"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Epäonnistuminen AP-heitossa?

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Froggy

Epäonnistuminen AP-heitossa?

Viesti Kirjoittaja Froggy »

Tuossa eilen pelatessa tuli pieni ongelma eteen. Kun heittää AP:ta konetta vastaan ja heittää ykkösen, niin epäonnistuuko silloin?
esim. Lascannon(S9) ampuu landspeederiä(AV10) ja AP:ksi tulee 1 eli 9+1=10=clansing hit. Mutta eikö 1 epäonnistu aina, eli siis lascannon ei onnistunut tuhoamaan speederiä.
Kumpi vaihtoehto on oikein?
D3nniz

Viesti Kirjoittaja D3nniz »

Kyllä se minun tietääkseni pitäisi osua, mutta jos se land speeder on edellisellä vuorolla liikkunut yli 12" niin silloin ei voi tulla parempaa kuin clansing hits.
"There is no time for peace or nothing else. There is only time for WAR!"
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

AP heitossa voi epäonnistua vain jos ei onnistu heittämään vähintään tasan panssarin kanssa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
D3nniz

Deetwo kirjoitti:AP heitossa voi epäonnistua vain jos ei onnistu heittämään vähintään tasan panssarin kanssa.
Juu tuollainhan se menee. Tietenkin pitää myös ottaa huomioon että onko vehicle open-topped vai ei silloin esim. 9 riittää 10 armour piercingiseen koneeseen joka on open-topped.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Inquisitor Lord kirjoitti:
Deetwo kirjoitti:AP heitossa voi epäonnistua vain jos ei onnistu heittämään vähintään tasan panssarin kanssa.
Juu tuollainhan se menee. Tietenkin pitää myös ottaa huomioon että onko vehicle open-topped vai ei silloin esim. 9 riittää 10 armour piercingiseen koneeseen joka on open-topped.
Höpö höpö. Luetaan niitä sääntöjä. Open-toppedin +1 ei tule AP-heittoon vaan damage chart -heittoon.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
D3nniz

Joo aina näköjään oppii jotain uutta. Pitääpä seuraavaksi olla tarkkaavaisempi sääntöjä lukiessa. :)
Deetwo

Inquisitor Lord kirjoitti:Joo aina näköjään oppii jotain uutta. Pitääpä seuraavaksi olla tarkkaavaisempi sääntöjä lukiessa. :)
Aikalailla pätevä idea.
Et ole kyllä ensimmäinen etkä aivan varmasti lähellekkään viimeinen :D
Konrad von Richtmark

Viesti Kirjoittaja Konrad von Richtmark »

Tuo "ykkönen aina epäonnistuu" koskee ainoastaan to-hit, to-wound, ja save-heittoja. Ja mahdollisesti muita heittoja, mutta ainoastaan jos niin määritellään erikseen jossain.
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Konrad von Richtmark kirjoitti:Tuo "ykkönen aina epäonnistuu" koskee ainoastaan to-hit, to-wound, ja save-heittoja. Ja mahdollisesti muita heittoja, mutta ainoastaan jos niin määritellään erikseen jossain.
Näin!
Tämän lisäksi tupla kutoset ovat aina epäonnistunut Ld-testi.
Muita yleispäteviä ei nyt tule mieleen...
Deetwo

Konrad von Richtmark kirjoitti:Tuo "ykkönen aina epäonnistuu" koskee ainoastaan to-hit, to-wound, ja save-heittoja. Ja mahdollisesti muita heittoja, mutta ainoastaan jos niin määritellään erikseen jossain.
40kssa ei ole minkäänlaista tarvetta kyseiselle säännölle, koska mikään heitettävä luku ei koskaan edes mene alle kahden. FBn puolella taas täytyykin mainita asiasta koska siellä on näennäisesti alle kakkosia.
Shooting osastolla tuosta mainitaan, mutta vain selvennykseksi miksi kaikki yli bs5 osuvat kakkosilla ;)
Samsson
Valvoja

No Cypherilla oli ennen BS 6... 6+1=7.
Mutta mies ei osunut ykkösellä.
Deetwo

Samsson kirjoitti:No Cypherilla oli ennen BS 6... 6+1=7.
Mutta mies ei osunut ykkösellä.
6+1?
Mistäs tuo ykkönen tulee jos sillä on kerran bs6?
Ei tietenkään osu ykkösellä kun bs5-bs10 on taulukossakin 2+...
Vai oliko bstaulukko kakkosessa sama kuin FBssä? Ei nyt itse jaksa enää muistaa..

Tuplakutoset LDtestissä on myöskin ihan nobrainer, koska kenelläkään ei ole koskaan yli kympin LDtä :D
Samsson
Valvoja

Ei mutta 40k:ssa "yleensä" voi laskea niin että osumiseen tarvitset oma BS + nopanheitto = 7.
Tosin BS 5 - BS 10 on 2+ siksi että ykkönen epäonnistuu aina! :)

Tupla kutoset Ld testissä on No Brainer, mutta totesinpahan vain...

Edit: Ja toi Cypherin BS 6 ei ollut 2nd ed.ssä, vaan vanhassa Codex Chaosissa...
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Samsson kirjoitti: Tupla kutoset Ld testissä on No Brainer, mutta totesinpahan vain...
Ei välttämättä. Paavo-12 v. ei ole lukenut kirjasta, että mikään statistiikka ei saa ylittää kymppiä, joten hänen IG officer Hermannilla saattaa olla mukanaan 10 komissaaria. => Ld 19 ;) .
Samsson
Valvoja

Eikös komissaarit pitää jakaa niin että 1 / per komentoryhmä jonka jälkeen tavallisiin ryhmiin?! No, kuitenkin...
Jos perussäännöt osaa, niin toi on No Brainer, kuten "ykkönen epäonnistuu aina":kin!
Konrad von Richtmark

Viesti Kirjoittaja Konrad von Richtmark »

On olemassa doktriini joka tekee komissaareista independent charactereita.

Onko muuten missään virallistettu tuotä ideaa ettei Ld:tä voi olla kymmentä enempää? En ole ite nähnyt.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Attackejahan voisi saada 13 (Chaos Lord + Mark of Khorne + Daemonic Mutation + Terminator Armour + Berzerker Glaive + Rage of Khorne eli D3 lisää chargessa + Mass Mutation)
zqmfgb
Deetwo

Henri Ketonen kirjoitti:Attackejahan voisi saada 13 (Chaos Lord + Mark of Khorne + Daemonic Mutation + Terminator Armour + Berzerker Glaive + Rage of Khorne eli D3 lisää chargessa + Mass Mutation)
Muuten hyvä mutta rage of khornea ei saa terminaattorille eikä mass mutationista saa toista hyökkäystä jos on jo daemonic mutation.
Totta kyllä että näillä ylimääräsillä bonuksilla saa attackit yli 10, mutta ei se itse stattirivillä voi mennä yli.

18 ois:
Nurgle lord + termiitti + mutation + nurgling infest + manreaper + assault... Joka on tosin 6+d6+d6 :)
Viimeksi muokannut Deetwo, To 01.07.2004 00:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

ei vaan kymmenen: BBB s 38
"All characteristics are measured on a scale of 0 to 10."
varsin yksiselitteistä....
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

daider kirjoitti:ei vaan kymmenen: BBB s 38
"All characteristics are measured on a scale of 0 to 10."
varsin yksiselitteistä....
--- Tämä siis viittaa statlineen joka ei voi ylittää 10 statissa, juuri kuten Deetwo sanoikin.

Ylimääräiset bonukset, (esim charge, Manreaper, etc) voivat nostaa Attackit yli kymmenen, koska kyseessä ei ole pysyvä statlinemuutos.

Jollei sitä ole erikseen kielletty, kuten Tyranidien Bioaseet ja mutaatiot joista nimenomaan sanotaan etteivät voi ylittää tiettyä rajaa.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”