suunnitelmat, katsoo josko sen saisi vielä toteutettuakin... ^-^;