"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Missä muodossa Lascannonit IG-armeijaan.

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Konrad von Richtmark

Missä muodossa Lascannonit IG-armeijaan.

Viesti Kirjoittaja Konrad von Richtmark »

No, kuten tiedämme IG:llä on monta vaihtoehtoa miten fieldata nuo tankintappoominaisuuksistaan välttämättömät lascannonit:

Infantry Squadiin
Command Squadiin
Anti-Tank Support Squadin muodossa
Sentineliin

Mikä olisi parhaiten toimiva vaihtoehto?

Heavy Weapon Squadin ottamalla saa lascannoneita paljon ja halvalla, mutta jos vastustaja saa kohdistettua tulituksensa niihin niin sinne menee lascannonit kun nuo kolme lataajaa on uhrattu. Onhan se mahdollista saada porukan jonnekin takalinjaan coverin taa kun on niin hyvä kantomatka, mutta voihan aina joku havoc-porukka pääsemään heavy boltteroimaan kaverit kaartilaistaivaaseen, tai vaikka joku uusilla 4th ed säännöillä varustettu ultranopea stealth suit porukka.

Infantry Squad ainakin on turvallinen paikka lascannonille, mutta jos lascannonilla lähtee autoja tiputtelemaan niin lasgun-kaverien tulitus valuu hukkaan.

Command squadit ovat useimmiten olleet toimiva vaihtoehto kun ne silti ovat pakollisia, mutta niitä on rajoitettu määrä.

Entäs sentinelit? 55 pts per lascannoni on aika paljon, anti-tank squadissa ne maksavat keskimäärin 27,5 pts siis ainoastaan puolet siitä hinnasta. Toisaalta sentinelit useimmiten ovat paremmin suojattuja, mutta sekin riippuu tilanteesta.

Mitä sanotte te, sotun IG-veteraanipelaajat?
Badruk ´eadsplitta

Viesti Kirjoittaja Badruk ´eadsplitta »

Ite oon lykännyt niitä HQ, mutta tiedä sitten onko ollut järkevää, toisalta ite en ainakaan oo HQ:lla ikinä pyrkinyt lähikseen joten on itellä ainakin toiminut
Meitä on moneen junaan ja osa jää vielä asemallekin.
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Squirrelin sanoija lainatakseni:
Squirrel kirjoitti:Seuraavia yksiköitä ei mielestäni kannata hankkia ainakaan ennen kuin on kokemusta IG:stä jonkinverran.
- Sentinelit, joissa ei ole Lascannonia (Lascannon Sentinel on sitävastoin oikein hyvä)

Lascannon sentinelit ja Drop Troops doctriini. Jos skenaario ei salli Deep Strikeä, osaavat nämä snaipata vastustajan vehicleitä olematta itse kovinkaan monelle vastustajan yksiköistä näkyvissä. Ovat eräitä harvoista IG:n liikkuvista raskas-aseista ja siksi mainioita. Deep Strikestä 2-4 Lascannon Sentineliä tekee etenkin panssarivaunujen taka-/sivupelteihin aika hyvää jälkeä. Tähän tietysti autocannonsentinelit olisivat hivenen parempia, mutta ilman Deep Strikeä ne taas eivät pääse oikeuksiinsa.
Eli Sentineliin... :)
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Sentinelin nokalla toimii tosiaan ihan hyvin, nykyisellään ihan AT ryhmäkin on hyvä hankinta, tosi tulevaisuudessa se voi olla turhempi vähän.

Tankkeihin en lähtisi laittamaan, niihin saa miehekkäämpiäkin aseita.

Toisaalta oma valintani oli jättää laittamatta: Armeijassani ei ole yhtään lascia. Singot ja meltat ajavat saman asian, ja lascin hinnalla saa kuitenkin molemmat...
Konrad von Richtmark

Ja mistäs pääset meltoilla tarpeeksi lähelle?
Sopuli

Viesti Kirjoittaja Sopuli »

drop troops? chimera?
Väitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
-HP
Konrad von Richtmark

Nojoo, ehkä niitä meltoja jotka tuli blistereissä mukaan plasmoja ostaessa ei kannata vaihtaa pois, kuin olin aikeissa.
Konrad von Richtmark

Täyttyisiköhän armeijan lascannon-kiintiö änkemällä kaksi lascannonia niihin pakollisiin command squadeihin (kun itse hoidan Ld:n Close Order Drillillä ja commandit yleensä ovat pakollinen minimi). Sitten lisäksi kahden sentinelin ryhmä, joista yhdellä on armoured crew compartment (se ottaa kovimmat iskut, ja toinen kevyemmät).
Blöö

Viesti Kirjoittaja Blöö »

Minä olen laittanut ainoat 3 lascannonia A-T ryhmään, on ollut ihan toimiva ryhmä. Harmi vain se 4+ osuminen.
Guardsman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

Lascannonien käyttö on vähän käyttäjä kohtaista. Itse tuppaan "sirotteleem" niitä pitkin armeijaa. Yksi at-squadiin parin singon kera, yksi vaikka infantry squadiin kun muissa olisi vaikka h.bolterit ja yksi sentinel squadroniin missä muut olsivat vaikka yhdellä automaatti kanuunalla ja yksi multi-laserilla... Jokainen taplaa tyylillään...
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”